Eetstoornis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 12:30

is het normaal dat je snachts ineens maagkrampen krijgt en klinkt heel dom als je @ wc zit ineens elkeer weet niet wat naar boven komt dat je gewoon gaat boeren :S en dan niet gewoon maar best erg en rare stem ineen.. klinkt miss raar maar dat gebeurde vanacht, ja komt ook door maandelijkse gebeuren maar misschien ook omdat ik gister voor het eerst me eten echt binnen heb MOETEN houden, omdat ik met andere mensen was, is dat normaal?

nestle

Re: Eetstoornis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:34

@soepstengell
Jup die was voor jou !
Ik had wel eens dat het inderdaad vanzelf naar boven kwam, ook omdat ik me zelf had geleerd zonder handen te overgeven , dus kwam het al snel vanzelf naar boven als ik zat .
Nu nog steeds last van helaas.
Maar je stem kan er iets door vervormen ja ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:41

Het is normaal als je regelmatig expres braakt, ja. Maar 'normaal' is het natuurlijk niet. Net zoals dat braken dat niet is. Het is zó gevaarlijk voor je lichaam..

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 16:49

nestle schreef:
@soepstengell
Jup die was voor jou !
Ik had wel eens dat het inderdaad vanzelf naar boven kwam, ook omdat ik me zelf had geleerd zonder handen te overgeven , dus kwam het al snel vanzelf naar boven als ik zat .
Nu nog steeds last van helaas.
Maar je stem kan er iets door vervormen ja ;)

dankjewel, mijn PB Box ofcourse ook altijd voor jou! ja het kwam vanzelf naar boven vond zo raar maar toen ik erover na dacht, dacht ik komt wss daardoor.

DaniBanani schreef:
Het is normaal als je regelmatig expres braakt, ja. Maar 'normaal' is het natuurlijk niet. Net zoals dat braken dat niet is. Het is zó gevaarlijk voor je lichaam..

ja ik weet het, maar zoiets stop je niet zomaar als het een 'gewoonte' is geworden

~~
gister ging wel goed probeer me vinger niet in me keel te doen en dat is nu 1 dag gelukt! ~ het eten blijft moeilijk en de stemmetjes in me hoofd gaan maar door met dat ik dik en lelijk ben en op straat/station/bushalte etc gewoon idee dat iedereen naar me kijkt en het over me heeft en ga me zelf met andere vergelijken.
heb nog erge stemmingswisselingen en vaak ruzie hier thuis.
pff walg gewoon nog steeds vanmezelf, en wordt gek van het idee dat iedereen naar me kijkt en over me praat.
momenteel ( nu ) gaat niet zo lekker, weer ruzie gehad en wordt er echt van, zie het gewoon even niet meer zitten allemaal. ):
vanavond is me moeder werken gelukkig nog niet heel lang maar het idee dat ik alleen thuis ben maakt me zo zenuwachtig.
omdat als ik alleen thuis ben helemaal gefrustreerd ben en ga na denken over alles en een eetbui krijg, doe me best het niet te doen.
zie er echt tegen op dat ze zo weg gaat.

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 23:08

pff kerst hoort gezellig te zijn? nou hier dus absoluut niet.
me paardje merkt dat niet goed gaat en mijn gevoel gaat geloof ik over op haar gedrag. Niet echt fijn.
Hier nu al 2x flink ruzie gehad en alles wordt op mij afgeschoven, ik ben de gene die er voor zorgt dat mijn moeder kapot gaat ( ze zei zo ongeveer miss iets anders: je maakt me helemaal kapot ) nou erg fijn omdat naar je hoofd geslingerd te krijgen.
kan niet met haar ergens over praten of het is weer mijn schuld/ik doe het weer fout.
ligt nooit aan haar of iemand anders, het wordt altijd op mij afgeschoven
vandaag weer een flinke eetbui gehad, kwam er ook allemaal net zo goed weer uit.
zie het allemaal even niet meer zitten op deze manier..

sorry ik moest het gewoon echt even kwijt.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:19

Vergeet niet dot het voor je moeder ook moeilijk is om je kind zo te zien, die verder en verder wegzakt!! Kom op je kan het, geloof daar in, want je bent tenslotte de enige die jezelf beter kan maken

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 11:21

Laura_ schreef:
Vergeet niet dot het voor je moeder ook moeilijk is om je kind zo te zien, die verder en verder wegzakt!! Kom op je kan het, geloof daar in, want je bent tenslotte de enige die jezelf beter kan maken

vergeet ik ook niet, naja dat probeer ik, maar ik kan er met haar niet over praten en naja eigenlijk over niks en dat vind ik gewoon heel moeilijk en dit is dan zo'n beetje de enige plek waar ik het kwijt kan.
waarvoor ik therapie heb wil ze niet over praten.. kan eigenlijk nooit wat aan haar vertellen want dan of gaat d'r hart weer te keer/stijgt d'r bloeddruk en ben gewoon bang dat ik haar daar een keer aan kwijtraak.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 10:40

al verbetering ?

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 10:59

Maritje1991 schreef:
al verbetering ?

gister ging het wel redelijk met de ruzie's was wel nog snel geiriteerd en was wel boos maar flipte niet zo erg als de hele week.
hoe 't vandaag gaat, heb geen idee ben nu net 5 minuten wakker, pff ben zo moe.
zo naar me paardje, had gehoopt dat, dat ook een beetje afleiding zou zijn maar helaas naja niet dat ze me niet afleidt maar me hoofd is ook met andere dingen bezig.
hoe gaat met jou? :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 11:22

Gaat goed :)

Lekker gegeten gister en vanavond gourmetten! ben best trots op mijzelf dat ik gewoon eet :)

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 11:31

Maritje1991 schreef:
Gaat goed :)

Lekker gegeten gister en vanavond gourmetten! ben best trots op mijzelf dat ik gewoon eet :)

idd gaat goed! :)

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:06

Was wel benieuwd hoe het nu met je gaat TS??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:12

Het kan alleen beter gaan als je (meer) concrete stappen gaat zetten. :) Weet je moeder hiervan? En ben je al bij de dokter geweest inmiddels?

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 11:22

Shetjjesz schreef:
Was wel benieuwd hoe het nu met je gaat TS??

ups en downs.
er is 1 en ander bij gekomen qau dingen.. maar daar pb ik liever over dan dat ik het hier neer zet.
uh, heel veel ruzie thuis (ik flip meestal uit ) en gaat meestal ook nergens over.
mijn moeder moest gister ergens heen en toen bleek vertelde iemand me die mee ging met haar dat toen ze vroeg hoe het met mij ging ze helemaal begon te huilen. ;(

RedPassion schreef:
Het kan alleen beter gaan als je (meer) concrete stappen gaat zetten. :) Weet je moeder hiervan? En ben je al bij de dokter geweest inmiddels?

ja inmiddels weet me moeder hier van en maakt zich heel erg zorgen maar heeft ook wel genoeg aan d'r hoofd met 2 operaties en dan mij er nog bij en dr werk.. ben nog niet naar de dokter geweest, zoals ik al eerder zei ik wil gewoon NIET naar die ene dokter, gister moest ik ergens heen en vandaag moest ik werken.
me moeder gaat vandaag/morgen langs de dokter om een afspraak te maken / om te kijken of ze er al weer is.
want als die vrouw er is, ik weet dat van belang is dat ik ga maar als die er is ga ik echt NIET, ik ga niet iets vertellen aan iemand waar ik me niet goed bij voel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:29

Goed dat je moeder het weet. Natuurlijk zal het voor haar niet makkelijk zijn, maar omdat je nog thuis woont (neem ik aan) kan je daar niet omheen. Daarom is hulp (eventueel voor jullie allebei) ook aan te raden, het is veel te moeilijk om dit alleen te dragen.

Prima dat je op je eigen dokter wacht, ik hoop alleen dat je dat niet tot sint juttemis doet. ;) Een paar dagen meer of minder maken niet uit, maar als hier weken overheen gaan denk ik toch dat het beter is dat jij (of je moeder) het verhaal voorlegt bij een andere arts. Het is heel theoretisch, gaat er alleen maar om dat je doorverwezen wordt.

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 11:37

ja was niet makkelijk het te vertellen, vond zo onwijs eng en was zo bang voor haar reactie. Nee is niet makkelijk voor d'r ook omdat het voor dit al niet goed met me ging en het nu dus zeg maar even zo dubbel op is.
ik woon inderdaad thuis en de sfeer is helaas niet zo goed meer de laatste tijd terwijl voor dit of hoe ik het moet noemen het prima ging thuis.

nee ik wacht niet tot sint juttemis en mijn moeder al helemaal niet.
ze heeft gister nacht en vanacht amper geslapen omdat ik zo'n buikpijn had en on ophoudelijk naar de wc moest en alles kwam er uit, was duidezelig en wit van morgen.
ja het is heel theoretisch maar ook iets van jezelf, wat je voor mijn gevoel vertelt aan iemand die je wel moet kunnen vertrouwen en dat doe ik niet bij haar. ( & mijn moeder ook niet. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:42

Je/jullie zit(ten) er nu middenin, dat is gewoon heel heftig. :(:)
Ik bedoel het trouwens niet verkeerd hoor, ik snap dat mijn reacties misschien wat hard en pusherig over kunnen komen. Maar ik weet hoe het werkt, en door niks te doen verandert er ook niks. :) Natuurlijk zal je goede en slechte dagen hebben en het is alleen maar goed dat je (hier) van je af schrijft, maar daarnaast zullen er ook dingen 'moeten' gebeuren. Ik ben dus blij om te lezen dat je moeder het weet en dat jullie er wel voor zorgen dat je binnenkort naar de dokter kan. En natuurlijk snap ik dat je naar iemand wilt die je vertrouwt, ik was alleen even bang dat het een excuus was om voorlopig niks te doen.

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 12:11

RedPassion schreef:
Je/jullie zit(ten) er nu middenin, dat is gewoon heel heftig. :(:)
Ik bedoel het trouwens niet verkeerd hoor, ik snap dat mijn reacties misschien wat hard en pusherig over kunnen komen. Maar ik weet hoe het werkt, en door niks te doen verandert er ook niks. :) Natuurlijk zal je goede en slechte dagen hebben en het is alleen maar goed dat je (hier) van je af schrijft, maar daarnaast zullen er ook dingen 'moeten' gebeuren. Ik ben dus blij om te lezen dat je moeder het weet en dat jullie er wel voor zorgen dat je binnenkort naar de dokter kan. En natuurlijk snap ik dat je naar iemand wilt die je vertrouwt, ik was alleen even bang dat het een excuus was om voorlopig niks te doen.

ja klopt, me moeder had hoorde ik namelijk ging naar boven met die gene die bij ons was over mij gepraat over me eet gedrag enz en was wel confronterend om te horen dat die gene ( familie ) vind dat ik niet mezelf ben/uhm er niet goed uit zie volgens die gene.
~ nee ik snap dat je het niet verkeerd bedoelt, dat heb ik ook nooit gedacht hoor! tis hard maar soms wel beter.
ja ik moet ergens van me afschrijven en hier kan ik me ei kwijt weetje en thuis gaat dat niet (altijd.)
het koste me een tijd om het aan haar te vertellen, tis dat een vriend(in) dat weet ik even niet meer me puschte om het te vertellen anders zou het voor me gedaan worden.
vind heel moeilijk om de leiding over mezelf zo zie ik het, aan een ander over te geven, wil alles in eigen hand hebben.

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 23:48

*update* mijn moeder gaat morgen naar dokter en ik moet/mag mee naja MOET mee.
pff zie er als een berg tegen op.
alles uit handen geven, zit potje te janken hier en kan weer is niet slapen.
raak ook nog is me paardje kwijt volgend jaar. ;(

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:34

Waarom raak je, je paardje kwijt?

Wel goed dat je naar de dokter gaat, ook al is het een verplichting!

Hoe is het gegaan? of moet je nog?

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 12:06

Maritje1991 schreef:
Waarom raak je, je paardje kwijt?

Wel goed dat je naar de dokter gaat, ook al is het een verplichting!

Hoe is het gegaan? of moet je nog?

ze gaat verhuizen. ;(
ze zou eerst dichterbij komen staan en dat was te doen.
maar ze gaat nu verweg en dat is voor mij niet te doen ( ook nog stage/school/hw heb)
vind heel erg maar goed blijf nog bij haar tot eind januari en dan moet ik weer opzoek naar wat nieuws ;(

naja ik wil niet, liever niet.
maar als ik niet ga dan gaat me moeder het allemaal doen en vertelt ze de helft niet alleen hoe zij het ziet.
ik vind helemaal niks want nu moet ik gaan praten er over en dus hebben als er wat aan gedaan wordt zij mij een beetje in handen zeg maar.
ga in een inloop spreekuur, tussen 2 en 3.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:18

Maar, alleen ZIJ kunnen je nu helpen! dus je hebt helaas geen andere keus.

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 12:22

Maritje1991 schreef:
Maar, alleen ZIJ kunnen je nu helpen! dus je hebt helaas geen andere keus.

ik weet het.
pff t zal wel moeten, zit mezelf weer helemaal op te naaien/druk te maken.
dacht ik ga voortijd even langs me paardje maar ga toch maar daarna kan ik even afleiding zoeken daarna.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:26

verstandig! :)

Heel veel succes vanmiddag :)

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 12:28

ja is beter dan voortijd gaan denk ik.
dankje!