Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zelfs ik word boos en gefrustreerd als ik je verhalen lees over je schoonmoeder en ik zit aan de andere kant van Nederland en ken jullie niet eens! Ik kan daar absoluut niet tegen. Dat jullie elkaar aangevlogen zijn is natuurlijk niet goed te praten, maar ik kan me zo goed voorstellen dat je het niet meer wist. Wat wil ze bereiken door te blijven en steeds terug te komen? Kan je niet met je vriend om de tafel om te praten over een oplossing? Is het een idee om haar alleen tussen 1 en 5 (ik zeg maar wat) in het huis te laten, dan heb je de ochtend en avond in ieder geval voor jezelf en voelt zij zich niet helemaal buitenspel gezet. Want dat wil je neem ik aan eigenlijk ook niet, toch? Ze mag best langskomen, maar niet zo vaak als nu en ze moet jou niet steeds ondermeinen.
. Zorg alsjeblieft dat je ingrijpt voor het eens volledig uit de hand loopt, want dat zijn drama's die niemand wil meemaken. Urielle schreef:Aan zijn ademhaling te horen slaapt hij verder al, en ik ben nu zelf nog te overstuur en 'kwetsbaar' om erover te beginnen. Dan maak ik het alleen erger. Ik ga ook maar wat proberen te slapen nu.
Ook aan deze nare periode komt weer een tijd, maar gun jezelf de ruimte en de tijd om hier aan te bouwen.
Laat 2011 jouw jaar worden....
Scherp geanalyseerd 
)Van elke trap die je krijgt,wordt je alleen maar wijzer en sterker.Laat je er niet door klein krijgen wijfie,je weet zelf toch wel waar je voor staat en gaat.Wat andere mensen ervan zeggen of hoe ze ook tegen je doen,maakt niks uit.Het belangrijkste is dat jij je eigen recht in de spiegel kan aankijken.Enuh de ene dag voel je je beter dan de andere.Dus denk gewoon ach morgen weer een dag.Ik mag van mezelf me eigen twee dagen druk maken als ik weer eens een trap of wat dan ook krijg,daarna laat ik het gewoon los.Heb nl geleerd dat ik er alleen maar mezelf mee heb!!!!
Mijn schoonmoeder kwam ook te pas en te onpas binnen, hield zich totaal niet aan de regels die ik had gesteld -want wat wist ik nou tenslotte van kinderen, ik had er net 1 en zij had 27 en 25 jaar daarvoor ook 2 kinderen op de wereld gezet
dus dat heeft ook heel wat frustraties, tandenknarsen, mopperen op mijn vriend tot gevolg gehad... tot op het punt dat ik zei, ik trek dit niet meer, ik wordt knettergek van dit gebemoei, ik ga mijn eigen in laten schrijven bij de woningbouwvereniging, dit eindigt nu hier. Toen heb ik eerst ruzie gehad met mijn vriend (logisch, die stond ook tussen 2 vuren) en die heeft toen gezien dat ik het meende en dat ik mezelf een buitenbeentje voelde en totaal geen steun van hem kreeg terwijl ik dit wel nodig had, het vervolgens voor me opgenomen en is enorm tegen mijn ouders uitgevallen. Zijn zusje nam het voor zijn moeder op dus daar heb ik toen een gigantische ruzie mee gehad en sindsdien houden ze afstand. Af en toe gaat ze nog wel eens over mijn grens heen maar ik weet nu dat ik dan haar even moet 'corrigeren' en dan houdt ze zich er meestal wel aan. Soms gaat wel eens mis, maar ik heb me er nu ook bij neergelegd dat het toch niet altijd foutloos zal gaan, ook ik moet af en toe maar gewoon wat slikken.