Reactie op diclofenac 50mg?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:22

nergens last van... ing geen dufheid...dat gaat allemaal helemaal prima.. ook na 4 op een dag.

normaal heb ik het voor men migraine.. maar heb het een keer 1 week moeten slikken voor iets anders.. ( schop van een paard gehad).. zonder maag beschermers...

Inmiddels heb ik dus heel veel maag klachten, en zit ik dagelijks aan de omeprazol...( al voor een maand..) waars omdat ik men maag dus heb stuk gemaakt met deze pijnstilling.
dus pas idd op !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:22

Nog nooit op, maar als ik het zo is lees is het wel iets voor mij.. lijkt me heerlijk om even een keer helemaal geen pijn meer te voelen...

Abiola

Re: Reactie op diclofenac 50mg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:26

Ik voel wel pijn hoor, het haalt goed de scherpe kantjes eraf, maar ik slik het niet voor hoofdpijn, misschien werkt het daar beter tegen.

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:32

Abiola schreef:
Ik voel wel pijn hoor, het haalt goed de scherpe kantjes eraf, maar ik slik het niet voor hoofdpijn, misschien werkt het daar beter tegen.

ik gebruik het voor nek/hoofpijn ( migraine na auto ongeluk) en ben het totaal met je eens, de pijn is zeker niet 100% weg..
maar dat hangt van de pijn graad af.. denk ik ..

heb een keer een morfine pil gehad.. daar word je stoond van..

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:35

hrappur schreef:
Abiola schreef:

ik gebruik het voor nek/hoofpijn ( migraine na auto ongeluk) en ben het totaal met je eens, de pijn is zeker niet 100% weg..
maar dat hangt van de pijn graad af.. denk ik ..

heb een keer een morfine pil gehad.. daar word je stoond van..

Daar was ik idd WEL van van de wereld af haha
Net als Valium.

Ik heb het gekregen voor mijn wipplash na een aanrijding, pijn wordt minder, net zoals... (sorry geen idee meer wie) al zei, het haalt de scherpe kantjes eraf

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:36

kimmie88 ik dus ook ...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:37

Welke graad heb jij?
Ik 2, in de weke delen

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:41

Morfine doet het klusje inderdaad wel, maar dat is alleen leuk als je in het ZH ligt en je vervolgens je dokter kunt gaan uitlachen om zijn blauwe OK mutsje :o :o
Maar ik ben blij met de Diclo, de pijn is goed te handelen, en ik ben niet stoned en kan dus ook functioneren

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 08:08

Ik voel nog wel pijn.. ben in m'n deuzigheid keihard tegen de klink van de deur gelopen, en toen ging ik bijna van m'n graat..
Het resultaat zijn inmiddels mega wallen, weinig dufheid meer, en wel hoofdpijn.. ^) yes ^)...

Ik mag er idd 2 van 50mg op een dag.. maar ik wil niet weten hoe ik rondspace als ik er 2 pak :=
Ik ga het zeker de 14e aangeven.. en in de tussentijd maar zo weinig mogelijk aanzitten.. maargoed.. hoofdpijn of stoned.. wat een keuze :=

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:16

kimmie88 schreef:
Bijsluiters moet je eigenlijk amper lezen. Je lsikt iets tegen hoofdpijn, maar de bijwerking is hoofdpijn en dat soort dingen hahaha

Toch moet je er niet te makkelijk ermee omgaan.
Het zijn sterke pijnstiller en artsen denken ook niet altijd goed na voor ze je iets voor schrijven.
Wordt niet altijd even goed naar de contra indicatie's gekeken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 13:20

Ik moet zeggen dat ik de bijsluiters toch wel altijd doorneem.
Ben er inmiddels ook achter dat het spul dus niet tegen de ernstige hoofdpijn werkt, en dat ik er dan dus alsnog niet van slaap.. :?
Nog een ruime maand..

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:21

Ik ben een migraine klant en heb goedf baat bij Saridon 2 tbl, daro hoofdpijnpoeder of sanalgin.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:54

Naaltje schreef:
Ik moet zeggen dat ik de bijsluiters toch wel altijd doorneem.
Ben er inmiddels ook achter dat het spul dus niet tegen de ernstige hoofdpijn werkt, en dat ik er dan dus alsnog niet van slaap.. :?
Nog een ruime maand..

Weet je zeker dat je migraine hebt?

Want ik vind het raar van je HA dat hij dan Diclofenac voorschrijft mocht je echt migraine hebben.

Waarom hij dan geen vaatvernauwers/triptanen of iets als Imigran voorschijft...... D
Maar wil je dat krijgen moet je wel zeker zijn dat het migraine is... gewone hoofdpijn en dan vaatvernauwers is niet de beste combinatie :D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:01

Ik heb ze gekregen nadat ik een paard op mijn schouder kreeg moest er toen 3 per dagen nemen en dat rustig afbouwen. Een week geslikt geloof ik. Ik was ook heel duf en alles was een beetje aan het zweven :+. Kon er ook goed van slapen. Maar na die week was het een paar dagen erna allemaal weer normaal.

Ik heb ze nu ook voor mijn knieen. Moet ik ze alleen innemen als ik last heb. Dat is dat af en toe een keer 1tje als ik het echt niet trek, maar dan heb ik er geen last van :).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 14:09

Nee het is niet zeker dat het migraine is :)

Ik ben 1,5 jaar geleden onder mijn paard terecht gekomen in het bos, heb daar toen een ''hersenschuddingkje'' aan overgehouden aldus de huisarts :) (hij heeft toen alleen gecheckt of er geen hersenvocht uit m'n oren kwam _O- )

Sinds toen is in de ernstige hoofdpijn gekomen. Zomaar opeens, na een drukke dag, na een dagje ontspannen maakt niet uit, gewoon boem.
De huisarts heeft me inmiddels 2x een foto laten maken van m'n holtes omdat hij het op bijholte ontsteking bleef steken. Beide keren kwam hier niks uit, en was dat dus einde behandeling/diagnose.
De laatste keer wilde hij weer een foto van de holtes en ben ik beetje over de zeik gegaan.. Dat was het de afgelopen 2x niet, dus ik geloof er geen hol van dat dat dit keer wel zou zijn.
Na veel scheef kijken heeft hij me toen ''maxalt smelttabletten'' voorgeschreven.
''als deze niet helpen is migraine uitgesloten'' (ja, dat zei hij letterlijk!)
Ze hielpen niet, en toen mocht ik door naar de neuroloog.

Neuroloog heeft me op gesprek laten komen, en veel vragen gesteld, bloeddruk nagekeken (heeft de huisarts zelfs nog nooit gedaan), iets in m'n ogen gekeken, reflexen gecheckt. Hij schreef zetpillen voor tegen de misselijkheid (oke, volgens die bijsluiter MAG ik 3 dagen NIET autorijden na inname, dan hang ik liever even boven de wc :)) ) en de diclofenac.
Hij wist dat de maxalt niet hielp, paracetamol helpt ook niet op het moment dat ik zo'n knal-hoofdpijn krijg. Dus hij schreef dit voor. (er zijn 3 groepjes pijnstilling, paracetamol hoort in groepje 1, diclofenac in groepje 2 en maxalt in groepje 3. En van 1 tot 3 loopt de ''sterkte'' ook op zoiets begreep ik van hem :) )

Ik heb een CT scan gehad van mijn hoofd om te kijken of er iets door die val gebeurd is toen (paard is over mijn hoofd gerold ofzo) De uitslag hiervan krijg ik half januari pas, bij de neuroloog weer.

hopelijk verduidelijkt dit het verhaal een beetje :)

De hoofdpijn overigens; gisteren ben ik naar de zwarte markt geweest in beverwijk, gezellig met viend en 2 vrienden. Daar wat rondgelopen, en weer naar huis, en tegen het eind van de dag voelde ik het aankomen, een soort afgevlakt gevoel, en een raar soort druk op m'n hoofd.
Dat gaat over in steken, en opeens is het lichtje uit..
Lag dan ook om 20:15 op bed, en heb waardeloos geslapen, zeg gerust amper..
Heb vannacht zelfs liggen denken om de HA-post te bellen of ze me niet konden platspuiten ofzo :') (vriendlief wilde niet met hamer meppen _O- )

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:30

Tja diclofenac...
Heb ik ook gebruikt en mag het nog steeds gebruiken, bij mij werkt het enkel heeeeeel weinig....
een duf gevoel heb ik niet, ik gebruik het voor buikpijn.
misschien komt dat duffe gevoel in combinatie met je hoofdpijn (geen idee of dat hier al besproken is)
dat het een samenhang van omstandigheden is?

Ik gebruik nu zaldiar, dat is een super middel, maar na een week ben ik nog steeds zo duf als een konijn.
het begint na een uur te werken, en na een uurtje of 2 a 3 ben ik helemaal slap, krijg ik het warm, en ben ik helemaal van de wereld..... maar geen pijn
dus ik snap hoe je je moet voelen op dat moment

toch zou ik het bespreken met de arts, want het lijkt mij geen normale reactie, heb zelf net even de bijsluiter van diclofenac door gelezen maar kon er niets over vinden

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:42

Diclofenac is een algemene pijnstiller....ik gebruik m ook tegen de migraine maar dan in 100mg uitvoering, heeeeeerlijk!!!

Het niet wakker kunnen worden is bij mij bekend, mijn man weet dat en houdt daar rekening mee. Het heeft namelijk geen zin om me toch wakker te maken want ik word niet helder dan. Daarnaast kan ik soms wel een beetje het gevoel hebben alsof ik alles hoor en zie vanaf een afstandje.....daarom hou ik er ook echt rekening mee met in de auto stappen, reactiesnelheid is te laag om dat te doen!