Klein?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 07:50

Ik ben 1.65 vrij groot als ik hier zo lees :)
Ik ben vergeleken mijn moeder en tantes ook al heel lang mijn moeder is 1.56.
Heb eigelijk nooit geen problemen gehad met mijn lengte, en loop vrijwel nooit op hakken, vindt ik een ramp.
En ach als ik ergens niet bij ken in de winkel bijvoorbeeld dan klim ik gewoon in de schappen, dan wordt je wel eens raar aangekeken :)

En bij komend voordeel is dat je nog lekker op pony's kan blijven rijden.

Biancaa

Re: Klein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 07:59

*Steekt hand* kleintje meld zich... ik ben 36 jaar oud en ben 1.53m ;)

Ook ik ben vroeger heel vaak gepest. Ik was net als jou heel erg verlegen en probeerde me nooit te laten zien (ik kroop liever weg dan dat ik me toonde). Vooral met gym als ze inderdaad die rij maakten, van groot naar klein, voelde ik me zo rot. Het net voor vollybal was te hoog voor mij omdat ze die dan op de gemiddelde hoogte van de "kleintjes" hingen en die waren al een stuk groter dan ik was.

Ik heb er dus ook veel problemen mee gehad helaas, ik schrijf bewust "gehad" want nu heb ik dat echt niet meer. Natuurlijk krijg ik nog vaak te horen dat ik klein ben, maar dat vooral omdat mijn man 1.96m is... Hij krijgt elke keer naar zijn kop dat hij moet bukken en ik op mijn tenen moet staan hihihi

Meid het komt echt goed, geniet er maar van. Wat iemand al schreef, mannen willen graag kleine vrouwtjes beschermen, dat heeft die van mij ook heel erg ;)

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 08:01

ik ben ook niet groot,
zou ook eigenlijk niet heel veel lange willen zijn, hihi.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 08:18

Mijn kinderen van 12 en 17 jaar zijn mij in lengte al voorbij haha!! Ik heb een man van 1.95m en vind het wel lekker het kleine kwetsbare vrouwtje (NOT }> !) te spelen en lekker in zijn armen weg te kruipen. Werd gisteren tijdens een sollicitatie 32 geschat terwijl in mijn paspoort 41 staat, dus het heeft ook wel voordelen om klein te zijn.
Ik zou wel eens op mijn voeding gaan letten als ik jou was! Niet persé om meer te gaan groeien maar voor je gezondheid. Ook is het gewoon fijn om van lekker eten te kunnen genieten. Jammer dat je ouders dit eetgedrag geaccepteerd hebben want het is een kwestie van smaakpapillen ontwikkelen als kind!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 08:34

Sjolvir schreef:
Zij was dus aan het werk, heeft gewoon een gerespecteerd beroep (en ook nog zwaar beroep).
Komt de moeder van een meisje heel triest vertellen dat haar dochter nooit een normale baan
zou krijgen, want ze zou maar 1.60 groot worden (uiteraard na heel betoog over hoe erg het was).
En dat dat haar dochter wel nooit auto zou kunnen rijden..........

Zijn er echt mensen die dat serieus menen :+? Ongelofelijk...
Een goeie vriendin van me is trouwens maar 1.50, maar mevrouw heeft wel mooi twee masterdiploma's en is op hoogsteigenste moment aan het pleiten als advocate in de arbeidsrechtbank. Gerespecteerd genoeg geloof ik :D. Maar met haar lachen we ook gerust eens weg, over het feit dat ze haar toga op maat heeft moeten laten maken, of over het feit dat we haar ideaal als meetlat kunnen gebruiken met haar perfecte 1,50m... maar zij lacht daar even hard mee weg. Is een kwestie van je dingen niet persoonlijk aan te trekken denk ik..

Maar TS, ik had hier toch ook verwacht dat je 140cm ofzo ging zijn hoor! Jou lengte is echt niet zo abnormaal. Tuurlijk, je zal altijd een 'kleintje' zijn, maar niet in de mate dat je extreem klein bent, gewoon perfect normaal eerder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 08:44

Ik zie hier mensen reageren die rond de 1.60 zijn... Dames, 1.60 is echt niet klein he. :x Toen ik net naar de middelbare school ging, was dat zo'n beetje mijn droom-lengte. :+ Grote dromen voor een uk van toen nipt 1.36m _O-

Met auto's moet ik trouwens wel kijken hoor. :) In de oude Mercedes (erfstuk van mijn grootvader, ding is 18 jaar oud, dus weet niet hoe het met de nieuwe mercedessen zou gaan) van mijn broer had ik nl wel een probleem, net als in de VW van mijn moeder, dat de zetel net niet genoeg naar voren kan om "fijn" te kunnen rijden. In de Clio lukt het wel, in mijn mazda 121 staat ie zelfs op de 2e stand maar de Mazda 2 van mijn ex kon de zetel dan weer niet ver genoeg naar voren om fijn te kunnen rijden. :) Het enige wat die mazda 2 wel had wat fijn was, was dat die zijn stuur wat kon zakken. :D Tegenwoordig kan dat met vrijwel alle nieuwere auto's denk ik maar met die oude jonges die we thuis hebben kan dat dus niet. :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 08:53

En nog een andere mini meld zich. :)) Ik ben 26 en 1.63m

In mijn vrienden groep ben ik net niet de kleinste maar moet het wel vaak aanhoren dat ik klein ben. Heel simpel: ik trek het me niet aan, ik ben zoals ik ben en ik ben daar maar wat blij om. Heb ook een reeks van bijnamen. :')
Soms zou ik wel eens wat langer willen zijn, maar echt niet heel veel langer. En dat is ook alleen maar omdat ik mijn broeken dan niet hoef weg te brengen om er een stuk af te laten halen. :') Ik ben dan wel klein, maar alles klopt in verhouding met elkaar. Ik ben geen in elkaar geslagen propje mens.

Geniet gewoon van wie je bent. :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:29

Ach wat zegt lengte nu? Denk dat je beter wat kleiner kan zijn dan heel groot.
Ik ben 1.56 en heb als voordeel dat ik nooit geen afscheid hoef te nemen van mijn poown omdat ik te groot wordt.

Mijn wederhelft is 1.93 wat natuurlijk naast mij geen gezicht is, maar dat niet alleen. Voor hem is ieder aanrechtblad te laag, hij kan amper in mijn auto rijden omdat de stoel niet verder naar achter kan, mijn bed is te klein,hij kan nooit geen passende broeken vinden (lang en dun) hij heeft altijd last van zn rug noem t maar op.

Geef mij die 1.56 maar dan...

Ik neem mn ID laten zien en de opmerkingen wel voor lief. Dat doet me echt niets.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:04

Ik ben 23 en 1.59 ik moet bijna het keukentrapje erbij pakken om mijn vriend een kus te kunnen geven...
Ik ervaar het niet als een probleem als je nou 1.40 was ofzo...

Let maar eens op heel veel vrouwen zijn rond de 1.60 hoor..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:12

Ik ben zo'n beetje van middelbare leeftijd (dit is therapeutisch, dat ik dat hier zo schrijf) en 1.58. Ik was nooit de allerkleinste van de klas, wel altijd de op 1 na kleinste, maar heb er nooit problemen mee gehad. Ik was wel de grootste vrouw in onze familie, ha,ha. M'n oma was 1.46, da's pas klein!

Mijn jongste zoon was ook erg klein, heb hem laten onderzoeken, hij had geen tekort aan groeihormoon, gelukkig maar, want jij schrijft wel dat je dat graag gewild had, maar veel beter van niet hoor, als 't niet beslist nodig is, en dat is het niet bij jouw lengte. M'n zoon is inmiddels 13 en nu even groot als ik, hij groeit nog wel een paar jaartjes door, dus wordt ook niet rampzalig klein, denk ik.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:14

mysa schreef:
Ik ben zo'n beetje van middelbare leeftijd (dit is therapeutisch, dat ik dat hier zo schrijf) en 1.58. Ik was nooit de allerkleinste van de klas, wel altijd de op 1 na kleinste, maar heb er nooit problemen mee gehad. Ik was wel de grootste vrouw in onze familie, ha,ha. M'n oma was 1.46, da's pas klein!

Euj ^) (1.49...)

Nee hoor, voel me niet beledigd. Ik heb een schitterende pony gekocht dit jaar (veulen) waar ik straks fantastisch mooi op ga passen. :Y)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:18

Nou, 1.49 is dus best groot, vergeleken bij m'n oma, ha,ha. Ach, ik vond haar gewoon klein omdat zij 1 van de weinige mensen was op wie ik kon neerkijken. Is een een aparte sensatie hoor, snap jij wel, denk ik.

Veel plezier met je veulen, ik ben ook blij dat ik prima op IJslanders pas.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:23

Ja... ik kijk alleen op kinderen neer. Hahaha. Ik werk als au pair en ene kindje is 4 en de andere 7... dat gaat nog mooi... ;)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:28

lifaya schreef:
ik verwachte bij je eerste alinea toch echt een lengte als 1.40 te horen :+ maar 1.56... komop :+ ik ben slechts 4 of 5 cm groter en 6 jaar ouder, ben ook een klein propje :P klein maar fijn toch?

ik raad je zoiezo aan om om de 3 maanden wel een stopweek in te lassen, want voor jouw leeftijd is het eigenlijk slecht om zo'n " hormonen-boost" te krijgen :)

In elk geval, niet getreurd, je bent absoluut niet abnormaal klein :+ Mijn broertje is 1.90, vader 1.87 en mijn moeder 1.60 :+ dusjah :P

Ik ook :=

TS, Vind wel dat je nogal overdrijft, sorry ;)
1.56 is echt niet abnormaal klein hoor..

Ik ben zelf 1.59, ook niet bepaald groot dus. En heb er totaal geen moeite mee..
Mijn vriend is dan weer erg groot :P
Ik ben liever klein, dan héél lang. Dat vind ik namelijk niet mooi, bij een vrouw dan he.
Maar da's ieder voor zich natuurlijk!

Als je klein bent kan je juist alle pumps dragen, ook de hele hoge, zonder dat je extreem lang wordt :P

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:31

Meisje toch.. Nu maak je je daar druk om, maar ik ben 23 en 1.58.. Kan niet zeggen dat ik er last van heb.. De meeste jongens vinden het schattig.. :P dus bekijk het van de zonnige kant :P (ik vind het bijvoorbeeld ook zo dom uitzien als t meisje groter is dan de jongen) Dus je zit altijd goed :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:40

Ach, je bent helemaal niet klein joh! Ik ben 1.68 en vaak ook wel redelijk klein, maar de andere zijn gewoon heel lang :P

Vriendin van me is 25 en 1.45. Dat is klein! ;)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:17

Ik vind kleine meiden altijd pittiger en schattiger :j
Persoonlijk zie ik het absoluut niet als een nadeel..
Als je als man heel klein bent, is al een heel andere zaak...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:25

ik ben 1.62 en 45 jaar....ik groei ook niet meer(behalve in de breedte :o )
Inderdaad...je misstaat haast nooit op een paard of pony :D
Ik vloek weleens als ik weer een stoel moet pakken om in het bovenste keukenkastje te komen :(

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 21:31

DeadxStar schreef:
TS, Vind wel dat je nogal overdrijft, sorry ;)
1.56 is echt niet abnormaal klein hoor..

Dat kun je vinden, maar ik heb alleen maar geschreven hoe ik me erbij voel.

Verder ben ik niet iemand die haar voeten gaat verpesten door met deze leeftijd dagelijks op hoge hakken te lopen.
Sterker nog, ik draag ze nooit. Het past niet bij mij. Ik zweer bij mijn Nike's en zal dan ook echt geen andere schoenen kopen.

Vandaag vond ik het fijn om klein te zijn :o
Ik mocht op een pony die niet zo heel groot is, maar wel super lief :)

Autorijden, daar heb ik eigenlijk nooit aan gedacht. Ziet dat er niet raar uit als je bijvoorbeeld in zo'n grote 4x4 rijdt? :+

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:37

Ik heb niet heel het topic doorgelezen. Ik heb een zus die met haar schoenmaat 34 en lengte van 1,48 niet zo heel groot is geworden. Mijn zus werd vroeger ook veel gepest. Was niet leuk voor haar.
Maar zo klein als ze was, zo brutaal ze was. Als ze weer eens een rotopmerking kreeg zei ze standaard terug "klein maar fijn, groot maar idioot".

Jammer dat je er last van hebt en jammer dat je ermee gepest wordt. Ik vind je in ieder geval niet klein, maar ja, daar koop je niet zoveel voor ;) .

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:44

Nu heb ik het gevoel dat ik hele grote voeten heb... :D :+ Ben 1 cm groter als je zus, maar heb maat 37.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:46

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-24 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 21:46

Annash schreef:
Nu heb ik het gevoel dat ik hele grote voeten heb... :D :+ Ben 1 cm groter als je zus, maar heb maat 37.

Mijn tante is rond de 1.65m en heeft maat 34 :o
Ik heb maat 38 :P

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 08:48

zo vannacht nog een leuk iets meegemaakt hoor, ik dus uiteraard als kleinste van het hele feest. Op een gegeven moment kwamen er 4 mannen om me heen staan van gemiddeld 1.90m... zegt er 1, kom we gaan allemaal om haar heen staan want dan voelt ze zich veilig ;) Moest er smakelijk om lachen, mannen vinden kleine vrouwtjes altijd zooooo leuk, komt gelijk hun beschermend tarzan-gevoel naar voren _O-

Saul dat herken ik heel goed, ik kan geen bed nemen met achterbord/spijlen want hij past dan niet meer in het bed. Hij ligt ook meestal net met zijn tenen buiten boord := Ook hij heeft erg veel last van zijn rug, doet ook nog eens veel bukkend werk en moet zich ook nog voor mij bukken. Broeken zijn een ramp om te kopen, hij heeft lengtemaat 36/38 en die zijn vrij moeilijk te krijgen of ze zijn peperduur. Overhemd/t-shirt met lange mouwen, ik hoef ze niet zomaar mee te nemen hoor, hij moet echt eerst passen want 9 van de 10 keer zijn ze te kort (ook t-shirt zelf).

en zo gek staat 1.53 bij 1.96 niet :o
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OBMEDKCW.jpg

hij moet alleen ver bukken _O-
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QIIVVY48.jpg

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 08:51

Mijn zoon is 12 en 1,40 , erg klein dus .
bij hem is er wel van alles mis, en spuit nu ook al anderhalf jaar groeihormonen.

Zonder zou hij uitkomen op 1,45.
Ik moet zeggen hij is klein, maar echt een mannetje.Juist omdat hij klein is , is hij populair .
Maar ik weet uit ervaring dat je tegen een heleboel dingen kan opbotsen .