waar je aanmelden voor de bloedbank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:05

Het lijkt mij ook wel iets om te doen :j Alleen ik mag het nu nog niet omdat ik in oktober dit jaar een tattoo heb laten zetten.. Helaas

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:15

Ik ben twee weken voor de eerste keer gegaan :)
Werd heel vriendelijk geholpen, dus dat was erg fijn. Er werd wel even verkeerd geprikt in mn linkerarm (ze prikte door het bloedvat heen), waar ik een giga blauwe plek aan over hield. Ach ja, niks aan te doen. Had er geen last van en de vrouw die me prikte bood ook 100x haar excuses aan ;)
Daarna had ik ook totaal geen last van duizelingen ofzo, dus dat viel ook mee :)

Petra_O

Re: waar je aanmelden voor de bloedbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:19

die naald is echt niet te vergelijken met een gewone naald voor bloedprikken. Dat ding is echt groot. Ik kreeg wel een hele koude hand en een beetje een tintelende arm. Voelde heel bizar. Voor de rest is het alles meegevallen. Ik zit nu in de trein op weg naar huis. Voor de zekerheid nog maar een flesje drinken gehaald, maar ik voel me nog steeds prima.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:22

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:24

ik moest ook even slikken, maar als hij eenmaal zit voel je niets meer. Ik heb er nu ook totaal geen last van. Alleen het verbandje jeukt... Heel irritant.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:24

Petra_O schreef:
ik moest ook even slikken, maar als hij eenmaal zit voel je niets meer. Ik heb er nu ook totaal geen last van. Alleen het verbandje jeukt... Heel irritant.

Als ik een zeldzame bloedgroep heb, wil ik erover nadenken.
Maar als ik een bloedgroep heb zoals 100.000 anderen, dan hoeft het van mij niet :n

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:27

ik heb trouwens wel een koelkastmagneet met mijn bloedgroep gekregen :D. Best geinig. Ik ben 0 negatief, dus mijn bloed willen ze wel heel graag.

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:07

Ik ben gisteren voor de keuring geweest dus alleen vier buisjes bloed en een vingerprik. Nergens iets van gevoeld en mijn vinger voelde na de prik ook niet beurs ofzo ( maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik vlak voordat ik weg moest mijn wijsvinger verbrandde met een kaarsje aansteken }:0 )
Ik heb alleen wel te horen gekregen dat ik geen plasmadonor kan worden omdat mijn aders daar niet dik genoeg voor zijn. Nou ja, hoef ik die keuze iig ook niet meer te maken ;)
Dus op naar de oproep :D er vanuit gaande dat alles goed is)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 19:15

ik heb vandaag de brieven binnen gekregen zal morgen wel bellen voor een afspraak

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:54

Super dat je je aangemeld hebt. +:)+

Ik ga morgen ondertussen weer voor de 6e keer bloed geven, het bevalt mij nog steeds super. Veel succes voor je eerste afspraak TS!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:51

Helaas gaat de bloedafname stoppen hier in mijn dorp... nu wordt het voor mij wel lastiger om te gaan. jammer hoor!

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:55

Bloed geven is totaal niet eng!
Ik was zelf bang voor naalden en prikken..maar bloedprikken, eigenlijk geen problemen mee!
De naald voel je er wel ingaan, en natuurlijk het zal nooit pijnloos aanvoelen, maar daarna valt het echt reuze mee!
De mensen zijn ook altijd super aardig (In ieder geval hier in Assen wel) en het gebeurt ook allemaal netjes..
Heb wel eens mensen totaal zien flippen zoals weg draaien etc maar dat was eenmalig en mijn vader die het al heeel lang doet had het ook nog maar 1 keer gezien.

In ieder geval super dat je je hebt aangemeld TS!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:57

Hier in Leeuwarden gaat het ook perfect, hele aardige mensen en kijk er altijd weer naar uit. Was een keer een beetje flauw, maar dat kwam omdat ik net wat te 'druk' binnen kwam, dus dat is wel een tip, zorg dat je lekker in je vel zit en geef (ik althans) geen bloed als je erg gestrest bent op dat moment.