Opname UZ Gent eetstoornissen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseees

Re: Opname UZ Gent eetstoornissen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 17:17

Ik kom wel geleidelijk aan in de groep, ben zelf nogal verlegen aangelegd maar het zijn wel fijne mensen allemaal, dat scheelt idd wel. Maar het is wel vreselijk, maar je kan natuurlijk niet anders verwachten van zo'n kliniek. Er zijn momenten dat het wel gaat, maar soms ook helemaal niet. Da's allemaal normaal natuurlijk. Het is hard en zwaar, heel zwaar.. Maar idd doorzetten, ik zit hier tenslotte met een reden.

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:04

Ik hoop dat je iets gehad hebt aan mijn PB. Gewoon proberen vol te houden, dan lukt het je heus, je kunt het echt hoor! <3

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:10

Hoe is het nu met je?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:14

Ben ik ook benieuwd naar!! Hoe gaat het met je?

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 14:55

Het is hier nog steeds heel moeilijk en zwaar, maar ik ga er wel helemaal voor :) Ben er al in geslaagd om stap 1 in voeding op te bouwen, volgende week krijg ik menuverhoging. Ben helaas ook al bijgekomen.. Maar dat gaat heel traag en dat is wel een geruststelling ergens..
Lichamelijk gaat het al een beetje beter en mentaal hangt het echt van de moment af, maar ik probeer altijd m'n doel voor ogen te houden.
Ik voel me wel veranderen, het begin van een klik maken, ik ben nu al een positieve evolutie aan het maken. Het is ook gewoon door hier te zitten alleen al dat je beseft dat het zo echt niet verder kan.
Mijn motivatie is sterk, daar ben ik wel trots op.
Ik zie ook dingen duidelijk in nu, dat ik er eigenlijk niets goed mee heb bereikt en dat ik zo hard moet vechten als ik kan.
Ja, het is wel wat opgeklaard in mijn hoofd maar dat neemt natuurlijk de constante oorlog in je hoofd weg, en de zwaarte van het gevecht. Maar ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn beslissing. :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:09

Superknap van je! En misschien kun je ook een beetje trots op jezelf zijn!! Ik vind het echt heel knap dat je zelf deze stappen onderneemt!

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:09

Inderdaad heel knap!! Hoe is de kerst geweest voor je?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:14

Sterkte!!! Ik hoop dat alles goed met je gaat en dat je desondanks een fijne kerst hebt gehad...

Ik vind je meeeega sterk en heb bewondering voor je dat je het probleem onder ogen ziet en er wat aan wilt doen!!!

Hoe is het nu met je?

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 12:57

Dank jullie wel!! Heel lief van jullie om aan me te denken :)
Het kerstweekend is goed gegaan, heb ervan kunnen genieten om thuis te zijn en de sfeer van de feestdagen wat op te pikken. Uiteraard hebben de maaltijden voor veel paniek en schuldgevoelens en alles eromheen gezorgd maar ik heb heel het weekend lang voor ogen gehouden dat ik mijn kerstmis niét voor het tweede jaar op rij ging laten verpesten door die anorexia; en dat is me nog redelijk gelukt dus ik ben wel blij.
Ik heb hier uiteraard veel slechte momenten, momenten waarbij de moed me in de schoenen zakt en ik negatief begin te denken over eventuele genezing, maar ik blijf doorzetten maar ik heb veel momenten dat ik gewoon naar huis wil.. Maar ik weet dat dit het allerbeste is :)

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:30

Had al een tijdje niet meer in je topic gekeken, maar nog geen update..

Hoe is het nu? Hoe is oud en nieuw voor je geweest? Ben heel benieuwd!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:32

Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat!!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 14:13

Lief van jullie.. :)

Ik ben serieus naar beneden gesukkeld, verlies mezelf opnieuw in een depressie, mede door verleden dat voor de zoveelste keer weer bovenkomt door therapieën hier..
Daardoor gaat het eten weer minder goed en eet ik elke dag weer wat minder. De anorexia krijgt weer meer de bovenhand.. Daar probeer ik nu weer een stop op te zetten want daardoor val ik weer af en het heeft uiteindelijk geen zin, dat weet ik ook, maar makkelijk is het niet..

Nieuw jaar, nieuwe start en dat hoop ik echt maar op de moment verlies ik al mijn energie om mezelf niet te verliezen en het is misschien een goed punt dat dat lukt maar het put me uit..

Maar dat houdt me niet tegen om verder te doen, verschillende mensen vertrekken hier de komende dagen tegen advies in, maar zo slim ben ik wel om hier te blijven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:14

Ik ken je ook uit het am topic en heb ook een es.

Ik wil je heeel veel sterkte wensen en je kan altijd pben enzo.

xx

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:19

ben echt trots op je! dat je door gaat hoe moeilijk je het ook vind! zet hem op!
hoop / ga duimen dat alleen maar beter met je gaat!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:54

Ik vind het ontzettend knap dat je dit aangaat! Je komt er wel, jij weet iig wat je wil! Ik kan niet meepraten over eetstoornissen, maar wel over depressies en opnames.

Veel sterkte ook vanuit hier :(:)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 23:02

Bedankt allemaal! :)
Safiera: Daar heb ik helaas ook teveel ervaring mee..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:08

Tja, dat krijg je soms. Mocht je willen praten, pb gerust :)

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:57

Alweer een tijdje geen update hier.. Hoe gaat het met je? Is het allemaal nog goed te doen voor je?

Enne, je bent inderdaad toch wel gebleven daar :) ?!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 17:25

Ik ben gebleven hoor :)
Het gaat heel slecht nu, de ene crisis volgt de andere op..
Dingen komen los en 't is allemaal teveel, ook veel slecht medisch nieuws en ik sta nu op fiche, wat beteknt dat ik niet buiten mag door die crisissen, maar normaal gezien mag ik morgen wel op weekend. Dus ik zal me maar koest houden..

Sorry dat ik geen update heb geplaatst, heb verschillende keren iets getypt en weer weggedaan, ik wil hier ook niet de 'zielige' gaan uithangen omdat ik nu zo diep zit kan ik niet echt iets positief typen..
Maar al bij al, ik ben gebleven en ik blijf nog altijd, dus misschien is dat positief.
Vechten zit er even niet in en de anorexia heeft door alle omstandigheden nu weer de macht in handen maar ik probeer met alle macht om het roer weer om te gooien..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:27

Wat naar! Wel ontzettend goed dat je nog daar bent :j

Ik ken het helemaal, kan soms (vaak) ook alleen negatieve dingen zien. En het is dan ook niet meer dan logisch dat je anorexia het dan overneemt. Dat is (als ik het zo mag zeggen) toch een manier van overleven geworden. Ik bedoel, bij mij zijn dat de suicidale plannen, die in situaties dat alles tegenzit en moeilijk is de overhand nemen.

Nog maar een keer: Heel veel sterkte!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 10:58

Kop op hoor!! Houd je taai, je kunt het echt hoor!!! *\o/*

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 18:44

Ik heb ook heel slecht medisch nieuws gekregen.. Dit kan er niet bij, echt niet.
Mijn wereld staat op z'n kop, ik weet niet hoe ik moet reageren en ik weet nog helemaal niets, als ik op internet zoek vind ik alleen maar verontrustende verhalen, ik zie mijn toekomst wegzakken en vraag me af waarvoor ik vecht..
't Is echt iets serieus maar ik ben nog zo jong en alles en nu dit..
Ik wil het hier niet openbaar zetten, hier zitten mensen die ik ken en als ze dat lezen en gaan rondbazuinen.. Wie wil kan me een pb sturen.. Maar tsja jullie gaan er ook niets aan kunnen doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 01:31

Sterktee lieverd. Als ik je kan helpen pb me dan.
Hou je taai.

xx

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:32

Tjee, ik schrik er een beetje van dat het niet zo best met je gaat, hadden we allemaal natuurlijk liever anders gezien. Als ik ook maar iets kan doen voor je, of je wil iets weten, pb me dan gerust, graag zelfs. Het medische rondom heb ik (indirect) wel wat ervaring mee, dus wie weet kan ik wat voor je betekenen.

Weet verder ook niet veel te zeggen behalve dat ik hoop dat het snel weer beter met je gaat :) !

Enne, de zielige uithangen doe je echt niet, tis volgensmij niet meer dan normaal dat we elkaar toch helpen/steunen als dat kan!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:34

Meid wat rot dit te lezen..
als je pb wilt sturen? hoop dat het snel beter gaat... en dat hoop ik echt