Geen vast voedsel, wel gemixt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:37

cupcake_x schreef:
na gisteren, moeilijke dag en deze moeilijke nacht heb ik echt puur voor mijn eigen veiligheid en welzijn nagedacht. ik moet mezelf nu echt overgeven aan de dokters.nu is het moment. anders gaat het me nog niet helpen. hoe zwaar het nu is, ik moet er voor gaan..

Heel goed van je. Dat is al een erg grote en goede stap!

lesilla

Re: Geen vast voedsel, wel gemixt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:40

Volgens mij ben je een hele slimme meid, een dikke knuffel van mij

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:49

TS ik vind jou echt heel erg dapper.

Je zult ongetwijfeld vreselijk geschrokken zijn dat de huisarts dit zo ernstig opneemt. Ik denk dat je dat ondanks onze berichtjes misschien niet zo verwacht had. Nu heb je de eerste stap gezet, maar je hebt helemaal gelijk, nu ga je de mallemolen in, en nu wordt het pas echt moeilijk.

Maar je bent nog jong genoeg, als je goed opgevangen en onderzocht wordt kan het alleen maar beter worden. En bedenk eens hoe fijn het zou zijn als je straks gewoon kunt eten? Als je over een paar jaar gewoon lekker onbezorgd met vrienden kunt gaan uiteten en daar echt van kunt genieten? Dat is toch fantastisch?

Heeeeeeeeeeeel veel sterkte met alle komende onderzoeken en gesprekken. Misschien helpt het om het van je af te typen in dit topic?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:30

Heino schreef:
Princess_ schreef:

Ik ben een ADHD-er heb hier gelukkig geen last van :+ Ook nooit over gehoord eigk?

Komt ook omdat het grote onzin is ;)

Groetjes Kim

Bij ADHD-ers heb ik er ook nog nooit van gehoord maar bij autisten komt food texture hypersensitivity zeker vaker voor dan gemiddeld. Er zijn zelfs testen waarin dit als een van de symptomen wordt gebruikt om op te scoren. Dus grote onzin is enigszins kort door de bocht :j

edit: Wil natuurlijk niet zeggen dat de TS meteen autistisch is :=
Zelf ben ik ook gevoelig voor textuur van voedsel.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:57

Eefske schreef:
Bij ADHD-ers heb ik er ook nog nooit van gehoord maar bij autisten komt food texture hypersensitivity zeker vaker voor dan gemiddeld. Er zijn zelfs testen waarin dit als een van de symptomen wordt gebruikt om op te scoren. Dus grote onzin is enigszins kort door de bocht :j

edit: Wil natuurlijk niet zeggen dat de TS meteen autistisch is :=
Zelf ben ik ook gevoelig voor textuur van voedsel.

Idd mensen met autisme zijn vaak overgevoelig voor vrijwel alle prikkels, geluid licht en ook dat wat je voelt. De prikkelverwerking loopt anders. Ik heb Asperger, een vorm van autisme en ervaar dit ook. En hiermee is ook mijn kieskeurigheid met eten eindelijk te verklaren. Op een gegeven moment vond ik mezelf ook wel raar. Ik vond kersen enorm lekker, echt heerlijk! Maar.. Ik moest er van kokhalzen. Dus at ze vrijwel niet. 1tje en dan heel lang niet. Elke keer weer proberen omdat ze lekker zijn.. Dit kwam puur door de structuur. Dit heb ik met heel veel groente en fruit, en er werd lang gedacht dat ik heel veel dingen niet lustte, maar nu blijkt in de meeste gevallen de structuur het probleem te zijn. Zo lust ik bepaalde groenten in een ovenschotel wel, en anders absoluut niet. Ik kook nu ook liever zelf. Als ik ergens ga eten dan kijken mensen me wel vaak aan van nou eetstoornisje meid? >;) Ben ook nog eens een spriet qua figuur dus dat oogt meteen goed als je dan haast niks eet bij anderen (haal het thuis wel in maar dat weten zij niet :P). Als zij bij mij eten wanneer ik heb gekookt kijken ze er heel anders tegenaan :D

Maar door die overgevoeligheid kan heel veel eten je enorm tegen gaan staan. En hierdoor raakt je maag leeg en word je wat gammel, moe en vervolgens is het nog moeilijker om nog iets te vinden wat je kan eten. Want er is al veel wat je niet hoeft, maar je krijgt een misselijk gevoel als je lang niet eet, buik vol lucht wat je dokter ook zei.. En alles wat je dan gaat eten dat wil er gewoon niet in. Valt allemaal loeizwaar en in eerste instantie krijg je er vaak nog meer buikpijn door. Ik wil dus niet zeggen dat je een aandoening hebt zoals adhd of autisme, maar de overgevoeligheid voor structuren zou jij los daarvan misschien ook wel kunnen ervaren. Maar er zou ook een andere oorzaak kunnen zijn, je kan een darmaandoening hebben en misschien is het ook wel een eetstoornis. Het is iig goed dat de dokter je serieus neemt en dat jij je even bij alle komende onderzoeken neerlegt :) Plus dat als je een poos niet eet is het extra moeilijk. Je moet hier wel echt doorheen. Je moet jezelf af en toe verplichten iets te eten, op bepaalde tijden bvb. Als het je echt tegenstaat pak je eerst iets wat licht verteerbaar is en maar een klein beetje. Ook al is het 2 partjes mandarijn. En je blijft zoeken naar iets wat er op die momenten wel in gaat, ook al is het met moeite en ook al is het een klein beetje :) (ik loop wel eens 5 keer langs de kelder de koelkast de keukenkastjes en de diepvries voordat ik iets heb gevonden wat er misschien in wil..) Daarmee kom je wel uit je vicieuze cirkel dat eten je tegenstaat omdat je niet hebt gegeten. Je eetgewoontes zijn dus niet normaal maar het kan zoveel oorzaken hebben.
Heel veel sterkte de komende tijd, het komt vast allemaal goed maar het is lastig te overzien als je er middenin zit :(:)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:00

cupcake_x schreef:
Stephanie_86 schreef:
vind het eigenlijk een beetje vreemd als ik eerlijk mag zeggen

hoe doe je dat dan als je bij iemand gaat eten neem je dan serieus een potje babyvoedsel mee en hoe doe je dat dan als je uit eten gaat

heel vreemd eigelijk....

Gewoon eten als iedereen maar dan de mixer erover hoor :o

Lekker, broodje met pindakaas in de blender.
(bah)

Goed dat je hulpt zoekt, en neem die dan ook aan.
Je bent niet vreemd, je hebt een fiks probleem.

Succes!

(p.s ik zou als ik jou was in de tussentijd, als je geen vast voedsel kan eten, aan de nutriciapakjes (vloeibaar voedsel) gaan, als de calorieen geen probleem voor je zijn. Krijg je tenminste voldoende binnen om je organen draaiende te houden, en je lichaam niet kapot te maken.
Als je hier langer mee door gaat maak je namelijk meer kapot dan je problemen nu groot zijn.
Vergelijk het maar met olie in een auto. Zonder benzine stopt de auto, maar zonder olie rijd je de auto kapot)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:09

Super dat je je overgeeft aan de artsen!

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 17:49

Dank je wel.
Ik ben inderdaad geschrokken, ook dat de dokter meteen zo ingreep.
Ik dacht echt, ok ik zeg het en dan ben ik er vanaf..
Niet dus.

Als jullie willen, typ ik dingen van me af in dit topic,
maar dan moetik ook wel zeker weten dat ik niet afgebroken wordt, aangezien ik daar wel bang voor heb.
Ben er erg onzeker over.
Ook ga ik niet alles gelijk ik me voel, hierin plaatsen.
maar een deeltje misschien wel.

Vanavond om 9 uur ( omdat ze dit enkel als plaatsje over had)
moet ik naar de psycholoog.
ik heb zo snel een afspraak aangezien de huisarts met spoed haar heeft gecontacteerd opnieuw.

Circel schreef:
TS ik vind jou echt heel erg dapper.

Je zult ongetwijfeld vreselijk geschrokken zijn dat de huisarts dit zo ernstig opneemt. Ik denk dat je dat ondanks onze berichtjes misschien niet zo verwacht had. Nu heb je de eerste stap gezet, maar je hebt helemaal gelijk, nu ga je de mallemolen in, en nu wordt het pas echt moeilijk.

Maar je bent nog jong genoeg, als je goed opgevangen en onderzocht wordt kan het alleen maar beter worden. En bedenk eens hoe fijn het zou zijn als je straks gewoon kunt eten? Als je over een paar jaar gewoon lekker onbezorgd met vrienden kunt gaan uiteten en daar echt van kunt genieten? Dat is toch fantastisch?

Heeeeeeeeeeeel veel sterkte met alle komende onderzoeken en gesprekken. Misschien helpt het om het van je af te typen in dit topic?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:54

Ik kan me voorstellen dat dit heel heftig voor je is en vooral omdat het nu zo snel gaat. Ik heb het idee dat je zelf eerst helemaal niet doorhad hoe 'abnormaal' jouw eetgedrag is en nu blijkt hoe serieus het wordt genomen komt dat wel rauw op je dak natuurlijk. In ieder geval heel veel succes vanavond, ik hoop dat het gesprek wat opluchting voor je biedt en dat het een prettige psycholoog is waar je je bij op je gemak voelt. We horen wel weer van je.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 18:02

Ik begrijp het volgens mij nog niet zo heel erg goed..
het dringt niet echt tot me door vrees ik,
al heb ik wel enorm zenuwen en ben ik vandaag erg emotioneel.
Ik moet vandaag om het minste huilen.
Eerst maar eens mijn paardje verzorgen gaan, en dan mij klaarmaken op te gaan naar de psycholoog.
Geen zin om naar paard te gaan, en dit is echt zelden..
Pff, zucht zucht zucht.

Eefske schreef:
Ik kan me voorstellen dat dit heel heftig voor je is en vooral omdat het nu zo snel gaat. Ik heb het idee dat je zelf eerst helemaal niet doorhad hoe 'abnormaal' jouw eetgedrag is en nu blijkt hoe serieus het wordt genomen komt dat wel rauw op je dak natuurlijk. In ieder geval heel veel succes vanavond, ik hoop dat het gesprek wat opluchting voor je biedt en dat het een prettige psycholoog is waar je je bij op je gemak voelt. We horen wel weer van je.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 23:53

Sorry allemaal, maar ik post morgen..
kan even niets opschrijven..

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 21:03

willen jullie een verslagje?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:04

Ja.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:09

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 21:31

Ok,
dus..

Gisterenavond moest ik s'avonds naar de psycholoog.
Ik was erg gestresst, aangezien ik helemaal niet wist wat me te wachten stond.
Eens aar aangekomen, leek het wel ok.
Ze is een jonge vrouw, die ook erg zacht overkomt, dus ja.. daar ging het praten.
Ze was rustig en liet me rustig vertellen.
Zelf kon ik niet te persoonlijk gaan, en heb ik haar verteld hoe het nu eigenlijk een beetje met me ging.
Ook heeft ze gevraagd hoe ik als kind was, en hoe hard ik nu veranderd ben in de loop van de jaren.

Ik ben erg gesloten, aangezien ik dat vroeger helemaal niet was.
Ik was een vrolijk meisje dat voor kattekwaad altijd wel te vinden was, maar ondanks dat..
ik ben iemand die niet zo een fijne achtergrond heeft.
Zelf heb ik zo ver mogelijk verteld dat ik kon, maar toen al snel vloeide de tranen.
Ze gaf me een zakdoekje en liet me even bekomen.
Toen pikte we het weer een beetje op, maar trop was te veel en ik ging weer aan het huilen.
Toen heeft ze niet meer echt gevist achter meer, aangezien ik wel erg overstuur was en ik niet meer wou praten. ik klapte snel toe.
Verder heeft ze meer basisgegevens gevraagd en ook wat ik aan mijn leven wil veranderen, wat IK zelf vindt en wil.dokter had al met haar gebeld ivm dit probleem en andere problemen.
( andere problemen vermeld ik liever niet, dat is erg persoonlijk, en deel ik liever niet.)
Ook heb ik een aantal vragenlijsten mee naar huis gehad, die ik moet invullen.
Dit mag ook op mijn tempo, dus ik heb er vrede mee.

Toen ik eenmaal thuis was leek voor mij alles in te storten.
voelde me gekraakt, machteloos, en ik heb nu ook erg het gevoel dat ik al mijn controle snel ga kwijt zijn over mezelf.. dat vindt ik doodeng.
Deze nacht heb ik ook niet veel geslapen, dus ben ik thuisgebleven.
En maar goed ook, paardje is niet ok. dus daar pieker ik nu dan ook over.( dit kan via pb gevraagd evt worden, ivm ontopic blijven).

Maar..
toch heb ik een nieuwe afspraak!
dinsdag ga ik opnieuw.
ook moet ik morgen weer naar de dokter, had haar daarstraks moeten bellen over het gesprek bij de
psychologe maar ben aan telefoon in tranen uitgebarst.
Dus ze verwacht mij morgen in de late voormiddag.
Dus ik ga, moet er trouwens nog zijn voor wat anders.

Zo.. hele boterham.
Sorry voor het lange verhaal, en mss wel vervelende post.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:41

Ik ben super trots op je!!
Zeker dat je snel weer gaat!

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 21:43

Dank je wel Malene,
ik vindt het wel eng, dat ik dinsdag weer moet.
maar ze heeft gezegt dat het echt heel belangrijk is dat ik terugga.
Ik mag der ook altijd bellen of sms'en, maar daarvoel ik me zelf niet ok bij.
Daarvoor is ze nog veel te vreemd voor me.

Zooist schreef:
Ik ben super trots op je!!
Zeker dat je snel weer gaat!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:51

Goed van je dat je hulp zoekt hierbij, want hier kom je in je eentje niet uit hoor! Dat is ook heel normaal.
Ik hoop echt dat je snel opknapt en ook wat gezonder en normaler gaat eten uiteindelijk.
Dikke knuffel voor jou!!! Doorzetten hoor meis!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:07

jeetje heb het topic gelezen en in t begin leek het vrij onschuldig maar hoe verder ik het topic las hoe hoe groter het probleem werd...
goed dat je zo snel stappen hebt ondernomen iig! sterkte. :(:)

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:41

Haaaaa TS,

Zohee, volgens mij heb je wel een hele goede psychologe te pakken daar. Iemand die uitnodigd te praten, en je ook alle ruimte en rust geeft als het even niet meer gaat.

Erg dapper dat je weer gaat!

Misschien dat je over een tijdje niet meer denkt aan dit hele hulpverleningsgedoe als iets dat moet, maar als een kans die je aangeboden wordt. Want een kans is het eigenlijk wel. En stel je eens voor, al die mensen, huisarts, psychologe, die doen allemaal hun best omdat ze jou willen helpen.

Hoe staan je ouders hier eigenlijk in?

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 09:53

Ja, denk ook wel dat ik een goede heb.
Ik woon bij mijn papa, en die vindt het wel ok.
Hij zegt er nooit wat over, hij brengt mij wel en komt me halen, maar that's it..
Dus die geeft me ook wel ademruimte.
Circel schreef:
Haaaaa TS,

Zohee, volgens mij heb je wel een hele goede psychologe te pakken daar. Iemand die uitnodigd te praten, en je ook alle ruimte en rust geeft als het even niet meer gaat.

Erg dapper dat je weer gaat!

Misschien dat je over een tijdje niet meer denkt aan dit hele hulpverleningsgedoe als iets dat moet, maar als een kans die je aangeboden wordt. Want een kans is het eigenlijk wel. En stel je eens voor, al die mensen, huisarts, psychologe, die doen allemaal hun best omdat ze jou willen helpen.

Hoe staan je ouders hier eigenlijk in?

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:51

Nou blij te horen dat je een fijne psycholoog hebt gevonden. Hopelijk lucht dat ook op. Met der tijd ben je vast heel blij dat je deze stappen hebt ondernomen. Goed zo!

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 21:57

Dank je wel hoor.

Wamhorse schreef:
Nou blij te horen dat je een fijne psycholoog hebt gevonden. Hopelijk lucht dat ook op. Met der tijd ben je vast heel blij dat je deze stappen hebt ondernomen. Goed zo!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:12

echt goed dat je naar de dokter gegaan bent,
hoop dat je je snel beter gaat voelen

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 22:17

Bokkers,
morgen moet ik weer gaan.
Pff.. heb der allemaal geen zin meer in.
Wil er echt mee kappen.