Lippenspul zonder troep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:17

Labello, Blistex én Rosebud zijn echt heel erg goed. Rosebud is wel heel erg duur, maar werkt wel super.

steenbok1980

Re: Lippenspul zonder troep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:24

Is dit dan niet iets: van yves rocher, culture bio lippenbalsem, zeggen label te voeren( info van site: Door Ecocert gecertificeerde producten, gewaarmerkt met het kwaliteitslabel Cosmebio)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:48

labello en blistex zijn alles behalve natuurlijk!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:57

Citaat:
Volgens mij is er geen causaal verband aangetoond tussen SLS en kanker. Wel kán het irriterender zijn voor de huid, maar dat komt in de praktijk weinig voor.

Inmiddels is dit wel aangetoond ratten (en aangezien de mens genetisch gezien erg veel lijkt op de rat is er dus een hele grote kans dat dit ook bij mensen het geval is).
Van parabenen is inmiddels ook aangetoond dat het iig opgenomen wordt door de huid. Het werd namelijk (bij mensen) teruggevonden in de bloedbaan. Of het door de hersen-bloedbarriere kan is nog niet aangetoond (ook niet te hopen dat het dat kan..). Of het kanker veroorzaakt is men nu nog aan het onderzoeken, maar het feit dat het al in de bloedbaan kan komen vind ik al zorgwekkend.

Ik had nog een hele site met informatie over SLS en de mogelijkheid op kanker bij mensen, maar helaas is mijn internet er net weer 100 keer uitgevlogen en wil Google nu ook niet meer meewerken hier... Argh, maar misschien als je "SLS" + "kanker" oid zoekt dat je het vindt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:10

Maar al zou je er geen kanker van krijgen, het is in ieder geval duidelijk dat er berichten over bekend zijn dat het niet gezond zou zijn en in je bloed terecht komt. Dat is voor mij al reden genoeg om het niet te gebruiken. Ik hoef die chemische stoffen niet in m'n bloed. Probleem is ook vaak dat 1 stof op zich misschien geen kwaad kan, maar er zit niet maar 1 stof in cosmetica. Dat zijn er veel meer die in je lijf een soort cocktail vormen waarvan niemand weet wat er precies mee gebeurd.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:20

Hetzelfde met aspartaam.

Volgens de Nederlandse wetenschappers is het niet kankerverwekkend en kan het geen kwaad.
In Amerika is onderzoek gedaan en gevonden dat het zich opslaat in de lever en wél kanker veroorzaakt. Daarom is aspartaam nu daar verboden en wordt er een andere zoetstof gebruikt die niet schadelijk is.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:21

charissiej schreef:
Ik gebruik vaseline lippenbalsum (groen plat potje)! Werkt geweldig, veel beter dan al het andere!Binnen 1 dag ben ik van mijn droge lippen af!

Ja, dat is Vaseline Aloë Vera..
Die is echt geweldig!
Niet echt mijn favosmaak, maar dat spul werkt tenminste en er is niets extra's aan toegevoegd voor zover ik weet!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:21

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:23

Van Chi heb je een lipbalsem met tea tree, wil voor sommige mensen ook heel goed werken. Die is te koop bij de Tuinen. Daar hebben ze trouwens nog een paar (echt) natuurlijke lippenbalsems, moet je alleen wel even goed zoeken. Sommige lippenbalsems zijn 'semi-natuurlijk' d.w.z. een gewone labello maar dan met een 'natuurlijk ingrediënt' eraan toegevoegd. Zelf heb ik Dr Swaab, classic met menthol. Die is wel lekker, maar ook niet 'helemaal' zonder troep gok ik zo.

Van Purol is trouwens wel bekend dat meer mensen daar last van hebben, (bijvoorbeeld last van ontstekingen door purol gebruik). Ik kan er zelf ook niet tegen. (Jammer want het ruikt lekker, net als blistex :D )

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:35

Iets waar echt helemaal niks aan rommel in zit en wat je alleen maar via de apotheek kan krijgen (volgens mij receptvrij, maar anders schrijft je huisarts vast met liefde een recept voor)...

50% vaseline 50% paraffine. Ik ben vele jaren op zoek geweest en altijd veel serieuze problemen gehad (zwaar gehavende lippen) en hier ben ik inmiddels alweer 6 jaar zielsgelukkig mee. Het is super neutraal (geen rommel), goed vet, en door de paraffine trekt het niet als een idioot in om je lippen vervolgens weer te laten barsten (dat gebeurde bij mij met pure vaseline).

Veel succes met je zoektocht en sterkte met het probleem!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:00

Maar heel veel mensen kunnen niet tegen vaseline en paraffine. Een allergie voor zogenoemd wolvet komt veel voor in Nederland. Bij mij werkt dit averechts en krijg ik er droge lippen van :+

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:06

Ik heb weleda lippenbalsem. Weleda is een natuurlijk merk waar ik zou zo niet weten of er iets in zit waar je niet tegen kan.
Voor mij is het in ieder geval de enige waar ik niet nog drogere lippen van krijg!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:19

Sjoos wat bedoel jij met wolvet?

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:40

Rosebut schijnt ook helemaal top te zijn! Vele celebs gebruiken het, en nu begint de hype ook in nederland te komen..Duur potje van 10 euro, maar is echt super spul!

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:46

Guernica schreef:
Ik heb gister een openbaring gehad waarin bleek dat ik allergisch ben voor Purol. Nu ben ik niet zo snel van begrip dus het heeft even moeten duren voor dit tot me doordrong. Toen ik er uiteindelijk uitzag als een worm met Pamela Anderson lippen, begon er iets te dagen.
Meteen gestopt met Purol en nu inderdaad geen reactie meer, maar wel hele droge, schrale lippen. Ben toen aan de Vaseline gegaan maar dit zit ook niet zo lekker, dus ben nu op zoek naar een ander goedje.
Iets waar dus echt nul komma nul in zit aan troep, en wat ook een beetje effectief is, dus dat het even blijft zitten, en je niet om de minuut weer als een randdebiel het huis door rent op zoek naar dat potje.

Wie o wie?

je kan het zelf maken
even googlen en langs de natuurwinkel gaan

en genoeg vezels en bruin brood eten

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:47

laura1986 schreef:
Sjoos wat bedoel jij met wolvet?

wolvet is lanoline
het is het vet wat op je handen achterblijft als je over wol strijkt
dus het vet wat uit schapenwol komt

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:49

ik heb een libello stiftje (ander merk) die neutraal is...
Balea Sensitive van de duitse DM. niet duur en doet het prima..miss is dat wat voor je

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:50

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:52

Ik heb zo'n groen potjes van vaseline en die is echt heel fijn.... alleen krijg ik hem nooit open :o

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:53

Lippenbalsem:
Wist je dat... Je zelf lippenbalsem kunt maken?
Neem:
50 milliliter goudsbloemolie (op basis van amandelolie)
9 gram bijenwas
7 gram cacaoboter
3 druppels (vloeibare) honing
Hittebestendig bekerglas (jampotje kan ook)
Huls/hulzen voor lippenbalsem
Roerstaafje
Doe de ingrediënten in een hittebestendig bekerglas. Zet een pan met een laagje water op de kleinste pit die je op je fornuis hebt, laagste stand. Let erop dat het bekerglas niet gaat 'zweven', eventueel wat water weer weggieten. Verwarm de olie nu au bain marie tot alle ingrediënten zijn gesmolten. Giet je vloeibare balsem direct in de huls/hulzen - goed vol, je balsem zal nog in volume afnemen bij het afkoelen. Laat stollen tot je de dop erop kunt doen.
Tip: ik weet dat mensen graag experimenteren met etherische oliën, maar doe dat bij je lippen alsjeblieft niet: de huid is gewoon te dun. Wil je per se een geurtje, kies dan hooguit voor één druppel Lavendel angustifolia.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:58

je kan ook karitéboter gebruiken

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:25

Ceralip http://www.laroche-posay.com/products-t ... -p549.aspx
Verkrijgbaar via de apotheek, meestal wel op bestelling.
Mijn dochter heeft deze gekregen via de dermatoloog en volgens haar is labello, purol en nouja, noem nog maar wat van die merken, gewoon troep.

Dit spul werkt geweldig :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:30

Ceralip heb ik hier ook!
Fijn spul, maar ik gebruik liever niks.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:37

Ik gebruik de lippenbalsem van het Duitse merk Blütezeit, er staan 2 keurmerken op, dat het 'frei von synthetischen konservierungsstoffen; is en dat het gemaakt is van ecologisch geteelde producten. Het is verkrijgbaar bij de Duitse supermarkt Netto (ook de handcreme, tandpasta, shampoo etc zijn aanraders!). Zie ook http://www.bluetezeit-naturkosmetik.de

Edit: heb nog even de bestanddelen opgezocht:
Rizinusöl, Olivenöl*,Sheabutter*, Candelillawachs, Bienenwachs*, Carnaubawachs, Glycerinfettsäureester, Mandelöl*, Hamamelisöl (gelöst in Sojaöl)*, Vitamin E (Tocopheryl Acetat, Tocopherol), Kakaobutter* Alkohol*, Antioxidationsmittel (Ascorbyl Palmitate), Mischung ätherischer Öle

* Rohstoffe aus kontrolliert biologischem Anbau

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:10

Ik las laatst in de krant dat er geen bewezen verband is dat je lippen verslaafd raken aan paraffine en daardoor zelf geen vet meer aanmaken. Lippen maken sowieso al nauwelijks vet aan.
Ik heb zelf ook geen klachten als ik stop met lippenbalsem smeren, alleen ik heb altijd lippenbalsem op omdat ik het zonder gewoon naar vind voelen. Dan ga ik ze natmaken en dat veroorzaakt de uitdroging. Dit was overigens ook de verklaring van de wetenschapper die er onderzoek naar had gedaan.

Helaas kan ik op internet hier niks van terug vinden.