Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juangi

Berichten: 4688
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 00:10

Wamhorse schreef:
Interessant topic dit. ik ben ook zo'n droog haar gevalletje en mijn haar is ook nog eens heel dun en ik heb tot overmaat van ramp:) ook nog eens weinig haar. Toen dacht ik laat ik eens die extra volume shampoo's eens gaan gebruiken. Nou geen effect dus. Hebben jullie hier ook ervaringen mee?



Je haar ondersteboven fohnen als het nat is, dan als je nog ondersteboven hangt, haarlak op de wortels spuiten en laten drogen.

En met nat haar in een hoge knot (zo 1 boven op je hoofd) gaan slapen. Knot goed vastzetten (met rubbel elastiekje, zo'n dunne, werk het beste) en dan gaan slapen. De volgende morgen, als je je haar losdoet, meteen haarlak bij de wortels en over je hele kapsel. Tadaa, daar is je volume! Werkt echt als een tierelier en je krijgt er nog slag van ook!

cloudya

Berichten: 99
Geregistreerd: 06-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 02:57

Nee hoor de prijs zegt niets over de kwaliteit van een shampoo.

Gewoon eens uitproberen wat bij je haar past.
Wel of geen siliconen (bv dimethicone , dimethiconol, amodimethicone), wel of geen SLES (sodium laureth sulfaat) of een mildere variant daarvan:

Ammonium Lauryl Sulfate [ALS]: erg hard
Ammonium Laureth Sulfate [ALES]: hard
Sodium Lauryl Sulfate [SLS]: hard

Sodium Laureth Sulfate [SLES]: iets milder, maar nog hard
Sodium Myreth Sulfate: milder
TEA Lauryl Sulfate: milder
TEA Laureth Sulfate: milder

Sodium C12-13 Pareth Sulfate (veel) milder
Sodium Coco-Sulfate: (veel) milder
Cocamidopropyl Betaïne (CB): heel mild

Shampoo van Palmolive hebben bijna allemaal CB (mild)
Shampoos van Andrelon, Nivea, Mildeen, Guhl, Garnier hebben bijna allemaal SLES (iets minder mild)
Shampoos van Herbal essences/Pantene, hebben meestal SLS. (hard)
Sommige shampoos maken het wel heel hard en hebben SLS én SLES erin bv:
John Frieda
Head & Shoulders

Verschilt per haartype en hoofdhuid wat het best werkt.

Ik gebruik zelf shampoo en conditioner (alleen op de lengte dit) van Inecto kokosnoot, geen siliconen maar wel SLES omdat ik snel vet haar krijg.
Bij droog haar kun je het best een zo mild mogelijke shampoo proberen.
Siliconen maken alles wel glanzend en glad maar verdoezelen ook beschadiging (zogenaamde repair shampoos bv...stop met de siliconen en je schrikt je kapot wat eronder zit tegen die tijd) en kan uitdrogend zijn of het haar zwaar maken.

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:44

PureSylk schreef:
Welk stofje is dat dan precies? Ik was in de waan dat ik goede shampoo kocht bij de aanschaf van die rainforest :+
In ieder geval zonder siliconen en parabenen (althans, dat zeggen ze. Mij kan je alles wijsmaken := )


Sodium Benzoate :j
Klinkt vrij onschuldig, is het niet. Verder zitten in die shampoo inderdaad geen siliconen en parabenen geloof ik.
Ik vind het ook echt een fijne shampoo, jammer van dat stofje :').

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:45

Ach ik geloof daar niet zo in. Ik heb diverse keren shampoo zonder dat stofje gekocht en mijn haar kon daar absoluut niet tegen :+
Het is maar net wat voor haar je hebt hoor :) Gewoon gebruiken wat voor jou het beste werkt.

miepje17
Berichten: 384
Geregistreerd: 11-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:37

Wij hebben ook echt duizenden shampoo';s gehad. Gebruik nu Nivea Diamond Gloss.. en moet zeggen mn haar is veel zachter en makkelijker uitkambaar. En vet wordt het toch wel maar ik was het vaak ook of om de dag of elke dag. Dus dat maakt niet uit.
Welke ik ook fijn vind is het Huismerk van Super de Boer.

Verder hebben wij ook vanalles gehad maar nivea bleef het fijnst

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:43

Ik gebruik sinds een tijdje shampoo van kerastase, van de kapper. Heel fijn!! Mama heeft ook een fles, alleen dan voor een gevoelige hoofdhuid. Ik had eerst ook de cremespoeling hiervan, maar inmiddels gebruik ik gewoon andrelon cremespoeling, die is net zo fijn en een stuk goedkoper.

Voor de kerastase betaal je wel wat, maar je doet er echt onwijs lang mee!!

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:11

x_Rebecca schreef:
PureSylk schreef:
Welk stofje is dat dan precies? Ik was in de waan dat ik goede shampoo kocht bij de aanschaf van die rainforest :+
In ieder geval zonder siliconen en parabenen (althans, dat zeggen ze. Mij kan je alles wijsmaken := )


Sodium Benzoate :j
Klinkt vrij onschuldig, is het niet. Verder zitten in die shampoo inderdaad geen siliconen en parabenen geloof ik.
Ik vind het ook echt een fijne shampoo, jammer van dat stofje :').
`

Interessant topic dit, heb snel last van vet haar en ben dus nog steeds opzoek naar die ene shampoo.

Kun jij me misschien vertellen in welke (makkelijk verkrijgbare) shampoos dit stofje NIET zit???

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:30

Juangi schreef:
Wamhorse schreef:
Interessant topic dit. ik ben ook zo'n droog haar gevalletje en mijn haar is ook nog eens heel dun en ik heb tot overmaat van ramp:) ook nog eens weinig haar. Toen dacht ik laat ik eens die extra volume shampoo's eens gaan gebruiken. Nou geen effect dus. Hebben jullie hier ook ervaringen mee?



Je haar ondersteboven fohnen als het nat is, dan als je nog ondersteboven hangt, haarlak op de wortels spuiten en laten drogen.

En met nat haar in een hoge knot (zo 1 boven op je hoofd) gaan slapen. Knot goed vastzetten (met rubbel elastiekje, zo'n dunne, werk het beste) en dan gaan slapen. De volgende morgen, als je je haar losdoet, meteen haarlak bij de wortels en over je hele kapsel. Tadaa, daar is je volume! Werkt echt als een tierelier en je krijgt er nog slag van ook!


@ Juangi, Thanks voor de tip, ga ik proberen! :D

Wat doen die silliconen en parabenen dan dat het zo slecht is? Ik heb hier eigenlijk nooit zoveel over gehoord dus ben wel benieuwd eigenlijk.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:35

De shampoo van de kapper gebruik ik niet meer. Heb ruim een half jaar lang zwaar haar uitval gehad door de shampoo van de kapper. Dacht eerst dat het de tijd van het jaar was, maar na 4 maanden begon in me zorgen te maken en ben ik weer over gestapt op de goedkope supermarkt shampoo en na 3 maanden was het over.
Kortom: ik geloof niet dat de dure shampoo altijd maar goed voor je haar is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:57

Rienn schreef:
De shampoo van de kapper gebruik ik niet meer. Heb ruim een half jaar lang zwaar haar uitval gehad door de shampoo van de kapper. Dacht eerst dat het de tijd van het jaar was, maar na 4 maanden begon in me zorgen te maken en ben ik weer over gestapt op de goedkope supermarkt shampoo en na 3 maanden was het over.
Kortom: ik geloof niet dat de dure shampoo altijd maar goed voor je haar is.


Dat had ik dus ook, was shampoo van 39 euro :x heel fijn!
M'n haar is bijna 4 weken van slag geweest.

wendyelst

Berichten: 602
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:04

Jenny21 schreef:
Interessant topic dit, heb snel last van vet haar en ben dus nog steeds opzoek naar die ene shampoo.

Kun jij me misschien vertellen in welke (makkelijk verkrijgbare) shampoos dit stofje NIET zit???


Garnier Fructis Volume Restructure is siliconen vrij en echt fijn! vooral als je wat vetter haar hebt.

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 08:29

wendyelst schreef:
Jenny21 schreef:
Interessant topic dit, heb snel last van vet haar en ben dus nog steeds opzoek naar die ene shampoo.

Kun jij me misschien vertellen in welke (makkelijk verkrijgbare) shampoos dit stofje NIET zit???


Garnier Fructis Volume Restructure is siliconen vrij en echt fijn! vooral als je wat vetter haar hebt.


Bedankt voor je meedenken :D
Ik zal hem eens gaan testen :)*

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:56

Heb het net eens even gecheckt, in mijn Big shampoo van Lush zit SLES. Toch is deze shampoo na jaren de shampoo waarmee ik helemaal happy ben. Mijn haar is enorm stug, dik en stijl en ik kan er bijna niets mee. Nu dus wel :)

take_one

Berichten: 3040
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:20

Tja ik weet het niet.
Gebruik gewone shampoo van max 7 euro, heb nog nooit een duurdere gehad.

Met haarmasker merk ik wel verschil.
Ik ontkleur mijn haar, dus heb vaak haren als stro. :(:)
Ik gebruikte altijd haarmaskers van schwarzkopf, dacht dat het prima was.. maar heb er laatst 1 gehaald van Keune die me 40 euro kostte.. maar het verschil is er echt wel degelijk. :)

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:21

Wauw €40,- is wel heel veel geld. Doe je dan wel lang met zo'n potje/ flesje?

take_one

Berichten: 3040
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:22

Ja er zit best veel in dat wel gelukkig.. zal even kijken hoeveel precies..

stienmasjien
Berichten: 617
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:22

Ik heb niet alles doorgelezen, maar onlangs was er een programma op tv waarin ze dit getest hebben. Bleek dat de goedkoopste shampoo even goed was als de duurste.
Persoonlijk vind ik dat er wel degelijk een verschil is, ik zweer bij Herbal Essences. :P

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:23

Ik bestel Bed Head producten via internet. een stuk goedkoper :D
Ik zweer bij Bed Head producten :D nog nooit hebben producten zo goed egwerkt (en geloof me, heb een hoop geprobeerd)

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:25

stienmasjien schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen, maar onlangs was er een programma op tv waarin ze dit getest hebben. Bleek dat de goedkoopste shampoo even goed was als de duurste.
Persoonlijk vind ik dat er wel degelijk een verschil is, ik zweer bij Herbal Essences. :P


Je hoort heel veel goede verhalen over Herbal Essences. Ik heb het nu aangeschaft op advies van iemand hier en ga eens even kijken hoe het werkt haha.

take_one

Berichten: 3040
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:25

500 ML. :)
Dus dat is zeker veel.
Ik merk wel echt verschil, er staat dat je het 5 minuten in moet laten trekken, maar ik doe het altijd 3 kwartier en dan een handdoek eroverheen. :)

Ik ontkleur mijn uitgroei om de 6 weken, en 2 keer in het jaar ontkleur ik het helemaal omdat anders mijn blond heel donker en dof word.
En ik vind dat mijn haren er nu echt gezond uit zien.

CaileyS
Berichten: 986
Geregistreerd: 27-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:27

Ik gebruik L'oreal Elvive (de roze) voor vet haar, de shampoo en cremespoeling. Bij mij werkt het echt heel goed. Ik heb dr ook Anti-klit van....

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:27

Ja dat is een halve liter daar kun je zeker een eind mee vooruit. Maare is het niet slecht om dat drie kwartier in je haar te laten zitten? Heb er geen idee van maar lijkt mij dat er niet voor niets een tijd indicatie opstaat.

take_one

Berichten: 3040
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:28

Wamhorse schreef:
Ja dat is een halve liter daar kun je zeker een eind mee vooruit. Maare is het niet slecht om dat drie kwartier in je haar te laten zitten? Heb er geen idee van maar lijkt mij dat er niet voor niets een tijd indicatie opstaat.


Volgensmij niet hoor. :)
Anders vielen m'n haren nu al uit ondertussen denk ik zo? :D

take_one

Berichten: 3040
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:29

Die bed head producten, wat kosten die? :)
Heb nu shampoo van Franck Provost (4 euro), en heb laatst syoss gekocht.. eens kijken of dat goed is.
Wissel nooit van shampoo.. maar die van Franck Provost hebben ze alleen in Belgie volgensmij.
Laatst bijgewerkt door take_one op 23-11-10 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:29

Hahahah ja dat zal dan wel zo zijn. Gelukkig maar, het staat zo stom als je de handoek af doet en er ineens allemaal haren meekomen door een chemische reactie of zo ;).