Wanneer waren jullie 'klaar' voor een eerste kind?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:32

Klaar voor de eerste ben ik eigenlijk niet geweest.Het is me overkomen.
Voordat ik zwanger was riep ik namelijk dat ik geen kinderen wou(heb er nu 2) en dat mijn leventje wel goed was zo.
Huurflat,diertjes,vrienden en werk was goed.Tot dat de test aangaf dat ik zwanger was.
Pas toen zijn we de zaken op een rijtje gaan zetten en gaan denken of het allemaal wel kon.Dit was even een heftig momentje maar we hebben het gered althans samen totdat de dame 3 jaar was.Toen ben ik weg gegaan bij haar vader.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:15

Ik ben nu 26 en moet nog anderhalf jaar studeren. Daarna een leuke job zoeken, huisje kopen en dan zullen we wel zien :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:24

Quellian schreef:
Net zoals dat wij niet getrouwd zijn en wel een kind hebben.
Kreeg ik de sneer van de schoonzus van mijn vriend dat háár zus het volgens het boekje doet!
'Welk boekje? Ik heb nooit een boekje gezien?' :?

Wás er maar zo'n boekje! Vooral als je net een kind hebt :')

verootjoo

Re: Wanneer waren jullie 'klaar' voor een eerste kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:46

Als we getrouwd zijn en een huis hebben.
Huis wordt bijna gebouwd, bruiloft moet nog komen. (weet niet wanneer, nog niet gevraagd) En daarna zien we wel wanneer er een kindje komt :)

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:28

MamaMiesje schreef:
Quellian schreef:
Kreeg ik de sneer van de schoonzus van mijn vriend dat háár zus het volgens het boekje doet!

Wás er maar zo'n boekje! Vooral als je net een kind hebt :')

Een complete gebruiksaanwijzing zou er bij moeten zitten _O- _O- :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:33

Ik was er klaar voor toen mijn moedergevoelens begonnen op te spelen.
Zelfs de bevalling begon pas toen ik zei:ik ben er klaar voor!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:42

Oh man, ik heb al jaren last van rammelende eierstokken... Wil zo graag kinderen... Maar mn verstand zegt: eerst mn studie afmaken, een baan, een huis, en een vaste relatie.
Nou heb ik nu sinds 2 maand een vriend, en dat gaat super goed, en oh man, soms voel ik mn eierstokken echt rammelen. Als ik nu, ondanks voorbehoedsmiddelen, zwanger zou worden... Wat mn verstand ook zegt, ik denk dat ik het zou houden...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:43

stoer schreef:

Ja, ik waarschuw jullie maar vast:
Die gebruiksaanwijzing moet je zelf schrijven. Het is een soort doe-het-zelf pakketje zeg maar, zo'n baby :')

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:05

Klaar, klaar, wat is klaar zijn? December 2007 had ik genoeg van al die hormonen van de pil (ik ben de uitzondering op de regel die juist last krijgt van buikpijn, e.d. als ik de pil slik, zonder pil nergens last van). Mijn vriend en ik waren toen al ruim 5 jaar samen, we woonden al sinds 3.5 jaar in ons eigen huisje en ik heb tegen hem gezegd: "Ik stop met de pil, als jij geen kinderen wilt dan moet jij maar voor andere voorbehoedsmiddelen zorgen." Dat deed ie door mij tijdens die Kerst ten huwelijk te vragen :D
Maar goed, toen waren we nog steeds niet echt bezig met zwanger worden. Ik hield alleen mijn cyclus in de gaten en verder eigenlijk niks. Tot ik half augustus 2008 me opeens realiseerde dat ik 1.5-2 weken daarvoor eigenlijk ongesteld had moeten worden :oo
Testje gedaan: positief. Twee dagen later nog een keer gedaan: weer positief natuurlijk :+ Toen gaan uitrekenen... baby zou ergens half april 2009 moeten komen en de planning was om 8 mei 2009 te gaan trouwen. Uiteindelijk (in overleg met de band) besloten om het huwelijk uit te stellen tot half augustus 2009. Ons meisje is uiteindelijk op 24 april geboren (9 dagen overtijd) en het mama en papa-zijn 'overkomt' je.
Het is niet te omschrijven maar opeens ben je mama in hart en nieren en ik kan me geen leven meer voorstellen zonder de kleine meid <3

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:12

MamaMiesje schreef:
stoer schreef:

Ja, ik waarschuw jullie maar vast:
Die gebruiksaanwijzing moet je zelf schrijven. Het is een soort doe-het-zelf pakketje zeg maar, zo'n baby :')

Ja maar het allerergste is nog dat als je denkt dat je het door hebt. Die hele gebruiksaanwijzing weer gewijzigd lijkt te zijn. Ben je weer eeuwen aan het zoeken naar een "upgrade".

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:12

Ohja :')
Máár : na een maand of 3-4 zijn die upgrades makkelijk te downloaden :j

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:32

uhm ik hoop over een maand of 3 :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:37

Want dan zul je wel moeten, denk ik? _O-

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:32

supersambo schreef:
Ja maar het allerergste is nog dat als je denkt dat je het door hebt. Die hele gebruiksaanwijzing weer gewijzigd lijkt te zijn. Ben je weer eeuwen aan het zoeken naar een "upgrade".

En dan geldt nog dat die ene gebruiksaanwijzing die je hebt gekregen (en waarvan je denkt dat je hem eindelijk door hebt) niet eens geldt voor meerdere kinderen!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 08:54

Oh je hebt helemaal gelijk Quellian :j Dan denk je eerst nog: "Ach nouja, begrijpelijk dat het niet voor andermans kinderen geldt." Maar daarna blijkt dat het óók niet (geheel) voor je andere kind(-eren) werkt! ^)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:03

pubelia schreef:
En je leven moet wel klaar zijn zeg maar. Als je een kind hebt, kan je niet nog veel met je zelf bezig zijn.

Ik mag toch hopen dat mijn leven zelfs op mijn 60e nog niet 'klaar' is. :=

Net zoiets als dat je trouwdag 'de mooiste dag van je leven' zou zijn. Alles wat daarna komt kan dan alleen maar minder zijn. Als je ergens tussen je 20e en 30e je eerste kind 'moet' krijgen, dan zou je leven dan al 'klaar' zijn? Misschien maar goed dat ik geen kinderwens heb, ben nog lang niet klaar met mijn leven en mijn leven is nog lang niet 'klaar'. :D

Wanneer ik klaar ben voor een kind... Ik vermoed op het moment dat er helemaal niets meer tegen te doen is, maar we doen goed ons best om dat te voorkomen. Een kind voegt niets toe aan het leven dat ik nu heb. :D

Misschien wordt het tijd om een en ander maar eens definitief laten uitschakelen, we hebben er nu de leeftijd voor en hebben allebei nog geen seconde in ons leven rammelende eierstokken c.q. testikels gehad, ook al zijn we inmiddels de dertig ruim gepasseerd. ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:14

@Karin: niet doordraven ;) :P :D Ik weet dat jij (nog) geen kids wil, vandaar vast je reactie :P

Ze bedoelt vast: dat je leven er klaar voor mooet zijn...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:15

Zo lees ik dat niet.

Je kunt met een kind niet veel meer met jezelf bezig zijn. Dat interpreteer ik als: je moet eerst alles gedaan hebben wat je nog zonder kind kunt doen, daarna kan het niet meer, dan gaat je tijd, geld en energie naar je kind(eren). ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:17

Ja maar bepaalde dingen doe je ook niet zo makkelijk meer, of kunnen niet zo makkelijk...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:19

Ik zal niet zeggen dat ik je zomaar alles kunt doen wat je vóór je kinderen ook kon doen. Maar waar een wil is is een weg, het vergt vaak alleen iets meer geregel. Dan kun je gaan klagen dat niks meer 'spontaan' kan, maar als je gewoon je zaakjes op orde hebt kun je gerust gaan bungyjumpen, cliffhangen of parachute springen hoor :D
Of gewoon ff lekker een weekendje weg...dat kan natuurlijk ook :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:22

maar je krijgt er weer andere dingen voor terug natuurlijk :)
maar`als je nog op wereldreis wilt ofzo, doe dat dan eerst ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:22

Sinds ik een paard heb kan ik ook niet meer zo makkelijk een half jaar naar Australië, maar idd, waar een wil is... Mijn moeder ging ook gerust regelmatig een maandje met mijn vader mee toen die nog op de grote vaart zat, ik bleef thuis bij oma. Prima oplossing voor alle partijen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:23

opisop_shop schreef:
maar je krijgt er weer andere dingen voor terug natuurlijk :)
maar`als je nog op wereldreis wilt ofzo, doe dat dan eerst ;)

Natuurlijk krijg je er iets voor terug, maar ik neem aan dat dat dan wel iets is wat een aanvulling vormt op je leven?

Zolang ik een kind niet zie als een aanvulling op mijn leven komt er geen kind, althans niet als een bewuste keuze.

Maar de opmerking dat je leven eerst 'klaar' moet zijn voor je aan een kind begint... Daar kan ik dus persoonlijk weinig mee.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:31

Quellian schreef:

Heb je niet gezegd dat er inmiddels een vernieuwde uitgave is van het boekje :')

Wanneer je klaar bent voor een kind? Tja als je het kind een veilig en liefdevol thuis kunt geven, lijkt mij. Maar vooral ook wanneer jezelf het ook graag zou willen. Ik wist ook altijd wel dat ik kinderen wilde, maar ik heb eerst nog dingen gedaan die ik graag wilde voordat er kinderen zouden komen. Bij mij is de oudste geboren toen ik 29 was en de jongste toen ik 31 was. Ze waren allebei welkom en gewenst. Ik ben ook erg blij dat ze vanzelf zijn gekomen zeg maar. Ik heb namelijk ook een vriendinnetje die ook graag kinderen wilde, maar ze niet kon krijgen.
Ik heb helaas ook meegemaakt dat ik een kind in de klas heb gehad waarvan een van de ouders zei dat het de grootste fout van zijn leven was. In zo'n geval heb ik echt met het kind te doen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:37

Mickey schreef:
Ik heb helaas ook meegemaakt dat ik een kind in de klas heb gehad waarvan een van de ouders zei dat het de grootste fout van zijn leven was. In zo'n geval heb ik echt met het kind te doen...

Eerlijk van die ouder dat hij/zij daarvoor uitkomt, maar idd vreselijk voor het kind. :\

Als hier een 'ongelukje' gebeurt, dan zal het kind hoe dan ook met liefde worden grootgebracht.