Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:48

Nouja zeg, dat is helemaal wat , leer er maar mee te leven dat je opeens flauw kan vallen %)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:52

Welkom Cookies.

Laurabram

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:05

Te hard geroepen, 't is weer zo'n dag helaas.
Ik dacht vanmorgen eerst nog dat het zo zeer deed van de kou op m'n voorhoofd, maar nee, 't is echt waar. Rustig aan dus maar.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:22

ai,Laurabram, wat balen voor je, hoop dat het snel weer beter met je gaat, sterkte :(:)

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:39

Ik meld me ook maar eens in dit mooie topic. Heb al vanaf kinds af aan last van migraine. Vroeger was het vooral s avonds, begon als kleine hoofdpijn boven mijn oog en eindigde in overgeven en verschrikkelijke hoofdpijn, de ochtend erna weer over (zodat ik gewoon naar school moest, helaas haha)

Helaas heb ik er nu hele dagen last van, vooral rondom mijn ongesteldheid. Daarom slik ik de pil (yasmin) steeds 2 of 3 strippen door. Dat helpt voor de ergste dagen. Op drukke, stressvolle dagen heb ik er alsnog last van, ook buiten mijn ongesteldheid. Als medicatie gebruik ik maxal smelt tabletten en sumatriptan (of iets dergelijks), die probeer ik te beperken omdat ik het troep vindt, maar soms kan het niet anders. Vooral de smelttabletten werken goed, maar alleen als ik minstens een uur op bed ga liggen. Sumatriptan haalt de heftigheid weg, maar er blijft altijd een zeur-hoofdpijn over. Wat zijn jullie ervaringen met die medicatie?

Verder drink ik veel water, op een werkdag minstens 5 kleine spa flesjes per dag. Voor mijn gevoel helpt dat, maar dat kan tussen mijn oren zitten..

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:12

Hee meisjes, ik ben jullie niet vergeten hoor.
Hier is nogal veel gebeurd de laatste paar weken, waardoor ik vrij weinig meer heb kunnen en willen posten.
Een week of 3 geleden is mijn broer plotseling overleden, dat was nogal een schok voor ons hele gezin en familie. Ik/we zijn nog steeds in een soort shock.
Daarna ben ik ziek geweest en heeft mijn paard in de kliniek gestaan wegens een fikse beenwond. Daarbij kregen mijn oudste en ik saampjes gezellig een lekkere longontsteking en ben ik pas net aan het opkrabbelen.

Qua migraine gaat het dan wel weer goed (maar dat mag dan ook wel), ik heb in de week na het overlijden een keer een fikse aanval gehad, maar die was met medicijnen goed te onderdrukken.

Rox, ik las het van je NeuroLul, die zou je toch ook gewoon aan zijn enkels uit het raam willen laten bengelen? _-:(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:17

jeetje Pieteritus, wat heftig allemaal zeg! Vooral dat van je broer, jeetje... Gecondoleerd... En hoe is het met je paardje?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:19

Pieteritus, wat ontzettend voor je, ik voel heel erg met je mee hoor, gecondoleerd meid er blijft jou dit jaar echt helemaal niets bespaard, tjonge jonge ik heb er gewoon geen woorden voor, als je wilt mijn pb staat altijd open hoor.
Ja mijn neurohark zou ik ook wel eens lekker aan zijn baard buiten het raam willen laten bengelen, ja

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:28

Xindy, teveel water is ook niet goed voor je hoor, als je al 2,5l water drinkt en dan nog wat je normaal drinkt, is je mineralenbalans ver te zoeken.
Sumatriptan in combinatie met betablokkers werkt bij mij vooralsnog erg goed.

Mijn paard laat het allemaal maar gelaten toe.
Ondanks dat hij maar 5 jaar is en al 3 weken op stal (3x3) en klein uitloopje (4x3) staat. Zaterdag ben ik even met hem wezen wandelen en hij loopt als een mak schaap met me mee. Ondertussen ben ik chef eerste klas verbanden-aanleggen geworden. Ze kunnen me ervoor wakker bellen.
Nog een week en dan mag hij uit het verband. Dan kijken we of hij weer wat mag gaan doen. Balen, want hij liep erg goed in de selecties.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:14

Ik mag me hier helaas ook melden ;(

Vanmiddag op mijn werk kreeg ik ineens heel veel last van aura's. Vage draaiende, ronde dingen voor mijn ogen waardoor ik op een gegeven moment echt amper meer iets kon zien/lezen. Daar heb ik ongeveer 15 minuten last van gehad (in totaal). Het begon als een klein bolletje, maar werd steeds groter.

Een minuut of 10 daarna begon de (beste heftige) hoofdpijn. Maar niet zo ondragelijk dat ik het nietmeer volhield op school. Het is eigenlijk pas sinds een uur of 6 een beetje weggetrokken. Gelukkig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:15

heeey, welkom hier! Je hebt ons gevonden :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:16

Dankje Joyce. Ja.. ik denk, kan maar beter meteen effe kijken :)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:21

ik heb ook maxalt smelttabletten.
soms werkt het wel goed en soms helemaal niet.
ibuprofen werken bij mij soms voorkomend

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:33

Jeetje pieteritus, wat een bult ellende in korte tijd, veel sterkte...

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:41

Jammer genoeg hangt er een bordje boven mijn hoofd met daarop: ""Alle ellende hier dumpen. Brede rug, kan heel wat op."

Zonder gekheid, ik hoop dat het nu echt even voorbij is.
Ik zit er nu zelfs aan te denken om mijn paard een maand in pension te zetten, zodat ik toch kan rijden zonder elke dag met de trailer weg te moeten. Hij mag nog niet het land op, maar rijden in een (droge) bak mag wel. Die heb ik helaas thuis niet.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:44

Als er dichtbij jullie een pensionplaats is zou dat idd een goed idee zijn, het zou natuurlijk wel een goede afleiding zijn voor jullie beiden, loopt hij niet mank??

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:39

Hallo iedereen,
Nou vandaag is de eerste dag in ongeveer 14 dagen dat ik wakker ben geworden met hoofdpijn, heb in het begin niets ingenomen omdat ik wilde kijken of het vanzelf overging, helaas werd ik weer kotsmisselijk en dus heb ik mijn medicijnen tegen migraine maar ingenomen en nu is het zo goed als weg!!! Hoe gaat het met jullie allemaal??

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:00

:( Heel verhaal getyped issie weg. Sorry nu korte versie.

Balen Rocymax, fijn dat het snel wegging.
Bij mij gelukkig ook, bleef bij maandag overdag. Toch gaan paardrijden want toen was het al aardig gezakt en na het rijden niet meer teruggekomen.

*edit, was niet raar, was post nummer 1313, da's vragen om moeilijkheden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:05

Ik heb er nu ook veel last van. In het weekend van 6 november was ik bij vrienden in Maastricht. Trots verteld dat ik er sinds het voorjaar geen last van had gehad. Volgende ochtend aan het ontbijt... ja hoor... Blekjes voor mijn ogen en daarna ontzettende hoofdpijn. Gelukkig ging het wel snel weg, en kon ik wel meerijden naar huis die middag.

Dinsdag was het weer feest. In het laatste kwartier van mijn college ging het mis. Vlekjes enzo... Ik heb het college wel afgemaakt. Heel vreemd om vandaag mijn aantekeningen terug te lezen. Allemaal door elkaar gekrabbbeld omdat bijna niets meer zag, en ik kon me ook niets herinneren van wat ik had opgeschreven.
Toch maar naar Zwolle gegaan, maar 's avonds toen ik in bed Cold Case lag te kijken ging het weer mis...

Raar, zo heb je een half jaar geen last, en zo 3 keer in twee weken, waarvan zelfs twee keer op 1 dag...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:14

Hahaha, Laurabram, dat had ik van de week ook een keer, een mega verhaal getypt en hup alles weg
Eilleen, toch een beetje raar dat het opeens zoveel keer achter elkaar komt opzetten, vidn je dat niet een beetje eng??

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:59

ik heb vandaag ook een gigantische aanval
vanmorgen me aan het klaarmaken, haren gewassen rond 13 uur, moest om 14 uur gaan solliciteren
ik ga effe aan de pc gaan zitten, zie ik plots allemaal vlekken (beetje nerveus- twee ibuprofens genomen en een halfuurtke geslapen, toen k wakker kwam was het niet gebeterd, toch gaan solliciteren, gelukkig vond de werkgever het niet erg, daarna doorgereden naar men paard, gemest en voerd, en naar huis,
wan maar half in de auto, lekker gevaarlijk,
daarna in men bed gedoken, en geslapen tot 18 uur, maar nu heb ik nog altijd barstende koppijn, zie niet goed, typ constant fouten, ben echt mottig...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:16

Nationale hoofdpijndag vandaag zeker...hier ook :(.

Dinsdag weer naar osteopaat geweest, 's avonds mega koppijn. Gister niks aan het handje maar werd vanmorgen al met zere nek/hoofdpijn wakker. Heb al hele bak paracetamol gehad maar mn nekspieren doen echt zoo zeer en dus mn hoofd ook grr.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:52

Duhelo en Pinacolada, wat rot voor jullie, sterkte :(:) :(:)
Pinacolada is de pijn van je nek door de osteopaat??

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:17

Ik werd vanacht zowaar wakker met hoofdpijn! K had een beetje raar of gespannen in bed gelegen ofzo en 's middags was het nog niet weg, dus ik begon hem te knijpen, begon al een beetje migraine achtig te voelen... Maar na een paracetamol was het met een uur weer zo goed als weg! Dus het viel allemaal hartstikke mee!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:51

Joyce, gelukkig dat het met een paracetamol wegging, ik werd gisterochten ook met hoofdpijn wakker en moest helaas wel mijn migraine medicijnen innnemen, maar het is nu gelukkig weg, ja nog een beetje stijve nek, dus ik zie ook vooruitgang, ik ben blij!!!!Ik ga morgen voor een maand naar baskenland om te werken in een viswinkel, een vriendin was zo lief om me te vragen zodat ik wat centjes erbij kan verdienen, leuk ik heb er zin in maar tegelijkertijd vind ik het ook eng, ben best wel gespannnen!!!