Wanneer waren jullie 'klaar' voor een tweede kind?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:25

spatter schreef:
cyntje ik vraag me alleen af of de ouders bij de overweging van het opnieuw een kind nemen zich ook afvragen hoe dat voor de eerdere of toekomstige kind zal zijn of alleen naar hun zelf kijken
naar mijn idee wordt er erg vanuit wat de ouders leuk en aardig vinden gekeken en weinig naar de kinderen zelf

dat je zelf gelukkig wordt van een kind op je 40ste moet je zelf weten maar de vraag is of een kind blij is met zulke oude ouders
de kloof is dan enorm groot, tegenwoordig veel meer als vroeger omdat de ontwikkelingen steeds sneller gaan

Ik zeg toch ook niet dat mensen met meer dan 2 kinderen minder aandacht per individu kunnen besteden :?
Ik snap werkelijk waar niet waar je je druk om maakt... mijn man heeft een iets oudere broer een een jongere broer waar 7 jaar verschil in zit. De oudste en jongste schelen 10 jaar, voorzie bij hen geen enkel probleem hoor...
Ieder voor zich moet weten wanneer men aan de volgende begint.
Ik wacht liever tot ik toe ben aan een 2de dan dat ik er één bij moet nemen nu omdat dat zo lekker standaard nederlands is :+
Nee... lijkt me dat iedereen gelukkiger is als iedereen in het gezin achter die keuze staat...

Bij ons zit er waarschijnlijk 3 jaar tussen... zie daar geen problemen in?
Bij mijn zus zit er 4,5 jaar tussen de kinderen.... vind ik geen probleem... de ene gaat nu naar school en zo is er extra aandacht voor de baby nu :)

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:26

spatter schreef:
gaapje dan ben je met een keizersnede nog beter af :(:)

Ja als ze eerder ingegrepen hadden wel , en me niet eerst 3 dagen hadden laten liggen .
Ach ze zijn er, en gezond....wat wil ik nog meer .

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:37

Ik ben 5 weken geleden bevallen van ons eerste kindje, en ik kan me voorstellen dat het bij sommige dames al kriebelt voor een tweede :j Het zo'n bijzondere ervaring!

Ik zou niet direct weer zwanger willen zijn, want daar heb ik teveel ambities voor. Zo wil ik eerst weer paardrijden ;) :D En de tijd dringt niet.

Ik denk dat je buikgevoel wel aangeeft of je klaar bent voor een tweede en dan zul je zelf moeten beslissen wanneer je die stap neemt.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:41

Tussen mijn broertjes en mij zit 4 jaar. Zelf heb ik dit wel als vervelend ervaren als kind. Ik speelde niet tot nauwelijks met mijn broertjes omdat ze vooral heel veel naar elkaar toe trokken, misschien ook omdat het een tweeling is.

Toen ik in verwachting was van de tweede vond ik het een behoorlijke schok. Mijn dochter zou dan 1,5 jaar zijn. Na de schok te boven te zijn en er dolgelukkig mee te zijn, mocht het alsnog niet zo zijn. Ik kreeg een miskraam met twee keer een curratage, omdat ze bij de eerste keer teweinig hadden weg gehaald. Een hele vervelende periode.

Geestelijk/ lichaamelijk ben ik nu nog niet toe aan een tweede, maar hoop toch wel als mijn dochter 2,5 jaar is in verwachting te zijn van een tweede.

Cyntje

Re: Wanneer waren jullie 'klaar' voor een tweede kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:01

Ik ken ook genoeg broertjes en zusjes die qua leeftijd dicht bij elkaar zitten en welke ook nauwelijks naar elkaar omkijken...

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:04

Toen onze eerste geboren werd (spoedks 31 weken en paar dagen 1180gram) moest ik er niet aan denken om ooit nog een kindje te krijgen. Nooit meer zo'n verschrikkelijke zwangerschap en nooit meer je kindje te moeten achterlaten in het ziekenhuis.....

Maar toch......op een gegeven moment begon het enorm te kriebelen en toen we eenmaal alle 2 er over eens waren dat er nog eentje kwam was ik ook binnen no time zwanger (iets wat mijn man jammer vond want hij had nog langer willen oefenen ha ha) Maar na deze zwangerschap en bevalling (natuurlijk) besloot ik om noooooooooooooit maar dan ook nooooooooooit meer zwanger te worden...
Tussen de kids zit 2 jaar en een beetje.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:42

Ik was zwanger van de 2e toen onze zoon ongeveer 1 jaar en 5 maanden was. Toen Emma is geboren, was Jelle 2 jaar en 1 maand.
Of dit een handig leeftijdsverschil is, geen idee nog. Of ze wat aan elkaar hebben straks, ook nog geen idee.
Wel weet ik dat Jelle gek is op z'n kleine zusje en zij vindt hem bijster interesant. :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:48

mijn zoon van 7 jaar is 3 jaar en 3 maanden ouder dan zijn zusje,zij word over 2 maanden 4.
ik zelf vond dit verschil in leeftijd erg makkelijk,en nu kunnen ze heel goed samen spelen en ook samen ruzie maken. :D

ik heb eerst gewacht tot ik een vast contract had voor ik zwanger werd van de 2e,want bij de 1e werd ik zonder pardon buiten geflikkerd toen mijn contract af liep.....7 jaar gewerkt en had 9 contracten.(klopte natuurlijk helemaal niks van maar trok wel aan het korste eind)
ik dacht dit flikken ze mijn geen 2e keer (wel bij een andere werkgever hoor)

wat het leeftijd verschil beterft heb ik alleen maar als positief ervaren.
mijn dochter gaat in februari naar school en heb voor haar en mijn zoon genoeg tijd gehad in de jaren dat ze ''thuis'' verbleven.

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:56

Onze oudste ging net een week naar de kleuterschool toen nr. 4 geboren werd.

Tussen onze oudste zoon en oudste dochter zit 17 maanden, dan onze jongste dochter die komt 21 maanden achter de tweede aan en nr. vier, ons kadootje (niet bewust voor gekozen, de anderen wel) is binnen een jaar geboren na nr. 3.

De eerste drie heb ik voorals nog niet als zwaar ervaren, omdat ze zo snel achter elkaar aanzitten, maar nu met nog een baby erbij en de oudste die nu naar school gaat, pff, dat valt mij toch wel een beetje tegen, zeker omdat de jongste dochter nog niet loopt en toch wel veel minder zelf redzaam is dat als ze anderhalf zijn.

Vaak vragen mensen mij of het niet ontzettend zwaar is?? Ik vind het meevallen, weet niet beter dan dat alle kinderen zo kort op elkaar zitten.
En ik ben straks blij als ik uit de luiers ben, vind het hoe ouder ze worden steeds leuker. Kan wat dat betreft niet snel genoeg gaan.

Maar al met al, helemaal geweldig zoveel kinderen!!

maar om met antwoord te komen op de topictitel; volgens mij was de oudste nog geen 10 minuten oud of ik wilde er al meer...
echt ongelofelijk wat een gevoel er tijdens (en nu nog) de geboorte vrij kwam bij mij, zo overweldigend, en dat gevoel heb ik nu nog steeds en is meer dan verdubbeld met het aantal kinderen.
Terwijl ik de zwangerschappen van alle vier ontzettend ruk vond, bekkeninstabiliteit en zwangerschapssuiker, hebben het niet bepaald onbezorgd gemaakt, maar daar integen de bevallingen, helemaal geweldig!

o en 26 jaar bij de eerste en 30 jaar bij de laatste...
Laatst bijgewerkt door annemarie_r op 17-11-10 14:04, in het totaal 3 keer bewerkt

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:01

Ik was 18 toen ik beviel van de eerste,19 toen ik beviel van de 2e en 23 toen ik beviel van de derde.
De eerste kwam voor ons als een verrassing, hij is door de pil heen gezwommen, de 2e was er iets sneller als verwacht en bij de derde heeft het ruim 7 maand geduurd na het stoppen met de pil.
IK ben nu sinds 1 sept weer gestopt met de pil en we hopen gauw een keer te kunnen verkondigen dat we in verwachting zijn van de vierde.

vblade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:59

Ik heb een dochter van 5 maanden en ben nu zwanger van de tweede.
Uitgerekend een week na de verjaardag van nr. 1.

Het zal wel lekker druk worden en ook wij moeten gaan verhuizen, maar ik vertrouw erop dat alles goed komt.

Catuja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:11

huh klaar voor een tweede? ik ben nog niet eens klaar voor een eerste....!

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:18

Toen ik klaar was voor de eerste.... en het na een lange tijd ook lukte.. kregen we de tweede er bij...

dus hoef niet na te denken wanneer ik klaar ben voor de tweede.. want ook die is samen met de eerste onderweg..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:24

ooh wat leuk! :D lijkt me best leuk een tweeling, wel druk maar wel leuk :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:26

Catuja schreef:
huh klaar voor een tweede? ik ben nog niet eens klaar voor een eerste....!

:D :D

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:29

Ik was klaar voor een 2de op het moment dat ik de man tegen ben gekomen waarmee ik oud wil worden.
Met mijn ex totaal niet de behoefte gehad om voor een 2de te gaan en met mijn huidige man was het snel besproken en snel voor gegaan.
We hebben totaal 3 kids.Hij 1 dochter van een ex,ik 1 van een ex en dan 1 van ons samen.
Laatste is voor mij dus de 2de maar voor hem ook.

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 21:04

Ik kreeg mijn dochtertje op mijn 21e, ongepland maar ik was/ben er zooo blij mee! Manlief is nu ook erg gek op ons meisje. We moesten toch allebei wel aan de nieuwe situatie wennen. Toen isa geen baby meer was (eigenlijk vanaf dat ze 1 was) kriebelt het bij mij ENORM! Het wordt een soort obsessie. De situatie is prima, we denken er wel aan om te verhuizen met het idee op de basisscholen. We wonen nu in midden in Utrecht en willen haar liever wat 'dorpser' op laten groeien en ik zou het fijn vinden als ze niet het enige blonde meisje van haar klas zou zijn.
Alleen 1 probleem, voor manlief hoeft het eigenlijk niet. Althans niet nu!
Maar ik loop al een jaar met dat *gevoel rond dat maar niet beantwoordt wordt.

Meerdere mensen die al 1 kindje hebben, nog 1 willen maar de partner niet? Wat te doen? ( isa is over een paar weekjes 2 trouwens)

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:15

Mijn eerste reactie is: zodra je weer sex kan hebben! :D
Die smilie is eigenlijk niet zo grappig, want bij mijn eerste bevalling (vacuumverlossing ivm sterrenkijkertje) ben ik nogal ingeknipt en verkeerd gehecht. Hierdoor was mijn bekkenbodemspier volledig verkrampt en heeft het een half jaar geduurt voordat wij überhaupt weer aan sex konden denken. Het lukte gewoonweg niet. Veel pijn en stress.
Na constatering van het probleem en oplossing door bekkebodem-doos ging het weer goed.
Eigenlijk was ik direct daarna weer zwanger, maar heb een miskraam van deze (natuurlijke) drieling gehad. Na een curretage omdat de beebjes niet uit zichzelf naar buiten wilden, waarbij men nog mijn baarmoeder perforeerde (en de gynTrut, sorry) me nog lachend meedeelde dat ik me niet moest aanstellen, want een curretage deed geen zeer, lag ik na een maand gestrekt bij de paarden in de weide. Had ze niet alles weggehaald bovenop dat ze me perforeerde. Dit resulteerde in een baarmoederontsteking waardoor ik nogmaals gecurreteerd moest worden.
Uiteindelijk heeft het daarna nog 2 maanden geduurd voordat ik zwanger werd, dus eigenlijk nog heel vlug.
*deze zwangerschap was van een tweeling, waarvan één van de kindjes met 10 weken spontaan geaborteerd is*.

Sorry voor mijn lange post, maar bij mij duurde het dus wel eventjes. Ik had het liefst mijn kids direct na elkaar gekregen. Nu zat er 2 jaar tussen.

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:33

ondanks dat ik geen makkelijke zwangerschap heb gehad en al helemaal geen makkelijke bevalling (HELP syndroom bij 37 wk+ keizersnee) wil ik zeker nog wel een 2e volgend jaar zomer ga ik weer stoppen met de pil en gaan we voor spruit 2 :D moet hierbij ook zeggen dat ik een heel makkelijk kindje heb hoor ;)