spatter schreef:cyntje ik vraag me alleen af of de ouders bij de overweging van het opnieuw een kind nemen zich ook afvragen hoe dat voor de eerdere of toekomstige kind zal zijn of alleen naar hun zelf kijken
naar mijn idee wordt er erg vanuit wat de ouders leuk en aardig vinden gekeken en weinig naar de kinderen zelf
dat je zelf gelukkig wordt van een kind op je 40ste moet je zelf weten maar de vraag is of een kind blij is met zulke oude ouders
de kloof is dan enorm groot, tegenwoordig veel meer als vroeger omdat de ontwikkelingen steeds sneller gaan
Ik zeg toch ook niet dat mensen met meer dan 2 kinderen minder aandacht per individu kunnen besteden

Ik snap werkelijk waar niet waar je je druk om maakt... mijn man heeft een iets oudere broer een een jongere broer waar 7 jaar verschil in zit. De oudste en jongste schelen 10 jaar, voorzie bij hen geen enkel probleem hoor...
Ieder voor zich moet weten wanneer men aan de volgende begint.
Ik wacht liever tot ik toe ben aan een 2de dan dat ik er één bij moet nemen nu omdat dat zo lekker standaard nederlands is

Nee... lijkt me dat iedereen gelukkiger is als iedereen in het gezin achter die keuze staat...
Bij ons zit er waarschijnlijk 3 jaar tussen... zie daar geen problemen in?
Bij mijn zus zit er 4,5 jaar tussen de kinderen.... vind ik geen probleem... de ene gaat nu naar school en zo is er extra aandacht voor de baby nu

Het zo'n bijzondere ervaring!
En de tijd dringt niet.