pfff steeds bruine troebel, tijdens slikken pil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:47

Sieltjuh schreef:
M3lisss schreef:
Niet gevaarlijk? Straks ben je knocked-up en dan is heel je leven voorbij.. Toekomst weg alles weg.. ik moet er persoonlijk niet aan dénken! :P

Ik denk dat wij een andere definitie van "gevaarlijk" hebben :+

Overigens zijn er ook opties voor ongewenste zwangerschappen ;)
Ik ben maar aan het dollen, maar dat had je wel door geloof ik ;)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:47

Meliszy schreef:
Nee hoor ik bedoel maandag. Mij is altijd verteld dat de dag waarop je je laatste pil slikt je een week later je op die dag ook weer je eerste pil moet nemen. Anders schuift je menstruatie Ja elke maand 1 dag op...

Zie mijn bovenstaande post, je hebt een stopweek, dus 7 dagen slik je niets.
stop je op zaterdag, begin je de week daarop weer op zondag.
En dan precies 21 dagen later slik je weer je laastte pil op, juist ja, zaterdag ;)
Dus je stopt altijd op dezlfde dag als je een stopweek van precies 7 dagen aanhoudt, tel maar na in je agenda.

Begin met tellen op zondag als dag 1, en 21 dagen later ben je bij een zaterdag, precies 7 dagen niks slikken en dan begin je weer op zondag en slik je 21 dagen later weer de laatste op zaterdag.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:48

Sieltjuh schreef:
M3lisss schreef:
Niet gevaarlijk? Straks ben je knocked-up en dan is heel je leven voorbij.. Toekomst weg alles weg.. ik moet er persoonlijk niet aan dénken! :P

Ik denk dat wij een andere definitie van "gevaarlijk" hebben :+

Overigens zijn er ook opties voor ongewenste zwangerschappen ;)

dat snap ik! maar ik heb geen vriend dus ook geen gemeenschap! dat heb ik al zeker 4 jaar niet meer dus zwanger ben ik echt niet :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:48

Dhani schreef:
tja dat is wat de assitstente me zei! ik vroeg of er nog plek was bij een andere huisarts. nee zei ze je moet eerst in gesprek gaan met je eigen huisarts. en als hij het beter vind, dan kon ik een andere huisarts krijgen. ;(

Ja, maar dat is toch krom?? JIJ voelt je niet prettig bij je HA? Dan moet JIJ dat toch aangeven dat je een ander wilt?

Heb trouwens gevonden dat je WEL van HA mag veranderen:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... sarts.html

:)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:50

M3lisss schreef:
Ik ben maar aan het dollen, maar dat had je wel door geloof ik ;)

:') Moet ook niet aan kinderen denken nu hoor :o

En TS, gelukkig is die optie dan uitgesloten ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:51

Sieltjuh schreef:
Dhani schreef:
tja dat is wat de assitstente me zei! ik vroeg of er nog plek was bij een andere huisarts. nee zei ze je moet eerst in gesprek gaan met je eigen huisarts. en als hij het beter vind, dan kon ik een andere huisarts krijgen. ;(

Ja, maar dat is toch krom?? JIJ voelt je niet prettig bij je HA? Dan moet JIJ dat toch aangeven dat je een ander wilt?

Heb trouwens gevonden dat je WEL van HA mag veranderen:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... sarts.html

:)

dankjewel ik zou het is lezen en dan uitprinten en dan zou ik daar morgen even mee naar de assistente gaan. want ik wil echt heel graag een andere huisarts.

ik had nog wel een vraag. moet ik nu dan gewoon doorgaan met de pil? of moet ik nu stoppen met de pil zodat ik weer opnieuw kan beginnen. en dan dus nu een stop week inlast?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:52

Het maakt in principe niets uit, omdat je toch geen gemeenschap hebt. Maar áls je stopt, op tijd weer beginnen en mocht je toch een lekkere vent tegen het lijf lopen, de eerste maand sowieso een condoom gebruiken.
Laatst bijgewerkt door M3lisss op 14-11-10 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:53

Je kan je strip nu afmaken maar onthoud dat hij nu dus niet veilig is.
Kan ook stoppen, 7 dagen niks slikken en dan weer beginnen, maar daar maak je je lichaam misschien nog meer mee in de war

Je bent iig hoe dan ook pas weer beschermd tegen zwangerschap na je volgende stopweek.

Beide optie's staan trouwens bij mij in de bijsluiter ;)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:53

Ik zal hem persoonlijk nu gewoon doorslikken en het nog een paar dagen aankijken. Wordt je buikpijn erger, of blijft de afscheiding aanhouden, zal ik toch voor de zekerheid even bij de HA langsgaan.
Je kan eventueel ook een telefonisch consult aanvragen als je dat liever hebt?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:54

M3lisss schreef:
Het maakt in principe niets uit, omdat je toch geen gemeenschap hebt. Maar áls je stopt, op tijd weer beginnen en mocht je toch een lekkere vent tegen het lijf lopen, de eerste maand sowieso een condoom gebruiken.

ik vrij alleen veilig. :j :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:54

Dhani schreef:
ik vrij alleen veilig. :j :')

Heel goed! +:)+

:')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:55

Wat ik me trouwens afvraag, hoort dit topic eigenlijk niet bij Mensenwelzijn :o?
Laatst bijgewerkt door Sieltjuh op 14-11-10 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:55

ilse_dgraam schreef:
Als je de pil maandag niet slikt, moet je hem maandag weer beginnen. Dus idd maandag je laatste pil, moet je dinsdag beginnen

dan heb je; 1 di 2 wo 3 do 4 vrij 5 za 6 zo 7 ma.
Dus MOET je dinsdag, anders werkt de pil niet

Natuurlijk werkt je pil wel als je hem 1 dag te vroeg weer slikt. Hij is niet meer goed betrouwbaar als je hem langer dan 7 dagen niet slikt.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:56

Mensenwelzijn misschien... :)*

Edit: je paste hem zelf al aan ;)
Laatst bijgewerkt door M3lisss op 14-11-10 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:56

Sieltjuh schreef:
Ik zal hem persoonlijk nu gewoon doorslikken en het nog een paar dagen aankijken. Wordt je buikpijn erger, of blijft de afscheiding aanhouden, zal ik toch voor de zekerheid even bij de HA langsgaan.
Je kan eventueel ook een telefonisch consult aanvragen als je dat liever hebt?

ja okee! dan slik ik gewoon door! ik ben nu op de helft. ik heb niet constante buikpijn. maar zo nu en dan een steek. en als ik moet niezen of hoesten krijg ik een steek. :+

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:56

Dat is wel overdreven sieltjuh om nu hiervoor naar de HA te gaan, ze weet nu dat ze de pil te laat weer is gaan slikken na de stopweek wat dus deze klachten geeft en weet ook 100% zeker dat ze niet zwanger kan zijn dus iets 'engs' kan het ook niet zo 123 zijn.
Dus de huisarts zal zeggen, slik hem door of stop nu en pas na je stopweek ben je weer beschermd en kijk dan ook aan hoe het met je gaat want het zal dan vanzelf overgaan.

Door mensen die dus hierom terwijl ze het antwoord al weten toch naar de dokter gaan zitten die spreekuren steeds zo vol :+

annutjuuh

Re: pfff steeds bruine troebel, tijdens slikken pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:58

Staat dit hier wel goed?? Moet het niet bij mensenwelzijn staan??

Er is daar ook een topic over anticonceptie enzo. :)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:59

annutjuuh schreef:
Staat dit hier wel goed?? Moet het niet bij mensenwelzijn staan??

Er is daar ook een topic over anticonceptie enzo. :)

ohw ja ;( nou ja ik ben geholpen :P dus hij hoeft niet meer verplaatst te worden,
:+

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:59

ik zou idd nu gewoon doorslikken, maar dan wel echt die 7daagse stopweek doen en dan gewoon 21dagen slikken,7dagen stoppen. staat ook in de bijsluiter en dat geeft ook meer regelmaat aan je lichaam.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:59

M3lisss schreef:

Na 2x lukte het ja _O-

Renske_: waarom overdreven? Als jij aanhoudende buikpijn hebt lijkt me dat helemaal niet overdreven zelfs :? En je hoort geen dagen achter elkaar troebele afscheiding te hebben. Ik ben het er mee eens dat ze het even moet aankijken, maar als de klachten blijven aanhouden, zou ik persóónlijk er wél mee naar de HA gaan.
Maargoed, dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 22:02

Sieltjuh schreef:
M3lisss schreef:

Na 2x lukte het ja _O-

Renske_: waarom overdreven? Als jij aanhoudende buikpijn hebt lijkt me dat helemaal niet overdreven zelfs :? En je hoort geen dagen achter elkaar troebele afscheiding te hebben. Ik ben het er mee eens dat ze het even moet aankijken, maar als de klachten blijven aanhouden, zou ik persóónlijk er wél mee naar de HA gaan. Maargoed, dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk ;)

ja dan ga ik natuurlijk wel heen! maar als het nog niet hoeft zou ik niet heen gaan ;)

Meisje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:02

Even over dat van huisarts veranderen.

Daar hoef je geen apart gesprek voor aan te vragen,
Je moet alleen wel zorgen dat je nieuwe huisarts in een bepaalde km straal van je af woont want die moet in zoveel sec/min bij je kunnen zijn.

Als ik in groningen woon en ik verhuis naar brabant dan behou ik toch ook niet mijn huisarts in groningen omdat hij zegt dat het niet anders kan.

Gewoon je mond opentrekken meid! af en toe is dat nodig.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:03

heej,

heb even niet alles gelezen.
dat je troebel slijm verliest kan verschillende oorzaken hebben.
omdat je net met de pil bent begonnen zou het kunnen dat je lichaam nog moet wennen aan al die hormonen die het nu binnenkrijgt.

mijn advies is om toch even door te slikken tot je stopweek en kijken of je 2e cyclus met pil ook weer zo begint.

mocht je het echt niet zelf vertrouwen (wij zijn ook maar een stel amateur dokters) , dan zou je altijd nog even kunnen bellen met je praktijk.
meestal kan de assistente je telefonisch al uitleggen wat er aan de hand is en wat je zou kunnen doen :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:04

Nee, dat is logisch :) Ik denk dat je het zelf kan aangeven wanneer het te veel wordt :)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 22:07

Meisje06 schreef:
Even over dat van huisarts veranderen.

Daar hoef je geen apart gesprek voor aan te vragen,
Je moet alleen wel zorgen dat je nieuwe huisarts in een bepaalde km straal van je af woont want die moet in zoveel sec/min bij je kunnen zijn.

Als ik in groningen woon en ik verhuis naar brabant dan behou ik toch ook niet mijn huisarts in groningen omdat hij zegt dat het niet anders kan.

Gewoon je mond opentrekken meid! af en toe is dat nodig.

ja maar dat zei ik ook! als ik ga verhuizen dan kan ik wel van arts veranderen. maar iedere huisarts die vraagt waar je je huidige huisarts heb. en als je dan zegt dat je een andere wil omdat je niet met je huidige huisarts overweg kan, dan vinden ze dat je gewoon moet blijven. ( ik heb al is eerder naar een andere huisarts gezocht, maar uit eindelijk kon ik verhuizen en kreeg ik een andere huisarts. dat was een hele fijne! maar deze is met pensioen gegaan en nu heb ik deze kwal ;( )