Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marloez schreef:[Terwijl als ik 'normaal' ben juist niet tegen 'dat gejank' kan. Ik kan niet tegen mensen die huilen om iets dat op hunzelf betrekking heeft. Zelfmedelijden dus.Misschien komt het omdat ik verschillende types in mijn klas heb gehad die steeds gingen huilen als ze een 7 kregen ipv een 9.
Of omdat ze iets niet voor elkaar kregen tijdens gym.
Verder heb ik niet zo veel ervaring met mensen die snel huilen, maar op basis van mijn ervaringen tot nu toe heb ik deze mening gevormd, misschien verandert ie nog wel.
WildChild schreef:Oooh ik ooook! Vooral door machteloosheid, of als iets niet lukt. Als ik iets fout doe.. Ik ben overdreven perfectionistisch en kan echt afgaan als iets fout gaat. Als ik boos ben juist niet, gek he? Dan kan ik steenhard zijn. Maar inderdaad, in my period is het honderd keer erger haha. Heeeee mijn berichtenvak verandert als ik meer typ. Gaaaf. Maargoed. Ik herken het meisje. Ik hoop nog steeds dat het overgaat.. Maar kennelijk is dat ijdele hoop, zoals ik dat hier hoor..
Woeeeeh berichtenvakkkkk. Oke sorry. Haha.
Francis schreef:En in dit topic kun je dus lezen dat de meeste mensen die dan huilen dat zelf dus liever ook niet doen en 9 van de 10 keer helemaal niet doen om 'zielig gevonden te worden'.

Ik denk dat je het dan idd gewoon het beste eerlijk kunt zeggen/uitleggen aan mensen die er geen begrip voor hebben. 
.Francis schreef:Marloez schreef:[Terwijl als ik 'normaal' ben juist niet tegen 'dat gejank' kan. Ik kan niet tegen mensen die huilen om iets dat op hunzelf betrekking heeft. Zelfmedelijden dus.Misschien komt het omdat ik verschillende types in mijn klas heb gehad die steeds gingen huilen als ze een 7 kregen ipv een 9.
Of omdat ze iets niet voor elkaar kregen tijdens gym.
Verder heb ik niet zo veel ervaring met mensen die snel huilen, maar op basis van mijn ervaringen tot nu toe heb ik deze mening gevormd, misschien verandert ie nog wel.
En in dit topic kun je dus lezen dat de meeste mensen die dan huilen dat zelf dus liever ook niet doen en 9 van de 10 keer helemaal niet doen om 'zielig gevonden te worden'.

Aranel schreef:Van pijn/iets dat niet lukt/een onvoldoende zal ik zeker niet gauw huilen, maar als een film bijvoorbeeld al een beetje richting zielig gaat, mag ik de zakdoekjes er wel bij pakken
Bij mij zit het meer op het emotionele niveau dus denk ik..
Imitador schreef:Ik vind het ook heel moeilijk dat ik op de 'verkeerde momenten' huil, in die zin, op de momenten dat het ongepast is of verkeerde reacties uitlokt. Als ik ruzie of een flinke discussie heb bijvoorbeeld, dan lijkt het zielig doen om onder kritiek uit te komen, terwijl dat niet mijn bedoeling is. Ik doe het niet expres. Terwijl ik tijdens een begrafenis niet hoef te huilen (meestal) of als iemand gestorven is, of een dier. Maar bij kleine dingen kan ik ineens wel tranen laten zien. Ik merk dat mensen de conclusie soms trekken dat ik heel egoistisch/egocentrisch ben: huilen om sympathie te wekken of ergens onder uit te komen (eigen belang), maar niet huilen in situaties die heel verdrietig zijn, ook voor anderen (begrafenissen/andermans leed).
Ik ben trouwens wel wat emotioneler geworden met de jaren. Vroeger huilde ik alleen als ik me echt, echt heel erg zeer had gedaan en anders eigenlijk nooit. Nu bij ruzie, films, moe zijn, relatief kleine pijntjes (teen stoten), etc.
Ik vind het echt heel fijn om te lezen dat andere dat ook hebben. En kan me goed vinden in wat Red Passion zegt over het niet mogen uiten van bepaalde emoties.
lovestobias_ schreef:Jaaa ik ook. Altijd dat wegstoppen niet erover praten.ik ben ook een jankerd
komt ook omdat ik vroeger veel meegemaakt heb en dat heb ik al die tijd weggestopt..
en nu om de domste dingen kan ik de hele dag zitten janken