Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
.justdiesel schreef:Die nacht toen mijn vader overleed heb ik niet kunnen slapen. Ik weet nog dat ik naar een docu over beren aan het kijken was toen mijn moeder sniffend naar beneden kwam in haar pyjama.'Ik mis hem zo'. Echt, dat brak op dat moment mijn hart eigenlijk nog meer dan die schok van het overlijden. Heb het ook nog nooit hardop aan iemand verteld. Kan ik gewoon niet omdat het té pijnlijk is. Nog steeds...na alweer bijna 11 jaar.Hoe gingen jullie na de dood van de ene ouder met de andere ouder om?Ik vind het zo enorm moeilijk om het verdriet van mijn vader te zien en dat hij nu alleen is.
Red_Savage schreef:Denk 't niet...Juist dan kun je je geen voorstelling maken van hoe immens dat verlies voelt. Kon ik ook niet maar had 'gelukkig' een kennisje die haar beide ouders verloren was en daar weleens over praatte. Dankzij haar heb ik het laatste jaar met mijn vader erg bewust meegemaakt omdat ik toen pas besefte dat het hebben van twee ouders geen vanzelfsprekendheid is. Ben haar zó ontzettend dankbaar daarvoor...Ik snap ook niet hoe mensen zo onbegripvol kunnen zijn. Juist als je allebei je ouders nog hebt, kun je je toch goed indenken hoe erg het moet zijn om die niet meer te hebben?
. Ik kan me namelijk wel voorstellen dat een dergelijk verdriet ook ondraaglijk kan zijn... justdiesel schreef:Hoe gingen jullie na de dood van de ene ouder met de andere ouder om?
Ik vind het zo enorm moeilijk om het verdriet van mijn vader te zien en dat hij nu alleen is........
Dat geeft me op het moment nog meer verdriet als het gemis van mijn moeder....
Dan is hij nu ook nog eens ziek en zit als een zielig hoopje op de bank....
justdiesel schreef:Hoe gingen jullie na de dood van de ene ouder met de andere ouder om?
Pluizebolpum schreef:Ik denk dat ik het ook wel herken...Al weet ik bewust wel dat verdriet uiten niets is om je voor te schamen, ik denk dat ik onbewust huilen toch als zwak beschouw en dus gewoon blokkeer. Ik kan erg slecht huilen al heb ik af en toe wel de behoefte om gewoon in janken uit te barsten. En dat terwijl het zo kan opluchten...Ik denk dat ik daarom ook voornamelijk huil bij onnozele dingen, dat mag, dat is schattig, in mijn verkronkelde brein...
Zoals toen ik Muts, mijn vorige katje, moest laten inslapen. Ik heb amper gehuild, maar een kennisje dat meeging ter ondersteuning en zelfs de DA stonden harder te snuffen dan ik. Niet dat het me niets deed, maar ik kon gewoon niet. En tegenwoordig kan ik dus geen schattige pluizige rooie katteplaatjes meer zien zonder kwaad te worden, maar huilen? Nope...
rocymax schreef:Jawel red savage, ik ben 45 nu en dit is voor het eerst dat ik hierover praat, had precies hetzelfde, maar aldoor maar opkroppen is ook niet goed en bovendien is het juist sterk dat je een ander jouw zwakke kant durft te laten zien, en als die ander dat dan veroordeelt zegt dat meer over de ander dan over jouzelf.
kwijt....