Schimmelinfectie?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:51

Brainless schreef:
Er is ook een kuur die je kan slikken, die doodt "alle" schimmels in je lichaam (is dezelfde die je krijgt bij schimmel/kalknagels).
Bij mijn heeft die kuur (na heel veel infecties/crème/vaginalepillen) geholpen en ben al minimaal een jaar jeukvrij.

Lamisil bedoel je denk ik? Die heb ik een heel aantal jaar geleden inderdaad gehad voor kalknagels, maar moest toen iedere 2 maanden bloed laten prikken om de leverwaarde te laten controleren, omdat die pillen de lever aan kunnen tasten. Had jij dat niet?

Esmeralda

Re: Schimmelinfectie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:10

bij de trekpleister hebben ze evt een kuurtje liggen. Die ligt bij het maandverband en andere dingen voor de vagina. Kost iets van 15 euro meende ik te zien. Zag het vandaag voor het eerst liggen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:15

Tamara schreef:
Brainless schreef:
Er is ook een kuur die je kan slikken, die doodt "alle" schimmels in je lichaam (is dezelfde die je krijgt bij schimmel/kalknagels).
Bij mijn heeft die kuur (na heel veel infecties/crème/vaginalepillen) geholpen en ben al minimaal een jaar jeukvrij.

Lamisil bedoel je denk ik? Die heb ik een heel aantal jaar geleden inderdaad gehad voor kalknagels, maar moest toen iedere 2 maanden bloed laten prikken om de leverwaarde te laten controleren, omdat die pillen de lever aan kunnen tasten. Had jij dat niet?

Ik weet echt niet meer hoe het heette, ik weet toevallig wel dat het hetzelfde was als wat mijn man tegen zijn kalknagels had gekregen. Ik heb ook nooit bloed hoeven laten prikken.

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:53

Als het steeds terug keert en niet over gaat, is het verstandig om eens een doorverwijzing te vragen naar de gyn.
HA doen deze klachten te vaak en te makkelijk af met een schimmelinfectie terwijl er ook sprake kan zijn van lichen sclerosus.
Deze aandoening kan verstrekkende gevolgen hebben.
Dus laat je niet steeds weer met een kuurtje of zalfje naar huis sturen.
Enuh schaamte is nergens voor nodig er zijn héél veel vrouwen die met vulvaire klachten rond lopen.
Er niets aan doen is pas niet slim (dom).

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:01

jetla schreef:
Als het steeds terug keert en niet over gaat, is het verstandig om eens een doorverwijzing te vragen naar de gyn.
HA doen deze klachten te vaak en te makkelijk af met een schimmelinfectie terwijl er ook sprake kan zijn van lichen sclerosus.
Deze aandoening kan verstrekkende gevolgen hebben.
Dus laat je niet steeds weer met een kuurtje of zalfje naar huis sturen.
Enuh schaamte is nergens voor nodig er zijn héél veel vrouwen die met vulvaire klachten rond lopen.
Er niets aan doen is pas niet slim (dom).

lichen sclerose is dus de aandoening waar ik maandag voor naar de gyn ga.
ergens hoop ik dat hij/zij denkt dat het iets anders is.. iets wat in ieder geval niet chronisch is en waar ik zo vanaf kan zijn met de juiste medicijnen

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:08

Zwitsal, is dit LSEA? En wat kan de gyn. daar aan doen. Mag antwoord via PB

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:23

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:46

Ik heb gisterenavond een Capsule gebruikt voor in mijn vagina, alleen sins vanmiddag blijft er allemaal wit geurloos vies spul uit mijn vagina komen, het is echt heel veel.
kan dat de inhoud van de capsule zijn?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 10:04

Ja :j Stond er niet bij dat je 's nachts een maandverbandje moest dragen?

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:39

vevina schreef:
Ik heb gisterenavond een Capsule gebruikt voor in mijn vagina, alleen sins vanmiddag blijft er allemaal wit geurloos vies spul uit mijn vagina komen, het is echt heel veel.
kan dat de inhoud van de capsule zijn?

ja idd

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:41

Zwitsal schreef:
jetla schreef:

lichen sclerose is dus de aandoening waar ik maandag voor naar de gyn ga.
ergens hoop ik dat hij/zij denkt dat het iets anders is.. iets wat in ieder geval niet chronisch is en waar ik zo vanaf kan zijn met de juiste medicijnen

Als het LS blijkt te zijn krijg je zalf die heel trouw moet blijven gebruiken, verder zal je onder controle blijven van de gyn.
Die zalf helpt wel goed tegen de klachten.
Succes en sterkte!!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:32

ik ben vandaag weer naar de dokter geweest en krijg nu een pil die ik gewoon moet innemen. Mocht de infectie steeds terug komen als ik ongesteld word krijg ik een strip van meerdere pillen mee die ik elke tweede dag van mijn menstruatie moet slikken om zo te voorkomen dat de infectie gaat woekeren. Nou ik ben benieuwd!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:39

Tip voor de mensen die het gênant vinden om naar de huisarts te gaan: Je kunt ook naar de GGD. Daar hebben ze veel met dit soort dingen te maken dus is de drempel misschien minder groot?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:26

Evony schreef:
ik ben vandaag weer naar de dokter geweest en krijg nu een pil die ik gewoon moet innemen. Mocht de infectie steeds terug komen als ik ongesteld word krijg ik een strip van meerdere pillen mee die ik elke tweede dag van mijn menstruatie moet slikken om zo te voorkomen dat de infectie gaat woekeren. Nou ik ben benieuwd!

Geldt dat alleen als die infectie terugkeert als je ongesteld bent? En wat voor pillen zijn dat dan?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:05

Tamara schreef:
Evony schreef:

Geldt dat alleen als die infectie terugkeert als je ongesteld bent? En wat voor pillen zijn dat dan?

het is meer een algemene pil tegen schimmelinfecties, sterker en pakt meteen je hele lichaam aan, dus niet alleen in de vagina.
Deze wordt boven die zet pillen aangeraden om te krijgen als je steeds last krijgt tijdens/na je ongesteldheid omdat het makkelijker ook in te nemen is (hygiëne en zo).

Je hoort vaak dat een schimmelinfectie terug komt als je ongesteld bent omdat het klimaat in je vagina dan anders is, dus dat komt vaker voor waarvoor ze dus zo iets aan raden.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:45

Heb je ook een naam van die pillen? Denk dat ik die ook wel eens heb gehad maar werkte niet erg, tenminste, toen ik daarna weer een kweekje liet maken, zaten de schimmels er nog :=

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:47

ik heb het ook gehad, laatste keer net voor oud en nieuw.

heb gewoon gebeld, ( want ik kon het gelijk plaatsen met de 1e keer)

heb mijn recept ( 3 capsules van 400 mg)
gelijk kunnen ophalen.

geen last meer

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:37

Tamara schreef:
Heb je ook een naam van die pillen? Denk dat ik die ook wel eens heb gehad maar werkte niet erg, tenminste, toen ik daarna weer een kweekje liet maken, zaten de schimmels er nog :=

zal het straks even opzoeken, was een blauwe capsule iig!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:00

Tamara schreef:

ik heb fluconazol gekregen van mijn arts, een blauwe capsule. Lijkt in eerste instantie goed te werken!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:37

Evony schreef:
Tamara schreef:

ik heb fluconazol gekregen van mijn arts, een blauwe capsule. Lijkt in eerste instantie goed te werken!

Die heb ik toen ook gehad :j Maar bij mij werkte het niet := Hoop dat het bij jou wel werkt!

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:00

die moet je ook in een kuur nemen, een paar maanden 1 per maand bijv. dan werkt het wel...
en dan innemen iid 2/3 dagen voor je menstruatie. je afweer zakt dan wat af en dat is het moment dat de schimmelinfectie de kop op steekt.
ik neem m zelf 2 keer in de maand, ook voor mn ovulatie. werkt super. vooral de wintermaanden wanneer mijn afweer al minder is, heb ik er veel en vaak last van.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:29

bij mij werkt hij nu voor eenmalig ook goed, mocht die infectie steeds de kop op steken als ik ongesteld wordt dan krijg ik idd een kuur

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:14

naomi_s schreef:
die moet je ook in een kuur nemen, een paar maanden 1 per maand bijv. dan werkt het wel...
en dan innemen iid 2/3 dagen voor je menstruatie. je afweer zakt dan wat af en dat is het moment dat de schimmelinfectie de kop op steekt.
ik neem m zelf 2 keer in de maand, ook voor mn ovulatie. werkt super. vooral de wintermaanden wanneer mijn afweer al minder is, heb ik er veel en vaak last van.

Ik heb toen een kuur gehad van een week geloof ik, dus elke dag 1 of 2 (weet ik niet meer precies). Maar die infectie was toen niet over, dus ben bang dat een kuur van elke maand een paar dan ook niet werkt :n

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:38

Hallo bokkers,

Nou volgens mij heb ik ook last van een schimmelinfectie.
Het is down under vuurrood, is schraal, jeukt en ik voel het constant. Pijn met plassen heb ik en het is anders dan de pijn van de blaasontsteking.
Ik ben inmiddels al 14 dagen aan de antibiotica voor mijn blaasontsteking en ben net ook nog eens ongesteld geworden. Twee factoren die het kunnen veroorzaken.
Ik weet dus zo goed als zeker dat ik het heb dus ik ga morgen maar even de huisarts bellen! Maar nu ik ongi ben ga ik niet met mijn benen wijd daar liggen he.. Twijfel twijfel.
Bellen of niet ?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:52

ik heb 1 keer een kuur van 7 dagen met fluconazol actavis gehad en nu ben ik er eigenlijk al meer dan een half jaar vanaf. heb nog wel een extra kuur meegekregen, mocht ik het voelen aankomen kan ik gewoon weer 1 tablet slikken, maar het is nu prima onder controle :) (had het voorheen bijna maandelijks)

@ hilde, gewoon bellen en direct even melden dat je nu wel menstrueert :) dan bedenken ze wel een oplossing ;)