Sta op je strepen na een ongeval!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 20:42

Jonge jonge....wat een verhalen allemaal zeg!
Het was voor mij ook niet de eerste medische misser en als ik dan hier ook al zo eens de verhalen lees ....pppfff word ik niet vrolijk van!
Hoevaak zou het dan in hemelsnaam landelijk niet dagelijks gebeuren??
En je kan er geen sodemieter tegen doen!
Je loopt gewoon tegen een muur.

Sabin_e

Re: Sta op je strepen na een ongeval!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:43

Jeetje TS wat verschrikkelijk dat er in eerste instantie geen ct werd gemaakt! :(:) Goed dat je andere mensen hiermee wil helpen door dit informatieve topic.
En sjongejonge wat een verhalen hier, daar word je inderdaad niet vrolijk van :\

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:11

Kan je geen contact opnemen, en een klacht indienen bij het regionaal tuchtcollege voor gezondheidszorg?
Dit is toch niet normaal!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 02:03

Wat een fouten :roll: !

Hier ook. In Gelderse Vallei ziekenhuis Ede. Ook slechte ervaringen mee.

In maart zag een auto mij over het hoofd, ik op de fiets, kon net opzij springen, maar auto reed over m'n voet heen, en kreeg zijspiegel in m'n zij. M'n zij is er netjes vanaf gekomen, flinke blauwe plek, goeie zwelling, maar voet lag echt helemaal open, (bandenafdruk stond er in) helemaal gezwollen, zat een heel ei op. Naar het ziekenhuis.
Toen ze het zagen was gelijk de uitspraak: Middenvoetsbeentje gebroken.
1 zuster vond het er zo slecht uitzien, die had het zelfs over opereren, (wat mij dan weer stug leek.)
Foto gemaakt, kwam een ontzettend onaardige arts aan, het was niet gebroken, en hij liep weer weg. Ik opgelucht uiteraard.
Drukverbandje gehad, (wat na een dag afging, omdat het te zeer deed. En daarbij kwam er een korst op m'n voet, dat geneeste prima, maar dat groeide mooi wel vast aan het verband.
Ik liep overigens nog wel, wel op de zijkant van m'n voet, dus ook in de onderstelling dat het niet gebroken was.

3 maand later nog met pijn, 2e en 3e teen gevoelloos, geen beweging in, terug naar de dokter. Blijkt achteraf dat het wel kapot is geweest.
Nu ruim een half jaar later is de pijn redelijk weg, alleen met wandelen nog last, en 3e teen heeft dode plekken en 2e teen is helemaal gevoelloos en dood. En een fors litteken.

Toch een pittige fout, ook omdat ik te ongeduldig was, en na een dag alweer door het huis heen huppelde, maar ik had achteraf m'n voet gewoon 4 tot 6 weken omhoog moeten houden. En dat zal best aanleiding zijn van m'n tenen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 02:41

Goed dat je het zo vermeld, en bij mij is ongeveer zelfde gebeurt,
Verlamd geraakt door een paard, maar ook mijn heup scheen heel scheefl te staan toen ik aankwam in het ziekenhuis, wist mijn moeder te vertellen.(weet zelf niks van ambulance/ziekenhuis aankomst/testen/foto's af)
Ze hebben toen een foto gemaakt hier van, maar indd precies zoals jij (TS) al zegt , is lang niet alles te zien bij een röntgenfoto als je er een zwelling hebt zitten.
Ze 'dachten' dat er een scheurtje in mijn heup zit/zat? maar dat konden ze dus niet goed zien, door de zwelling.

Nu heb ik (het is een jaar of 5 geleden) nog steeds elke winter, of wanneer het maar vriest, enorme pijn aan de buitenkant van mijn rechterheup, dit begint ongeveer richting mijn kont bovenaan, en trekt langzaam door richting buitenkant knie, het lijkt een spier die verkrampt, en als ik op mijn andere helft ga liggen (linker kant dus) lijkt het alsof die spier ineens gruwelijk ontspant en dat lijkt wel meer pijn te doen als verkramping (Zie het een beetje als je hele rug aanspannen door de kou buiten en dan te bedenken dat je beter de kou kunt accepteren door je spieren te ontspannen). Deze pijn is soms zo onverdraaglijk dat ik 2 uur per nacht slaap en de eerste 4 uur vanuit mijn bed niet normaal kan lopen laat staan opstaan.
Soms zijn er hele dagen dat ik niet zonder pijn kan opstaan/staan/lopen.

Ook ben ik op mijn hoofd terecht gekomen en dit was een hersenschudding, + 7de nekwervel er dus af.
Maar sinds dat verrekte ongeluk, heb ik bij weinig slaap of net wakker, last van enorme elektrische(?) schokken, ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven.
Deze schokken duren 2 seconde, dan moet ik even nadenken wat ik ook alweer aan het doen was.
Met deze schokken ben ik vorig jaar oid, eens naar de dokter gegaan, die stuurde me door voor een hersenfilmpje en tadaaaaa Suus heeft epilepsie.
Fijn dat ze daar NU mee komen.

Mijn 7de nekwervel is mij nooit duidelijk geworden wat er nu mee gebeurt is ..Ze wouden hem er aan opereren maar dit was niet geheel zonder risico omdat ze dat niet in mijn plaats konden, dus moest ik worden vervoerd, en dat met die drempels enz op de weg was dus niet zonder risico.

Dus lieten ze m'n nekwervel 'hangen' tussen mijn spieren en toen kreeg ik het antwoord, op wat er mee gebeurde "of u p**pt het uit op de toilet, of hij groeit aan, of hij blijft hangen'.
En ook hiervan last in de winter, soms als ik me nek beweeg voel ik iets knakken daar..

Gelukkig loop ik iig weer, en is verder alles goed, maar die onduidelijkheid over heup/nekwervel en hersenschudding (wat een lichte was volgens hun maar me cap was wel van binnen kapot) vind ik ook indd niet fijn, ik heb me er nu bij neer gelegd , wilde alleen laten blijken dat ik snap hoe je baalt :(:)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:55

TS hoe is het verder met jou ?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 14:01

Beetje late reaktie, maar de pijn in mijn tanden lijkt alleen maar toe te nemen.
dus zonder een flinke dosis pijnstillers is het geen doen.
Ik wacht nu nog op de oproep van de anesthesist die gaat kijken of hij/zij wat aan pijnbestrijding kan gaan doen.
Heb nog geen oproep gehad dus voor woensdag zal ik sowieso niets horen omdat dinsdag de postbode's staken.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:03

Verdorrie man ...
En ik mag er toch vanuit gaan dat het word vergoed he , die anesthesist.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 18:22

Ja maar dat gaat wel via de verzekering van de "tegen partij".
Ik moet nu alles ook steeds invullen en bijhouden en door geven....ppffff....gedoe allemaal.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:37

Jeetje mina, hier ben je nog lang niet klaar mee zegt mijn gevoel zomaar.
Ik hoop dat je ondertussen een oproep gehad hebt?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 10:36

Nee ik heb nog steeds niets gehoord, duurt wel lang hoor!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:03

Nou indd :? Misschien achteraan bellen ?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 22:22

ja ik wacht het weekend nog even af en als ik dan nog niets gehoord heb ga ik zelf maar eens bellen.
Gaat allemaal lekker in dat ziekenhuis.
Ik heb trouwens wel een officieele klacht ingedient.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:34

Sterkte allemaal! Zwaar k*t als je met letsel loopt, wat voorkomen had kunnen worden :(:)

Helaas is het niet alleen artsen waar je op je strepen moet staan, maar ook zoiets als slachtofferhulp.
Afgelopen september heeft mn zusje een zwaar ongeluk gehad in het hotel waar ze werkte; heeft in brand gestaan door brandgel, en is s'avonds overleden. er waren op dat moment gasten voor in het hotel, zij stond achter. Een paar gasten hebben geholpen met eerste hulp geven. Paar dagen later was er een bijeenkomst van slachtofferhulp door, en het hotel heeft katsvol gezeten. Een aantal bekenden van me hebben ook dankbaar gebruikt gemaakt van de gesprekken die zij boden.

Nu komt het; wij familie wisten niets van deze bijeenkomst. Wij zijn verder helemaal niet benaderd. Ik heb best veel moeite met het hele gebeuren, waarop mn moeder zelf contact had gezocht met iemand van slachtofferhulp; zij was er van uit gegaan dat wij hulp aangeboden hadden gekregen vanuit het werk van mn vader; politie. Mn vader was net met pensioen, dus nee; geen hulp aangeboden gekregen. Bij navraag bleek dat deze hulp ook niet bedoelt is voor een heel gezin. Mam weer contact opgenomen met slachtofferhulp; 'nee, wij hadden helemaal geen recht op hulp, was alleen voor de direct betrokkenen van het ongeval. Juist...dik 60 mensen waren dus blijkbaar direct betrokken...dacht het niet. Mam wéér contact opgenomen, waarbij nu geroepen werd dat de collega verkeerd was ingelicht, en o halleluja; er staat nu een afspraak voor december. (eigenlijk had het van mij inmiddels niet meer gehoeven, voel me niet zo prettig bij de uitspraak 'je hebt er geen recht op')

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 11:06

Jeetje Juut...wat een verhaal en wat verschrikkelijk dat je zusje hierbij om het leven is gekomen.
Daar word je even stil van.
Naast dat ia het echt een enorme fout geweest van slachtoffer hulp zeg....en dan ook nog durven zeggen dat jullie er geen recht op hebben :x
Mijn hemel.....
Ik kreeg zelfs in de brief van de verzekering het nummer erbij voor slachtoffer hulp....nou dat heb ik niet nodig.
Maar des te meer hadden jullie het toen nodig gehad.
Ben er stil van...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:20

Denk ook dat juist het probleem is dat de mensen op dat moment er zo emotioneel mee zitten vooral wanneer er iemand gestorven is dat je je niet nog eens op het negatieve wil storten als een klacht. Maar dat is juist van belang wil er iets veranderen maar voor het verwerkingsproces voor jezelf dan ook hoe de uitkomst ook is.

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:24

Wat erg!
Ik wens je heel erg veel sterkte.

Ik denk dat mensen , die iets dergelijks ook overkomt je advies heel erg op prijs stellen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:43

He gets, wat vervelend :( Heel frustrerend ook dat je door de schuld van anderen nu zo'n pijn hebt!
Ik heb het ook meegemaakt, neus gebroken maar volgens de dokter gekneusd. Hoefde absoluut geen foto of wat, het was gekneusd, klaar. Blijkt toch gebroken, nu dus voor altijd want repareren heeft inmiddels geen zin meer. Dit was in het Martini ziekenhuis in Groningen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 13:49

15 December word ik geholpen middels corticosteroiden injecties en stroomstootjes op de zenuw om de zenuw zo uit te schakelen dat hij pijn niet of minder waarneemt. Tevens word dat later in mijn aanhechtingen achter in mijn hoofd ook gedaan.
Ik vind het wel een beetje eng want moet daarna op de vercouver blijven even en mag zelf dan ook niet rijden.
Ben nooit bang voor spuiten maar dit is toch effe wat anders, maar goed, als het helpt ben ik een gelukkig mens!!!!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:25

Ik lees je topic nu pas maar daar ben je lekker mee zeg !

Jij had toen toch die foto's geplaatst , met die mooie roze-paarse "oogschaduw" van die mishandeling door die hoef ? :)

Het was ook al onbegrijpelijk dat er verder niks aan de hand was...maar dus toch..... tjeemig.

Hopelijk kunnen ze er nog wat mee , heel veel succes in ieder geval !!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 19:32

Jaa, dat was ik met dat mooie gekleurde gezicht.
Dank je wel, hoop ook dat ik hierdoor van de pijn verlost mag raken.
Moet nog wel even contact met het ziekenhuis opnemen want ik lees de bijgevoegde folder dat het toch meestal onder een roesje en verdoving gebeurt en daar hebben we het niet over gehad.
Dan moet je nuchter komen en in de brief die ik mee kreeg stond dat ik niet nuchter hoefde te komen.
Dus vanmiddag nog even gebeld en het zou nagevraagt worden en terug gebeld worden maar niets gehoord nog, dus morgen zelf nog maar even bellen.
De vrouw die ik aan de foon had zei zelf al dat dat wel verstandig zou zijn want juist zo'n behandeling in het gezicht is erg pijnlijk.
Het word eigenlijk alleen toegepast bij nek en rug problemen dus vandaar dat het in mijn geval even bekeken moet worden omdat dit niet veel voorkomt deze behandeling in een gezicht.(Had ook niet nodig moeten zijn als Rijnstate er niet zo'n potje van gemaakt had).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:06

Nou daar krijg je ook lekker vertrouwen van als de voorbereiding al niet deugt.... :=

Wat een prutsers joh.