Bevallen en overgeven..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:02

blokje schreef:
Getver... Ik ben nu 17 weken zwanger heb al 12 weken aan kots weken achter de rug. En nu hoor ik ook nog ranzige dingen over bevallen!

wacht maar, zo kom je ineens van alles te weten wat ze je nooit vertelt hebben voordat je zwanger raakte }> (enne als je nu met 17 weken nog steeds regelmatig overgeeft, hou er dan maar vast rekening mee dat dat wel zo blijft de rest van je zwangerschap >;) )

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:04

Ik heb alleen bij de bevallingen van onze 1e en 2e moeten overgeven rond de 8 cm ontsluiting, bij nr 3 was ik alleen erg misselijk maar heb ik niet overgegeven etc.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 13:31

phormicola schreef:
TS, wat houdt die therapie in? Moet je dan foto's kijken? :=

nou ik heb net 1 sessie gehad.. maar bij mij doen we een stappenplan..

van 1 tot 8.. beginnen met klein stapje tot een groooote stap (iemand zien kotsen of het bij mezelf uitlokken) en daar naar toe werken..

dus idd beginnen met foto'tje kijken.. en dan keer in een achtbaan gaan,zodat ik misselijk word, keer ronddraaien op stoel... over ziekenhuis afdelingen gaan lopen waar ze ziek zijn.. etc etc..

verheug me er erg op ;)

Naamloos1

Re: Bevallen en overgeven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 13:32

oh trouwens. morgen gaat het gebeurden! dan wekken ze het op!!

dus morgen is DE dag!!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:33

Succes morgen, heb zowel bij nr.1 als nr.2 moeten spugen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 13:34

fijn -O-

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 13:35

Fantast schreef:
Auks schreef:
@ topicstarter: ik zou gewoon gaan kijken en mocht ze wel overgeven (wat meestal niet gebeurd) kan je je altijd nog omdraaien. Een bevalling is een mooi iets, al kan het een zware bevalling zijn, het is een wonder dat er een kindje geboren wordt. Een mooie kans om dit zo mee te maken!

Hier ook een lotgenoot met deze fobie :o Zelf de geluiden die met overgeven gepaard gaan kan ik niet over dus denk dat het omdraaien dan ook geen optie is.

tegen de geluide kan ik ook niet!! maar ik ben altijd HEEEEL snel met mn vingers in mn oren :o

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:41

Toen ik nog op de verlos afdeling werkte, kwam dat amper voor. Heb zelf bij geen van mijn bevallingen moeten braken. nog poepen of gillen. Zou me er niet druk over maken. Een bevalling is een mooie gebeurtenis en zal je ook niet vergeten. Heel lief van je vriendin dat je erbij mag zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:44

Je hoort toch ook weleens dat sommige vrouwen eerst bevallen van een drol? :)

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:48

_O-

Sorry,moest best wel lachen om sommige reacties!

Succes morgen!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:49

MamboBeach schreef:
Hoi! Hier een kotsertje tijdens de bevallingen! :') Jup, bij 8 cm ontsluiting ga ik heerlijk over mijn nek... Ik kan er ook niets aan doen. :) Ik ben bij mijn vriendin haar bevaling geweest en die kotste ook eens even flink de boel onder. Zelf kan ik er ook niet tegen van een ander dus doe dan even een stapje achteruit of ik kokhals even mee... :')

Ik kots niet, ik schijt alleen alles vol :o . Gynaecoloog was gewaarschuwd maar die geloofde mij niet. Tja, dan moet ie het zelf maar weten. Dus TS, heb je ook een poepfobie? :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:50

Cayenne schreef:

Gebeurd ook idd. Ik ben uiteindelijk bevallen met ene keizersnede dus dan laxeren ze je voor de ingreep nog :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:52

Cayenne schreef:

Ikke dus en ik mocht niet eens op de wc want die _-:( gynaecoloog geloofde me niet, die beweerde dat het poersweeen waren. Nou echt niet dus :+

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:57

maikeltje schreef:
Ik kots niet, ik schijt alleen alles vol :o . Gynaecoloog was gewaarschuwd maar die geloofde mij niet. Tja, dan moet ie het zelf maar weten. Dus TS, heb je ook een poepfobie? :D

_O-
lijkt echt echt verschrikkelijk.. alles ondrschijten :') mijn schoonzus is ook kraamverzorgster en is zelf ook zwanger , laatst moest er ook 1 kakken en het schoot maar niet op nou toen moest ze bijna kotsen :')
bah

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:58

maikeltje schreef:
MamboBeach schreef:
Hoi! Hier een kotsertje tijdens de bevallingen! :') Jup, bij 8 cm ontsluiting ga ik heerlijk over mijn nek... Ik kan er ook niets aan doen. :) Ik ben bij mijn vriendin haar bevaling geweest en die kotste ook eens even flink de boel onder. Zelf kan ik er ook niet tegen van een ander dus doe dan even een stapje achteruit of ik kokhals even mee... :')

:') Hier keek ik ook erg tegen op maar uiteindelijk heb ik daar geen last van gehad :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:00

wietske100 schreef:
maikeltje schreef:

_O-
lijkt echt echt verschrikkelijk.. alles ondrschijten :') mijn schoonzus is ook kraamverzorgster en is zelf ook zwanger , laatst moest er ook 1 kakken en het schoot maar niet op nou toen moest ze bijna kotsen :')
bah

_O- *ziet kraamverzorgster en zwangere vrouw al omstebeurt poepen en kotsen over het kraambed :')

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:00

Hier wel veel gespuugt tijdens de ontsluitings weeen ( weeen opwekkers en ruggeprik, is geen lekkere combi :+ ) Alles was groen wat er uit kwam hahaha.

Wel tijdens de bevalling aan de diarree geweest, maar goed, hadden ze een ander beroep moeten leren he!

TS, veel succes morgen, en probeer er vooral van zo iets moois te genieten :j

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:03

Cayenne schreef:
_O- *ziet kraamverzorgster en zwangere vrouw al omstebeurt poepen en kotsen over het kraambed :')

_O- gatverdamme..
zelf zou ik later(als ik kinderen krijg,,) ook wel helemaal alleen in het toilet willen bavallen :') lekker makkelijk

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:10

Ik heb wel gespuugd bij mijn beide bevallingen. De verpleegster vertelde mij toen dat het normaal is dat veel vrouwen bij 4 cm. ontsluiting spugen en bij ongeveer 8 cm. ontsluiting. Bij de eerste bevalling had ik niet veel in mijn maag, dus spuugde ik alleen gal. Bij mijn tweede bevalling moest ik spugen en toen zei de verpleegster: "oh dan zal je wel bij de 4 cm. zijn", bleek ik echter op dat moment al 8 cm. ontsluiting te hebben en toen was er wel even paniek omdat ik toen heel snel naar de bevallingsruimte getransporteerd moest worden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:10

Cayenne schreef:

Oh Cayenne, nu moet je stoppen met die droge opmerkingen van je! _O-

Bij de 2e :o kwam er iets uit...
Toen zei ik ook echt: Lig ik hier nou een partij te schijten?! :oo Gyn en zuster: "Ah joh, gebeurt zo vaak" :D

>;) Tuurlijk!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:11

maikeltje schreef:
MamboBeach schreef:

Hey zus, dat kan niet he... :D Ik kotsen, dus jij ook! :j :D

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:12

Oh heerlijk wat een verhalen. TS, ga je maar voorbereiden!
Ook bij mij was het kotsen vlak voor volledige ontsluiting. Voelde het absoluut niet aankomen, was helemaal niet misselijk, maar alles vloog eruit en toen was het klaar.
Bevallen van een drol ( ;) ) kun je denk ik erg weinig aan doen. Als er wat in je darmen zit, komt het er met het persen echt wel uit, dat zul je niet tegen kunnen houden. Dat was bij mij gelukkig niet zo.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:17

Dat poepen is inderdaad vrij normaal. Het laatste stukje darm loopt achter de schede, dus als het kind eruit komt, dan duwt die als het ware de darm leeg. Er is echt geen gynaecoloog of verloskundige in de wereld (als het goed is) die de bevallende vrouw dan lekker naar de wc laat gaan. Dan maken we het bed wel schoon. Bovendien lijken persweeën nogal op aandrang om te poepen en vrouwen kunnen dat onderscheid niet zo goed maken.
Nogmaals: ik ruim liever een drol op, dan dat je een kind uit de toiletpot mag vissen, want dat kan ook (bijna) gebeuren (zie verhaal van Ylana).

Braken tijdens bevallingen heb ik ook niet gezien. Misselijkheid wel, en ik geloof dat dat met een infuus ook vaker voorkomt. Verder weet ik dat in het ziekenhuis waar ik stage liep alleen de a.s. vader (of bij gebrek daaraan 1 familielid of vriend(in) ) erbij mocht zijn, en niet alle vrienden en vriendinnen, collega's etc. Die werden (soms nogal bruut) de deur gewezen. Ook als de a.s. ouders het wel prima vonden. Als er iets mis gaat is er nauwelijks genoeg ruimte voor de professionals die dan in moeten grijpen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:17

Ik heb niet overgegeven, maar was wel hondsberoerd, lag wel te kokhalzen met een kotsbakje naast me. Ze hebben wel m'n cola afgepakt :+

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:25

ook mijn darmen gingen zich even heerlijk legen, was ik niet blij mee!! Ik had dus volledige ontsluiting en ging op de wc zitten omdat ik dacht dat ik moest poepen :P vriendlief stuurde me weer op bed omdat hij had onthouden dat dat een teken was dat het eraan kwam :P