Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mis_Anoniem schreef:Bedankt voor de reacties !
Het voelt heel fijn dat ik mn verhaal hier kan typen, zonder dat het uitmaakt wie ik ben, maar alleen hoe ik me voel.
Ik heb dan misschien wel de stap gezet om naar iemand toe te gaan,maar tot nu toe voel ik me nog niet fijn ermee. Ik weet niet wat ik wel en niet moet vertellen aangezien dit verhaal nog maar een topje van de ijsberg is. Heb zo veel meegemaakt al, en weet nu gewoon niet meer wat ik er mee moet doen. Sommige dingen durf ik daar ook niet te vertellen,maar ik weet dat het zal moeten.
mijn hoofd loopt een beetje over van alles, geen idee hoe ik het om moet blijven zetten in iets positiefs...
MMares schreef:Ook ik bedank jullie voor jullie antwoord...
Inderdaad, ik heb een lieve vriedn die me zo goed mogelijk probeert te helpen en ik denk de Ts ook.
Dat anderen mijn verhaal niet geloven, daar heb ik me al leren overzetten, het heeft geen zin om die proberen te overtuigen...iedereen heeft recht op zijn eigen mening en gelooft in wat hij/zij wil....
Ik vind het belangrijker dat de personen die ik belangrijk vind mij geloven...omdat zij mij kennen en weten hoe ik me voel...
Natuurlijk ben ik wel blij als ik merk dat andere het verhaal ook geloven..dat is voor mij een soort van steun...
Ik hoop dat ik op een dag ook professionele hulp durf zoeken maar ik vrees dat mij dat niet goed zal doen, zoals de Ts.
Ik heb het al moeilijkk om het allemaal te typen, dus laat staan vertellen aan een 'vreemde'.
Het aan mijn huisarts vertellen zit er echt niet in, het is een goede vriend van mijn ouders...
Net zoals de Ts wil ik ook liever geen medicatie, ik ben nu al redelijk ver geraakt zonder medicatie en dat wil ik zo houden...
ik wil het gevoel hebben dat ik er over raak zonder hulpmiddelen, dus echt op eigen doorzettingsvermogen...
al is dat niet altijd even makkelijk en heb ik regelmatig een dipje...
Ik ben al 'blij' dat ik met de Ts en jullie kon praten over hetgeen er met ons gebeurd is...ergens bied Bokt en jullie mij nu ook steun...
En het doet goed om eens te kunnen schrijven over de geberutenissen en niet praten...
Bedankt voor het luisteren en begrip....
En Ts, niet opgeven! Misschien gaat het met de maatschappelijk werker beter...ik ben ervan overtuigd dat je uiteindelijk wel iemand zal vinden die je kan helpen en waar jij je goed bij voelt...dat is het belangrijkste, jij moet je goed voelen bij die persoon want jij moet je helemaal 'bloodgeven' en alles vertellen, dat is emotioneel enorm zwaar...
Ik bewonder je omdat je de stap al hebt durven zetten naar professionele hulp...ik heb alleen telefoonnummers en durf niet bellen...
Maar één psycholoog zou waarschijnlijk niet volstaan aangezien ik twee vershcillende gebeurtenissen heb meegemaakt waar ik het heel moeilijk mee heb...
Maar Ts, nog veel sterkte
Mis_Anoniem schreef:Bedankt voor de reacties !
Het voelt heel fijn dat ik mn verhaal hier kan typen, zonder dat het uitmaakt wie ik ben, maar alleen hoe ik me voel.
Ik heb dan misschien wel de stap gezet om naar iemand toe te gaan,maar tot nu toe voel ik me nog niet fijn ermee. Ik weet niet wat ik wel en niet moet vertellen aangezien dit verhaal nog maar een topje van de ijsberg is. Heb zo veel meegemaakt al, en weet nu gewoon niet meer wat ik er mee moet doen. Sommige dingen durf ik daar ook niet te vertellen,maar ik weet dat het zal moeten.
mijn hoofd loopt een beetje over van alles, geen idee hoe ik het om moet blijven zetten in iets positiefs...
Mis_Anoniem schreef:@ MMares, natuurlijk kun ook jij je verhaal kwijt, daar zijn we voor toch, om naar elkaar te luisteren
@ suzannex , ook jij veel sterkte, ik krijg ook bij jou een vervelend gevoel over me heen en vind het erg dat je dat allemaal hebt moeten doormaken !!
MEt mij gaat het nnu even niet, ik durf nu pas toe te geven dat ik mezelf bhoorlijk kwijt ben, en daar ben ik best van geschrokken
Qua mensen vertrouwen... hoe gek ook ik vertrouw geen vrouwen en mannen alleen niet als ze opdringerig zijn. Wel heb ik het geluk over goede mensen kennis te beschikken ( kan vaak aanvoelen hoe iemand zich voelt en wat er aan de hand is), maar als ik me dan niet op mijn gemak voel is heel mijn vertrouwen in diegene weg.
Helaas zijn de mensen die ik goed vertrouw zelf ook dingen aan het verwerken en wil ik mijn verhaal daar niet aan kwijt.
Overigens ben ik wel iemand die altijd luisterd naar anderen, en waarbij iedereen ook altijd terecht kan, wat dus veel gebeurd.
Ik ben alleen wel doodop nu en stop nooit met malen in mijn hoofd, is het niet om mij dan is het wel om anderen, en ja zelfs voor jullie.
Ik weet dat mensen zeggen dat ik eerst aan mezelf moet denken, maar ik kan dat simpelweg niet.....Wat jij zegt MMares, met je lelijk vinden en te dik en weinig zelfvertrouwen... heeeeeeel herkenbaar
Ik ben ook benieuwd naar die 3 beelden opschrijven ??