Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:59

Ik was ook 6. Bij het piercen van mijn laatste oorbel kreeg ik trouwens het advies om geen sterilon te gebruiken maar lenzenvloeistof. Dit ontsmet, maar is een stuk milder voor de wond en omliggende huid (minder prikkend gevoel ook trouwens)

Donna_

Re: Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:00

Wat een goede tip Princesj! :)

Konstantine

Ik was 4 en bij mij zijn ze nog ouderwets geprikt. Ik kan me niet herinneren dat het pijn deed, wel dat ik er heeeeeel blij mee was :D

Sammyy

Anoeska schreef:
Ik lees al dat het dus heel verschillend is. Ik vind kleine kinderen met oorbellen echt vreselijk ordinair (en babies al helemaal!). Maar dat zal dus per persoon verschillen. Ik vind na de basisschool een mooie leeftijd voor gaatjes.

Dat je het niet mooi vind snap ik, dat het ordinair uit KAN zien, ook begrijpelijk, maar vind je dit ook ordinair dan? :o
http://94.100.124.169/1051050001-105110 ... NSf_1.jpeg

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:02

Hihi, dat maakte mij dan een ordinaire baby

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:03

ordinair vind ik het niet, maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om gaatjes in babies te gaan prikken zonder hun eigen wens hiervoor.
Cultuur of niet. In sommige culturen krijgen kinderen stam-tatoeages, vindik ook belachelijk.
En nogmaals, dit is niet als aanval bedoeld maar slechts mijn mening.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:03

Ik was een jaar of 10 toen ik ze kreeg.. Eerder mocht niet :n Zijn nog eens dicht gegroeid en met 14 jaar opnieuw laten schieten.. :j Ik zou nog lekker wachten, maar het kan niet zoveel kwaad denk ik..

Ik vind eerlijk gezegd kinderen tot een jaar of 6 met oorbellen..., sja.. Bij de meesten is het zo omdat de ouders het willen, en dat vind ik een verkeerde instelling.. Het gaat 'maar' om oorbellen, maar laat het kind het lekker zelf beslissen, op een leeftijd waarop hij/zij dat redelijk kan bepalen.. Een jaar of 9/10 vind ik daarvoor prima.. :)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:05

Ik kan het gewoon niet mooi vinden bij babies en jonge kinderen. Ik vind ook dat ze zelf moeten kunnen beslissen erover.

Mars

Overigens is het gevaar van ergens achter hangen met die kleine knopjes ook nihil hoor. Met ringetjes is dat een ander verhaal, maar die zou ik haar dan ook niet geven. Ik ben zelf nog nooit ergens achter blijven haken (klopt af) en ik heb 9 ringetjes in mijn oren zitten.
Met bescheiden knopjes zonder al teveel uitsteeksels moet dat goedkomen :j

Aieshja

Tuurlijk iedereen zn eigen mening en dat respecteer ik ook gewoon.

Maja, elk cultuur is verschillend en achter elk ritueel zit een geschiedenis en betekenis.
Ik zie in oorbellen geen kwaad.

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:06

Ik was een week of 6, mijn pa komt van de Antillen en zo gaat dat daar ;) ze zijn ook ouderwets geprikt met een touwtje erdoor. Ik ben er nu nog steeds superblij mee 32 jaar later :D

Sammyy

vanLotje schreef:
ordinair vind ik het niet, maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om gaatjes in babies te gaan prikken zonder hun eigen wens hiervoor.
Cultuur of niet. In sommige culturen krijgen kinderen stam-tatoeages, vindik ook belachelijk.
En nogmaals, dit is niet als aanval bedoeld maar slechts mijn mening.

Tuurlijk, ieder voorzich natuurlijk. En als iemand het echt ordinair vind, ook prima, maar zelf vind ik dat Amber die oorbelletjes heel lief staan. Dus was eens benieuwd, hoe of wat ;)

patatkraam

volgensmij was ik ook 6. Ik heb er nooit spijt van gehad, maar inmiddels al jaren geleden laten dichtgroeien omdat ik het niet meer praktisch vindt om oorbellen te dragen:P Ik vind opzich dat het wel kan, als het kind ze niet meer wil kunnen de gaatjes wel doorgroeien.

MaNdiii

Wij hebben ze met zijn drieën tegelijk gehaald ik was 4 zusje 2 en de jongste rond een jaar of 1. Bij mij zijn die gaatjes wel een keer gaan ontsteken, maar dat ligt gewoon aan mij want daar heb ik soms nog steeds last van. Zusjes hebben trouwens nergens last van en geloof dat ik in mijn tijd gewoon door mocht zwemmen. Kan me niet voorstellen dat ik gewacht heb. Gewoon de eerste dagen met sterillon of met soda spoelen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:07

samantha21 schreef:
Anoeska schreef:
Ik lees al dat het dus heel verschillend is. Ik vind kleine kinderen met oorbellen echt vreselijk ordinair (en babies al helemaal!). Maar dat zal dus per persoon verschillen. Ik vind na de basisschool een mooie leeftijd voor gaatjes.

Dat je het niet mooi vind snap ik, dat het ordinair uit KAN zien, ook begrijpelijk, maar vind je dit ook ordinair dan? :o
http://94.100.124.169/1051050001-105110 ... NSf_1.jpeg

Ik vind het een beelschoon blij kind, maar oorbellen op die leeftijd zijn niet mijn ding.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:07

Ik kreeg ze ook voor m'n A-zwemdiploma!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:08

Mag ik wel even melden dat van dicht groeien nauwelijks sprake is na jaren oorbellen dragen? Ik kreeg die gaatjes op mijn 4e en heb al sinds mijn 12e geen oorbellen meer in (ik word volgende maand 18) maar als het moet jaag ik er nu feilloos weer eentje doorheen...

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:09

ach ja, iedereen denkt er anders over.

Als iedereen het met elkaar eens over alles zou zijn zou het leven echt saai worden

DeadxStar

MiSz_SaNdY schreef:
mijn dochter heeft ze met 3 jaar gekregen niet te jong vind ik zelf.
en waar blijf je nou achter hangen met je oor?
is mij nog nooit gebeurd dus

Mij ook niet.. En dat kan altijd gebeuren, niet alleen als je onder de 6 bent.

En inderdaad, aan knopjes blijven hangen lijkt me erg moeilijk ;)

em_papillon, wat een onzin :')
Wat hebben oorbellen nou met een bepaalde stijl & smaak te maken? :')

Ik ben ook een ordinaire baby _O-

Appieee

Bij mijn eerste paar gaatjes was ik vier of vijf geloof ik.
Mijn moeder had toen speciaal bij de juwelier waar ze dat toen nog deden gevraagd of ze beide kanten tegelijk wilden doen, dus met twee personen.
Herinner me nog als de dag van gisteren hoe trots ik toen was! :D
Kreeg toen inderdaad ook altijd oorbelletjes voor mijn verjaardag van iedereen, heel leuk.

Mijn tweede paar heb ik samen met mijn zusje laten schieten, toen zij een jaar of vijf was en ik dus ongeveer tien.. Mijn zusje heeft toen ook geen kik gegeven. :)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:10

Ik was ook 6 toen ik ze kreeg en wilde ze ook graag. Het dochtertje van mijn zus kreeg ze ook toen ze 6 was.

Valt me op in dit topic dat veel meiden ze rond hun 6e hebben gekregen. Ken ook niemand die er spijt van heeft gekregen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:11

Ik snap wel het gevoel dat mensen hebben bij gaatjes schieten bij een baby. Zelf vind ik dat een kind de kans moet krijgen zelf aan te geven om wel of geen gaatjes te willen. Vanaf een jaar of 6 kun je daar toch wat bewuster over nadenken dan als baby. En wil je geen gaatjes dan loop je vaak toch met iets van littekens rond.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:11

Onze dochter was 3 en kreeg ze om dat ze er zelf elke keer naar vroeg, ik twijfelde zelf ook. Ze heeft er geen traan om gelaten en was heel trots op haarzelf! uiteraard tot nu toe wel alleen knopjes ingehad en geen hang gevalletjes.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:13

Mas schreef:
Ik snap wel het gevoel dat mensen hebben bij gaatjes schieten bij een baby. Zelf vind ik dat een kind de kans moet krijgen zelf aan te geven om wel of geen gaatjes te willen. Vanaf een jaar of 6 kun je daar toch wat bewuster over nadenken dan als baby. En wil je geen gaatjes dan loop je vaak toch met iets van littekens rond.

Ik heb nog nooit iemand met een litteken gezien na een gaatje?
Zo'n klein gaatje in je oorlel valt echt niet op hoor :=

Als ik geen oorbellen in heb zie je er niets van.

Kijk een piercing vind ik heel wat anders natuurlijk :')

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:13

Ik heb ze ook jong gekregen!

Ik ben er hartstikke blij mee!

TS: Ik doe bij de paarden altijd mijn oorbellen uit!
Zo ook geen kans dat je bijv. achter een halster blijft hangen!