Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:patatkraam schreef:Ik ben 18 en ik ben (al jaren) donor. Ik doneer alles en ik heb mezelf ook gedoneerd aan de wetenschapik heb mezelf toch niet meer nodig als ik dood ben
Ik wil ook nog bloed gaan geven.
Je mag toch pas doneren vanaf je 18e?

Biertabje schreef:Joyckuh schreef:Ik doneer alles, ik heb het toch niet meer nodig.
Ik ben oo bloeddonor, ik wil me nog opgeven als beenmergdonor, maar die extra nier houdt ik toch nog eventjes zelf. Dat vind ik dan weer een te grote stap. Voor familie zou ik het overigens wel doen.
waarom voor familie wel en niet voor iemand die hem op dat moment ook heel hard nodig heeft?

! Nee ik heb er niks meer aan als ik dood ben en als ik er 1 iemand mee kan redden ben ik in ieder geval niet voor niks dood gegaan!
Daphne__ schreef:_San87_ schreef:
Je mag toch pas doneren vanaf je 18e?
Levend wel, maar als je voor je 18e komt te overlijden mag je wel doneren
Onder de 12 bepalen je ouders, boven de 12 bepaal je zelf.
ook ben ik bezig om bloeddonor te worden.
Aranel schreef:Ik had dat formulier meteen ingevuld en opgestuurd toen ik het kreeg, alles mochten ze van me hebben behalve mijn huid en ogen (geloof ik). Wel had ik erop aangegeven dat ik niet wilde dat mijn 'onderdelen' naar junks/alcoholisten/zware rokers/mensen van boven de 90 zouden gaan.
Dat mocht niet volgens die mensen, dus toen heb ik teruggestuurd dat ik geen donor wilde zijn. Graag of niet hoor.
Aranel schreef:Ik had dat formulier meteen ingevuld en opgestuurd toen ik het kreeg, alles mochten ze van me hebben behalve mijn huid en ogen (geloof ik). Wel had ik erop aangegeven dat ik niet wilde dat mijn 'onderdelen' naar junks/alcoholisten/zware rokers/mensen van boven de 90 zouden gaan.
Dat mocht niet volgens die mensen, dus toen heb ik teruggestuurd dat ik geen donor wilde zijn. Graag of niet hoor.
En junks/alcoholisten en zware rokers moeten bewezen "clean" zijn voor een bepaalde periode.