Dat was ook 't eerste waar ik aan dacht namelijk. Heb een bril dus 't kon zijn dat m'n ogen slechter waren geworden ofzo. Maar dat was 't niet. Spanningshoofdpijn zei iemand anders ook al eens tegen me. Maar ik weet 't niet...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dat was ook 't eerste waar ik aan dacht namelijk. Heb een bril dus 't kon zijn dat m'n ogen slechter waren geworden ofzo. Maar dat was 't niet. Janine1990 schreef:fargo schreef:Ik word in het najaar ook ineens moe, dan ga ik het altijd opeens merken dat de klok een uur vooruit is gegaan, als zometeen de klok weer op de gewone tijd staat dan ben ik ineens veel fitter dan daarvoor. Nu ook 'smorgens echt moeite met opstaan. Heeft toch met licht en lengte van de dag ook te maken denk ik. Zag dat 30 oktober klok weer terug gaat. Heerlijk!
Maar dat is maar van korte duur eigenlijk, merk je het ook weer dat het later ligt wordt als de dagen nog korter worden? Na de 30e dan he
Tieneke schreef:Ik zou voor de zekerheid even bloed laten prikken bij de huisarts. Kan geen kwaad.
Ik had vorig jaar ook het idee dat ik een "dipje" had door het najaar. Bleek ik een ernstig B12-tekort te hebben.
Tieneke schreef:Maar zo zijn er veel dingen, daarom niet B12 specifiek. Maar zomaar supplementen gaan nemen is ook niet geweldig.
Kiwipitje schreef:Kaartje23 schreef:Wanneer? Als ik gegeten heb is het al donkerWat ook kan helpen is meer dag-/zonlicht buiten! Het wordt weer kouder dus zit je meer binnen. Het kan je lichaam helpen om meer buiten te zijn.
In mijn pauze ga ik altijd even wandelen.
Grapje!Kaartje23 schreef:Wat ook kan helpen is meer dag-/zonlicht buiten! Het wordt weer kouder dus zit je meer binnen. Het kan je lichaam helpen om meer buiten te zijn. Ookal is het bewolkt. Het geeft je toch een boost.
Verder lees ik dat je weleens tv kijkt voor het slapen gaan. Schijnt ook niet goed te zijn (felle flitsen) voor het slapen gaan. Misschien iets anders zoeken waar je rustig van wordt zodat je alles uit je slaap kan halen?
Pilletjes klinken handig, maar zijn vaak niet zinvol (als je gewoon gezond eet dus voldoende fruit, groente, volkoren producten etc en je dus geen tekort hebt). Als ze werken is het toch vaak door het placeboeffect.
ilse86 schreef:kan ook zijn dat je een beetje ijzergebrek hebt. ik slik al vanaf september ijzertabletjes bij, omdat ik anders ook zo slap word. laat je ijzergehalte maar even checken en zorg dat je een beetje ritme krijgt, dus ook op de dagen dat je niet naar school hoeft, een beetje op tijd eruit!
Kaartje23 schreef:Ophouden met werken /school dan maar!Grapje!
Goed dat je al wandeld tijdens de lunch. Ik neem het me steeds voor, maar mijn collega's eten vaak gewoon in de kantine dus om dan te zeggen ik ga in mn eentje naar buiten...
Kaartje23 schreef:Wat ook kan helpen is meer dag-/zonlicht buiten! Het wordt weer kouder dus zit je meer binnen. Het kan je lichaam helpen om meer buiten te zijn. Ookal is het bewolkt. Het geeft je toch een boost.
Verder lees ik dat je weleens tv kijkt voor het slapen gaan. Schijnt ook niet goed te zijn (felle flitsen) voor het slapen gaan. Misschien iets anders zoeken waar je rustig van wordt zodat je alles uit je slaap kan halen?
Pilletjes klinken handig, maar zijn vaak niet zinvol (als je gewoon gezond eet dus voldoende fruit, groente, volkoren producten etc en je dus geen tekort hebt). Als ze werken is het toch vaak door het placeboeffect.
Kaartje23 schreef:Wat ook kan helpen is meer dag-/zonlicht buiten! Het wordt weer kouder dus zit je meer binnen. Het kan je lichaam helpen om meer buiten te zijn. Ookal is het bewolkt. Het geeft je toch een boost.
Kaartje23 schreef:Wat zou ik graag naar een warm land willen emigreren. Volgens mij zouden dan veel van dit soort problemen (vermoeidheid, winterdip, neerslachtig / futloos gevoel) veel minder zijn.
Kaartje23 schreef:Ik houd niet van schaatsen. Ook niet van enge ziektes trouwens.
Weinig enge ziektes en de kans dat je kan schaatsen is niet heel groot. Plus je hoeft geen andere taal te leren...