Ben aldoor zo moe! Lang leve de winter...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Ben aldoor zo moe! Lang leve de winter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:33

M'n ogen heb ik laatst nog laten checken :j Dat was ook 't eerste waar ik aan dacht namelijk. Heb een bril dus 't kon zijn dat m'n ogen slechter waren geworden ofzo. Maar dat was 't niet.
Spanningshoofdpijn zei iemand anders ook al eens tegen me. Maar ik weet 't niet...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:42

Ik zou voor de zekerheid even bloed laten prikken bij de huisarts. Kan geen kwaad.

Ik had vorig jaar ook het idee dat ik een "dipje" had door het najaar. Bleek ik een ernstig B12-tekort te hebben.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:42

Janine1990 schreef:
fargo schreef:
Ik word in het najaar ook ineens moe, dan ga ik het altijd opeens merken dat de klok een uur vooruit is gegaan, als zometeen de klok weer op de gewone tijd staat dan ben ik ineens veel fitter dan daarvoor. Nu ook 'smorgens echt moeite met opstaan. Heeft toch met licht en lengte van de dag ook te maken denk ik. Zag dat 30 oktober klok weer terug gaat. Heerlijk!

Maar dat is maar van korte duur eigenlijk, merk je het ook weer dat het later ligt wordt als de dagen nog korter worden? Na de 30e dan he ;)

Ja dan is het natuurlijk 'smorgens wel donkerder, maar toch klopt het dan weer meer. Ik heb er in het voorjaar ook een maand ongeveer behoorlijk last van als de klok vooruit gaat. Ben dan ook niet uitgerust 'smorgens, op een gegeven moment ben ik dan min of meer gewend. En in het najaar als de dagen korter worden dan merk ik het weer extra.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 14:45

Tieneke schreef:
Ik zou voor de zekerheid even bloed laten prikken bij de huisarts. Kan geen kwaad.

Ik had vorig jaar ook het idee dat ik een "dipje" had door het najaar. Bleek ik een ernstig B12-tekort te hebben.

De oorzaken van B12, op internet gelezen, zouden betekenen dat ik er al veeeeeeeeeeeel langer last van zou hebben. En dat het toch wel heeeeel bijzonder is dat ik dat elk jaar in het najaar heb.

Dat sluit ik dus bij voorbaat al uit.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:47

Maar zo zijn er veel dingen, daarom niet B12 specifiek. Maar zomaar supplementen gaan nemen is ook niet geweldig.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:48

Wat ook kan helpen is meer dag-/zonlicht buiten! Het wordt weer kouder dus zit je meer binnen. Het kan je lichaam helpen om meer buiten te zijn. Ookal is het bewolkt. Het geeft je toch een boost.
Verder lees ik dat je weleens tv kijkt voor het slapen gaan. Schijnt ook niet goed te zijn (felle flitsen) voor het slapen gaan. Misschien iets anders zoeken waar je rustig van wordt zodat je alles uit je slaap kan halen?

Pilletjes klinken handig, maar zijn vaak niet zinvol (als je gewoon gezond eet dus voldoende fruit, groente, volkoren producten etc en je dus geen tekort hebt). Als ze werken is het toch vaak door het placeboeffect.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 14:50

Tieneke schreef:
Maar zo zijn er veel dingen, daarom niet B12 specifiek. Maar zomaar supplementen gaan nemen is ook niet geweldig.

Het komt elk jaar terug, ik kan me niet herinneren dat ik er geen last van heb gehad... Een homeopathisch supplement kan in principe geen kwaad, en ik voel me in de zomer goed. Ik weet ook bijna wel zeker dat er niets in mijn bloed te vinden is.
Ik eet gezond, ik voel me gezond, alleen in het najaar heb ik hier last van.

Ik weet ook van mezelf dat er niets met mij aan de hand is, als ik ernstige klachten zou hebben, had ik er al veel meer over gezeurd, was het m'n ouders opgevallen. Maar dat is niet aan de hand, eerlijk waar.

Najaarsmoeheid is iets dat ontzettend veel mensen hebben, maar iets dat maar weinig wordt erkend in de maatschappij.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:51

Kaartje23 schreef:
Wat ook kan helpen is meer dag-/zonlicht buiten! Het wordt weer kouder dus zit je meer binnen. Het kan je lichaam helpen om meer buiten te zijn.
Wanneer? Als ik gegeten heb is het al donker :=
In mijn pauze ga ik altijd even wandelen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:52

kan ook zijn dat je een beetje ijzergebrek hebt. ik slik al vanaf september ijzertabletjes bij, omdat ik anders ook zo slap word. laat je ijzergehalte maar even checken en zorg dat je een beetje ritme krijgt, dus ook op de dagen dat je niet naar school hoeft, een beetje op tijd eruit!

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:54

Kiwipitje schreef:
Kaartje23 schreef:
Wat ook kan helpen is meer dag-/zonlicht buiten! Het wordt weer kouder dus zit je meer binnen. Het kan je lichaam helpen om meer buiten te zijn.
Wanneer? Als ik gegeten heb is het al donker :=
In mijn pauze ga ik altijd even wandelen.

Ophouden met werken /school dan maar! ;) Grapje!
Goed dat je al wandeld tijdens de lunch. Ik neem het me steeds voor, maar mijn collega's eten vaak gewoon in de kantine dus om dan te zeggen ik ga in mn eentje naar buiten...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 14:55

Kaartje23 schreef:
Wat ook kan helpen is meer dag-/zonlicht buiten! Het wordt weer kouder dus zit je meer binnen. Het kan je lichaam helpen om meer buiten te zijn. Ookal is het bewolkt. Het geeft je toch een boost.
Verder lees ik dat je weleens tv kijkt voor het slapen gaan. Schijnt ook niet goed te zijn (felle flitsen) voor het slapen gaan. Misschien iets anders zoeken waar je rustig van wordt zodat je alles uit je slaap kan halen?

Pilletjes klinken handig, maar zijn vaak niet zinvol (als je gewoon gezond eet dus voldoende fruit, groente, volkoren producten etc en je dus geen tekort hebt). Als ze werken is het toch vaak door het placeboeffect.

Ohja, buiten zijn vind ik heeerlijk! Maar er is nu niet echt iets te doen buiten :=

Wat betreft dat tv kijken, ik heb verschillende dingen gehoord daarover... Dat je daardoor niet goed zou slapen, nou ik slaap als een roos. Maar die felle flitsen ben ik wel nieuwsgierig naar!

Ik kijk voornamelijk tv om niet véél te laat te gaan slapen, als ik één keer begin met lezen, is het namelijk mis.

Zoals ik hiervoor al zei eet ik gezond, vlees, vis, aardappelen, groente, brood. Schijf van 5 ontbreekt maar weinig bij mij geloof ik.

Ik geloof echter niet dat pilletjes enkel werken door het placebo-effect, en als dat het is, dan neem ik het wel voor lief :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 14:56

ilse86 schreef:
kan ook zijn dat je een beetje ijzergebrek hebt. ik slik al vanaf september ijzertabletjes bij, omdat ik anders ook zo slap word. laat je ijzergehalte maar even checken en zorg dat je een beetje ritme krijgt, dus ook op de dagen dat je niet naar school hoeft, een beetje op tijd eruit!

Euh... Even het topic doorlezen :)

Als het ijzergebrek zou zijn, zou ik me niet superlekker (bijna high) voelen na een uur spinning hoor... Dan zou ik helemaal gebroken zijn.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:57

hm had geen zin om t hele topic door te lezen. spijt me. zal niet meer reageren ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 14:57

Kaartje23 schreef:
Ophouden met werken /school dan maar! ;) Grapje!
Goed dat je al wandeld tijdens de lunch. Ik neem het me steeds voor, maar mijn collega's eten vaak gewoon in de kantine dus om dan te zeggen ik ga in mn eentje naar buiten...

Op het werk lunch ik bijna altijd aan m'n bureau... Slecht slecht slecht...
Collega's gaan er niet even tussenuit tussen de middag, alleen een oudklasgenoot van me die gaat tussen de middag wel eens met mij naar het winkelcentrum.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:59

Kaartje23 schreef:

Ik eet echt genoeg groente en fruit maar ben van mening dat we onze grond zo ontzettend uitputten, groente en fruit niet meer de tijd geven om te groeien maar dat moet ook allemaal maar snel groot groeien dat 't dus bij lange na niet meer voldoende vitamines en mineralen bevat. Daarom slik ik heel 't jaar door een natuurlijke multivitamine. En nog voel ik me futloos :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:59

Ik doe het alleen op de ene vestiging, op de andere gaat niemand wandelen dus eten we ff snel in de kantine en dan ga ik nog even met de rokers buiten staan.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:01

Kaartje23 schreef:

Dat over het zonlicht helpt bij mij zeker. Ik heb gisteren een half uurtje onder werktijd in de zon gezeten, en voelde me daarna een stuk beter.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:01

Wat zou ik graag naar een warm land willen emigreren. Volgens mij zouden dan veel van dit soort problemen (vermoeidheid, winterdip, neerslachtig / futloos gevoel) veel minder zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:03

Kaartje23 schreef:
Wat zou ik graag naar een warm land willen emigreren. Volgens mij zouden dan veel van dit soort problemen (vermoeidheid, winterdip, neerslachtig / futloos gevoel) veel minder zijn.

Maar daar krijg je dan vaak enge ziektes in de plaats :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 15:05

Kaartje23 schreef:

Ja, wat dat betreft ik ook!
Maaarrr... Na afgelopen winter wil ik toch liever blijven... Want wat konden we veel schaatsen! En wat was Nederland mooi, zo bedekt onder de sneeuw.

En het leuke, iedereen heeft het over: "Ja, maar als er straks weer sneeuw ligt......"

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:09

Ik houd niet van schaatsen. Ook niet van enge ziektes trouwens.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:10

Best herkenbaar.
Naast een drukke baan en een paard en huishouden had ik daar ook altijd last van.
Wij slikken vanaf september altijd supradyn extra forte gewoon om dit tegen te gaan.
Dit jaar kan ik het niet zeggen want mijn schildklier werkt niet meer waardoor ik gewoon standaard geen energie heb maar ik slik nog wel de supradyn erbij.

Het enige is toch lekker in beweging te blijven, buiten te zijn en op tijd je rust nemen.

En mocht je het niet vertrouwen.. laat prikken. Ik ben er zo ook achter gekomen dat mijn schildklier niet meer werkte.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:12

Ik wil ook absoluut niet in een ander land wonen. Ik houd van Nederland, met alles er op en er aan. Dat ik zo moe ben neem ik dan maar voorlief. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 15:12

Kaartje23 schreef:
Ik houd niet van schaatsen. Ook niet van enge ziektes trouwens.

_O-

Dan toch maar in Nederland blijven :P Weinig enge ziektes en de kans dat je kan schaatsen is niet heel groot. Plus je hoeft geen andere taal te leren...

Mando: Die supradyn kwam ik ook tegen in de Allerhande beauty inderdaad. Maar dat is weer wat anders dan complex energy toch???

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:33

Je heb er verschillende van. (wij vallen al haast in de 50+) _O-
maar ik haal de hoogste dosering en dan de bruis tabletten.

Neem ik in zodra ik mijn bedje uitrol. (nu later omdat ik eerst mijn medicijnen in moet nemen) maar ik doe het er goed op.