Gebroken schouder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 15:58

eempiej schreef:
Ja maar jij bent al bekend met je schouder in het ziekenhuis. Zou poli chirurgie dan ff bellen. Of straks de huisartsenpost. Anders zit je weer de hele nacht met meer pijn! En je kon toch eventueel andere pijnstilling krijgen. Misschien daar ook even naar vragen? :)

De huisartsenpost is ook vanavond open toch? anders (als de pijn erger word) gaan we vanavond.
Ik kon morfine krijgen :o , ben 16 dus beetje jong.

Het zou de breuk kunnen zijn, dat t bot wat uitsteekt?

Bloem24

Re: Gebroken schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 16:13

ik begin toch te twijfelen.. misschien hoort het gewoon, aan de andere kant zit t ook wel beetje :o

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:14

Huisartsenpost is juist open in de avond en nacht en in het weekend. En morfine maakt niet zo veel uit qua leeftijd, als je pijn hebt en dit niet voldoende is....

Ja het zou je breuk kunnen zijn maar t zou ook gewoon zwelling kunnen zijn. De pijn komt met vlagen natuurlijk.

Ik zou gewoon even bellen en overleggen!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:12

en hoe is het vannacht gegaan?

nog last van de bult?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 11:16

ik had vannacht een slaappil genomen en heb heerlijk geslapen..

ik twijfel over de bult, misschien hoort het er wel :o
ik heb iig vanmiddag een afspraak bij het ziekenhuis, ben benieuwd....

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:34

spannend, nou hoop dat het meevalt. succes

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:12

hm, bij twijfel zou ik toch gaan := Straks hou je er last van...

Zeg ik nou wel heel wijs, maar heb ik zelf met m'n rug ook niet gedaan. Het resultaat: 2 jaar lang niet normaal kunnen paardrijden en daarna bij iedere val van een paard weer last hebben :(

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:16

Pff heftig meis!
Gelukkig zelf geen ervaring met breuken (alleen 1x met teen gebroken).

Wens je iig vanaf hier heel veel sterkte en beterchap!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 16:44

dankjullie!

nou vandaag nieuwe foto's gemaakt en tis niet echt me schouder, meer mn bovenarm.
opereren gaat niet gebeuren, de breuk is 'mooi' gebroken dus opereren zou zonde zijn.
het is echt een lijntje, horizontaal, erg mooi om te zien!

ik heb tramadol gekregen en moet over 2 weken terugkomen.. ze hebben trouwens ook foto's gemaakt van mn ribben omdat ik daar ook last had, dat was allemaal goed.

kortom ; 3 uur voor niks gezeten :+

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:51

en hoe gaat het nu met je?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 11:34

Het gaat best goed, ik heb alleen snachts ontzettend veel pijn maar merk wel dat het minder word..
Ik typ nu rustig aan met 2 handen dus we gaan de goede kant op :D

Mijn arm word blauwer en geler, teken van genezing.. wel heb ik ineens hele erge last van oorpijn (?). Komt van het op mijn oren liggen?

Slik met veel pijn een Tramadol maar moet wel oppassen, ik ga helemaal zweven van die dingen :+

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 14:48

Update : De breuk hersteld zich heel erg mooi, ik mag beginnen met wat oefeningen en over 3 weken weer terug en dan mag waarschijnlijk de sling eraf.
De pijn is zoveel minder, ben ik erg blij mee.
Vandaag zelfs een nieuw jurkje gekocht (shopverslaafd :+).

Als ik klaar ben in het ziekenhuis vraag ik de foto's op cd, zal proberen de foto's dan te plaatsen in het topic.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:35

Wat een fijne update zeg! die oefeningen zijn echt lekker, eindelijk weer die arm in beweging haha!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 16:40

Ja heel fijn, ik ben ook erg blij!

Assistente ; jeetje, wat ben je jong voor deze breuk.
Ik ; hoezo?
Assistente ; nou het is eigenlijk een oude vrouwenbreuk.
Ik ; nou lekker dan :+

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:46

Haha en bedankt he :') lekkere opmerking weer :P

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 16:49

Ja voelde met net 60 :+ Ze zei wel dat dit een pijnlijke breuk is waarop ik zei nou dat klopt..

Heb de foto bekeken en bij de foto van 2 weken terug zag je de breuk duidelijk zitten, een horizontaal lijntje en op de foto van vandaag was ie zo goed als weg! :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 08:06

Goed nieuws Joyce, super.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 16:40

Vandaag wel met een beetje hulp Lynn buiten gezet! Ik merk wel dat ik eigenlijk teveel doe, ik heb weinig pijn en dan wil je al snel je arm weer gebruiken.. ik heb nu meer die genezingspijntjes, van die pijnstroompjes.

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:12

Mijn oma (ja idd oudevrouwenkwaal) Had ook haar bovenarm onder de schouder gebroken. Erg naar want ze gingen niet opereren maar ze moest wel haar arm bewegen onder begeleiding van de fysiotherapeut.
Heb dr niet veel van mee gekregen want 2 dagen later ging ik op mn bek en had ik mn bekken zwaar gekneusd. ( mn broertje brak vlak daarvoor zn pols, dus lagen we met zn 3en ziek te zijn in de stacaravan op de camping :+ )

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 17:16

Ah jeetje, met ze alle lekker ziek zijn :+

Hetzelfde paard waar ik vanaf viel heeft eergisteren op mijn moeder haar voet gestaan, voet gekneusd.. is helemaal blauw/zwart..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 17:22

Mindere update : ik heb gigantisch last van me onderarm.. er zit een gekke bult op en als je daaraan voelt ga ik door de grond van de pijn.
Heb er al een tijdje last van maar dacht dat t gewoon gekneusd was, nu begin ik toch te twijfelen..

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 23:56

o dat is wel vervelend....
ik heb ook nog steeds last van mijn beurse elleboog,maar daar heb ik geen bult bij

zou even bellen ofzo of je er voor moet langs komen,wellicht heb je gewoon wat last van vocht. vervelend maar niet direct gevaarlijk

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 00:05

sterkte, ik hoop dat het snel beter gaat

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 10:30

Ja mijn elleboog is nog steeds beurs maar we vinden die bult zo gek, het doet echt veel pijn als je erop drukt.
En ook als je over die hele arm wrijft, doet echt zeer!

Ik ga liever voor niks naar het ziekenhuis dan dat er straks misschien iets aan de hand is, ze kennen me inmiddels daar dus weer gezellig met die vent van de foto's praten :+

_maartje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:15

ik kom toevallig net langs je topic en zal je even een hart onder de riem steken! heb 3 maanden geleden
precies het zelfde gehad, ook tijdens een val van een paard mijn schouder net onder de kop gebroken.
( de kop was ook wat gedraaid ) was gelukkig ook "mooi" gebroken en hoefde niet geopereerd te worden.
kon de eerste weken echt helemaal niks een weet precies wat voor onwijze pijn je moet hebben gehad..
nam de eerste weken veel pijnstillers, dat was de enige manier om de pijn een beetje vol te houden.
slapen was lastig, in het begin deed ik dit ook recht op in bed...later kon ik gelukkig liggen.
( heb wel een tijd alleen maar op mijn rug kunnen slapen ) na ongeveer 5 weken was het al redelijk aan
elkaar gegroeid en mocht ik rustig aan beginnen met de fysio... ( rondjes draaien, met je arm richting de 90
graden omhoog etc. ) dit ging eigenlijk erg voorspoedig en na ongeveer 7 weken kreeg ik van de arts
te horen dat ik zo lang het ging alles mocht doen en proberen.. de volgende dag zat ik alweer op het paard om het
te proberen, ondanks dat het op en af stappen wat lastig was en ik in mijn gebroken arm veel minder kracht had
ging dit vrijwel pijnloos! nu na 12 weken heb ik nog steeds 2 keer in de week fysio om mijn beweging weer helemaal terug krijgen zoals dit
voor de breuk was... maar doe verder alles weer. sport 2 keer in de week en ben sinds 3 weken weer begonnen met
zumba verder kan ik alweer zelf mijn paard opzadelen ( kon in het begin geen zadel en hoofdstel op/om doen ) en rijden
is weer zoals voor de val. al met al is het me dus erg mee gevallen want heb in het begin echt momenten gehad dat ik
het ff niet meer zag zitten en bang was dat het nooit meer goed zou komen. 3 maanden lijkt misschien in het begin
lang maar vliegt voorbij! zeker als je weer een beetje wat dingen mag doen hoef je je niet meer zo te vervelen en
duren de dagen ook minder lang! ik wens je er ieder geval heel veel succes mee... en weet zeker dat je over een paar
weken ook weer je gewone dagelijkse dingen kan doen. ( incl paardrijden! )