Hoe een standaard onderzoek ons leven alweer op z'n kop zet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:55

Jeetje wat een supervervelend nieuws zeg!
Arm kind en ook voor jullie als ouders echt heel sneu allemaal moest echt even me tranen afvegen bij het lezen van je berichten.
Hoop voor jullie allen dat het veel beter gaat komen.

En lees ik nou dat je nog een kind op komst heb?
Probeer er toch echt aan te denken goed te eten en beter te slapen hoe moeilijk het ook is en geniet van je dochter en probeer haar niet te negeren voor haar is het ook heel vervelend dat plassen in bed enz. en het is dan fijn als ze bij mama steun kan zoeken.
Daarnaast raad ik inderdaad proffesionele hulp aan het is allemaal heel wat!

Echt heel veel sterkte allemaal en moge het allemaal goedkomen!

jaggie

Re: Hoe een standaard onderzoek ons leven alweer op z'n kop zet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:05

He jeetje wat een nachtmerrie waar jullie zomaar in beland zijn, ik wens jullie veel sterke toe in deze moeilijke tijd en hoop dat Nikita zich sterk houdt en er goed uitkomt.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 10:30

Dat lees je goed Zipporah, ik ben vandaag precies 26 weken zwanger van de 2de spruit.

Iedereen nogmaals bedankt voor de berichtjes, doet ons goed en kunnen we ook wel gebruiken deze tijd.
Het voelt voor mij ook goed om dit allemaal neer te typen, kan je het toch lekker van je afschrijven.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:38

Ach nee, nog meer vervelend nieuws ;(
Ik kan me voorstellen dat je daar helemaal door van slag bent..
Wanneer is de CT-scan? Ik hoop voor jullie dat de uitslag goed is en dat jullie kleine meid er snel weer helemaal bovenop is.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 11:01

as woendag om 13.00 uur hebben we een gesprek bij de annestesist en die gaat Nikita dan even een klein beetje onderzoeken vanwege de narcosevloeistof.
20 okt staat de CT gepland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:05

Fijn dat het relatief snel kan, al kan ik me voorstellen dat je nu het liefste hebt dat ze á la minute zorgen dat die tumor weg wordt gehaald :(:)

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:26

xXGRIETJEXx pff wat een berichten heb jij de laatste paar dagen te voorduren gekregen. Ik wil jou en je familie heel veel sterkte toewensen de komende tijd.
Blijf ook aan jezelf en je ongeboren kindje denken. Het nieuwe kindje zit er niet op te wachten dat hij of zij straks twee ouders heeft die helemaal op zijn.
Proffesoionele hulp voor je dochter zou ik inderdaad ook aanraden. Maar ook proffesoinele hulp voor jou en je partner. Jullie krijgen het de komende tijd heel zwaar. Als jullie tweede kindje er is hebben jullie je handen vol.

In ieder geval heel veel stekte en mijj pb box staat ook open. Praat er over en krop het niet op.

Groetjes yvette
Figaro schreef:
Ach nee, nog meer vervelend nieuws ;(
Ik kan me voorstellen dat je daar helemaal door van slag bent..
Wanneer is de CT-scan? Ik hoop voor jullie dat de uitslag goed is en dat jullie kleine meid er snel weer helemaal bovenop is.

De ct scan is op 20 oktober dit staat al vermeld in het toppic.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:29

Wat vreselijk zeg.. Zo jong nog!
Ik weet niets te zeggen.
Wil jullie alleen heel veel sterkte wensen en ik duim hard mee dat het snel goed komt :(:)

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:33

Wat een vreselijk nieuws! Als je dochter zo jong is, zou je daar nooit aan denken... Ik wens jou, je vriend, je dochter en je ongeboren kindje alle geluk toe. Wat een sterke meid is het als ik dit zo lees. Ik heb er verder eigenlijk bijna geen woorden voor... Ik leef heel erg met jullie mee in ieder geval!
Sterkte woensdag, en professionele hulp lijkt me inderdaad een goed idee. Geef jezelf ook voldoende rust, kan me voorstellen dat je daar nu niet snel aan denkt. :(:)

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:39

Vreselijk zeg dit nieuws, maar het is maar goed dat ze er achter zijn gekomen. Anders was de kans dat het nog goed zou kunnen komen een stuk kleiner denk ik.

Er is iig een boekje van Nijntje in het ziekenhuis. Mijn neefje heeft een hazelipje en moet dus regelmatig naar het ziekenhuis en mijn zus begint een paar dagen van te voren te vertellen dat hij heen moet en dan lezen ze samen het boekje nijntje in het ziekenhuis. Hij is nu 3 jaar en begint het allemaal wel een beetje te snappen, dus misschien heeft jouw dochter er ook wel wat aan.

Veel sterkte nog iig en probeer positief te blijven ook ivm je zwangerschap!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 20:50

Vanmiddag een heel goed gesprek gehad met de huisarts.

Wij vonden het allemaal lang duren (die CT-scan) en hoelang moet je daarna nog wachten totdat ze geopereerd kan worden.
Dokter maakte ons goed duidelijk dat het opzich heel positief was, de artsen in Groningen denken blijkbaar dat het niet einde oefening is anders was er echt spoed achter gezet, en voor zo'n groot ziekenhuis als het UMCG was dit nog erg snel omdat het om een jong kindje gaat.

Ook de kleine in mijn buik word nu goed in de gaten gehouden, mijn bloeddruk was vanavond veel hoger dan normaal, zit normaal rond de 90/50 en nu was het 118/50 (wat nog niet bedreidend is).

We hebben met dokter overlegd voor hulp maar het leek hem verstandiger om het zelf eerst te proberen, Nikita is namelijk nogal verlegen bij vreemde mensen, wel moeten we het zo kinderlijk mogelijk houden en niet over vreemde en enge dingen gaan hebben.
Zo moeten we woensdag heen voor een gesprek en die week erop voor de CT en we moeten haar nu gewoon vertellen dat de dokter wat in haar buikje heeft gevonden en dat ze dat nog even goed willen bekijken, dan gaat ze even lekker slapen en dan mag ze s'middags weer mee naar huis.

UMCG is verplicht (zoals ik het heb begrepen) om hulp te bieden in het begeleiden van kinderen die geopereerd moeten worden en eventueel voor als er chemo of bestraling komt, dit gaan we ook met beide handen aannemen.

Na het gesprek voel ik me eigenlijk heel nuchter, ik heb het idee dat ik de klap wat te boven kom en dat ik door moet zetten voor Nikita en de nieuwe baby.
Vandaag heb ik heel veel energie uit Nikita gehaald, die was echt gigantisch vrolijk, zingen, lachen en noem maar op.
Vrijdag kon ik dit absoluut niet bij haar aanzien, en vandaag vond ik het erg fijn, heb vanavond voor het eerst sinds vrijdag ook geen harde buik en voel Sjakie (koosnaampje voor de baby) op en top bewegen.

Vanmiddag heel gezellig met Nikita babykaartjes gekeken en die blijft nog steeds super trots dat ze grote zus word, en daar blijf ik voor door duimpjes draaien, het gaat het moment nog niet worden dat ik en een boek voor babykaartjes thuis heb liggen en een boek voor rouwkaartjes!

We blijven door vechten, en we gaan dit overwinnen!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:04

Onwijs veel sterkte voor jullie allemaal! :(:)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:06

Je laatste zin, daar gaan we voor!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:18

Wat fijn dat je zoveel aan het gesprek met de huisarts hebt gehad. Heel knap om er weer zo'n 'positieve' draai aan te geven en door te vechten :* Voor Nikita :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:22

Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad.

En ook goed dat je zelf met haar gaat praten. Ik denk nog altijd dat kinderen dat soort dingen het beste van de ouders kunnen horen, als die dat kunnen handelen natuurlijk.

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:49

Jeetje wat verschrikkelijk zeg.. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd! We duimen allemaal voor jou, je vriend en je lieve kindje dat het helemaal goed gaat komen!

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:10

Heel heel erg veel sterkte toegewenst in deze hele moeilijke, zware en stressvolle tijd! Probeer energie te putten uit kleine dingetjes, als de vrolijke buien van je lieve kleine meid.

Ik zal heel hard voor jullie duimen!!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:17

Je laatste bericht klinkt al een stuk positiever, wat knap van je dat je er zo doorheen weet te slaan!

Ook ik ga voor jullie duimen 20 oktober! :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:20

Ont zet tend veel sterkte voor jullie alle 4!

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:05

Heel veel sterkte!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:06

Wat een vreselijk nieuws! Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte en beterschap wensen :(:)
Zal voor jullie duimen dat het inderdaad niet is uitgezaaid en dat ze hier gewoon helemaal bovenop gaat komen!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:27

Jeetje mina.. wat heftig! Dat kleine meisje..

Heel veel sterkte gewenst en alle bewondering voor hoe je jezelf herpakt. Hou vol, kleine meisjes zijn sterke meisjes, vergeet dat niet.

Ik duim voor jullie!

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:34

Jemig, wat een heftig verhaal... sterkte!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:55

brr,, brok in mn keel!
Heel veel sterkte nogmaals!

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:04

Wat een verhaal.. Wat spannend moet dit zijn!

Het zal een zware tijd worden voor jullie, vaak zijn die kleintjes
(gelukkig) wel sterk en flexibel.
Geniet van de mooie momenten ook al valt het je zwaar! Gelukkig maar dat er nog een een beetje vrolijk is op dit moment

Qua begeleiding, als je eenmaal door de diagnostische fase heen bent ga ik er eigenlijk van uit dat je hulp krijgt. Sowieso tijdens het behandelingstraject kan je gewoon om hulp vragen (bv maatschappelijk werk) en hoor je die ook te krijgen.

Maak je daar niet te druk om, trek gewoon aan de bel als het nodig is, er is hulp genoeg voorhanden!

Ennuh...blijf aan jezelf denken, er zit nog een klein leventje in jou waar je ook verantwoordelijk voor bent. Dat maakt het wel moeilijker, maar het is nou eenmaal zo, dus probeer goed te eten en te slapen.

Heel veel sterkte de komende tijd!