Dunne mensen ook beledigd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:56

Wat je zegt klopt idd wel....
Volgens mij is hier al wel eens eerder een topic over geweest.

Waar ik me nog wel het meest over verbaas is dat je zelf spreekt over 'dun' zijn. Ik wil absoluut niet graag 'dun' of 'mager' genoemd worden, neem die woorden ook niet zelf in de mond. Dun/mager, dat vind ik een belediging. Een persoon met overgewicht noem ik 'een persoon met overgewicht'; die noem ik ook niet dik of vet.
Dun/mager zie ik als een kwalificatie voor echt ongezond ondergewicht.

Zelf heb ik ook altijd ondergewicht gehad, ik vind mezelf slank, zéker niet dun/mager! Ik kan idd alles eten wat ik wil. Afgelopen jaren heb ik wel wat meer 'vrouwelijke' vormen gekregen; eerder was ik echt een plank, zonder billen, borsten of heupen. Dat heeft zich nu wel wat meer ontwikkeld, maar dan nog is het vrij 'arm'. Ik ben echt chocolade-verslaafd, en ik eet bijna iedere avond wel een reep van 200/250 gr. weg. Alleen goede kwaliteit chocolade trouwens; Bon-Bon-Bloc van Cote d'Or, of de 'extra zware kwaliteit'-repen van Cote d'Or. Ik hoor vaak van mensen 'ach, dat kun jij wel hebben'. Ik wordt er idd niet zwaarder van nee, maar zoveel chocolade eten is voor niemand goed, ook niet als je 'dat wel kan hebben'. Slecht voor hart- en bloedvaten, etc.

Ik ben trouwens wel redelijk lang; zo'n 1.70m.
Tot een tijdje terug woog ik steevast altijd onder de 50 kg, of max. 50 kg. Nu is dat soms er iets boven, zo'n 53 kg en hoogstens 55 kg. maar dat komt eigenlijk zelden voor. daarboven kom ik nooit eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 06-10-10 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Juuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:57

Jennifuur schreef:
@ Juul :maar bij jou zie je in ieder geval geen vetrollen overal meeswingen op je beweging als je een stukje rent in bikini?

nee, maar de tieten zijn ook ver te zoeken :+ & het bekende 'buikje' is ook in de maak!

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:59

ja ik heb dat ook best wel erg. iedereen is altijd jalours op mij dat ik gwoon een zak chips naar binnen kan werken zonder er ook maar iets van aan te komen. dat is soms echt zo irritant, en van die opmerkingen van : moet je al dat lekkers eens zien. ik mag het niet hebben dus jij mag mijn portie wel (maw jij moet er nog van groeien)

Flux

@ Moontje, ik hoor natuurlijk ook veel liever dat ik slank ben, dan te dik (al heb ik daar geen ervaring mee). Maar als je dit continue hoort en men zelfs de neiging krijgt om allerlei vette dingen bij je naar binnen te proppen met de woorden "Hier, dit heb jij wel nodig.", dan word ik daar ook niet zo heel vrolijk van hoor :) Denk dat zowel dik en dun negatieve kanten heeft. :)

Sica
Moderator Over Paarden

Maar even serieus, vinden jullie iemand met maat 40 te dik?

lusixarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:01

Ja ik ben er ook één! pak nog een gebakske, wat ben je toch dun, heb je geen anorexia? eet je wel goed, gij kan het hebben en ga zo maar door, ik kom niet aan, maar dat is niet omdat ik dat niet wil, ik ben zelfs gestopt met roken!!! niks aangekomen natuurlijk!

Jennifuur

Neehoor, ik vind het mooi als een vrouw een beetje gezet is, iig niet dat je ieder moment het idee hebt dat ze doorkrakt. maar vetrollen vind ik nooit staan :N

Geeske_

een vriendin van mij is wel 1.65 hoog.
maar ze is echt heel erg mager.
en heeft ook geen heupen of iets.
ze baalt er zelf heel erg van.
en ze kan er ook helemaal niets aan doen.
ik vind het heel sneu voor haar..

Iejoorr

helemaal mee eens :):)
ik ben 14 en weeg 44 veeeel te dun
ik hoor ook vaak van dat soort opmerkingen
bloedvervelend
als ik iets koop van een appelkoek ofzo is het
ja jij kan het wel hebben ik moet wel oppassen met mn gewicht
dan heb ik zoiets als
hallooooo boeiend wat jij hebt maar laat mij gewoon.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:02

Sica schreef:

Nee, ikniet :)
Heb je zelf die maat? :wow:, neejtog?
Ik heb even je profiel bekeken, & je ziet er goed uit.

edit; fout getypt & om misverstanden te voorkomen verwijderd ;)
Nooit raar bedoeld geweest..
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 06-10-10 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:03

Volgens mij is het ook vaak jaloezie van andere mensen,
god, wat ik er niet voor zou doen om alles te kunnen eten zonder aan te komen :P

Evelijn

Moontje1991 schreef:
Niet meer hoefen twijfelen of je niet te dik bent voor dat topje of of je wel een rokje aankan tot net boven je knieen.

Nou ik twijfel volop over kleding. Zeker toen ik door kinderen werd geroepen 'oh wat eng ik zie botten' en dat waren dus mijn sleutelbeenderen. Die je eigenlijk bij iedereen wel ziet maar goed bij mij dus duidelijk.
Je kan dus ook best te dun zijn voor kleding. Ik kan echt niks met V hals aan dat lijkt echt nergens op.

Ariebombarie

Sica schreef:

hell no hahahahaha!

Flux

Ik vind maat 40 ook zeker niet te dik :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:04

haha
wat ik er niet voor zou doen iets dikker te zijn en niet te worden uitgescholden voor anorexiapatient

Saskiaatje

DaisyDarling schreef:
Sica schreef:

Nee, ikniet :)
Heb je zelf die maat?, Ik heb even je profiel bekeken, & je ziet er goed uit.
En je hindert je paard niet met je gewicht ;)

"Je hindert je paard niet met je gewicht"?
Wat een vreemde opmerking, ze heeft een hartstikke slank figuur. :')
(Mag dat wel?)

Ariebombarie

Saskiaatje schreef:
(Mag dat wel?)

ik kreeg om die opmerking ook de kriebels :')

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:05

herkenbaar! Kan zelf ook eten wat ik wil en er komt niks aan. weeg 49 kg en ben 1.68m.
Schildklier is toch echt goed ;)

Maar als je dan een keertje zegt dat je geen trek hebt in iets... oefffff dan ben ik linea recta verdacht van anorexia.

Verder erger ik me er niet zo aan. Het enigste wat ik vervelend vind, is dat je nooit mag zeggen dat je geen trek hebt (lijkt het), je krijgt altijd wel commentaar.

Juuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:05

Sica schreef:

Dik? echt niet!
Tsja, defenitie van dik, voor mij is dik gewoon als iemand last van zijn gewicht heeft, gezondsheidproblemen, enz.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:06

@edit; sorry vrij snel getypt :P

Nee, ik bedoel het meer als; oh, als zij maat 40 heeft, dan ben ik Mickey Mouse.
Komt beetje verkeerd over sorry, want je ziet er heel goed uit(zei ik ookal).
Ik vind vaak pas dat iemand iets aan zijn gewicht moet doen, als diegene zen paard ermee hindert etc. ;)
Sorry Saskiaaa :P

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:06

_Chendo_ schreef:
herkenbaar! Kan zelf ook eten wat ik wil en er komt niks aan. weeg 49 kg en ben 1.68m.
Schildklier is toch echt goed ;)

Maar als je dan een keertje zegt dat je geen trek hebt in iets... oefffff dan ben ik linea recta verdacht van anorexia.

Verder erger ik me er niet zo aan. Het enigste wat ik vervelend vind, is dat je nooit mag zeggen dat je geen trek hebt (lijkt het), je krijgt altijd wel commentaar.

oef herkenbaar

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:07

Ariebombarie schreef:
Saskiaatje schreef:
(Mag dat wel?)

ik kreeg om die opmerking ook de kriebels :')

Ik moest er stiekem wel om lachen, net alsof mijn bolle fries van toch zo'n kilo of 700 gehinderd word door die 70 kilo van mij.... Ik heb toch echt maat 40 namelijk ;)
Laatst bijgewerkt door Sica op 06-10-10 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:07

Wat ik me dan afvraag, wat vinden mensen hier dun of mager?
Ik vind maat 38 ook gewoon dun...? Maar dan heb je geen ongezond gewicht waar je last van hoort te hebben.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:08

DaisyDarling schreef:
@edit; sorry vrij snel getypt :P

Nee, ik bedoel het meer als; oh, als zij maat 40 heeft, dan ben ik Mickey Mouse.
Komt beetje verkeerd over sorry, want je ziet er heel goed uit(zei ik ookal).
Ik vind vaak pas dat iemand iets aan zijn gewicht moet doen, als diegene zen paard ermee hindert etc. ;)
Sorry Saskiaaa :P

Nee oké, dan is het goed. :')
Hoewel ik dat ook niet helemaal met je eens ben, want niet alles draait om de paarden.
Toen ik 90 kg woog kon ik ook nog prima op mijn paard, hinderde ik hem niet, maar was echt niet gezond. :n
(Ik ben trouwens 1.83m., voordat iedereen denkt dat ik megamega was en nog steeds paardreed.)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:08

Evelijn schreef:
Moontje1991 schreef:
Niet meer hoefen twijfelen of je niet te dik bent voor dat topje of of je wel een rokje aankan tot net boven je knieen.

Nou ik twijfel volop over kleding. Zeker toen ik door kinderen werd geroepen 'oh wat eng ik zie botten' en dat waren dus mijn sleutelbeenderen. Die je eigenlijk bij iedereen wel ziet maar goed bij mij dus duidelijk.
Je kan dus ook best te dun zijn voor kleding. Ik kan echt niks met V hals aan dat lijkt echt nergens op.

En een dik iemand wel?
ALs je dikker bent heb je over het algemeen ook een grotere cup en geloof me dat je in alles wat je draagt een giga decolleté hebt is ook niet leuk.
Als ik een gewoon sportief topje draag heb ik al een decollete dan moet je al die mensen eens kwaad zien kijken omdat je er hoerig bijloopt dan denk ik ook sorry hoor ik kan er niks aan doen dat ik een cup D heb mag ik dan alleen nog maar coltruien dragen of moet ik ze met verband pletten zodat het minder lijkt?
Dat gaat me in de zomer echt te ver.