Altijd bang om zwanger te zijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:14

CleovG schreef:
tinkerSophia schreef:
Heb je beginpost even gelezen..
Je hoeft je niet druk te maken, helemala niet als het al 3 maanden geleden is..

ik ben nu 19 weken in verwachting en de buikpijn die ik heb.. is alleen steken in mijn liezen, de zogenoemde bandenpijn.. maar het is voro iedereen anders.. dus daar kan ik verder niets overzeggen.

Waarom helemaal niet als het al 3 maanden geleden is?

Omdat je dan nu allang iets gemerkt moet hebben

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:26

ik wist het, maar merkte nog niks na 3 maanden hoor :o

meid koop een test en neem rust :(:)

CleovG

Re: Altijd bang om zwanger te zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 21:11

Ik heb alweer een vraag...

Als je 2/3 maanden bent en je drukt met je vingers zo diep mogelijk in je onderbuik, kan dat dan nog of is het daar dan te hard voor ofzo?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:55

Maak jezelf toch alsjeblieft niet zo gek :\

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:25

Meid zoek hulp! Dit is toch niet meer normaal! :n

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:34

Hai cleo we hebben wellis gepraat op msn enz maar heb je msn nou niet meer ;)

Ik heb het ook en al helemaal nou ik een vriendje heb enzo
ik zou zeggen koop een zwangerschapstest dat is het enige wat je gerust kan stellen dat ga ik binnekort ook doen.

en ja mensen die zeggen maak je niet zo druk enzo daar kan ze zelf niks aan doen als je iets in je koppie hebt gaat het er gewoon niet gauw uit ik vraag ook nog elke 3 maanden bij mn gyno van is mn pil nou wel echt helemaal safe ?

Tja ..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:13

Lara_Silver schreef:

Dit dus.. kom op zeg, stel je bent zwanger:

Spermacel is van buitenaf een centimeter of 15 je lichaam ingezwommen zonder halverwege te zijn opgegeten door jouw afweersysteem ofwel te zijn tegengehouden door stug slijm (door pilgebruik), is daar vervolgens een eicel tegen gekomen (die niet kan rijpen vanwege pilgebruik), heeft de mogelijkheid gezien die eicel te bevruchten, die cel is gaan delen en heeft zich in je baarmoeder genesteld (wat niet kan vanwege pilgebruik). Inmiddels is de toekomstig baby ruim 12 weken oud zonder te zijn afgestoten.

80% van de bevruchtingen eindigt niet in een levend geboren baby door wat voor reden dan ook, als jij het voor elkaar krijgt ondanks bovenstaand een bevruchte eicel te krijgen én vervolgens bij die 20% te horen, ben je echt de meest vruchtbare persoon op aarde, en heeft je vriend/sekspartner bizar actief zaad...

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:36

Ik heb dit probleem ook..
Heb hier ook een topic voor geopend: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1342536
Ik maak me hier ook altijd druk om, terwijl ik de pil niét neem, wat me dus nog stressiger maakt..
Maar het is gewoon bijna onmogelijk om zwanger te raken zonder penitratie! ;)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 21:21

Tja dat zoek hulp... Na 9 maanden en er is niks zal de stress er toch wel af zijn.

Maarja dan lees ik weer ergens dat je als je zwanger bent een harde rand boven je schaambeen voelt en dan voel ik en daar zit toch echt een hard randje en dan is het weer zover :S

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:25

waarom maak je niet lekker een afspraak bij Gyn?
die kan je zo met staaf en glijmiddel laten zien op een schermpje dat er van binnen niks zit.........

ik vind persoonlijk wel dat je er teveel in door schiet
je maakt jezelf helemaal gek ben ik van mening.....

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:31

Ik denk dat er een mogelijk is tot psychosomatische klachten. Ik weet niet of je hier bekend mee bent? Maar ziel en lichaam kunnen heel dicht bij elkaar staan. Als je maar blijft denken en er in geloofd dat je zwanger bent, dan kun je ook die symptomen krijgen. Er zijn zelfs mensen geweest die echte klachten van een ziekte vertonen, maar waar echt absoluut geen oorzaak van is. (geloof het of niet, maar dit is echt bewezen)

Ik heb zelf vaak last van een blaasontsteking. Op het moment dat ik maar denk dat ik misschien een blaasontsteking heb opgelopen, dan voel ik ook écht die pijn. Terwijl als ik het weer van me af zet, dat er dan niks meer aan de hand is. Ik heb maanden gekwakkeld met mijn blaas. Toen ging mijn vriend voor 2 maanden naar china ('hij' was trouwens ook de oorzaak) maar sinds die maanden heb ik nergens meer last van gehad. Omdat ik psychisch wist dat ik geen blaasontsteking kon oplopen in die 2 maanden.

Hopelijk heb je er wat aan.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 17:49

Yessy schreef:
Lara_Silver schreef:

Dit dus.. kom op zeg, stel je bent zwanger:

Spermacel is van buitenaf een centimeter of 15 je lichaam ingezwommen zonder halverwege te zijn opgegeten door jouw afweersysteem ofwel te zijn tegengehouden door stug slijm (door pilgebruik), is daar vervolgens een eicel tegen gekomen (die niet kan rijpen vanwege pilgebruik), heeft de mogelijkheid gezien die eicel te bevruchten, die cel is gaan delen en heeft zich in je baarmoeder genesteld (wat niet kan vanwege pilgebruik). Inmiddels is de toekomstig baby ruim 12 weken oud zonder te zijn afgestoten.

80% van de bevruchtingen eindigt niet in een levend geboren baby door wat voor reden dan ook, als jij het voor elkaar krijgt ondanks bovenstaand een bevruchte eicel te krijgen én vervolgens bij die 20% te horen, ben je echt de meest vruchtbare persoon op aarde, en heeft je vriend/sekspartner bizar actief zaad...

Het is dus zo dat ik bang ben dat het aan zijn handen is gekomen tijdens een pauze ofzo en dat het dan bij mij binnen is gekomen. Maar als het zo moeilijk gaat, waarom hoor je dan zoveel zwangerschappen door de pil heen?

Kun je een thuistest nou wel of niet altijd doen? want de een zegt tot max 16 weken en de ander zegt gewoon 9 maanden?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:26

Tot 16 weken want de test reageert op HCG en daarna (na 16 weken) wordt de boventoon gevoerd door progesteron.
Maar als je daarna nog niet rustig bent: ga naar de dokter voor een bloedtest.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 19:28

Urielle schreef:
Tot 16 weken want de test reageert op HCG en daarna (na 16 weken) wordt de boventoon gevoerd door progesteron.
Maar als je daarna nog niet rustig bent: ga naar de dokter voor een bloedtest.

Kan de dokter dat zelf? want voor bloedprikken word ik hier altijd naar het ziekenhuis doorverwezen... En wat moet je dan zeggen met zo'n afspraak maken? Gewoon dat je een test wil ofzo?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:55

na 16 weken voelde ik de kleine al bewegen en kan je als het goed is je baarmoeder voelen. Vanaf 12 weken komt die boven je schaambot.

Is het geen mogelijkheid naar de HA te gaan en deze onzekerheden te bespreken? Hij.zij kan je vast zekerheid geven en je angsten wegnemen :(:)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 20:13

trisca schreef:
na 16 weken voelde ik de kleine al bewegen en kan je als het goed is je baarmoeder voelen. Vanaf 12 weken komt die boven je schaambot.

Is het geen mogelijkheid naar de HA te gaan en deze onzekerheden te bespreken? Hij.zij kan je vast zekerheid geven en je angsten wegnemen :(:)

Ik ga maandag denk ik naar de HA, dit is echt niet leuk meer. Maar moet je dan gewoon bellen en een afspraak maken? en moet je dan al aan de telefoon zeggen waar je voor komt? En ik ben een beetje bang dat mn HA het niet serieus neemt want dat gebeurt wel vaker daar helaas (en het is echt niet zo dat ik daar iedere week langs kom hoor, laatste keer was in maart)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:23

En dan ga je naar je huisarts, leg je de situatie uit, niet zwanger na testen EN DAN!!!!
Heb je dan nooit geen sex meer of ga je elke twee,drie maanden weer zitten stressen, misschien moet je heel eerlijk bij je huisarts zijn dat misschien zwanger zijn bijna op een panische manier je leven beheerst.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:26

Zolang overleefd sperma in de buitenlucht volgens mij niet.
Dat je vaak leest van zwangerschappen door de pil heen komt omdat mensen geen condooms gebruiken, mensen wel eens overgeven of diarree hebben (waardoor er grote kans is dat je pil niet werkt), ze nemen hem niet op tijd, of niet altijd op tijd. Dat heeft zoveel oorzaken! En de pil is ook neit 100% veilig natuurlijk, daarom is het verstandig om óók condooms te gebruiken.

En wat betreft je angst, ik denk dat het nu toch wel aardig onrealistisch begint te worden! dat zou ik toch bij de huisarts een aankaarten. En als je inderdaad zwangerschapsverschijnselen krijgt kan je ook wel schijnzwanger zijn (omdat je bij elk pijntje of iets denkt 'ohjee ik ben zwanger', kan je lichaam zich daar wel op instellen).

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:29

Pfff dit is niet normaal meer, je maakt je zelf helemaal dol terwijl er niets is.

Waarom dan op bokt zetten? ga liever naar je huisarts, dan is het gauw over met die onzin.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 20:38

bigone schreef:
En dan ga je naar je huisarts, leg je de situatie uit, niet zwanger na testen EN DAN!!!!
Heb je dan nooit geen sex meer of ga je elke twee,drie maanden weer zitten stressen, misschien moet je heel eerlijk bij je huisarts zijn dat misschien zwanger zijn bijna op een panische manier je leven beheerst.

Nooit meer seks vind ik op dit moment een heeeeel goed plan :+ Tuurlijk weet ik ook wel dat dat niet realistisch is. Het gekke is dat ik deze angst vorig jaar ook wel een beetje had maar veel minder, dat was hooguit een maandje want toen wist ik niet beter dan dat je alleen zwanger kon zijn als je niet meer ongesteld zou worden.

Maar de HA kan er dan toch ook niet zoveel mee? of word ik dan door verwezen naar een psych ofzo?

@ Ilsemarie: Hoelang overleeft sperma dan? want hoe kan het dan dat mannen sperma in een potje in moeten leveren om te kijken of ze vruchtbaar zijn? Dan zou dat sperma toch allang dood zijn?

@ Ragdollcat Ik heb dit op bokt gezet omdat ik hoopte dat het me gerust zou stellen, en soms werkt het als ik alles terug lees maar helaas niet altijd. Zoals nu heb ik lage rugpijn, rond die 2 botten op je rug en dat trekt door naar mijn heup en richting lies. (heup heb ik al jaren last van overigens maar andere pijn dan nu) En daar kan ik dus alweer panisch van worden.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:47

Jeetje weet je wat jij s niet moet doen? Alles op internet op gaan zoeken.

Ik heb het zelf ook gedaan, omdat ik een grote knobbel/bobbel in mijn buik had, ik gaan zoeken en ik kom op Hodgeskin uit. Nou ik had het niet breed hoor..

Uiteindelijk bleek het een abces te zijn, wat was ik opgelucht!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:10

CleovG schreef:
Het is dus zo dat ik bang ben dat het aan zijn handen is gekomen tijdens een pauze ofzo en dat het dan bij mij binnen is gekomen. Maar als het zo moeilijk gaat, waarom hoor je dan zoveel zwangerschappen door de pil heen?

Er zijn tientallen zo niet honderden miljoenen mensen aan de pil, waarvan ook ontzettend veel hele domme mensen die niet begrijpen wat een bijsluiter is en dat als ze de pil 3 dagen vergeten, deze niet meer veilig is. Daarnaast hoor je nooit de succesverhalen ('ik ben al 20 jaar aan de pil en nooit zwanger geraakt') dus sja daarom dus...

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:22

Die zwangerschappen er door heen hoor je veel op internet ómdat mensen alleen de erge verhalen op internet zetten. Je wilt niet weten hoeveel keer de seks wél goed gaat op de wereld zonder zwanger te worden :+ Waarom zou je het op internet zetten als je niet zwanger bent geworden? Pas als je een spannend verhaal hebt zet je het op internet bv door de pil heen .. maar die kans is zo ontzettend klein :+

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:29

Stop je druk te maken, je bent echt niet zwanger!!!!
Krampen, steken e.d. hebben vast te maken met je darmen, blaas, nieren of iets dergelijks.
Ook kun je erge steken en krampen hebben van de eisprong, dit duurt meestal een paar uur tot een dag.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 18:44

Hoi,

bedankt allemaal voor deze heldere antwoorden! Ik zoek alleen nog een antwoord op de vraag hoe lang sperma dan blijft leven want als een man een potje moet brengen moet het toch ook levend zijn anders is testen op vruchtbaarheid onlogisch... Iemand hier een antwoord op?