(leven met) longkanker *update pag 25, Sandra is overleden*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:00

O jemig , wat een ontzettend hard en naar nieuws , had gehoopt een betere uitslag hier te lezen.

spottedponie schreef:
Wel heb ik gemerkt dat als je zelf als patient sterk probeert te blijven je misschien wat langer hebt

Dat zeker !
Mijn vader heeft LK een agressieve vorm, maar overleeft nu al 3,5 jaar.
Puur door zijn wil , daar ben ik zeker van.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 20:23

Bedankt voor jullie berichtjes.

Haar dochtertje weet dat mama niet meer beter kan worden en heeft vandaag in de klas ook verteld dat mama niet zo heel oud zal worden. Het is een erg slim en al vrij volwassen meisje en ze weet (helaas) maar al te goed wat de ziekte met je kan doen. Zo heeft ze oma vorig jaar verloren en ze maakt nu al de vergelijking van mama haar rugpijn en de pijn die oma had. Vriendin is behoorlijk 'gehard' door allerlei nare dingen uit het verleden o.a. het kwijtraken van beide ouders, dus aan haar wilskracht zal het zeker niet liggen. Laten we met zijn allen hopen dat de chemie iets kan doen en ze wat langer bij ons mag blijven.

Het boekje Mama, vertel eens.... ga ik zeker bekijken.

KarinvdM

Re: (leven met) longkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:56

Ja, een positieve instelling heeft volgens mij zeker een positieve invloed, dat heb ik bij mijn moeder ook gemerkt. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:07

Ongelooflijk, dat een hele familie zo getroffen kan worden... Soms is het leven zo oneerlijk :\

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:15

Hallo,

Ik lees met kippenvel je verhaal. Wat erg zeg.
Je hoort zoveel ellende over vooral kanker tegenwoordig.
Helaas komt het in onse famillie ook veel voor. Mijn oom is op 47jarige leeftijd overleden aan non hodgkin (goed getypt?)
5 van mijn 6 tantes hebben borstkanker waarvan 1 nog vecht voor dr leven.
Het is niet eerlijk allemaal. Vroeger kwam het vooral bij ouderen voor. Nu hoor je het steeds bij jongere mensen.
Zo erg als er zulke jonge kinderen bij betrokken zijn.
Ik wil jou en je vriendin en fam heel veel sterkte wensen met deze ongelovelijke moeilijke tijd ;(

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 12:20

Kleine update: ik kreeg net een sms dat vriending erg benauwd is.......en er compleet doorheen zit.
Ze is vanmorgen teruggeweest voor een gesprek met de arts en de kanker zit er waarschijnlijk pas 6mnd en nu al zo heftig verspreid. Woensdag starten ze met chemo en als die niets doet, dan zal ze 2011 misschien niet eens meer meemaken...

Als je dan leest in alle kranten leest dat iemand anders zich van het leven heeft beroofd, dan is het toch zo oneerlijk allemaal :(

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:24

@Talonius :(:) oneerlijk is het leven toch!

heel zuur als je zoiets leest terwijl zij zo graag wil leven!

maar Anthonie was ook erg ziek al was dit niet lichamelijk.

heel veel sterkte :(:)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:48

Sjee wat een verhaal en zo ontzettend jong!!
In de schoonfamilie ook longkanker mee gemaakt, maar ging minder snel als bij je vriendin.
Gatsie, veel sterkte.
Ik blijf dit topic volgen!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:54

Heel veel sterkte. Longkanker is een hele vervelende qua overleving. Mijn vader, opa en tante hebben longkanker gehad en zijn er allen aan overleden. Mijn vader had een tumor van 6x8 en een van 2 x4. Tussen de diagnose en zijn overlijden zat 15 maanden.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:03

veel sterkte voor jou, haar en haar familie.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 09:33

Op aanraden van een aantal Bokkers heb ik haar het boek 'Mam, vertel 's gegeven. Dit was behoorlijk emotioneel, zeker omdat ze zelf het boek vorig jaar voor haar eigen moeder wilde kopen, maar dat is helaas niet meer gelukt. Ze wilde a.s. woensdag een start maken in het boek omdat dan de eerste chemo gepland staat en ze 1 nachtje moet blijven, maar hoorde vrijdag van haar dochtertje dat mama zo blij was met het boek dat ze gelijk begonnen was.

Haar dochtertje heeft vrijdag bij ons gelogeerd en vriendin heeft al een start gemaakt met het opruimen van papieren en het maken van afspraken met de notaris etc. Maandag krijgt ze de intake voor de chemo en dan zal ze de komende weken gehandeld worden, gevolgd door nieuwe foto's om te kijken of er verschil is.
Als het niet aanslaat dat is de verwachting eind dit jaar, omdat ze haar leeftijd niet mee heeft. Hoe jonger je bent, hoe sneller je celdeling en dus ook die van de kankercellen. Ik houd m'n hart vast, zeker ook omdat haar dochtertje eind november jarig is....

Het woordje 'waarom' krijgt ineens zoveel betekenissen, maar de goede zit er niet bij.....

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:53

God, wat verschrikkelijk zeg.
Dit gun je toch niemand..

Hopelijk kan het nog enigzins met kwaliteit 'gerekt' worden.. Nogmaals, ontzettend veel sterkte.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:57

Wat vreselijk. Heel veel sterkte voor jou bij het steunen van je vriendin. En natuurlijk onmetelijk veel sterkte voor je vriendin en natuurlijk haar dochtertje, ik hoop dat ze de kracht vindt samen met de chemo te vechten tegen de k en dat ze daarmee nog veel reservetijd weet op te bouwen en nog een tijd gelukkig kan zijn met haar dochter!
Laatst bijgewerkt door Jessica op 10-10-10 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:01

heel veel sterkte wat een moeilijke tijd voor jou je vriendin en haar dochtertje heel veel sterkte voor jullie allen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:07

Heel veel sterkte. Ook jullie als omgeving hebben nu een beetje kanker. Probeer hoe gek ook, iedere dag te koesteren.

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:18

Stil ben ik er van....een luisterend oor, schouder bieden en misschien helpen met praktische zaken uitzoeken is waarschijnlijk het enige dat je momenteel voor haar kunt doen. Wel zaken die zo belangrijk zijn.
Van mij een vituele schouder en heel veel sterkte!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:21

heb het allemaal even doorgelezen, en krijg er kippevel van.
Wat verschrikkelijk deze situatie. Natuurlijk is kanker verschrikkelijk, jong EN oud.
Maar je kind het moeten vertellen... en zo jong zijn.

Heel veel sterkte, weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen ...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:15

Jeetje sommige mensen zijn echt voor het ongeluk geboren! Erg triest en wat een klote ziekte is kanker toch!!
Vreselijk wat je vriendin allemaal moet overkomen. Veel sterkte voor jullie allemaal.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 11:04

Afgelopen dinsdag (de chemo is een dag vervroegd ivm afspraak in A-dam bij het Kankercentrum donderdag) is de 1e chemo toegediend. Hoewel ze woensdag redelijk fit en gezellig de deur van het ziekenhuis uitliep, voelt ze zich nu behoorlijk lamlendig. Erg moe en als ze al wat naar binnen krijgt, wordt ze direct misselijk. De 2e chemo staat voor as dinsdag/woensdag op het programma.

In A-dam hebben ze het dossier bekeken en vonden ze dat het lokale ziekenhuis hier goed beoordeeld heeft en prima dat ze direct gestart zijn met behandeling. Prognose was hetzelfde, nu nog afwachten of de chemo zijn werk doet.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:08

Mijn opa is in augustus hier aan overleden. Is ook heel snel gegaan. Ik wens je alle sterkte van de wereld toe! :(:)
Edit: hij was trouwens niet behandeld ivm zijn leeftijd en conditie door de ziekte. Ik hoop voor jou en je vriendin dat de chemo goed aanslaat!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:20

Heel veel sterkte!

Mijn opa had longkanker en heeft bestraling gekregen, godzijdank is dat ingekapseld en leeft hij nu weer gewoon zn leven, maar wat moet dit moeilijk zijn voor jullie. Zo jong, al zoveel verlies geleden in dit leven, en dan nu ook nog zij zelf...

Ik kan je maar 1 tip geven, geniet van elk moment met haar!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:08

Hoeveel chemo's gaan ze doen?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:12

Heel veel sterkte.
Bij een kennis van ons was ook longkanker ondekt, zijn hele long scheen vol te zitten.
En nu wonder boven wonder is hij genezen, ondanks hij gewoon doorrookte tijdens de chemo's en behandelingen.

Nogmaals sterke, en probeer veel leuke dingen te doen met elkaar.

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:16

nu hope dat ze niet ziek wordt van de chemo.

verder kan ik je alleen sterkte wensen

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:25

jeetje wat verschrikkelijk! ik wens iedereen super veel sterkte toe, en haar natuurlijk heel erg veel beterschap...
verschrikkelijk met zo'n jong meisje...