MamboBeach schreef:Ik kan het me wel voorstellen dat jullie het niet vertellen. Mijn zoon heeft PDD-NOS en niemand heeft mij ooit iets gevraagd of hij iets zou hebben. Mensen die met kinderen of mensen werken die PDD-NOS hebben zullen wellicht wel iets merken. Ik probeer zo veel mogelijk mijn zoon mee te laten draaien in de 'normale' wereld. Waarom? Mensen houden er erg van om andere mensen in hokjes te plaatsen en eventueel te 'verbannen'. Dit wil ik mijn kind niet aandoen. Ook weet mijn zoon niet dat deze diagnose gesteld is, daar vind ik hem gewoon nog wat te jong voor.
Ik vind dit erg interessant en ben daarom ook erg benieuwd hoe jullie hier tegenover staan.
Mag ik vragen hoe oud je zoon is? Want ik zit hier over na te denken en bedacht me dat dit misschien een fijne 'tactiek' is als hij nog vrij jong is, tenzij hij al tegen bepaalde problemen aanloopt.
In het geval van (jong)volwassenen lijkt het me erg moeilijk. Mensen inlichten kan voor begrip zorgen, maar ook juist voor veel onbegrip en stigmatisering. Ik denk -maar ik heb zelf geen ASS, maakt het alleen maar van heel dichtbij mee- dat het toch beter is als mensen waar je veel mee omgaat (klasgenoten, collega's, vrienden en partner) op de hoogte zijn. Want ik kan me zo voorstellen -en weet uit ervaring- dat er toch bepaalde wrijvingen/communicatieproblemen kunnen ontstaan en als mensen dan niet weten dat het om ASS gaat is het lastiger om daar samen uit te komen. Maar ik begrijp ook heel goed die angst om 'gelabeld' te worden hoor.