wie herkend mijn klachten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oelewapper

Re: wie herkend mijn klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 13:16

ik moet zeggen dat ik hier nog helemaal niet aan gedacht heb!
toch heb ik wel heel veel van deze klachten,en als ik de test doe kom ik er ook niet al te best uit.
de klachten die ik heb kunnen dus horen bij cronische hyperventilatie/lyme of fybromyalgie.
dank je voor de tip,ik heb er weer een optie bij om te bespreken met mijn arts.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:26

sarcoidiose misschien!?

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 09:10

ik ben donderdag in de slaapkliniek geweest,werd erg serieus genomen en heb een gesprek gehad van zo'n 3 kwartier.
moest al mn klachten uitleggen en duidelijk omschrijven,bloeddruk is nog een keer gemeten,was iets aan de lage kant maar nog wel netjes zeg maar.
heb nog een keer bloed moeten laten prikken,hun referentie waarden zijn namelijk weer anders als bij een standaart huisartsen bloedtest.
was weer een drama,ader kon niet gevonden worden en er kwam aan het begin nauwelijks wat uit.
heb 5 buisjes bloed mogen inleveren,eentje daarvan werd ingepakt in zilverfolie omdat t niet in t licht mocht,iemand enig idee waar dat voor is?
er is helaas een lange wachtlijst bij de slaappoli,en ik ben eind januari aan de beurt voor onderzoeken.
krijg een soort horloge mee die je activiteiten meet (zowel overdag als snachts) die moet ik 10 dagen om,daarna word ik een nacht opgenomen op de slaappoli en een week later krijg ik de uitslag.
ben heel erg benieuwd of ik hier wat wijzer van ga worden.

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 17:28

ben het even helemaal zat,vanmorgen werd ik wakker met ontzettende pijn in mn voet,op de wreef en bij de hiel,heb geen idee hoe dit komt,met lopen doet het ook zeer.
heb het al 3 dagen verschrikkelijk koud terwijl ik het eigenlijk nooit koud heb en ik ben zo ongelooflijk moe!
ik weet dat het beter is om overdag niet te slapen maar ik ga nu toch even.
ben het spuugzat en moest het even van me afschrijven!

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:56

Hoi Oelewapper.
Ik herken ook wel een aantal klachten die je hier hebt neergezet :j Kijk een op de onderstaande link.
http://www.reumafonds.nl/informatie-voo ... chten.aspx
Ik had ook vage klachten, vooral veel pijn en moe en ook moeilijk kunnen slapen en smorgens mijn bed niet uit kunnen ivm pijn in mijn rug en benen, maar ook altijd het gevoel dat je niet uitgerust bent. Ik kan smorgens nog net zo moe zijn als toen ik de avond ervoor in mijn bed ging.

Voordat er nou weer iemand begint te roepen dat dat tussen je oren zit (dat vind ik dus zo`n dooddoener) ik heb een eigen zaak en werk dus gewoon iedere dag, als het gaat tenminste.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:03

Wat vervelend allemaal dat je niet kan achterhalen wat het is.
Ik hoop voor je dat er iets uit deze bloedtesten komen.

Ik herken er wel veel in, bijna alle klachten maar alles zit zo verwant aan elkaar. Bij mij kwam er naar voren dat het idd wel mijn schildklier was.
Ook overal pijn, veel slapen, nekhernia klachten, pijn in mijn arm, chronisch moe, nouja ga zo maar door.

En inderdaad de doodzoender dat het tussen je oren zit.. ik hoop vaak dat die mensen er ook eens mee geconfronteerd worden want je wordt gek van de onzekerheid en niet weten waar alle klachten vandaan komen.
Deze dooddoender kreeg ik ook op kantoor te horen als ik weer eens niet mijn rechterarm kon gebruiken. *dan werk je toch met links*.. yes. tuurlijk.

Er is niets erger dan in onzekerheid leven over je vage pijnen, klachten enz enz.

Ik hoop dat ze iets bij je vinden en dat je het eindelijk een naampje kan geven.

Bij mij zitten ook mijn schouders/nek/rug steeds vast en ga daarvoor naar de manuele therapeute maar heb nu wel een second opinion aangevraagd bij een hele goede osteopaat.
Voor mij 1,5 uur rijden maar dat heb ik er wel voor over.
Daar mag ik over 2,5 week naartoe.

Heel veel sterkte in deze zoektocht.... ik hoop dat je eindelijk eens uitsluitsel krijg.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:08

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:20

hier iemand met ME.

ik herken alles alleen slaap ik zo vast als wat,maar dat schijnt bij mij een uitzondering te zijn. ;)

ME [cvs] fybromyalgie en lyme geeft in de klachten bijna het zelfde beeld.
laat alles goed testen dus voor zover mogelijk.

sterkte.

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 14:10

ik weet dat het niet de bedoeling is om een topic na zo'n lange tijd weer te gebruiken,maar dit leek me handiger/duidelijker dan een nieuw topic starten.

hierbij een update:
ik ben bij de slaapkliniek geweest,heb eerst 10 nachten thuis met een actiwatch om geslapen,die meet hoe actief je snachts bent.
toen een nacht in de slaapkliniek.
uit beide onderzoeken kwam naar voren dat mijn slaap behoorlijk verstoord is.
als ik zelf denk dat ik 9 uur heb geslapen (en waarvan ik weet dat ik in die 9 uur 2x wakker geweest ben) dan blijkt mijn slaap toch veel slechter geweest te zijn dan ik zelf besef.
er kwam uit de tests naar voren dat ik van de 9 uur die ik denk te hebben geslapen eigenlijk maar 6 uur in slaap ben,en tijdens die 6 uur dat ik slaap ben ik ook nog eens 5x per uur wakker.
komt er dus op neer dat ik 30x 10 minuten slaap per nacht, vind het nu niet zo vreemd dat ik allerlei klachten heb en zo ontzettend moe ben.
de klachten zijn er allemaal nog steeds maar het kan enorm verschillen per dag.
ik ben nu in afwachting van verdere behandeling bij een slaappsycholoog,kijken of die wat voor me kan betekenen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:53

Zelf werd ik steeds naar huis gestuurd, alle bloedtesten ok en ongeveer dezelfde klachten. PVS/PDS/lyme/psychisch; alles werd er op 'geplakt'. Uiteindelijk ben ik via via bij iemand terecht gekomen die Levend Bloed Analyse doet en zij heeft in mijn bloed wel degelijk wat gevonden. Krijg nu behandeling tegen een virus wat ik ooit heb opgelopen en wat niet uit mijn lichaam gaat en een schimmel in m'n darmen. Het gaat echt al veel beter! Ook slaap ik weer goed en ontspannen.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:00

Ik herken het gevoel wel, ik kon soms van savonds 7 uur tot smiddags 1 a2 uur slapen en nog was ik moe.
daarnaast is hoofdpijn en vergeet achtigheid en erg in de war zijn niet zo heel gek. hoevaak ik wel niet met bepaalde klachten in het ziekenhuis ben opgenomen geweest en de dokter maar niks vinden kon. rampzalig.
je vertelde dat het met 14 jaar begon dat is pubertijd. veel jongeren krijgen dit in de pubertijd en er is echt niks raars aan. het klinkt heel raar maar. gun je lichaam rust en neem gewoon de slaap die je lichaam vraagt. waarschijnlijk heb je ook dagen dat je energie hebt en ga dan lekker naar buiten.

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 14:28

bedankt voor de reacties,ook via pb.
het gekke is dus dat ik wel verschrikkelijk moe ben + alle bijbehorende klachten,maar ik ben niet slaperig.
heb zelfs heel af en toe nachten dat ik helemaal niet slaap,en de nachten dat ik goed denk te slapen ben ik dus evengoed (volgens het onderzoek) 5x per uur wakker zonder dat ik het weet.

op dit moment probeer ik even niet aan mijn klachten te denken,te genieten van het mooie weer en het feit dat ik even niks moet,ik probeer mijn rust te nemen.
alle tips als cvs,me,fibro,lyme,b12,reuma etc,ik neem alles mee in gedachten,maar ga eerst het traject in de slaapkliniek doorlopen,daar gaan ze verder uitzoeken waar mijn slaapproblemen vandaan komen.
het slaapprobleem is het enige waarvan ik zeker ben dat ik dat heb,dit kan veroorzaakt worden door van alles en nog wat (kan ook zomaar ontstaan) natuurlijk,maar voor nu laat ik het er even bij zitten en mogen zij dat voor me uit gaan zoeken,ik ben het beroerd zijn goed zat en wil er op dit moment gewoon niet teveel mee bezig zijn,de klachten op zich zijn al vervelend genoeg.

bijkomd probleem is ook nog dat ik door de vermoeidheid minder beweeg,en hoewel ik vrij gezond en normaal eet blijf ik maar aankomen.

in de slaapkliniek is mijn bloed op van alles en nog wat getest en alles is goed,ijzer is aan de lage kant maar nog wel binnen de normen.