Blokkades in zenuwen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:02

amanda2 schreef:
Je kan beter niet alles van te voren weten,
ik ging er steeds meer tegenop zien.

T went nooit al is het de ene keer minder onprettig dan de andere keer.

ALs ik in de wachtkamer zat, had ik de neiging te ontsnappen... :D

Ik ook :D Als ik dan op de uitslaapkamer lag te wachten tot ik aan de beurt was kon ik wel janken :D
Afgelopen woensdag heb ik ruim 45 minuten moeten wachten. Gelukkig was een vriendin erbij die heeft ervoor gezorgd dat ik bleef zitten anders was ik al lang weg geweest :+

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:09

Ik heb 4 x een zenuwblokkade gekregen in zijn nek voor de pijn in mijn pols.

2 x een gewone blokkade en de laatste 2 x ook met stroomstootjes erbij zodat de blokkade langer zou werken.

Helaas heb ik geen een keer minder pijn gehad, bij mij hielp het dus niet.

In heb het in Harderwijk laten doen.

EDIT: Bij mij heeft het overigens helemaal geen zeer gedaan. Vond het wel heel eng om dat buisje te zien zitten en de naald erin te zien gaan. Met slikken voelde ik het buisje ook zitten brrr. Maar nee nooit geen pijn gehad. Wel de eerste twee dagen beetje slapjes gevoel. Nam ik altijd vrij van school om lekker rustig aan te doen.

MISTRAL94

Re: Blokkades in zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:21

LADPR: Heb jij niet iets anders gehad het klinkt niet hetzelfde als wat anderen hier gehad hebben? Weet jij nog hoe die behandelingen heten die je ondergaan hebt?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:25

Komt waarschijnlijk omdat ik het op een andere plek gehad heb? Verder is het volgens mij hetzelfde. Spuit in je zenuwknoop om deze uit te schakelen. Allleen omdat de pijn in mijn pols zit moeten ze de zenuw in mijn nek hebben. Het stroomstootje beschadid de zenuw waardoor het langer zou duren voordta de zenuw zich hersteld.

Behandeling heet zenuwblokkade, dus moet haast wel hetzelfde zijn dan toch?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:28

Ze hebben bij mij de zenuwen beschadigd dmv warmte (afgelopen woensdag hoorde ik bij toeval dat het dit keer op 80 graden was om de beschadiging groter te maken dan de vorige keer) Het stroomstootje was puur om te controleren of de naald wel op de juiste plek zat. Nou ja het zal wel zo wezen :D

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:30

Ja is al jaren terug bij mij hoor, ben al heel lang uitbehandeld. Kan best al weer wat veranderd zijn hoe ze alles doen op de pijnpoli. Ik zat 8 jaar terug in de molen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:37

Oh dat is idd alweer een poos geleden, heb je nu geen klachten meer?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:42

Ik heb dystrofie, dus heel wat anders dan de meeste hier. De blokkades hadden wel hetzelfde doel natuurlijk. Na en voor de blokkades van alles geprobeerd nog maar de pech dat niks hielp, dan ben je uitbehandeld. Ik heb dus nog net zoveel klachten als 8 jaar geleden.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:51

Bij mij was t ook steeds met 80 graden, lekker warm! :D

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 11:03

Weet iemand hoe lag je ongeveer baadt hebt met zo'n behandeling?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:27

amanda2 schreef:

:')

Iris1702: Ook daar kunnen ze niets van zeggen

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:02

amanda2 schreef:

Plaatselijke sauna :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:34

Wel een hele dure en vervelende sauna dan _O-
Heeft iemand enig idee wat het eigenlijk kost zo'n behandeling? Er zit natuurlijk een opname aan vast dus dat zal al met al aardig oplopen denk ik?

toen ze de tussenwervel ingespoten hebben heb ik ruim 20 minuten gelegen dat ze het verwarmen met 40 graden

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:33

Ze zeggen dat je er 10 tot 15 jaar plezier van hebt, maar ik heb op 1 plaats al in 3 jaar 2 behandelingen gehad...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:46

amanda2 schreef:
Ze zeggen dat je er 10 tot 15 jaar plezier van hebt, maar ik heb op 1 plaats al in 3 jaar 2 behandelingen gehad...

In de folder die ik heb gehad staat enkele maanden of mogelijk definitief als de zenuw "leert" dat er niets meer aan de hand is

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:47

Dat is ook wat ze altijd tegen mij zeiden, bij de meeste mensen ongeveer een half jaar.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:46

Mijn vader heeft 2x een zenuwblokker gehad omdat hij een tumor had die op de zenuwen drukte, waardoor hij heel veel uitstraalpijn had naar zijn benen toe. Bij hem werd de pijn wel iets dragelijker, maar na een week of 6 was hij weer terug bij af.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 15:33

Is dus heel wisselend hoelang het werkt...

Nou, morgen gaat het gebeuren, dus duimen jullie voor me?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:34

Hoe laat moet je Zammie?
Ik zal aan je denken!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 15:37

Moet er om 9 uur zijn en krijg dan een bed?? Denk wel redelijk vroeg, want kan zijn dat er na de proefblokkade ook een vaste blokkade al komt die morgen. Geen idee hoelang ze bezig zullen zijn. Is ook nog afwachten denk ik, wat ze allemaal tegen komen..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:41

Oh mogelijk een definitieve blokkade erachteraan? Ergens zou dat wel heel fijn zijn dan ben je in 1 klap van alle ellende af.
In Meppel krijg je idd ook een bed en geloof mij dat is wel heel fijn hoor! Ik moest afgelopen woensdag plat liggen omdat het nabloed op die manier kun je ook even rustig bij komen!

Overigens krijg je niet in elk ziekenhuis een bed, sommige plaatsen krijg je alleen maar een stoel :=

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:42

Hier nog een pijnpoli ex-patient.
Ik heb voor pijn in mijn stuitje verschillende behandelingen gehad, waarna ik uitgekomen ben bij de pijnpoli in Geldrop. Ze hebben tot 2 maal toe mijn zenuw bevroren (andere methode als verwarmen), maar helaas is de pijn daar niet van weggegaan. Pijnlijk was de behandeling niet, omdat ik goed verdoofd was plaatselijk.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 15:47

Ja, daar had de arts het wel over. Maar hij wilde proefblokkades in 2 x doen. Geen idee waarom? Als de 1e goed was, dan kwam daar meteen bij de 2e proefblokkade een definitieve in.
Mag je al zo snel weer zitten dan, na de behandeling? Dat ze in sommige ZH-en je in een rolstoel doen, bedoel ik...Er wordt toch ook van die vloeistof in je gespoten? Ik kan me herinneren, dat ik dat bij eerdere rugprikken dan toch echt een x aantal uren plat moest blijven liggen...

Had dit natuurlijk ook aan de arts kunnen vragen, maar was die dag tijdens gesprek heel ziek. Had koorts en keelontsteking, dus is alles een beetje langs me heengegaan...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:51

Ja ruggenprik heb ik ook gehad maar dat is weer heel anders dan dit, toen moest ik er overigens niet aan denken om te zitten :+

Ze hebben bij mij ook de blokkades in 2 keer gedaan, dit om zeker te zijn dat ze de juiste zenuw aanprikken. Maar misschien is het wel zo dat als ze 100% zeker zijn welke ze hebben moeten ze die direct definitief blokkeren.

Zammie: Heeft jou arts ook gezegd wat de mogelijke nadelen zijn? Daar hoor ik die van mij helemaal niet over...

Edit: Afgelopen woensdag was ik een uur later alweer uit bed, ik mocht naar huis zodra hij me naast het bed gezien had, denk voor ze zich bedenken hup dat bed uit (om erachter te komen dat dit wel heel zeer deed op dat moment :+ )

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 15:53

Nee, heeft hij het niet over gehad.. Zijn er nadelen dan? Kan op het I-net niets over nadelen vinden..Alleen dat het niet altijd werkt...of kortstondig werkt..