hier nog eentje ik ben 5,5 week geleden van een jong paard getorpedeerd mijn man had het paard zelfs nog aan de longeerlijn maar het paard zette haar rug rond en deed haar hoofd tussen de benen nou ja dan kan ik niet blijven zitten.
Ik had het gevoel dat er iets met mn nieren was net of ze helemaal verkrampt waren ook kon ik elk moment wegvallen. Eerst heb ik 15 minuten op mn knieen gezeten en toen heeft mijn man mij naar een tuinstoel geloosd. Na 10 minuten werdt ik gelukkig weer helder en ben ik op bed gaan liggen.
We hebben toen de huisarts gebeld en die stuurde ons gelijk door naar het ziekenhuis ivb met dat ik last onder in mn rug had mn nieren dacht ik dus. Ik heb een 1 uur in de wachtkamer zitten wachten voordat ik geholpen werdt. Er werdt mij verteld dat er niks met mijn nieren aan de hand was dus ik moest rontgen laten doen. Daar kwam uit dat ik mijn 12de borstwervel had gebroken en dat er een scheur in mijn stuitje zat.Daarna hebben ze ook nog een MRI scan gemaakt. Ik moest direct in het ziekenhuis blijven ik heb 3 weken plat op bed gelegen mocht niet naar de wc en niet douchen dat was voor mij een verschrikking.Ook kreeg ik na de eerste week een evenwichtigsstoornis erbij waar ik tot nu toe nog niet helemaal vanaf ben dat schijnt te komen door stress,spanning en de medicijn die ik nu slik. De druk onderin mn rug waren niet de nieren maar de spieren die een opdonder gehad hebben, die druk was na een week verdwenen. Verder heb ik nergens geen pijn gehad ik voelde wel waar de breuk zat maar ik had er geen last van.
Deze 3 weken waren het ergste wat ik tot nu toe heb meegemaakt aangezien ik drie kleine kinderen die het hier ook niet makkelijk mee hadden.
Ik mocht naar huis maar het beste was alleen om te lopen en te liggen, zitten mag ik niet veel.
Gelukkig hebben we 4 uur per dag hulp in huis die zorgen voor de kinderen en het huishouden.
Inmiddels ben ik weer 2 weken thuis en draag ik een op maat gemaakt corset.
Deze moet ik 3 weken dragen en dan worden er in het ziekenhuis weer nieuwe foto's gemaakt, aan de hand van die foto's wordt bepaald wat er dan gaat gebeuren. Wat heel veel mensen niet snappen is dat ik eigenlijk nog helemaal geen pijn gehad heb en nog niet heb. Als ik het corset niet meer hoef te dragen dan moet ik aan fysiotherapie beginnen. Nou dat is mijn verhaal tot nu toe.