Wat is nou een echte goede conditioner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:10

Ik gebruik helemaal geen conditioner meer voor mijn haar, en ik kam mijn haar ook maar eens in de zoveel weken. Ik heb redelijk lang haar, niet dik maar ook zeker niet dun. Heb echt nooit klitten!

Andrelon-conditioners, gebruikte ik toen mijn haar nog wel steeds vol klitten zat, en was er tevreden over. :-)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:15

Ik heb ook vreselijk dik haar waar snel klitten in komen.
Ik gebruik nu al jaren alleen gliss kur wat voor mijn haar perfect werkt ook doe ik daarna er spray in waardoor de klitten snel verdwijnen.

Vroeger deed mijn moeder altijd anit klit erin van zwitsal.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:20

Nivea (diamond gloss) shampoo en conditioner, super voor je hoofdhuid (geen roos/jeuk etc) en je krijgt er de klitten goed mee uit!

YesterdayJarig

Re: Wat is nou een echte goede conditioner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:28

de shampoo's van L'Oreal zijn echt ideaal :)
glisskur (?) vind ik ook erg fijn, maar daar word het haast te glad van bij mij

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:44

Martine_R schreef:
Ik heb alles geprobeerd, van huismerk van de Kruidvat tot John Frieda, en ben tot de conclusie gekomen ( :Y) ) dat ik Andrelon, Nivea en Head & Shoulders de fijnste shampoos vind. John Frieda heb ik ook gebruikt, en nee, ik ben niet overtuigd :n

Helaas is mijn haar zò snel vet dat ik het eigenlijk elke dag moet wassen.. (doe ik niet want anders moet ik het straks 2x op een dag wassen :\ ). Iemand daar nog wat tegen?

Ontwennen!

Ik waste het eerst ook 1x in de twee dagen maar deed het het liefste iedere dag....

Heb in de vakantie ontwend, en dat is echt een periode waarin je moet doorbijten en vooral niet in de spiegel moet kijken := Maar nu kan ik het 1 a 2 keer in de week wassen. Bijv. nu heb ik het afgelopen donderdagavond gewassen en was ik het morgen pas weer. En het ziet er ook nog steeds niet vet uit :n
Het is even moeite doen en doorbijten, maar je hebt er echt wat aan!

En wat ook écht scheelt, is een shampoo zonder siliconen kopen. Want door die siliconen wordt je haar echt veel sneller vet en slap.
Daarnaast is het ook nog eens slecht voor je hoofdhuid, want in de meeste shampoo's zitten waterresistente siliconen, en deze koeken helemaal aan bij de haarvaten. Plus het is ook nog een slechter voor je haar. Het doet je haar er zachter en "gezonder" uitzien, maar uiteindelijk beschadigt het je haar alleen maar meer. (Even als sulfaten, die lossen de "lijm" tussen de haarschubben op, waardoor je haar veel sneller beschadigt en afbreekt.)
Dus ik zweer het ook bij een siliconen en sulfatenvrije shampoo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:46

Maar, wat heb je eraan als je je haar nog maar 1 tot 2 keer in de week wast? Vind het een beetje vies idee, ik was mijn haar 2 keer per dag. :+

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 15:49

Wat een reactie's zeg. :D
Ik gebruik zelf dermolin shampoo omdat ik een gevoelige hoofdhuid heb.
En dan meestal syoss creme spoeling maar het werkt echt niet.. ik probeer het dan uit te kammen als de creme spoeling erin zit maar er is echt geen doorkomen aan.
Als ik het zo hoor ga ik misschien is andrelon gebruiken of iets in die richting..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:49

Nou ik heb behoorlijk lang haar, dus ten eerste duurt het uren voor het droog is als ik het aan de lucht laat drogen. En als ik het föhn ben ik een half uur bezig. Dus daar heb ik ten eerste absoluut geen zin in om dat iedere dag te gaan lopen doen.

Ten tweede is het slecht om je haar vaker dan 2 keer per week te wassen, aangezien het sebum van nature antibacterieel is, en je dus een viezere kop (maw meer bacterien) krijgt als je het vaak wast. Ook krijg je een veel grotere kans op bacteriele en schimmelinfecties van de hoofdhuid als je het vaak wast.

Mijn haar zit er dus na 4 dagen niet wassen gewoon nog uit alsof ik het net gewassen heb. Het ruikt ook niet vies omdat het gaat ruiken als je te vaak het sebum wegwast. De typische haargeur komt af van bacterien die lekker woekeren als er geen sebum op het haar zit.

Heb er oooooit een heel verhaal op bokt met uitleg over geschreven, kan die wel ff opzoeken :')

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:50

Het beste hoe stom het ook klinkt is je haar laten knippen de punten dat scheelt al een hele hoop, had er zelf ook last van en heb heel dik en lang haar. Verder gebruikte ik andrelon care en repair maar heb onlangs glad en steil van andrelon gekocht en deze werkt perfect bij me. Heb geen steil haar maar als ik de shampoo gebruik kom ik er al veel makkelijker doorheen. Maar ik gebruik ook nog de conditioner. andrelon is deze week nog 1 + 1 bij etos.

YesterdayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:51

Anthea schreef:
Maar, wat heb je eraan als je je haar nog maar 1 tot 2 keer in de week wast? Vind het een beetje vies idee, ik was mijn haar 2 keer per dag. :+

Dat lijkt me toch fijner dan wanneer je haar 1 dag neit gewassen is (tijdgebrek) en dan meteen de deur niet meer uitwillen omdat je haar zo vet is.. :=
Ik moet het ook elke dag haast wassen, maar ik "kan" het gewoon niet minder vaak doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:51

Ik heb/had ook lang en dik haar. En werd zat van die klitten.
Nu laat ik het elke keer uitdunnen en het lijkt nog steeds dik. Maar geen klitten.

En was mijn haar 2 a 3 keer in de week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:52

Anthea schreef:

omdat 2 keer per dag wassen slecht is ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:52

Hoop dat het hiermee duidelijk is:

Focussed schreef:
Elke dag - of eigenlijk vaker dan 2x in de week - wassen is slecht voor je haar en je hoofdhuid.
Je zal het op korte termijn niet snel merken, maar op de lange termijn vaak wel.

Huidvet, oftewel talg of "sebum", houdt de hoofdhuid soepel en beschermt het haar en de hoofdhuid tegen UV-stralen, uitdroging, hitte en infecties van schimmels of bacterien.

Door het te vaak weg te wassen kun je op korte termijn last krijgen van droge hoofdhuid (geeft jeuk en roos), droog haar (wat zich vaak past uit als je het haar laat uitgroeien en je dus droge en snel-splijtende punten krijgt) en beschadigt haar (door hitte en UV straling). Ook zal je haar sneller typisch gaan "ruiken" naar talg of zelfs vies ruiken (naar bijvoorbeeld zweet). Dit komt omdat het menselijke talg (dat van zichzelf geurloos is) bacteriegroei tegenhoudt. Is dit talg weg, dan zullen bacteriën de tijd van hun leven hebben in jouw haar, hierdoor zal je haar sneller "typisch" ruiken en zal je zweet sneller gaan stinken door de bacteriewoekering.

Op de lange termijn kan je te maken krijgen met zo'n zwakke weerstand van huid en haar dat je schimmel- en bacteriele infecties kan gaan krijgen van de hoofdhuid.

Omdat het lichaam dit zelf wil voorkomen zal het steeds sneller talg gaan proberen aan te maken. Dit kan je merken door uit je ritme van wassen te gaan. Was je het bijvoorbeeld steeds 1x per dag, en doe je het dan eens 1x in de 3 dagen, dan zal je na 3 dagen een "sla-olie" hoofd hebben.
Deze talgproductie kan ontzettend snel versnellen, maar ontzettend langzaam vertragen. Je haar zal dus steeds sneller vet worden, maar terug gaan naar een "normale" productie kost veel tijd.

Ik waste het eerst 4x in de week, maar ben nu teruggegaan naar 2x. (In de zomervakantie, dit hele proces nam dus 8 weken in beslag). Als ik geen school of belangrijke afspraken heb dan was ik het 1 x in de week.
Deed ik dit vroeger, dan liep ik geheid rond met haar waar je soep van kon trekken, doe ik dat nu dan zien de meeste mensen niet eens dat het al een week ongewassen is.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:17

ik was het inderdaad ook maar 2x per week.
als ik het vaker doe wordt het ook veel te droog en gaat het steeds meer pluizen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:20

De Elvive condioner (L'Oreal) voor gekleurd haar werkt bij mij super voor mijn klitteboel. Hoef er maar een beetje van te gebruiken en het is zo doorkambaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:21

Sorry, vind het nog steeds een vies idee. :+

Ik sta 2 keer per dag onder de douche, dan vind ik het gewoon fijn om meteen m'n haar te wassen. En nee het gaat niet stinken en het word ook niet vet ofzo. :=

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:22

De conditioner van Dove is ook goed!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:25

Ik ben ook groot fan van Herbal Essences. Het werkt niet alleen goed tegen klitten, maar mijn droge haar ziet er ook een stuk beter uit als ik HE gebruik.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:28

Focussed schreef:
Martine_R schreef:
Ik heb alles geprobeerd, van huismerk van de Kruidvat tot John Frieda, en ben tot de conclusie gekomen ( :Y) ) dat ik Andrelon, Nivea en Head & Shoulders de fijnste shampoos vind. John Frieda heb ik ook gebruikt, en nee, ik ben niet overtuigd :n

Helaas is mijn haar zò snel vet dat ik het eigenlijk elke dag moet wassen.. (doe ik niet want anders moet ik het straks 2x op een dag wassen :\ ). Iemand daar nog wat tegen?

Ontwennen!

Ik waste het eerst ook 1x in de twee dagen maar deed het het liefste iedere dag....

Heb in de vakantie ontwend, en dat is echt een periode waarin je moet doorbijten en vooral niet in de spiegel moet kijken := Maar nu kan ik het 1 a 2 keer in de week wassen. Bijv. nu heb ik het afgelopen donderdagavond gewassen en was ik het morgen pas weer. En het ziet er ook nog steeds niet vet uit :n
Het is even moeite doen en doorbijten, maar je hebt er echt wat aan!

En wat ook écht scheelt, is een shampoo zonder siliconen kopen. Want door die siliconen wordt je haar echt veel sneller vet en slap.
Daarnaast is het ook nog eens slecht voor je hoofdhuid, want in de meeste shampoo's zitten waterresistente siliconen, en deze koeken helemaal aan bij de haarvaten. Plus het is ook nog een slechter voor je haar. Het doet je haar er zachter en "gezonder" uitzien, maar uiteindelijk beschadigt het je haar alleen maar meer. (Even als sulfaten, die lossen de "lijm" tussen de haarschubben op, waardoor je haar veel sneller beschadigt en afbreekt.)
Dus ik zweer het ook bij een siliconen en sulfatenvrije shampoo.

Ja ik weet dat het moet ontwennen, daarom was ik het ook expres niet op vrije dagen (zondag, maandag en nouja, dan dinsdag overdag).
Maar ja, dinsdagavond moet ik het dan toch echt wel wassen want ik kan natuurlijk niet met zo'n vet hoofd op mijn werk verschijnen.. :\
Het probleem is ook, ik heb een rechte pony en aangezien je voorhoofd ook wel redelijk vet wordt zo overdag, wordt mijn pony die daar tegenaan hangt ook vet. Maargoed.. misschien een idee om alleen de pony te wassen dan..

Heb je ook een voorbeeld van zo'n siliconen- en sulfatenvrije shampoo? Een merk of iets waar je zoiets koopt? :)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:39

Zoals ik hier al meer voorbij zag komen - ik vind het gebruik van parabenen en siliconen niet zo'n goed gevoel, dus heb Dr. Organic conditioner (gekocht bij De Tuinen), werkt echt super!

Tsja en ik was mijn haar ook elke dag, rijd bijna dagelijks paard (met cap!) en vind het anders niet zo fris.
Shampoo heb ik van Lush (www.lush.co.uk), daar zitten als het goed is ook alleen natuurlijke bestanddelen in (en het ruikt hemels!)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:46

Martine_R schreef:

Af laten kicken, dat haar. Heb dat ook gehad, en de enigste oplossing is dus afkicken. Haar in een staart en er niet aankomen en een week je haar niet wassen. Daarna alleen om de 1/2 dagen doen. Ik had het ook altijd, werd er zo gek van dat ik in een vakantie een week heb gewacht (tip kreeg ik van de kapper) met het wassen en mijn haar doet het nu erg goed met om de dag/om de 2 dagen.

Gebruik zelf de conditioner van The Bodyshop, met Banaan! :9 En eens in de week een masker van TBS, erg lekker en mn haar word daar toch zacht en gevoed van! <3 Is een potje genaamd Poppy Seed Oil, reveving mask. Je doet er erg lang mee, kost 11 euro.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:47

Maar maken jullie je haar wel nat? Als ik een keer heel snel moet en spring onder de douche en dan met natte hare (zonder te wassen) eronder weg kom voelt mijn haar net als touw.
En idd boven genoemde zweten van het rijden met cap.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:49

Is er misschien ergens op het net een lijstje te vinden met ingedienten die in shampoos zitten die slecht zijn voor je haar?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:51

Herbal Essences!
Ik zweer bij de blauwe (Hello Hydration), maar ik heb ook de oranje (Uplifting Volume) en paarse (Happy Ends).
Echt heerlijk!

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:30

conditioner van Syoss gebruik ik, en daar ben ik heel tevreden over :)