Hans Anders Opticiens: wat vinden jullie ervan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tommy_hvj

Re: Hans Anders Opticiens: wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:03

Ik doe zelf de opleiding optiek, en loop nu stage bij de hans anders, en werk er in het weekend. Opzich vind ik het een goede zaak. Ik koop er mijn bril ook altijd, het is zoveel goedkoper dan bij andere zaken en je hebt ook gewoon garantie. Dus als het dan niet goed is gewoon terug gaan! Verder van die lange wachttijden klopt ook wel, maar dat heb je overal denk ik wel. Je wilt toch de tijd nemen voor de klanten. Verder vind ik het een leuk zaak om in te werken!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:13

wollie27 schreef:
ik geloof dat ik het dan tref als ik de reactie,s hier lees al jaren bril en lenzen van hans anders en nooit klachten gehad was er toch iets niet goed wat 1 keer is voorgekomen dat werd toen direct goed verholpen.
Kom er al jaren en geen klachten .

Hier hetzelfde. Ook al jaren tevreden klant bij HA. Lenzen en een bril erbij. Foutje dat er was is keurig en kosteloos opgelost.
Sinds kort overgestapt op ander type lens (siliconen) en als dat niet zou bevallen na een aantal weken proberen kon ik het komen ruilen. Ben ik ook tevreden over.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:27

ik werk zelf ook bij HA en koop er al jaren mijn brillen, helaas lenzen lukt neit ivm mijn cilinder sterktes. Heb ooit eens een uitstap naar een andere opticien gemaakt en ben weer hard terug gerend. Maar sevice en zo is echt filiaal afhankelijk, ik val in meerdere filialen in mijn regio in. En in eentje kan ik altijd problemen oplossen en in de andere zijn ze altijd erg blij mij te zien.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:33

Hier geen klachten over Hans Anders, nette service ook als er iets kapot is aan mijn bril.
Ben nu wel weer toe aan een nieuwe en heb zelf een heel leuk montuur liggen, is het ook mogelijk om alleen de glazen bij Hans Anders te bestellen?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:38

Hier ook een "ontevreden" klant, ben nu dus naar pearle gegaan.
Naast het feit dat die brillen nogal snel kapot gingen(al is mn eerste pearle-bril ook al overleden :+ )
Hebben ze ook mijn ogen verkeerd gemeten waardoor ik dus de verkeerde glazen had.
Ik voelde het meteen maar ze wouden me niet geloven, dus weer teruggegaan, en wéér teruggegaan..
Niet geholpen, dus naar de overbuurman gegaan.
Hier goed doorgemeten en nu goede glazen.

Overigens is bij Pearl ook iets mis gegaan wbt glazen/ogen meten, maar hier hebben ze het zelf toegegeven en gratis nieuwe glazen bestelt.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 19:59

@db... Ja hoor je kunt bij ons ook alleen glazen bestellen. Het is alleen wel zo omdat wij dat montuur van jou niet in de collectie hebben het wel op eigen risico is. Het is mij nog nooit gebeurd, maar er kan onverhoopt op de slijperij een machine vast lopen waar net je bril in zat en dan is ie geplet, dus op die manier op 'eigen risico'
@sis... Heel vreemd dat het zo is gelopen, bij ons (nou ja in mijn filiaal) is het ook zo dat er eerst gezegt word dat het moet wennen, maar zeg er meteen bij dat als ze er na 2 weken niet aan gewent zijn ze terug moeten komen.. Meestal is het idd gewenning, maar soms komt er ook wel eens iemand terug, dan word alles nagekeken en is er met de sterkte niks mis word de bril terug gestuurd naar de slijperij want ook in het glas zelf kan een foutje zitten, maar als er iets mis is met de glazen (meet fout, of in het glas zelf) dan krijg je bij ons idd ook kosteloos een nieuwe. Lijkt me ook niet meer als normaal want je hebt er immers voor betaald..

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 07:16

in mijn filiaal is gewenningstijd 1 week en dan gaan we eerst kijken of alles in de bril zit zoals het besteld is, klopt dit dan gaan we overnieuw meten. En in min filiaal meten we met 2 personen dus de ene controleert dan het werk van de andere.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 20:01

Kijk, dat is ideaal als je met 2 man kunt meten :D
Wij staan met zn 2en en ik ben dus in opleiding om te gaan meten (meet nu dus nog niet) bij is de gewentijd 1 a 2 weken. Dan kijken we of de juiste sterkte in de bril zit zoals die gemeten is, daarna word er nogmaals opgemeten en als dat allemaal goed is gaat hij voor controle terug. Dus eigenlijk dezelfde werkwijze , alleen word er bij ons filliaal nu nog door 1 persoon gemeten.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:04

dat is wel ons voordeel, alleen jammer dat ik vaak in een ander filiaal moet invallen en daar vaak puin kan ruimen. Ik vind het ook jammer dat mensen als ze bij 1 filiaal zijn geweest meteen denken dat het overal zo gaat. Mijn collega die mij verder opleidt, doet dit werk inmiddels ruim 30 jaar

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:15

Hier ook slechte ervaring, opticien had geen flauw idee van hoe ze mij moest opmeten (schijnt nogal lastig te zijn bij mijn ogen. Ok prima, maar zeg dat gewoon en doe niet maar wat...) en uiteindelijk is er een bril aangemeten met 2 punten verschil ten opzichte van wat ik had moeten krijgen. Zal vast idd filiaal afhankelijk zijn, maar ik kom er dus echt niet meer.

Als je goedkoop wil kan je imo beter naar SpecSavers, daar hebben de opticiens iig een opleiding gehad en als zij er niet uit komen wordt je gewoon netjes doorgestuurd naar de huisarts of het ziekenhuis ipv dat ze zelf wat gaan lopen uitproberen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:20

Hier een heel erg goede ervaring :)
Ik heb er al een hele tijd geen bril meer gekocht omdat ze nooit monturen in mijn maat hebben.. maar ik had een tijdje geleden mijn bril van pearl kapot, de coating liet los.. bij pearl zeiden ze dat ze het alleen konden oplossen door nieuwe glazen erin te zetten.. kostte een paar honderd euro.. Ben ik bij hans anders gaan vragen naar de prijs voor losse glazen.. "och," zegt die vrouw, "laat eens kijken" en toen heeft ze me de coating eraf gehaald en de bril weer netjes gepolijst, en hij is gewoon zo goed als nieuw (alleen dus zonder de kraswerende en spiegelwerende laag) :D En ik hoefde helemaal niets te betalen :D Geweldige service! En ik heb er ook een zonnebril op sterkte (voor 35 euro) en die is ook prima. Niks op aan te merken!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:26

Enige opticien waar wij goede ervaringen mee hebben.
Mijn partner had een bril van een andere winkel, bril was kapot, terwijl die andere winkel ons in de kou liet staan (koop maar een nieuwe), heeft hans anders ons gratis geholpen door nieuwe pootjes aan te zetten.

Ze hebben vriendelijke medewerkers, die ook echt de tijd voor je nemen, en ze meten je geregeld even opnieuw op qua sterkte (zeker 1 keer in de 3 maanden).
Verder had mijn partner last van zijn ogen met zijn toen huidige lenzen, en toen heeft hij gratis een setje maandlenzen meegekregen om uit te proberen (toch weer iets 20 euro geloof ik).

Verder hangt er een ontspannen en rustige sfeer in de winkel(s) vind ik zelf (ken er 3).

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:26

Ik ben al bij HA sinds mijn 5e, nu alweer 14 jaar. Ben erg tevreden, wat brillen betreft. Altijd goed geholpen en de brillen waren in ieder geval stevig. Problemen waren er pas toen ik lenzen wilde hebben, na een afspraak die 2 (!!) uur duurde kwamen ze er toch achter dat ik of geen lenzen kon nemen of maar 1, daar ik een hoge cillinder heb en een + en een - oog. Toen ben ik naar Het Huis gestuurd (wist ik veel dat in hetzelfde bedrijf zat als HA) en daar heb ik dus mijn lenzen, waar ik wel heel tevreden over ben :) Die afspraak duurde overigens maar een klein halfuurtje, fijne bijkomstigheid en ik ben altijd zó aan de beurt.
Bril voor erbij heb ik dan weer wel bij HA.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:00

Afgelopen week maar zelf naar de HA winkel geweest om te horen of mijn bril al klaar was, deze lag er al een paar dagen maar ik was nog niet gebeld....
Bril was weer niet goed, dus hij kan weer terug en ik mag weer wachten tot hij terug is. Zou het wel prettig vinden dat hij nu een beetje vlot klaar is want zo gaat het niet echt.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:40

maaikedd schreef:
dat is wel ons voordeel, alleen jammer dat ik vaak in een ander filiaal moet invallen en daar vaak puin kan ruimen. Ik vind het ook jammer dat mensen als ze bij 1 filiaal zijn geweest meteen denken dat het overal zo gaat. Mijn collega die mij verder opleidt, doet dit werk inmiddels ruim 30 jaar

Eigenlijk niet zo raar. Het is 1 groot bedrijf en je mag er van verwachten dat ze overal een beetje dezelfde procedures naleven. Dat dit kennelijk niet zo is...

Daarbij, als het filiaal bij jou in de buurt niet bevalt en langs de Hans Anders zit een andere opticiën, ging ik toch daar heen en niet eerst een eind verderop een andere Hans Anders proberen omdat de service daar misschien wel eens heel anders zou kunnen zijn.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:42

Goed en slecht.

Vanwege de goedkopere lenzen ben ik van pearl naar hans anders gegaan voor lenzen. Helaas hebben die mijn ogen zo verziekt (door slechte zuurstof doorlatendheid), dat ik nu 'gedoemd' ben om een bril te dragen.

Aan de andere kant hebt ik wel een hele fijne en goede zonnebril op sterkte van hans anders.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:41

ik heb nu ook een hans anders bril en ik ben er best wel tevreden mee toen ik de mijne kocht was er een actie dat als je een bril kocht je er gratis een andere bil/zonnebril/lenzen/leesbril bijkreeg:p
ik heb nu dus voor het eerst sinds 11 jaar weer een zonnebril:d
ik ben wel enkele keren moeten teruggaan omdat de voetjes pijn deden aan mijn oren

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:45

Tsja wat kan ik erover zeggen :+

Ik heb er een bril gekocht en die ging niet langer dan 4 dagen mee!
Ik had hem op mijn tas liggen, trok die uit de auto, ik wilde weer wegrijden, reed hem over, en dat overleefde de bril NIET!

Slechte kwaliteit, zeker weten :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:25

Ik heb er alleen laten meten.

Ik heb moeite met bijv. ondertiteling en computerteksten. Verder geen klachten. Zowel de Pearl als de HA konden niks vinden. Bij de opticien van mijn vriend (een zelfstandige zaak, geen keten) kwam eindelijk aan het licht dat (en nu moet ik even terughalen wat er werd gezegd, ik hoop dat het klopt): de kegeltjes van mijn ogen vervormd zijn waardoor ik niet bijziend of verziend ben, maar mijn ogen moeite hebben met scherpstellen. Dat is de reden dat ik extreem moet focussen op trillende beelden en bijv. bij autorijden en daardoor ook snel vermoeid raak en hoofdpijn krijg. Het klonk voor mij logisch en kan me niet voorstellen dat ik zo'n zeldzaam geval ben dat ze dat bij de andere opticiens niet konden bedenken/meten.