paarden mensen met trombose

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

Re: paarden mensen met trombose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:20

Toch nog behoorlijk wat jonge mensen die een trombosebeen hebben dus..

Ik ben zelf eigenlijk een beetje aan het twijfelen of ik naar de internist moet bellen... Het is nu 4 maanden geleden dat ik een trombosebeen heb gekregen, en een maand geleden had ik mijn laatste afspraak bij de internist. Ik mocht toen stoppen met bloedverdunners (gelukkig, want mijn haar viel er met bossen van uit) en ik hoef niet meer terug te komen bij de internist. Maar nu zit ik toch wel met een paar vragen, misschien dat jullie daar ook iets mee kunnen.. Mijn hele been blijft dik, tot de bovenkant van mijn billen aan toe. Ik heb dit de laatste keer eigenlijk niet gemeld bij de internist, omdat ik dacht dat het wel meeviel en misschien ook van de heupoperatie was. Maar nu ik weer spijkerbroeken kan gaan dragen en laarzen aan wil trekken, merk ik gewoon dat mijn ene kant er niet in komt. Niet alleen mijn been, ook mijn ene bil past gewoon niet meer in mn broeken :o
Verder valt het me op dat ik kleine spatadertjes op mijn trombosebeen heb gekregen, en ik heb veel last boven mijn knieschijf, lijkt een soort stuwingspijn ofzo. Ik vind het eigenlijk ook vreemd dat ze na de constatering van een trombosebeen nooit meer een echo hebben gemaakt, vooral omdat mijn hele bloedvat vanaf mijn knie tot in mijn onderbuik dicht zat. Al met al voel ik me er niet helemaal gerust bij.. Wat zouden jullie doen, en zijn de dingen die ik opnoem normaal?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 13:46

ik zou contact opnemen met je internist. je moet wel een gerust gevoel hebben. mijn been is ook dikker dan eerst dat zal ook nog wel even zo blijven. die spatadertjes heb ik ook last van schijnt heel normaal te zijn.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 08:00

@ merel90; ik zou gewoon even contact opnemen met je internist, je been hoort nadat je bloedverdunners hebt gekregen gewoon weer dunner te worden dacht ik,zeggen ze ook tegen mij, ik ben nu pas 3 dagen aan de bloedverdunners, en in 't ziekenhuis zeiden ze dat m'n been rond 10 dagen wel weer dunner moet worden, en de pijn minder.
Ik heb nu ook ontzettend veel pijn,ik moet echt met mijn been omhoog, zodra ik 'm omlaag leg, of ik ga staan, voel ik ook een erge stuwingspijn,vooral in mijn bovenbeen(trombose zit bij mij in mijn knieholte).
Pff baal er zo van...hoop dat die stuwingspijn gauw weg is,zodat ik een beetje normaal op m'n krukken kan lopen....
En krijg last van mijn kont van 't zitten :+

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:34

Die pijn was bij mij na een week redelijk weg durante, bij mij zit het ook in m'n knieholte. Al heb ik regelmatig savonds er best wel last van als ik veel gelopen heb. Ik zat na anderhalve week weer op m'n pony nadat er trombose was gevonden.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 13:25

jen schreef:
Die pijn was bij mij na een week redelijk weg durante, bij mij zit het ook in m'n knieholte. Al heb ik regelmatig savonds er best wel last van als ik veel gelopen heb. Ik zat na anderhalve week weer op m'n pony nadat er trombose was gevonden.

De pijn is nog niet weg,kan alleen maar met mijn been omhoog zitten,maar zal toch wel 's moeten lopen(op krukken dan)om naar de plee enzo te moeten :+
Maargoed,ik wacht nog maar even af tot dinsdag, en als 't dan nog zo'n pijn doet, bel ik even naar m'n internist...

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:17

Moet je nagaan toen ik net trombose had was ik ook nog aan de diarree :+ dat was echt niet grappig om steeds naar de wc te vliegen met m'n krukken. Mijn been doet deze week ook al heel de tijd pijn, ben ook doodmoe savonds.

Hoop dat je snel weer een beetje vooruit kan durante.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:58

karuna schreef:
Ik heb 3 keer trombose gehad in mijn linkerbeen en daaroverheen nog post traumatische dystrofie. Ik herken de klachten wel die je hebt.

ik had een paar vragen, rijdt je met steunkous aan? Heb je schoenen en chaps of rijlaarzen? Zit je voor het rijden voor het opstappen maar na het opzadelen nog even met je been hoog? En hoe lang heb je je beugelriemen?

Ik ben na de tromboze overgestapt van gewone rijlaarzen, via chaps naar de mountainhorse rijlaars zie elastiek in de schaft heeft. Hierdoor kan mijn kuit rustig dikker worden tijdens het rijden zonder dat hij gaat afknellen en zeer doen.

Mijn beugels heb ik een gaatje langer gemaakt, was even wennen maar daardoor komt er minder druk/spanning op je kuit waardoor hij ook minder zeer gaat doen. En ik zorg er altijd voor dat ik bij het opzadelen de tijd neem even te gaan zitten en mijn been even hoog houdt omdat ik anders al begin met een pijnlijke dikke kuit.

Jij hebt dus 3x trombose gehad in je linkerbeen???
Ik heb nu voor de 2e keer trombose,eersrt linkerbeen nu rechter dus...
Ik hoor nu al om me heen dat 't niet verstandig is om te gaan paardrijden , als je meerdere keren trombose hebt gehad, en je levenslang aan de bloedverdunners moet?
Ik zou hier ontzettend van balen zeg,paardrijden is mijn lust en mijn leven |(
Maar ik heb a.s maandag een gesprek met m'n internist, zal 't er wel even over hebben....
pfff ben nu al zenuwachtig....

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:27

Volgens mij valt dat wel mee durante.. Ik geloof dat ze daarvoor waarschuwen omdat áls je hard valt, je meer kans hebt op inwendige bloedingen. Maar dat heb je ook als je een auto-ongeluk krijgt, van je fiets valt, van de trap valt..

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:50

merel90 schreef:
Volgens mij valt dat wel mee durante.. Ik geloof dat ze daarvoor waarschuwen omdat áls je hard valt, je meer kans hebt op inwendige bloedingen. Maar dat heb je ook als je een auto-ongeluk krijgt, van je fiets valt, van de trap valt..

Achja,misschien valt 't ook wel mee...
Maar ff afwachten...

Hoe is 't met jouw been nu?
Heb je alweer contact opgenomen met jouw internist?

Toen ik de 1e keer trombose heb gehad, hebben ze een hele tijd later wel weer een echo gemaakt van m'n been ,om te kijken hoe 't eruit zag,raar dat ze dat bij jou niet willen doen dan,ik zou er toch wel even naar vragen...

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:10

Mijn internist is blijkbaar op vakantie, dus ik moet volgende week terugbellen.. Ik wil idd toch gaan vragen voor een echo, dan weet ik zeker dat het goed zit.

Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met lymfedrainage? ik wil dat binnenkort eigenlijk een keer gaan proberen, om te kijken of het effect heeft zodat mijn been wat minder dik blijft.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 07:17

het zegt me niks merel is dat een soort massage of zo?

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:37

Ja inderdaad, een zachte massagetechniek. Mijn zus is fysiotherapeute en haar collega doet toevallig lymfedrainage, dus daar ga ik dat een keer uitproberen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 17:04

ik ben benieuwd naar de resultaten. de spieren en banden in mijn rechterbeen zijn echt mega keihard door alles ellende van de afgelopen paar maanden. enorm pijnlijk zie ook mega op tegen fysio van morgen gaan ze alles weer losmaken.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:17

Ik heb vandaag bij mijn fysio's (waar ik revalideer van mijn heupOK) laten zien wat ik bedoelde met vocht in mijn been en bil, en zij schrokken er beiden van. Het is heel duidelijk te zien, zowel op mijn been als mijn dij en bil. Ik trek al expres geen aangesloten jurkjes meer aan, want van de voorkant zie je dan heel duidelijk dat mijn ene heup veel ronder is, echt peervorm zeg maar. Ik heb donderdag een afspraak staan voor de oedeemtherapie!

Ik hoop dat de fysiotherapie van morgen je helpt laura! Succes!

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:32

Ik heb ondertussen al anderhalve week weer veel last van mn been. Savonds voelt het alsof er 100 kilo aanhangt, ik loop nog steeds mank en mn gekneusde voet wil er ook niet echt bij helpen. Denk dat ik toch maar eens de internist ofzo ga bellen heb dr alleen echt geen zin in. Daar hoef ik eigenlijk pas in januari terug te komen en de eerste afspraak heeft hij alleen wat vragen gesteld en niet eens naar mn been gekeken :\ De huisarts heeft toch geen nut om naar toe te gaan want bij alles wat je vraagt ben ik nieuwschierig :roll: |o En mn steunkous zakt ook nog eens af, moet ik ook weer naar het orthopedis centrum :Z

Jullie succes met de therapieen.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:00

Laura1982 schreef:
ik ben benieuwd naar de resultaten. de spieren en banden in mijn rechterbeen zijn echt mega keihard door alles ellende van de afgelopen paar maanden. enorm pijnlijk zie ook mega op tegen fysio van morgen gaan ze alles weer losmaken.

Hoe is het gegaan bij de fysio laura?
Al verbeteringen,of moet je er nu eerst vaker naartoe voordat je verbeteringen voelt?
Laatst bijgewerkt door Durante op 03-11-10 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:01

jen schreef:
Ik heb ondertussen al anderhalve week weer veel last van mn been. Savonds voelt het alsof er 100 kilo aanhangt, ik loop nog steeds mank en mn gekneusde voet wil er ook niet echt bij helpen. Denk dat ik toch maar eens de internist ofzo ga bellen heb dr alleen echt geen zin in. Daar hoef ik eigenlijk pas in januari terug te komen en de eerste afspraak heeft hij alleen wat vragen gesteld en niet eens naar mn been gekeken :\ De huisarts heeft toch geen nut om naar toe te gaan want bij alles wat je vraagt ben ik nieuwschierig :roll: |o En mn steunkous zakt ook nog eens af, moet ik ook weer naar het orthopedis centrum :Z

Jullie succes met de therapieen.

Tja, als je zo'n last hebt zou ik toch je internist even gaan bellen voor een afspraak,want dit lijkt me niet zo gezond zo...

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:09

Ik moest vandaag naar de trombosedienst voor controle,maar uit de uitslag bleek dat m'n bloed nog niet goed is,ik moet me vanavond nog prikken in de buik en 3 bloedverdunnerpilletjes slikken, en morgen weer laten prikken door de trombosedienst...
Hoop dat 't morgen wel goed is,zodat ik van die spuiten afben...
Vind 't maar niks dat prikken in de buik, prikte me van de week volgensmij ook al op een spier, wat erg pijnlijk was en jeukte :roll: :o
Maar kan m'n been alweer een beetje naar beneden houden zonder dat de pijn erin schiet...
Maar als ik te lang met de krukken loop, voelt m'n been ook erg zwaar aan, net zoals jij al zei Jen, over die 100 kg...
fijne avond nog, ik zal me even gaan spuiten :\

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 19:05

fysio viel erg tegen. de drie banden die aan de binnenzijde van je knie lopen spelen bij mij heel erg op strak gespannen hard verkleeft zijn de magische woorden op dit moment hahahha.

weer losgemaakt en te horen gekregen dat ik mezelf wellicht aan het overbelasten ben. zit weer zwelling in de knie en ook die banden. we gaan het nu even 3 weken aankijken en dan kijken we verder.

gister heb ik een EMG gekregen met betrekking tot de zenuw uitval meiden ik kan het jullie niet aanraden mijn god wat deed dat zeer. net of je stroomdraad vast hebt maar dan nog wat erger. intensiteit werd steeds meer opgevoerd viel me echt tegen.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:07

Laura1982 schreef:
fysio viel erg tegen. de drie banden die aan de binnenzijde van je knie lopen spelen bij mij heel erg op strak gespannen hard verkleeft zijn de magische woorden op dit moment hahahha.

weer losgemaakt en te horen gekregen dat ik mezelf wellicht aan het overbelasten ben. zit weer zwelling in de knie en ook die banden. we gaan het nu even 3 weken aankijken en dan kijken we verder.

gister heb ik een EMG gekregen met betrekking tot de zenuw uitval meiden ik kan het jullie niet aanraden mijn god wat deed dat zeer. net of je stroomdraad vast hebt maar dan nog wat erger. intensiteit werd steeds meer opgevoerd viel me echt tegen.

Brr lijkt me eng zeg, zo'n EMG :\

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:12

Ik kan mijn been alweer wat langer naar beneden houden, en kan met mn tenen de grond weer raken(wel op de krukken),alleen op een stoel zitten met m'n benen naar beneden houd ik niet zolang vol, dan word m'n trombosebeen wat zwaar, en moet ik 'm weer omhoog leggen...pff wat een gedoe...
Maandag naar de internist... zie er erg tegenop.. en ben bang om iets te horen te krijgen wat ik liever niet wil horen... dat ik levenslang bloedverdunners moet slikken, en dat ik daardoor beter niet meer kan gaan paardrijden,en daar wil ik liever niet aan denken ;(
Ik heb een vriendin die gaat mijn haflinger aandacht geven,ben ik erg blij om,maar zou zo graag zelf weer gauw op 't zadel willen stappen..
Nouja maar even afwachten...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:34

Laura1982 schreef:

:(:)
Weet nog dat ik 2 x een EMG heb gehad en ik vloog echt bijna door het plafond.
Dacht dat ik de enigste was die zo reageerde, omdat de dokter ook raar deed :?
Maar weet nu wel anders.........
Héél snel vergeten...

Trouwens, ik heb na het prikken in mijn buik, gedurende 3 maand, ipv een blokjesbuik een flubberbuik gekregen, eerst was ie helemaal hard, en nu is mijn buikje een beetje flubberig, kan er ook geen spier meer opkrijgen, meerdere ervaringen daarmee?

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:38

kaatje77 schreef:
Laura1982 schreef:

:(:)
Weet nog dat ik 2 x een EMG heb gehad en ik vloog echt bijna door het plafond.
Dacht dat ik de enigste was die zo reageerde, omdat de dokter ook raar deed :?
Maar weet nu wel anders.........
Héél snel vergeten...

Trouwens, ik heb na het prikken in mijn buik, gedurende 3 maand, ipv een blokjesbuik een flubberbuik gekregen, eerst was ie helemaal hard, en nu is mijn buikje een beetje flubberig, kan er ook geen spier meer opkrijgen, meerdere ervaringen daarmee?

Ik heb 't gevoel dat ik ook een beetje een flubbuikje krijg,door dat geprik,maar morgen krijg ik misschien de laatste spuit,oleee :D
Ik heb vandaag gesprek gehad met de internist, en heb dus gehoort dat ik m'n levenlang verder aan de bloedverdunners moet,daar baal ik wel van maargoed,wat moet dat moet..
Ik vroeg of ik nog wel mocht paardrijden,en hij keek me even zo aan van.... oh oh..nou.. en vroeg of ik er wel 's vanafgevallen ben,nee dat nog nooit echt gelukkig, afkloppen..
Maar hij waarschuwde me wel dat ik goed uit moet kijken voor ongelukken ,omdat ik extra gauw kans heb op bloedingen ...brr krijg er wel rillingen van hoor..
Ik denk dat ik maar een bodyprotector ga aanschaffen, cap heb ik zowieso altijd al op.
Zijn er nog meer mensen hier die voor de 2e keer een trombosebeen hebben opgelopen, en die dus ook levenslang aan de bloedverdunners moeten, en die toch nog paardrijden?