lang niet bij tandarts geweest, verzekering?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: lang niet bij tandarts geweest, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 10:00

+- 350euro valt me mee..... :j
dat geeft hoop hihi

ga zo even de tandarts hier bellen, die is ook nieuw hoor en zal dus vast nog een plekje hebben en dan overleggen wat ik het beste kan doen
of ik nu moet/kan langskomen (ze zijn op zat open) of dat ik van de week beter kan langskomen en of ze willen helpen door nu deze kies te doen en later, in 2011 dus, de rest....

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:02

precies, vraag gewoon je opties. Mocht t je te duur zijn kun je altijd de kies laten trekken. Jammer maar dat is dan maar de rekening van te lang niet geweest.
Kan altijd nog een brug of een implantaat in. Wellicht mis je m niet eens, kan zo maar wat zijn.

Trekken in het ziekenhuis kost je overigens niets. Sommige mensen die geen tandarts hebben melden zich bij de eerste hulp en worden dan geholpen bij de Kaakchirurg die hem er dan uithaalt, dan valt het onder het AWBZ

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 10:05

oohww... dat was dan ook nog een optie... zag inderdaad in mijn verzekering wel dat ik volledige vergoeding krijg van de kaakchirurg...
maar goed, ik ben inderdaad zelf te lang niet geweest en moet nu op de blaren zitten :)
heb net gebeld en kan vanmiddag bij deze tandarts terecht.... dus ik ben benieuwd.... ik wil eigenlijk gewoon alleen een praatje, want degene aan de tel wist volgens mij minder dan ik....
wordt dat niets, dan houd ik de eerste hulp in gedachten :j maar heb liever gewoon dat de boel gelijk goed wordt opgelost, dus dat alles weggehaald wordt wat weggehaald moet worden daar..... we zien wel :)
*bibber*

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:07

ach dat komt echt wel goed, je zult zien dat het je meevalt.

Eerst maar even praten, dat geef je dan ook direct aan als je binnenkomt
Gewoon uitleggen, ik ben errug bang, heel lang niet geweest maar heb nu erg veel pijn.
Kunt U mij de mogelijkheden vertellen. Hij zal kijken evt een foto maken en dan de opties met je bespreken.

En dan kan je nog kiezen of je t laat behandelen op dat moment, het is jou mond dus je hoeft niets...

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:07

Gewoon laten trekken!Kan hij ook nooit meer pijn gaan doen!

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:11

zigranta schreef:

nee maar dan kan je er ook nooit meer mee bijten :D :P

Als je zo gaat redeneren ben je met 32 jaar al je tanden kwijt. en neem aan van mij, een prothese is ook geen lolletje. Geen smaak meer in je mond omdat je altijd een stuk plastic in je mond hebt. Echt niet fijn hoor.

Als t niet anders kan of je hebt het geld er echt niet voor (over) dan is dat een keuze, maar "gewoon' laten trekken is vreemd,
je snijd er toch ook geen teen af als je teennagel is ingegroeid?

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:12

Ik ben ook al jaren niet naar de tandarts geweest. Trauma van de schooltandartsen van vroeger heb ik nog steeds. Heb vorig jaar ook ontzettend kiespijn gehad. Ben dus naar de tandarts geweest en heb hem laten trekken. Er zat een flinke ontstekking en de tand was niet veel meer. Nu was ik er ook niet voor verzekerd dus ga ik dit jaar wel doen moet nog even wachten voordat kan volgens mij. Sta nu wel al ingeschreven hier en heb mijn verhaal ook uitgelegd. Hele vriendelijke en aardige tandarts. Neem alle tijd voor je en doet het ook rustig aan. Gewelidg. Plus punt ik had inde 10 jaar dat ik niet gegaan ben nog geen gaatjes gekregen en mijn gebit zag er nog goed uit:)

Wel moest ik dus het trekken zelf betalen maar goed dat was me eigenschuld had ik maar vaker moeten gaan.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:13

zigranta schreef:

Maar als het niet goed geneest kan je wel last houden van de zenuw van de kies ervoor.
Ben ik achter gekomen...Maar dat zou wel een uitzondering zijn. ^)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:42

TS.....hoe is het gegaan vandaag?????

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 23:08

bij tandarts geweest.... foto laten maken
en kies moet eruit
hij wilde dat gelijk doen, rustig uitgelegd hoe en wat
tandvlees verdoofd... en toen moest de naald mijn mond in en dat lukte me echt niet.... trillen en huilen en ik werd niet meer rustig
nu een afspraak voor maandag en dan moet ie eruit.....
dus ik baal als een stekker van mijzelf! ik crepeer nog steeds van de pijn door mijn eigen bangerigheid..... stom!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 08:02

:(:)
Was er op de foto dan geen ontsteking te zien?
Bij een ontsteking geven ze je toch eerst een kuurtje?
Ik vind het niet raar hoor dat het niet gelukt was :(:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 08:13

Oew, Marley :(:) Wat ontzettend balen zeg! Heel veel sterkte maandag. Hopelijk gaat die stomme kies er dan wel uit.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 09:15

ja er was een ontsteking te zien bij de wortel, en hij wilde wel een kuurtje geven maar die heeft pas zin als je die een week of langer gebruikt... en aangezien ik maandag al terugga, schiet dat dus weinig op helaas....
nu dus nog maar aan de ibuprofen en afwachten tot morgen.
Heb besloten op mijn handen te gaan liggen, ogen dicht te doen en mond open te doen.... en dan maar zien :=

dank je wel Mootje!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:30

ogen inderdaad dichtdoen zodat je die spuit niet ziet. spuit is namelijk gigantisch maar het naaltje stelt niets voor. ook de prik stelt niets voor. ik kan het weten want ik ben echt als de dood voor de tandarts en al helemaal voor die spuiten. die spuit geeft hetzelfde gevoel als even 2 tellen je nagel in je tandvlees zetten.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:40

Dat ligt eraan waar je die prik krijgt..
Ze kunnen dat eventueel ook verdoven met een watje met een beetje *stikstof denk ik* Dat deed mijn tandarts eerder ook bij mij. (Toen hij nog lief was >;) )
Ik ben deze week 3 keer bij hem geweest, donderdag voor een wortelkanaal en hij had het zo slecht verdooft (hij vond de verdoving uberhaupt niet nodig :roll: ) dat ik er serieus over dacht op te staan en naar huis te gaan. :o
TS ik vind je heel dapper hoor! Neem anders iemand mee, dat kan ook schelen. En vooral rustig blijven ademen ;) Er zijn ook mensen die naar een muziekje luisteren ontspannend vinden, dus oordopjes mee :(:)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 19:38

vandaag dus weer geweest en het is niet gelukt, volledige paniek.... tandvlees weer verdoofd met inderdaad zo'n watje... zelfs nog een keer laten doen om (voor mij) zeker te weten dat het echt wel verdoofd was.... maar het ging niet

k baal vreselijk van mezelf! ging er heen om die stomme kies eruit te laten halen en niet om weer weg te gaan zonder dat er iets is gebeurd....
kan niet beschrijven hoe of wat, het lukte gewoon niet
vriendje erbij laten halen, zijn hand fijn geknepen, tandarts was liedjes aan het zingen, vriendje deed hand over mijn ogen, afleiden, aan het lachen maken, aan het huilen maken, een blokje tussen mijn kaken om mijn mond open te houden.....
schijtluis ben ik.....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:42

potverdorie.....loop je nu nog met pijn on je mond dan????????
Heeft die tandarts niet een andere oplossing voor je?
In sommige praktijken hebben ze lachgas

Je bent nu wel even een kwelling voor jezelf :(:)
Maar ik kan me er van alles bij voorstellen hoor, ik ben zelf wel de minst dappere onder ons :o

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 19:46

heb een verwijsbrief voor een kaakchirurg (die kan ik morgen ophalen) en daar gebruiken ze inderdaad ook wel lachgas, dus dat gaat de tandarts adviseren.....

maar inderdaad ik loop nog met pijn in mijn giechel.... en dat is nog mijn eigen stomme schuld ook!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:09

:(:) ik heb echt met je te doen hoor.
Ik zou bijna met je mee gaan, het is dat je aan mij niet zo veel hebt :')

Ik hoop voor je dat je snel terecht kan daar :j

liefst voordat je straks met een drankprobleem zit :')

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 01:24

Van mij uit even geen horror verhaal.
Ik had ook een ontsteking en eerst en antibiotica kuur gekregen. Dit heeft wel degelijk zin, omdat de zwelling en pijn na dag antibiotica slikken al weg is. En dan kan je meteen na de kuur een afspraak maken om de kies eruit te laten halen. Misschien dat het voor jou in de angst scheelt, omdat je dan zie zo al minder pijn in je mond hebt. Mijn verstandskies is er bij de kaakchirurg uitgehaald en ik scheet ook 7 kleuren strond. Maar het is me zo super mee gevallen, ik was in 5 minuutjes die stoel weer uit. Ik snap je gevoel heel goed, maar gewoon even doorzetten. En anders naar je huisarts, situatie uitleggen en misschien kan hij je wat rust gevends voorschrijven....Anders even kijken bij drogist voor valariaan ofzo. Baadt et niet, dan schaadt het ook niet!

Succes en zet em op, je kan het!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 06:35

hihi heel lief voor het meedenken en mee willen gaan :)
m'n vriend was mee, die heeft een fijngeknepen hand nu maar dat hielp ook niets....

Sazsie, het is niet zozeer het trekken maar de injectie die mijn mond in moet.... dat lukt niet
antibiotica ga ik vandaag wel vragen als de kaakchirurg niet snel genoeg tijd heeft, want de pijn is inderdaad niet grappig.

wel fijn om te horen dat ik niet de enige dwaas ben :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 06:36

Mn zus gaat ook niet momenteel, niet omdat ze bang is, maar omdat het haar financieel even teveel is nu.
Die heeft het niet onder de verzekering en moet het dus mooi zelf dokken, en aangezien tandartsbezoek niet verplicht is..

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 06:45

ik moet ook zelf betalen, maar ik regel wel wat :)
en voor januari zorg ik dat ik tandarts weer volledig aangevuld heb in mijn pakket, dit wil ik niet meer :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 07:09

Tja probleem is ook dat zuslief nogal verschillend heeft gewoont afgelopen 5 jaar, Zweden, Nederland, Barcelona..
Ze gaat als ze denkt dat het nodig is, ze is nu 28 en heeft slechts 1x ruim 10 jaar terug een beginnend gaatje gehad.

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 07:11

wat een verhalen lees ik hier . . . .

1 tip ik werk in een angst kliniek in kerkrade, we behandelen patienten oa onder narcose.
we hebben ook een angst coach die je kan begeleiden bij een behandeling. voor meer info
www.amaliakliniek.nl

overal is een oplossing voor