Verslaafd aan chips!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:32

Lolacabana schreef:
Ik moet ook elke dag wel een bakje chips hebben :'), net zoals een sigaret en een cup-a-soup. Volgens mij ga ik er ook nooit van af komen hoor, wordt echt chagerijnig als ik één van de drie niet krijg. :')

Haha ik sleep je er wel doorheen :+

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:33

Tellie schreef:
Plus, al dat heen en weer rijden kost je ook nog eens aardig wat duiten. :+

:roll: (scheelt dat ik zuinig autootje heb) Maar ik begin het idd wel te voelen in mijn portomennee

Tellie

Re: Verslaafd aan chips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:34

Gezonder voor je portemonnee en voor je lichaam. Meer fietsen dus! :D

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:35

haha is goed:p

_daf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:37

volgens mij komt er altijd wel ander 'voer' voor in de plaats. Ik ben van mijn chipsverslaving nu door op de druiven en kaasstengels... of 't nou zo'n verbetering is .. :)

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:38

hhaahah ja die druiven is geen probleem maar die kaasstengels... ach weetje die winkels moeten niet zoveel lekkere dingen en keuzes neerleggen in de winkels xD

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:16

Je kan natuurlijk er ook voor kiezen om er gewoon voorbij te lopen. En zeker niet met honger boodschappen gaan doen. :P

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:25

ken het probleem ook. En energydrank erbij want anders word ik zo vervelend :P Ik eet ook elke avond chips (bijna).
Maar is gewoon omdat ik honger heb en niet zo zwaar wil eten.
(aangezien ik al redelijk veel eet)
Dus volg wat mee

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:26

Ik was ook hopeloos verslaafd aan chips. Ik werd steeds zwaarder en op een gegeven moment ging de knop om.
Ik ben cold turkey gestopt met de chips.
Mijn vriend steunt me gelukkig en verstopt "zijn" nootjes en lekkere dingen.
Af en toe heb ik er veel moeite mee en veel onrust 's avonds, omdat ik chips wil eten.
Of ik zorg dat ik weg ben, of ik ga vroeg naar bed. Ik moet er ook nog een soort van regelmaat in mijn eetpatroon krijgen.
Ik ben nu 8 weken gestopt met de chips (net of je verslaafd bent aan drugs, haha) en ben 8 kilo afgevallen. Wat mijn helpt is steeds als ik denk aan chips, denken hoeveel calorieen zitten erin, en dat zijn er veel, een dagbehoefte (bijna) aan calorieen. (de lay's chips in ieder geval)
Ben net naar de supermarkt geweest en gedroogde abrikozen meegenomen, voor als ik echt iets "moet" hebben. Ook heb ik een zakje walnoten in de kast staan waar ik af en toe 1 van pak.
Het is erg lastig, nog steeds en dat zal het ook blijven denk ik.
MIsschien heb je hier wat aan.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:48

Ik ken je probleem. Ik MOEST ook elke avond chips en als ik van mezelf niet mocht kon ik nergens anders aan denken en werd ik chagerijnig.
Langzaam kwamen de kilootjes erbij en ik ben ook zomaar opeens gestopt met chips eten. Ik eet 's avonds fruit of een droog koekje. Ik kocht per week 1 zak en op vrijdag en zaterdagavond mocht ik een bakje chips. In het begin was het best moeilijk (nooit geweten dat je verslaafd kon zijn aan chips) maar afgelopen week bedacht ik op vrijdagavond dat ik chips mocht, maar ik had er helemaal geen zin in!
Volgens mij is het meer een gewoonte om elke avond chips te eten en als je er eenmaal mee gestopt bent valt het allemaal wel mee. En het helpt ook dat er al 2 kilo af is!!!

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:01

Ik ken het echt zo erg.

Heb echt altijd zin in chips, als ik net wakker ben, smiddags, savonds echt altijd!
Ben nu ook bezig met mijn afkick programma.

Ik probeer nou alleen in het weekend chips te eten, maar dat is moeilijk.
Verder probeer ik om laat in de middag boodschappen te doen i.p.v. smorgens omdat ik in de middag ook avond eten moet kopen en dan is de verleiding niet zo groot als smorgens.

Ik ben er wel achter gekomen dat als er chips in huis is, dat ik het niet kan laten liggen (Moet op) maar sinds een maandje eet ik overdag eigenlijk niet meer.

Onder de chips verslaafde onder ons, hoelang zijn jullie al verslaafd?

Omdat de sigaretten binnenkort weer duurder worden wil ik afkicken van chips en roken, op een gezondere levensstijl!

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:04

als je s' avonds zoon erge honger hebt, dan eet je overdag te weinig.
goed ontbijten, lunchen, en een paar tussendoortjes.
dan niet overdag veel chips eten maar andere gezondere lekkere dingen zoeken

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:13

Echt stom hè dat je verslaafd raakt aan eten, ik vraag me af of er een stof in verwerkt wordt die dat veroorzaakt...
Misschien kun je het niet snoepen en meer bewegen combineren? Dat je bijvoorbeeld alleen maar een bakje chip pakt als je die dag zeker 15 minuten gefietst heb ofzo?
Ik had ook een chipsverslaving, en als er nu een zak chips/bus pringles in huis is eet ik 'm in 1 keer helemaal leeg.
Ik heb met mn ma afgesproken dat ze niets meer in huis haalt behalve met feestjes. Lukt aardig, jammer genoeg haalt ze nu andere snoep dingen, koekjes of winegums bijvoorbeeld. Ik vind ze helemaal niet lekker maar kan me helemaal stijf eraan eten, gewoon omdat ze in de kast liggen....
Ik probeer nu vaak een appel of kiwi of een schaaltje yoghurt te eten, al ik écht zin in iets hartigs heb neem ik een knackebrodje met oude kaas of een opkikker (van die drinkbouillon) en als ik daarna nóg trek heb dan sleep ik de hond mee naar buiten.
Ik ben in het afgelopen jaar 14kg afgevallen en ben als de dood dat het er weer aankomt, nu mn ouders een weekje op vakantie zijn heb ik al het snoep weggegooid :P Er ligt alleen nog pure chocolade (70%) in de kast, dat vind ik super lekker maar daar eet ik niet veel van om een of andere reden.
Succes in ieder geval...

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:14

Het kan ook aan het zout liggen: misschien heb je wel een zoutverslaving? Hierbij helpt alleen minderen en het duurt 8 tot 9 weken voordat je lichaam al het zout ontwend is (en je er dus geen behoefte meer aan hebt).

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:44

sandra1986 schreef:
als je s' avonds zoon erge honger hebt, dan eet je overdag te weinig.
goed ontbijten, lunchen, en een paar tussendoortjes.
dan niet overdag veel chips eten maar andere gezondere lekkere dingen zoeken

Ik ontbijt echt altijd. dan neem ik 2 boterhammen.
En in de middag 2 a 3 en een koekje.
's avonds stevige maaltijd
en dan daarna nog eens chips

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:46

Gewoon proberen om naar een bakje chips te gaan, ik moet ook iedere dag wel naturelchips hebben, (ik heb dan veel behoefte aan zout), en ik neem gewoon een bakje.

Eerst waren mijn darmen behoorlijk ziek daardoor werden mijn voedingsstoffen niet zo goed opgenomen en kon ik eten wat ik wou, werd toch niet veel zwaarder.. Maar nu ik geopereerd ben en het zieke stuk weggehaald is, moet ik echt minderen met eten want groei de pan uit :D

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 02:53

Ik had het met chocolade expresso/wit van verkade, als ik eraan denk dan loopt het water me in de mond. Het is me niet gelukt om met wilskracht te stoppen, jeetje wel geprobeerd maar bleef 2 repen per dag kopen en eten. Helaas voor mij, heb ik nu een probleem met mijn darm en kan al maanden geen chocolade verdragen. Ik vrees dat ik je geen tips kan geven, maar snap je verslaving. Probeer in een keer te stoppen of kinderzakjes te kopen.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:56

wat je niet in huis haalt, kun je ook niet opeten.
zo ga ik te werk tenminste

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:59

Lekker zit nu ook al aan de chips. :o Eet iedere dag wel een halve zak op. Maar ik wordt er dan ook niet dik van dat scheelt wel. :j

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:26

Ik ben ook zo!

Zodra ik thuis kom van school wil ik gewoon chips hebben :o
Kan zo een zak per dag opeten O:)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:48

geen chips meer in huis halen en wat later eten 's avonds? ik eet altijd tussen 8 en 9 's avonds en heb daarna dan ook geen honger meer oid. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:03

Ik ben er mee gestopt omdat ik van mezelf weet dat ik enorm gemakkelijk aankom en ik ondertussen toch al best een propje was (/ben) voel ik ook eigenlijk niet meer de behoefte om echt te snoepen. Nu ben ik een propje (misschien overdreven want het valt wel mee, maar toch), maar anders word ik echt dik. Nou dat vooruitzicht zorgt er wel voor dat ik nu echt zelden snoep. Vind het ook niet echt nodig, + het is heel erg ongezond.. Doe het nu alleen nog maar als ik logeer met vrienden oid, dan is het veel leuker om eens wat te snoepen.
Je kan ook afbouwen naar gezonde snacks, fruit, salades, waterijsje..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:42

Ik ben verhuisd en woon nu bij een familie die gewoon bijna niks in huis hebben... ik ben er in 1x vanaf!
Ik mag van mezelf nu alleen nog in het weekend en heb het op 1 zak / bus gezet per weekend. Gaat super en ben onwijs trots op mezelf. :)

Tip: gewoon niks meer in huis halen... en jezelf bezig houden zodat je niet wat anders gaat eten!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:48

Ik heb gehad dat ik gewoon elke dag meerdere bakjes chips at. Maar toen kon mijn lichaam dat nog aan, nu ben ik 17 en merk ik het aan mijn lichaam als ik teveel ga eten. Eerst at ik uit de zak of een 'groot' bakje. Toen las ik ergens dat je beter kleinere porties kon nemen (waarom ben ik daar zelf niet opgekomen?) en neem ik steeds kleinere bakjes met chips. Ik heb periodes dat ik veel chips eet en periodes dat ik minder eet. Zo blijft het een beetje in balans... Maar het is iig niet onmogelijk haha :P En sommige mensen zeggen: Niet meer kopen! Maar dat is ook nog niet zo eenvoudig... Klinkt wel zwak, maargoed. Mijn moeder koopt ongeveer 2 zakken chips in de week voor het gezin en als ze op zijn, zijn ze op. En als we over hebben koopt ze pas als ze op zijn.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:52

Ik denk dat je verslaafd bent aan Mononatriumglutamaat, oftewel E621.

Zoek hier eens meer over op als je zin hebt, krijg je vanzelf minder trek geloof me!