Hoe doen mensen dat toch?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:05

Of ga in Engeland wonen, daar zitten in de gewone zakken chips kleine zakjes van 20 gram. :P

Grapjasjes12

Re: Hoe doen mensen dat toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:06

vinegar and salt :+:

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:14

Menino schreef:
Wat een eerste stap kan zijn, is gewoon de dingen die je nu eet vervangen door gezondere vergelijkbare producten. Ipv een grote chocoladereep een kleintje ofzo (of 1 met minder kcal) ....
Wat bv. heeeel veel scheelt zijn pastasauzen. Er zijn sauzen waar 30 kcal per 100 gram inzit (biologische van de appie :9 ), en sauzen waar 150 (!!!) kcal inzitten. Als je daar niet bij stilstaat. Zelfde geldt voor pasta zelf. Je hebt pasta's waar 300 kcal inzitten, en ook volkoren macaroni waar 125 kcal inzit (volkoren van honig :9 )

Dat zijn al hele kleine stapje, en dat is gewoon een stukje bewustwording :) !

Dit is precies wat ik heb gedaan!

Ik ben niet heel dik maar de vetrol rond mijn middel begon toch wel uit te dijen. Toen ik aan het begin van de zomer met mijn 175 cm 71 kg woog ging bij mij definitief de knop om. Ik heb mijn chocolade broodbeleg vervangen door hero delight jam (weinig suiker), vette varkensworst is vervangen door gezondere kipfilet met komkommer. Ik neem nu altijd brood mee zodat ik me niet laat verleiden door ongezond kantine voer. 's ochtends een fruitje als tussendoor en 's middags een ontbijtkoek tussendoor. Ook in de warme maaltijd letten op ingrediënten. Ik ben een echte warm eten liefhebber en heb me nog niet op de hoeveelheid ingekort.

TS, ik ben ook niet zo'n zoetekauw maar groot liefhebben van chips! Ik mag nu van mezelf 1 keer week chips eten, van Lays, oven baked, zit 1/3 vet in van normale chips. Verder een keer per week schaaltje japanse mix. Op vaste dagen, dat is het enige dat ik vol kan houden. Dat gaat echt heel prima.

Verder mag ik op een verjaardag ook wel wat pakken, maar ik denk nu wel eerst na of het me waard is! Zo laat ik nu de taart staan want eigenlijk geef ik daar niet eens om. En dan neem ik wel een handje chips.

Hardlopen doe ik nu ook op twee vaste dagen, en ik ga het steeds makkelijker doen en wordt echt fitter. Ik doe het samen met mijn vriend, dat gaat wel beter dan alleen.

Ik ben nu ruim 3 kilo kwijt, de eerste 2,5 gingen heel snel, nu gaat het heel langzaam maar ik kan dit goed volhouden, heb helemaal geen behoefte aan meer eten!!

Oh, en voor die test bij de politie, dat gaat niet alleen om conditie. Je moet in die test ook doorzettingsvermogen hebben, want het gaat gewoon pijn doen.... ook bij mensen met een normale conditie. Mijn tip, zoek een voorbeeld filmpje op internet. Ga vervolgens het bos in en zet een vergelijkbaar rondje uit (over dingen springen, met zware blokken sjouwen en korte stukken rennen) en ga dat eens 4 minuten lang doen. Dan ben je beter voorbereid op de pijn die gaat komen!!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:22

phormicola schreef:
En wat is voor jou dan zoveel mogelijk? Ik ben namelijk iemand die 's ochtends eindeloos zou kunnen eten, maar de meeste mensen niet. :)

Gewoon schaaltje yoghurt/brinta, en daarnaast nog brood. Alleen brood lukt niet altijd. :+

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:48

Hoe was de voorlichting, TS?

Hier nog iemand die echt vreselijk ongezond leeft. Mijn grootste zonde; cola light.. ik drink gerust 1,5 a 2 liter weg op een dag. En hoewel er in light niks bijzonders zit qua calorien, krijg je er wel echt lekkere trek van. Ik eet heel de dag door troep. Zelden groenten of fruit..
Ik heb meerdere dieeten gevolgd maar ben alleen maar aangekomen omdat ik daarna weer verviel in mijn oude eetgewoonten.
De meeste gezonde producten ken ik niet eens.. quinoa :? griekse yoghurt :? zijn dingen die ik nooit gegeten heb, en wat de boer niet kent... ;)
sporten doe ik ook al tijden niet meer, en ik dij echt met de week uit :\
Meestal zit ik gewoon gedachteloos te eten en proef ik niet eens wat ik eet, of überhaupt dat ik wat eet }:0 Echt (ongezond) graasgedrag dus. En vaak ook emotie-eten als ik moe ben, of niet lekker in m'n vel zit... wat natuurlijk helemaal niet helpt maar op dat moment wel ff afleid van die emotie.
En steeds neem ik me voor dat ik morgen, of maandag echt ga 'beginnen' met lijnen, maar ik houd het nooit vol omdat ik helemaal anders moet gaan eten. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Van die kleine stapjes is wellicht wel een goed idee. Misschien om te beginnen eens tussendoor alleen fruit gaan eten in plaats van pakken koekjes en chocola :o

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 16:51

[STW] Gesolliciteerd bij de politie
Hier is mijn topic over mijn sollicitatie bij de politie, daar staat het hele verhaal over de voorlichting ;)

Ik herken mezelf zo in jou, alleen drink ik niet eens cola light, maar normale cola! Pff, moet nu op dieet voor mijn gezondheid (ben bij een homeopatische arts geweest en kwam met een waslijst van problemen terug, waaronder mijn suikerspiegel en schildklier die niet helemaal goed is) maar t valt vies tegen en t lukt me voor geen meter.. Maarja, me ouders zijn nu op vakantie en die komen zaterdag terug dus die moeten me maar gaan helpen, want als ik alleen thuis bent dan eet ik helemaal niet gezond ;)

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 15:28

Ben nu op het Dr. Frank dieet met eiwitshakes. 's Ochtends en 's middags een shake en tussendoor appeltjes en 's avonds veel groente met vlees. In het weekend alleen 's ochtends een shake en 's middags een gezonde lunch. Ben al een kilo kwijt in een paar dagen! Nu nog even een paar weken volhouden en dan ben ik zo weer op me streefgewicht. Ik heb eindelijk de discipline gevonden! Laatst wilde ik stiekem wat snoepen en toen dacht ik: Dat is zo zonde van al me doorzettingsvermogen tot nu toe! Dus heb eindelijk het licht gezien!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:17

Alsof ik het zelf heb geschreven. :')

Heb al 80 jaar het voornemen om te gaan hardlopen. Wil nu toch echt weer die strakke, platte buik die ik vroeger uit mezelf had. Maarja, er wat voor doen bestaat uit 10 buikoefeningen en het dan wel weer genoeg vinden voor een maand.

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 17:38

3 kilo in een week kwijt dankzij het Dr. Frank dieet icm eiwitshakes!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:57

Ik ken dit probleem ook!
Ik ben niet zwaar, en heb geen overgewicht maar heb toch wel een buikje, wat vollere benen en vooral lovehandles.
Ook ik heb vaak geprobeerd om gezonder te gaan leven door meer water te drinken ipv. frisdrank en minder te snoepen maar daar blijft 't ook bij.
Ik ben enigskind en woon bij mijn vader. Hierdoor is het onmogelijk om aan 'dieëten' mee te doen aangezien je daarvoor van alles en nog wat moet halen voor het eten. Ten eerste zijn de porties groot en het is zonde als ik het maar 1x gebruik en ten tweede dat ik het kan weggooien omdat je bijv. maar 1x in de week sla eet en je met de houdbaarheid van producten zit.
Ik heb een heel leuk jurkje gekocht voor de kerst alleen je ziet daar heel erg je lovehandles in, mijn doel is dus ook om voor de kerst van die dingen af te komen zodat ik er mooi uit zie in die jurk. Nu de vraag of het me gaat lukken..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:16

Grappig vlaatjee, ik ben aan de Atkins :D Ik heb dan een normaal gewicht, normaal vetpercentage en alles normaal op de verdere waslijst, maar er mag van mij best wel wat vanaf.
Het begin was even moeilijk, ik viel zowat om als ik opstond. Maar nu gaat het goed! :D

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 10:36

Ja ik ben ook niet heel dik ofzo, maar indd een buikje en lovehandels. De rest van mijn lijf is prima. Hopelijk lukt het je!

Goed zeg, phormicola! Ben je al veel kwijt? Ik neem nu alleen als ontbijt een shake en mag maar 1 colaatje per week (mocht ik de mega behoefte hebben aan cola). Dit heb ik met mezelf afgesproken. Ook zo min mogelijk snoepen (t liefst helemaal niet) en minder eten.
Ik voelde me eerst heel fit met het dieet, maar daarna zakte het toch, en was ik vrij energieloos. Nu gaat t weer beter nu ik een beetje aan t eten ben. En was alweer een halve kilo kwijt! :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:18

herkenbaar! Ik heb gelukkig niet de aanleg om dik te worden, maar merk het heel erg aan mijn energie als ik weer eens niet goed eet en te weinig beweeg.
Mijn vriend en ik hebben beiden een hekel aan koken en weinig inspiratie om heel gevarieerd en gezond te eten.
Toch lukt het ons nu redelijk (op het vaste chocolaatje/koekje na het eten na).
Overdags heb ik er minder moeite mee, vooral op mijn werk, waar we bijna nooit wat lekkers voor tussendoor hebben.
Ik sport op het moment niet meer bij een sportschool, maar wil dit wel weer oppakken. Voor mij is fitness werkelijk verschrikkelijk saai en vervelend, net als hardlopen, maar de aangeboden lessen zoals BBB of step vind ik erg leuk en motiverend en zeer effectief. Een vriendin meenemen is ook een goede tip.
Ik heb (en wat baal ik daar soms van) geen auto meer, en ook geen scooter oid. Alles moet dus lopend of met de fiets en dat scheelt ook al een heel stuk. Naar mijn paard is 30 minuten fietsen, dus op de dagen dat ik daarheen ga (meestal 4 keer per week) fiets is sowieso al een uur.
Ohja ik heb nu zo'n zakje met geschrapte worteltjes bij mijn pc liggen. Als het continu voor je neus ligt pak je het toch sneller als de trek komt opzetten.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:33

vlaatjee schreef:
Ja ik ben ook niet heel dik ofzo, maar indd een buikje en lovehandels. De rest van mijn lijf is prima. Hopelijk lukt het je!

Goed zeg, phormicola! Ben je al veel kwijt? Ik neem nu alleen als ontbijt een shake en mag maar 1 colaatje per week (mocht ik de mega behoefte hebben aan cola). Dit heb ik met mezelf afgesproken. Ook zo min mogelijk snoepen (t liefst helemaal niet) en minder eten.
Ik voelde me eerst heel fit met het dieet, maar daarna zakte het toch, en was ik vrij energieloos. Nu gaat t weer beter nu ik een beetje aan t eten ben. En was alweer een halve kilo kwijt! :)

Dankje! Jij bent wel bezig met een dieet he? Denk je dat zo'n dieet by my zou passen ?