Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Menino schreef:Wat een eerste stap kan zijn, is gewoon de dingen die je nu eet vervangen door gezondere vergelijkbare producten. Ipv een grote chocoladereep een kleintje ofzo (of 1 met minder kcal) ....
Wat bv. heeeel veel scheelt zijn pastasauzen. Er zijn sauzen waar 30 kcal per 100 gram inzit (biologische van de appie), en sauzen waar 150 (!!!) kcal inzitten. Als je daar niet bij stilstaat. Zelfde geldt voor pasta zelf. Je hebt pasta's waar 300 kcal inzitten, en ook volkoren macaroni waar 125 kcal inzit (volkoren van honig
)
Dat zijn al hele kleine stapje, en dat is gewoon een stukje bewustwording!
griekse yoghurt
zijn dingen die ik nooit gegeten heb, en wat de boer niet kent...
Echt (ongezond) graasgedrag dus. En vaak ook emotie-eten als ik moe ben, of niet lekker in m'n vel zit... wat natuurlijk helemaal niet helpt maar op dat moment wel ff afleid van die emotie.

Ik heb dan een normaal gewicht, normaal vetpercentage en alles normaal op de verdere waslijst, maar er mag van mij best wel wat vanaf.
vlaatjee schreef:Ja ik ben ook niet heel dik ofzo, maar indd een buikje en lovehandels. De rest van mijn lijf is prima. Hopelijk lukt het je!
Goed zeg, phormicola! Ben je al veel kwijt? Ik neem nu alleen als ontbijt een shake en mag maar 1 colaatje per week (mocht ik de mega behoefte hebben aan cola). Dit heb ik met mezelf afgesproken. Ook zo min mogelijk snoepen (t liefst helemaal niet) en minder eten.
Ik voelde me eerst heel fit met het dieet, maar daarna zakte het toch, en was ik vrij energieloos. Nu gaat t weer beter nu ik een beetje aan t eten ben. En was alweer een halve kilo kwijt!