Ik heb het altijd KOUD

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke86

Re: Ik heb het altijd KOUD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:48

Kan nu niet slapen omdat ik steeeeeeeeeeeeeeenkoude voeten heb !!!! Heb er al dubbele dekens overheen, maar helpt niks !

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 05:56

Ik heb het ook altijd standaard koud als de rest het lekker warm heeft. Als ik dan eens denk: oeh, dit is wel lekker! Dan heeft de rest het snikheet en vallen de kraaien dood uit de lucht :P
Daarbij zweet ik dan ook best veel, dus misschien ligt het daaraan? Zweten terwijl je het koud hebt, is toch niet goed? }:0

Ook heb ik het kouder als ik moe ben. Slaap je genoeg?

En tegen die koude voeten in bed: doe een lekkere pyama aan! Ik heb het steenkoud als ik alleen in ondergoed lig nu, dus dan is een kingsized t-shirt echt lekker. Als het nog kouder wordt, een extra fleecedeken erbij. En vooral flink stoken, zodat de omgeving ook warm is :D

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 06:11

Brrrrr ik heb het ook zoo vaak koud.. Ik ben gewoon nu al met mijn ski jas op straat geweest een paar keer.. Waaronder ook wel op de scooter omdat het zo koud is.. Vind het vreselijk dat de zomer nu toch op zn eindje komt.. Of dat nu over 2 weken is, of nu al... Ik heb het al koud bij het idee :')

*ondertussen zit ik in mijn kamer ook al met bodywarmer aan :o

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 06:16

Nog een lotgenoot..
ik slaap elke nacht met dubbel dekbed, en twee fleecedekens, en nog heb ik het koud.
dus sinds kort slaap ik nu ook met wollen sokken, en een trui :S
ook overdag op school..
ik heb dan een hele dikke trui aan, en nog heb ik het steenkoud.
ik heb het ook altijd al koud gehad..
ik hoop dat je uit je probleem komt!!!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 06:18

Lotgenoten!
Ik heb het ook altijd koud. Ik slaap daarom nu al in mn joggingpak & in de winter komen daar nog wel wat kleren bij.
Wat bij mij nog t beste werkt is zo kleden dat ik het niet koud krijg, want als dat eenmaal gebeurt wordt ik uren lang niet meer warm

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 06:25

Hier nog een koukleum! In de zomer slaap ik bijna altijd onder mn dekbed, heel de zomer misschien 3 nachten warm gehad. Maar omdat ik het in de winter niet meer warm krijg door mn dekbed gebruik in de zomer, heb ik dit jaar een wollen deken op mn bed gelegd. En sinds vannacht weer mn dekbedje :D veel te koud snachts. Savonds heb ik ook mn fleecetrui al aan of mn teddy badjas en dikke sokken! Heb mn winterjas zonder de binnenjas al aan (die is warm genoeg tot de vorst ;)) En ik ben al opzoek naar warme schoenen om mee te rijden en voor op stal! (als iemand een tip heeft ;) niet die van harry's horse met een rubberen voet want die zijn koud!)
Wat wel werkt in de winter is een skibroek van de aldi, zelfs op de brommer warme benen :D

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 06:50

hier nog 1 die het altijd koud heeft |( . heb ook al paar x mn winterjas aan gehad hoor brb :? . en slaap ook al onder mn winterdekbed :o :o :o

Maar voor de kouwkleumen onderons, schaf een ELECCTRISCHE DEKEN :)* aan....echt waar wat een zaligheid!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik laat em snachts niet aan maar zet em gewoon half uur van te voren aan en heerelijk warm bedje en NOOIT MEER KOUDE VOETEN! *\o/* *\o/* *\o/*

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 06:52

ja ik heb er sinds afgelopen winter ook 1! Idd heerlijk van te voren aanzetten en lekker warm in bed in die koude kamer :D

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:28

Nou jennasilver, ik geloof je best hoor.
Want toen ik nog op vakantie ging naar bij griekenland of zo is het ook heel warm overdag en in de avond kouder.
Dus ik sliep onder een dekbed en de rest had al teveel aan een lakentje. ^)

Als andere mensen dit topic zouden lezen zouden ze zeggen die verzinnen het :n een hoor in mijn geval echt waar :o

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:58

hoeveel vesten ik nu aan heb weet ik niet meer maar ik heb het nog steeds koud :Y)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:24

Ik meld me ook, wat een herkenning!
Ik heb het ALTIJD koud, vooral op kantoor.. Waar ik ook zit, wat ik ook doe. Ook thuis lig ik vaak onder een dekentje, terwijl mijn vriend in een shirtje zit. Ik kleed me warm aan en op kantoor gaat er nog een dikke trui overheen. Desondanks voel ik de kou tot op mn botten en zijn mijn handen zo ijskoud dat ik bijna niet meer kan typen..
Ik eet elke dag groenten en probeer wat meer fruit te eten. Verder eet ik goed en beweeg ik veel. Ik weeg niet heel veel, dat kan er wel mee te maken hebben. En daarnaast ben ik de laatste weken vreselijk moe, dat zal het ook wel wat erger makern..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:33

ik heb vanacht echt knudde geslapen,kreeg het maar niet warm onder de deken.
Hoe kan dat nou?Ik lag al onder een donsdeken en daarover een dikke zware beddensprei!
Ohhh en dan moet het échte koude weer nog komen brrrrrr

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:23

ohhh jaaaa, elektrische deken vindt ik ook HEERLIJK :-) <3

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:53

Een electrische deken is opzich niet goed voor je bloedsomloop, maar schijt.. Ik denk dat er van de winter ook eentje bij mij in huis komt :) :)

Nu valt het nog mee, in de nachten.., maar die koude voeten inderdaad... Oh en een laminaatvloer die 's morgens koud is.., al een reden om je bed niét uit te willen :')

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:57

zal wel al allemaal gezegd zijn, maar heb nu even niet de gelegenheid om het door te lezen, ga het zeker doen later op de dag...

Het kan komen door een slechte doorbloeding ( vernauwde aderen, kan door roken komen). Te kort eten ( lage stofwisseling), oververmoeidheid etc...
Er kunnen heeeel erg veel redenen zijn, maar vaak hebben eten, slaap en stess er wel wat mee temaken...
Ondergewicht zorgt zo wie zo voor een snellere daling in lichaamstemperatuur... Maar over het algemeen hebben slankere personen minder last van de warmte dan steviger personen en zullen het dus ook sneller koud hebben dan stevige personen...
Maar het kan ook een klap medische dingen zijn hoor...
Zou het er wel even met je HA over hebben...

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:00

Ik heb inderdaad wel een slechte doorbloeding.
Ik heb heel snel dat de toppen van mijn vingers 'dood' zijn. Ze zijn dan lijkwit en er stroomt geen bloed meer door. Erg lastig (en pijnlijk) om ze weer op temperatuur te krijgen dan!

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:14

Nou dan ben ik wel een hele speciale in dit topic hoor :o want ik ben niet te licht zou zelfs wel iets eraf mogen ik eet groente en fruit en ik rook en drink niet en heb ook geen stress.

Maar als ik zonder elektrische deken lig dan krijg ik het echt niet warm hoor ik heb het een tijd geprobeerd maar dan sliep ik even en dan werd ik weer midden in de nacht wakker klappertandend van de kou.
Dus dan zal het misschien niet zo goed zijn maar ik moet de volgende dag ook nog werken dus heb ik mijn slaap hard nodig. :j

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:19

Cowgirltjuh schreef:
DromenLies, dat ga ik zeker proberen!
We hebben thuis ook een sauna, dat zou ook de doorbloeding moeten bevorderen, geloof ik? Maar ik vind dat veel te heet, maarja, als het helpt.. :)
Phormicola, ik drink iedere ochtend 2 glazen melk..
Maar ik eet idd zelden tot nooit groenten en fruit.. Ik lust wat dat betreft weinig..
Het rare is dat toen ik een bloedtest liet afnemen al mijn vitaminenwaarden wel op peil waren, terwijl ik technisch gezien nooit
geen vitaminen binnen krijg?
Ik dacht zelf al aan een vitaminensupplement..
Heb een tijd lang zo'n supplement genomen maar had niet het gevoel dat ik me er beter van ging voelen..
Heb ook een tijdje geprobeerd gezonder te eten, dus 2 stukken fruit per dag, in de plaats van chocokoekjes yoghurtjes enzo
maar toen werd ik heel duizelig en flauw en toen ben ik daar mee gestopt..
gr

Kijk voor een supplement eens naar http://www.pharmaton.nl/nl/homepage.htm Pharmaton. Daar zit ook ginseng in, veel vitamines en mineralen. Dat is ook goed voor je weerstand!

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 12:03

Stress, daar zal het denk ik niet aan liggen..
Tegenwoordig slaap ik wel genoeg, het is me eindelijk gelukt om een ritme vast te krijgen,
ik kon vroeger nooit goed s morgens op (behalve als ik op wedstrijd moest natuurlijk ;)) en s avonds werd ik pas actief..
Nu doe ik een maand vakantiewerk en nu heb ik een normaal ritme :)
Ik was zeker van plan eens naar de huisarts te gaan!
Fijn dat er nog zo veel lotgenoten zijn.. Ik heb gisteren geslapen met 2 donsdekens!
groetjes

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:32

Hier nog een koukleum. Ik zie er nu al weer op tegen de winter en mijn dagelijkse fietstochtje naar het station... Brrr. Gister ook maar een andere jas gekocht, zomer ding was te koud en met mijn winterjas wil ik uit principe nog niet mee aan lopen (dikke kraag enz.). Wat ik momenteel bij ons thuis ook heel erg mis is ons kleed in de huiskamer. We hebben daar plavuizen liggen, dus dat is erg koud aan de voeten, normaal ligt er nog een kleed. Maar dat is nu naar de stomerij om schoon gemaakt te worden.. ;( Pantoffels zijn nu dus mijn beste vrienden!

Hoe doen jullie dat trouwens in de winter met handschoenen? Als ik op de fiets zit helpt 1 paar handschoenen echt niet.. Heb vaak ook 2 paar over elkaar heen aan, alleen vaak past dat net niet goed of zijn mijn handen nog erg koud..

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:57

Hier ook, altijd koud.

Ik eet overigens wel genoeg groente, maar weinig tot geen fruit. Wel ernstig overgewicht, dus daar kan het dan weer niet van komen.

Ik zit ook met dit weer met dikke truien aan, en mijn winterjas heb ik ook al aan. :Y)

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:09

Nou ik meld me ook! Ik ben altijd de eniste op kantoor die het koud heeft..
Als ik om me heen kijk heeft iedereen alleen een shirtje aan en ik lijk wel
Een mummy.. vervelend want kan nooit eens leuke truitjes aan hiero..
Ik zie ook altijd mega wit… maaja ook bij mij ontbreken de vitamientjes en groente een beetje :S

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:22

Ik ben trouwens wel iemand die me niet te warm wil kleden, ik heb nu 2 shirtjes en heb het wel een beetje koud.l
Maar ik weet dat als ik nu een trui aan doe dat ik in de winter aan 2 truien geen genoeg meer heb en dat vind ik ook weer zo raar.
Dan heb ik het liever nu een beetje koud dan dat ik in de winter te veel aan moet trekken.

Met posten deed ik altijd dikke paardrijhandschoenen aan dat was meestal genoeg anders deed ik er nog van die dunne wollen handschoenen onder aan.
Meestal had ik ook een legging onder mijn gewone broek aan en toen het echt heel koud was deed ik daar weer een regenbroek overheen.
Ik heb wel een hele fijne muts ik had altijd een warm hoofd en warme oren.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:24

JA ik :D
Maar ik heb dan ook een te lage bloeddruk..
Hoe oud ben je? Tieners hebben vaak ook een wat lagere bloeddruk....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:02

De zon schijnt en mijn dochter zit met een warme kersenpittenzak, ik heb het zoooooo koud.Ze mag van mij in de zomer nooit te dikke kleding aan, want wat moet je dan in de winter aan?