Ervaringen borstvergroting? (Bergmankliniek)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Finstar1991

Re: Ervaringen borstvergroting? (Bergmankliniek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:54

@ts. Ik vind dat jij je moet accepteren zoals je zelf bent.
Ik heb mss wel wat grotere borsten, maar ze hangen wel, maar ze zijn wel van mij.
Mijn neus is ook alsof ie 3 x is gebroken, maar zo hebben mijn ouders mij gemaakt.
Mijn billen vind ik ook te groot..

Maar wat ik probeer te zeggen is: je had al een oorcorrectie, nu wil je een borstvergroting, er komt altijd wel weer iets bij waar jij ontevreden over bent, en zo blijf je maar door gaan met pc en word je de zoveelste patty..

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:35

Ik wil mezelf nog even aanvullen:
Ik ben niet tegen plastische chirurgie! en ik geef .. dan ook gelijk wat betreft de neuscorrectie, als je weet dat je een stuk gelukkiger bent daarna, dan moet je het gewoon doen.
Maar ik heb bij ts het gevoel dat ze daarna niet perse een stuk gelukkiger is, maar dat er dan inderdaad wel weer iets anders zou zijn. maar misschien heb ik het wel helemaal mis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:01

Ylana, ik probeer TS een beetje wakker te schudden, ben niet tegen cosmetische chirurgie en jouw neus ziet er ook veel mooier uit maar bij ts krijg ik heel sterk het gevoel dat ze haar levensgeluk af laat hangen van hoe ze eruit ziet en dat is zo jammer want op de foto zie ik een hele mooie meid die volgens mij een negatief zelfbeeld heeft wat nergens voor nodig is.
Plastische chirurgie kan zeker bijdragen aan een beter gevoel maar als de aanleiding een negatief zelfbeeld is dan lossen operaties niets op, je voelt je hooguit een poosje beter maar dan komt er weer wat anders voorbij wat ook nog beter kan.
Ik had een vriendin die zo'n beetje alles heeft laten versleutelen aan zichzelf en er achterkwam dat ze er toch niet gelukkiger van werd, ze heeft een einde aan gemaakt, dit is misschien een extreem voorbeeld en misschien reageer ik daarom wel zo op de berichten van ts, hoop haar gewoon na te laten denken over hetgeen ze mee bezig is.
Als het een weloverwogen keuze is, prima maar geluk komt uit jezelf en niet alleen van je uiterlijk al lijkt dat op een bepaalde leeftijd wel zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:06

ik begin een raar smaakje te krijgen aan dit topic.
Ik krijg een beetje het idee dat het allemaal aandacht vragen rij is en dat de ts wil horen hoe mooi ze wel niet is eigenlijk. Er staat een mooie foto in haar profiel van een mooie meid, en dan heeft ze t over allerlij correcties en operaties, ik geloof er niet meer zo in! Ik denkd at het een kreet van aandacht is

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:18

Laat je daar vooral goed informeren en ga op je gevoel af, vaak raden ze je meer cc aan dan dat mooi is dus kijk wat mooi in de oefen BH staat en hoe je het zou willen, ookal raden ze je een grotere aan als jij tevreden bent met iets kleiner dan moet je dat doen. Neem ook mensen mee die je kunt vertrouwen naar een oefen consult en vraag hun mening. Ik ken iemand die niet veel mensen mee gevragen heeft met een eerlijke mening en nu enorme borsten gekregen heeft in vergelijking met haar lichaam. En ik ken ook verschillende die wel mensen mee gevraagt hebben met een eerlijke mening en het super mooi geworden is, heel natuurlijk en het had niet groter gemoeten, terwijl ze het haar aangeraden hadden.

Zorg in iedergeval dat je de eerste week altijd iemand bij de hand hebt die daadwerkelijk bij je is (niet iemand die je altijd kunt bellen want ik hoorde dat je de eerste dagen nog geen telefoon kunt oppakken). Vooral in de nacht is dat belangrijk maar ook zeker overdag.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 18:26

Cinnepin schreef:
ik begin een raar smaakje te krijgen aan dit topic.
Ik krijg een beetje het idee dat het allemaal aandacht vragen rij is en dat de ts wil horen hoe mooi ze wel niet is eigenlijk. Er staat een mooie foto in haar profiel van een mooie meid, en dan heeft ze t over allerlij correcties en operaties, ik geloof er niet meer zo in! Ik denkd at het een kreet van aandacht is

Dit vind ik wel heel erg triest hoor. :\
Ik heb ook een oorcorrectie gehad zoals ik al zei, daar heb ik ook een topic over geopend die tijd, daar heb ik veel aan gehad.
En wie ben jij dat je zo durft te oordelen over mij? Ik krijg al heel m'n leven genoeggggg aandacht, zoveel aandacht dat ik zelfs ruzie heb met m'n vriend.
Dus het draait me totaal niet om aandacht, ik vraag ervaringen, geen aandacht, en jullie hoeven niet in mijn profiel te kijken.
En ik vroeg ook helemaal niet wat jullie van mij vonden. :(:)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 18:28

Heb ook een hoop PBtjes gekregen, dankjewel!
Probeer ze morgen allemaal even te beantwoorden. :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:30

TS, ik zou zeggen, als jij je zekerder/gelukkiger voelt met een borstvergroting, gewoon doen! Het is jouw lichaam! Ik ben ook onzeker over mn lichaam, dus ik weet hoe je je voelt! Succes!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 18:34

xmarliez schreef:
Laat je daar vooral goed informeren en ga op je gevoel af, vaak raden ze je meer cc aan dan dat mooi is dus kijk wat mooi in de oefen BH staat en hoe je het zou willen, ookal raden ze je een grotere aan als jij tevreden bent met iets kleiner dan moet je dat doen. Neem ook mensen mee die je kunt vertrouwen naar een oefen consult en vraag hun mening. Ik ken iemand die niet veel mensen mee gevragen heeft met een eerlijke mening en nu enorme borsten gekregen heeft in vergelijking met haar lichaam. En ik ken ook verschillende die wel mensen mee gevraagt hebben met een eerlijke mening en het super mooi geworden is, heel natuurlijk en het had niet groter gemoeten, terwijl ze het haar aangeraden hadden.

Zorg in iedergeval dat je de eerste week altijd iemand bij de hand hebt die daadwerkelijk bij je is (niet iemand die je altijd kunt bellen want ik hoorde dat je de eerste dagen nog geen telefoon kunt oppakken). Vooral in de nacht is dat belangrijk maar ook zeker overdag.

Ik heb een mail gestuurd naar de kliniek, heb nog geen bericht terug, maar het is dan ook weekend
Hoop dat ik Maandag een bericht terug heb. :)
M'n vriend gaat mee, maar die is altijd overal op tegen, met m'n oorcorrectie heb ik alles zelf moeten doen dat ik uit ellende m'n moeder gebeld heb.
Als ik een boterham ging smeren omdat hij niks voor me deed, vroeg hij ook nog eens of ik er niet nog een paar voor hem kon smeren. :=
Hoop dat hij me dit keer wel wat meer steunt, anders logeer ik gewoon thuis dat is gelukkig geen probleem.

Ik ben nog aan het twijfelen, maar ik wil dit ook al jaren.
Heb met mijn oren ook getwijfeld, vlak voor narcose wilde ik nog wegrennen.. aan de ene kant ben ik er blij mee.. aan de andere kant.. 1 oor is nog niet goed.
Wil ook nog steeds geen mooie borsten voor anderen, maar gewoon puur voor mezelf, ik wil geen eens grote, maar gewoon een mooiere vorm.
Ik heb een vriend en hoop daar heel m'n leven samen mee te blijven.. maar ik schaam me gewoon nog steeds na 1.5 jaar en dit gaat nooit weg, dat weet ik gewoon.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:48

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:13

Ik wou alleen even vertellen dat wij hier thuis geen positieve ervaringen hebben met de Bergmankliniek...

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:19

take_one, je zegt zelf dat je niet tevreden bent over je ogen en oren (de correctie daarvan) heb je die ook bij de Bergman kliniek laten doen? In dat geval zou ik je Veldhuis aanraden, die zijn super op het gebied van plastische chirurgie. Hoor daar zoveel positieve verhalen over binnen en buiten mijn kenniskring (en met name over borstcorrecties).

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:00

xmarliez schreef:

Persoonlijk vind ik dit geen heel sterke argumentatie. Ik zie geen patiënten waarvoor de arts besluit dat groot mooi is tegen hun wil in, wel patiënten die groot willen en daar soms een beetje te weinig over nadenken vooraf. Sterker nog, een goede plastisch chirurg denkt niet in het motto "hoe groter, hoe mooier", maar is zich bewust van het risico op kapselvorming bij gebruik van grote protheses op een lijf dat daar niet voor gemaakt is.

Een goede kliniek informeert ook of er de eerste nacht "opvang" is. Met een fatsoenlijke painbuster en paracetamol is het de eerste weken niet heel aangenaam, maar wel prima door te komen (hoewel ik ook zeker patiënten heb gezien die het erg meegevallen is, die de beperkingen in wat ze mochten eerder hinderlijk vonden).

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:14

Als borstkankerpatiënte krijg ik dus een beetje stekelig gevoel bij een topic als dit. Waarom zou je je in vredesnaam druk maken over 1 cupmaatje verschil zolang je een stel gezonde borsten hebt? Ik zou een moord doen voor een kankervrije cup AA in plaats van mijn verminkte D-cup.
Wees toch blij dat je niet in je borsten hóeft te laten snijden!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 01:48

Ik heb wel eens een eng verhaal van een fotomodel bij verzorging gezien. Die vrouw haar implantaten waren eruit gegaan (?). Niet om je bang te maken ofzo, ook de operatie die ik graag wil draagt een risico met zich mee. Ik wil je alleen soort van waarschuwen, alleen dat klinkt te extreem vind ik hier..

En boven mij vind ik wel terecht, maar omdat ik ook iets wil veranderen aan mezelf vind ik mezelf arrogant.. Ik wil nl een operatie aan mijn oren, beter voor me als het er nu ook uit is. Hoop dat mijn vriendin dit straks leest. Ik heb er moeite mee om te vertellen, maargoed.. Ik denk toch dat het minder verstandig is om dat te doen. Mijn nicht heeft een verkleining gehad en heeft nu eeuwig blijvende lidtekens.. Zonde vind ik dat altijd, mensen die zich druk maken om uiterlijk. Alleen ik voel me niet zeker als ik bijvoorbeeld een elastiekje in moet bij gym of paardrijden. Ik kan niet meer relaxed paardrijden op die manier..

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:46

Overigens heb ik niets tegen plastische chirurgie in het algemeen. In vind het prima dat het bestaat en kan me helemaal voorstellen dat je iets aan jezelf laat doen als je echt iets hebt dat je als enorm storend kan ervaren. En dan bedoel ik bijvoorbeeld flaporen, in het oog springende huidafwijkingen of littekens. Of als je nadat je veel bent afgevallen huid over hebt. Een borstverkleining als je te zware borsten hebt die je in de weg zitten kan ik me ook indenken. Ja, ik kan me zelfs voorstellen dat je een borstvergroting zou willen als je écht bijna niks hebt.
Maar bij meiden die gewoon een normale cup B of C hebben en zonodig 1 maatje groter moeten uit een soort perfectionisme heb ik dan zo mijn bedenkingen. Waarom accepteer je jezelf niet zoals je bent? Bijna niemand heeft een perfect lichaam. En wie het wel heeft is niet per definitie aantrekkelijker dan iemand met een schoonheidsfoutje. Voor zover je van schoonheidsfoutjes kunt spreken, want smaken verschillen. Wat de één mooi vindt, kan de ander juist niet mooi vinden en andersom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:55

Oprtalj schreef:
Als borstkankerpatiënte krijg ik dus een beetje stekelig gevoel bij een topic als dit. Waarom zou je je in vredesnaam druk maken over 1 cupmaatje verschil zolang je een stel gezonde borsten hebt? Ik zou een moord doen voor een kankervrije cup AA in plaats van mijn verminkte D-cup.

Dat is precies wat ik ookal aangaf, waarom in een gezond lichaam laten snijden? Ik kan daar ook niet zo bij met mn hoofd!
Kijk ik heb een gezond lichaam ( godzijdank ) maar er zijn bij mij dingen die ik niet mooi vind! Maar geen haar op mn hoofd die eraan denkt er wat aan te laten doen! Ookal mag ik mezelf best gelukkig prijzen met mijn lichaam :).
Nee maar de risico's die je hebt met plastische chirurgie, nee nooit!
Al word ik door sommige mensen beschuldigd dat ik een borstvergroting heb laten doen! Nou ik heb het er geld er niet eens voor over, daar heb ik nog een mooie fjord voor, misschien wel 2 :D
Ik blijf bij mn mening als t niet hoeft zet dan geen messen in je lichaam :n

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:32

take_one schreef:
Heb eigenlijk geen slecht zelfvertrouwen (meer), ben best tevreden met mijn uiterlijk, en zie zelden iemand die leuker is dan mij.
Al klinkt dat wel heel erg egoistisch en arrogant, maar weet even niet hoe ik het beter kan verwoorden. :)

Joh vind je het gek als je van alles aan jezelf laat opereren. :roll:

Erg jammer vind ik het.
Wees toch eens blij met het lichaam dat je hebt, er zijn zoveel mensen die zouden willen dat ze een mooi gezond lichaam zouden hebben.
En wat doe jij? Jij laat het corrigeren en bijsnijden, meen je nou echt dat je daar mooier van wordt?

Doe wat je niet laten kan, maar ik vind het echt de allergrootste onzin.
'Niet in verhouding', meid kijk toch niet zoveel tv.

Mijn excuses als ik mensen hier mee beledig, maar ik snap niet dat je echt gelukkig kan zijn met iets dat niet eens van jezelf is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:59

idd dat ben je jezelf nie meer! Ik heb zoiets van what you see is what you get! En niet alles veranderd!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:17

Mensen... TS vraagt om ervaringen, niet of ze na een operatie zich zelf niet meer is... Dat jullie allemaal tevreden over jullie zelf zijn, of jullie er bij neer kunnen leggen, is heel fijn voor jullie. :) Maar er zijn ook mensen die zich lekkerder voelen met een maatje meer. Ik kan dat best begrijpen hoor! De reactie van Oprtralj snap ik ook, hoor!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:20

Laurabyouz, je bent me net voor.

Tegenstanders van cosmetische/plastische chirurgie kunnen een ander topic openen als zij hun gal willen spuwen over mensen die zonder in hun ogen 'geldige' reden een ingreep willen ondergaan.

Ik heb zelf alleen positieve ervaringen met plastische chirurgie, maar dat neemt niet weg dat de keuze voor een ingreep altijd even goed in overweging genomen moet worden. Dat doet TS hier, en ook dat is weer niet goed? :n
Hoop dat je mijn PB hebt gehad, TS!

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:56

Oprtalj schreef:

Helemaal waar,
Mijn moeder heeft ook borstkanker, Heeft ook al een hele hap van haar borst weg.
ts, doe het aub niet, wat oprtalj ook zegt, wees blij met je gezonde borsten.
Je wil later je kinderen toch nog wel borstvoeding wille geven?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:14

tja, als je er het geld voor hebt en het is iets dat je per sé wilt: doen!
maar ga bij jezelf te rade of je het doet omdat je iets "nieuws" wilt, of omdat je echt een hekel aan je borsten hebt.

ik zou dolgraag mijn borsten willen laten vergroten, ik heb een 75a(maar prop ze in 70b, anders zit bij elke armbeweging m'n bh onder m'n kin) en ik vind de vorm van mijn borsten ook niet mooi.
ik heb een kind, en m'n borsten zijn niets veranderd.
ik wil verder ook geen kinderen meer, dus als ik het geld ervoor had zou ik het gister nog hebben laten doen.
ik zou er wel gelukkiger van worden, ik kan niet naar m'n borsten kijken in de spiegel en vrijen doe ik het liefst met bh aan.
ik schaam me er voor en vind ze gewoon lelijk, en het is heel erg moeilijk om je daar overheen te zetten.

tevens kan ik de tegenstanders ook wel begrijpen, zo vind ik mijn oren ook niet mooi(te groot en iets van m'n hoofd af), maar daar zit ik niet zo mee dat ik ze zou willen laten corrigeren.
wat dat betreft heb ik wel zoiets van: ik ben gezond, waarom zou ik?!
tevens is het voor mensen met bijv. borstkanker heel moeilijk om te lezen dat iemand in een gezond lichaam zou willen snijden.
maar, hadden deze mensen ook geen wensen/minpunten aan hun lichaam voordat ze ziek werden?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:44

Finstar1991 schreef:
Helemaal waar,
Mijn moeder heeft ook borstkanker, Heeft ook al een hele hap van haar borst weg.
ts, doe het aub niet, wat oprtalj ook zegt, wees blij met je gezonde borsten.
Je wil later je kinderen toch nog wel borstvoeding wille geven?

Dus omdat andere mensen borstkanker hebben, zou niemand geen borstvergroting meer mogen.
Sorry hoor... Ik vind het heel erg voor jullie, maar ik ben blij dat die mogenlijkheid er bestaat.
En ik denk dat de TS ook verder alleen gebaat is wanneer haar vraag beantwoord wordt en niet wanneer er moraalridders blijven vertellen wat zij wel niet denkt of hoe ze geestelijk wel niet in elkaar zit.
Kom op zeg!
Laatst bijgewerkt door Ylana op 30-08-10 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:55

Borstvoeding kan nog gewoon na een bvg hoor?? Zelf na mijn verkleining zou ik volgens de chirurg nog bv moeten kunnen geven..

Iedereen heeft zn eigen redenen, ookal snap ik dat het gevoelig kan liggen in het kader van borstkanker. Maar laat mensen lekker de keuzes maken die zij willen maken. Ts wil een vergroting, de vraag is of de Bergmankliniek hier goed voor is. De vraag is niet of mensen het hier mee eens zijn.