En daar zit je dan...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:59

Niet zo slim hoor. Paracetamol onderdrukt vooral de koorts en remt de pijn.
Je verdoezelt nu je klachten...

detour

Re: En daar zit je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:00

Ja hoor, dus mag TS lekker creperen. Dat is dus de bedoeling..
Klachten kan ze melden. Ze mag toch wel iets aan de koorts en pijn doen?..

TS hoe was het bij de dokter?

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:08

Oja, dat is ook écht hélémaal wat ik bedoel!
Er is ook nog wel een middenweg he.
Ben benieuwd hoe het ging en wat ze zeiden.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:15

Vjestagirl schreef:
Vandaag.... Vond mijn moeder het vanmorgen niet nodig om naar de dokter te gaan aangezien ik geen koorts meer had en ook geen pijn...

Vanmiddag heb ik huilend over een berg gelopen, het deed zo veel pijn, continu aan 1 stuk door, moest echt iedere 10 minuten maar kon niet want geen wc, liep te klappertanden. Uiteindelijk met een paracetamol erin naar huis gegaan, morgen ochtend naar de dokter.

Ik vind je ouders ook wel wat laks reageren eerlijk gezegd. Ik was met mijn kind naar de dokter gegaan zeker met jouw symptomen. Bel eens met je eigen huisarts. En hebben jullie een reisverzekering met ziektekosten erbij dan kun je ook daar eens heen bellen.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:19

Ik weet wel dat ze in Scandinavie vaak niet zo van de AB zijn. Het is ook niet goed om AB voor ieder klachtje voor te schrijven met als gevolg resistente bacteriën. Sommige mensen willen voor iedere verkoudheid AB hebben! Dokters geloven dus niet alles omdat mensen toch vaak dingen iets aandikken zodat ze AB krijgen en maar lekker snel van de klachten afzijn...

Het klinkt echter wel alsof jij de AB echt nodig hebt en je kunt gewoon doorzeuren. De Zweden hebben echt goede artsen, maar net als in Nederland kun je een slechte treffen. Gewoon blijven proberen bij de artsen! Anders zit je straks met grotere problemen (maar dat weet je zelf ook best ;) )

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:21

Oslo_girl schreef:
Ik weet wel dat ze in Scandinavie vaak niet zo van de AB zijn. Het is ook niet goed om AB voor ieder klachtje voor te schrijven met als gevolg resistente bacteriën. Sommige mensen willen voor iedere verkoudheid AB hebben! Dokters geloven dus niet alles omdat mensen toch vaak dingen iets aandikken zodat ze AB krijgen en maar lekker snel van de klachten afzijn...

Het klinkt echter wel alsof jij de AB echt nodig hebt en je kunt gewoon doorzeuren. De Zweden hebben echt goede artsen, maar net als in Nederland kun je een slechte treffen. Gewoon blijven proberen bij de artsen! Anders zit je straks met grotere problemen (maar dat weet je zelf ook best ;) )

PRECIES!! :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 11:59

Zo, ik heb de AB hoor.

Vanmorgen hier naar de huisartsenpraktijk gereden. Daar werd ik in een wachtruimte gezet, en het duurde ff voordat ze iemand gevonden die het lef had om Engels met me te komen praten :+. Vragenlijstje ingevuld (mondeling) en toen AB meegekregen. Ze hebben geen urine gechecked of niets.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:00

Pff, dat is dan een turn off maar goed je hebt je kuur. ;)
Sterkte meis, ik hoop dat je nog even kan genieten! :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 12:02

Het mooiste was dat het consult nog gratis was ook. Ze kregen me sowieso al nauwelijks ingevoerd in het systeem, omdat ik geen Zweeds sofi nummer heb, en toen de computer me ook nog eens 6000 kronen wilde laten betalen, ipv 600 (ongeveer €60) hoefde ik niet te betalen :P :+

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:04

Gelukkig maar dat je nu eindelijk AB hebt! En nog mooi dat het gratis was ook, hahaha. Dat mag wel na het gedoe.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:08

Gelukkig!

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:52

heheh, eindelijk! Beterschap.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 18:20

Dank je!

Om een of andere reden voel ik me nu al n stuk beter, waarschijnkijk de wetenschap dat het nu snel over gaat :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:07

Hopelijk knap je snel weer op.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:21

Pff ts wat een gedoe. Toevallig was het voor mij deze vakantie ook weer zo ver. Lekker in een tentje in Frankrijk (natuurlijk het verste plekje van het toiletgebouw af...) Ik voelde het ook al aankomen (heb het ook al vaker gehad, en ja ik houd me ook aan alle regels). Geprobeerd 1 dag om het te onderdrukken (6 liter gedronken, 2 flessen cranberrysap + vitamine C). Helaas ook in de nacht koorts, bloed in de urine, veel pijn en om de zoveel tijd naar de wc (leuk op de camping in het donker). De volgende dag naar een Franse huisarts, netjes geholpen, urine getest en hup aan de antibiotica. Nog een dagje rot gevoeld maar daarna was ik weer helemaal terug! Hopelijk voel jij je ook snel beter!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:27

gelukkig :D fijn ook dat het grateloos was :P hihi

beterschap en knap snel op :D