Harde lenzen met paardrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 10:04

Kelly_ann schreef:
Pinacolada schreef:
Zou echt voor zachte gaan als ik jou was, mijn opticien raadt harde lenzen ook echt af met paardrijden.

Een opticien zal zelden harde lenzen aanraden... oogartsen daarentegen vervloeken de zachte lenzen bijna :+

Opticiens die als eerste zijn begonnen met brillen raden zachte lenzen aan, opticiens die zijn begonnen met lenzen raden harde lenzen aan. Misschien meer verstand daarin?

Pinacolada

Re: Harde lenzen met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:50

Mijn opticien is ook halve oogarts enzo, is duuuuurrr maar wel goed dus heb er alle vertrouwen in dat hij weet waar hij het over heeft. De ene zachte lens zal de andere ook niet zijn, er zijn zoveel soorten! Als zachte lenzen slecht voor je ogen zouden zijn zou half nederland al blind zijn lijkt me :Y)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:54

Ik heb zelf harde lenzen !
heb er opzich vrij weinig last van. Als je ze gewoon elke dag goed schoonmaakt etc.

ik vind harde lenzen zelf beter voor mijn ogen, omdat je sneller merkt dat er iets achter zit.
Hierdoor kan je het er eerder achter vandaan halen en beschadigen je ogen minder!

Succes ;)

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:56

Paardrijden en harde lenzen is een ramp! Tenminste dat was het voor mij. Overgestapt naar zachte lenzen en nu nergens meer last van. Een bril met paardrijden vind ik echt verschrikkelijk. Dat ding slaat aan, als t regent zie je ookal niks.
Heb -8 en -7 met cilinder en die zachte lenzen geven nooit problemen en heb ze al zeker een jaar of 15.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:56

ik heb zachte lenzen en 1x harde geprobeerd! Wat een dramaaaaaaaaaaaaaaaaa.... auw auw auw, tranende ogen en wist niet hoe snel ik ze weer uit moest doen, wat een krengen zijn dat!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:57

ik weet niet wat jullie dan met jullie lenzen hebben gedaan :P

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:07

heb 2 jaar harde lenzen gehad Patricia, normaal gebruik is geen probleem, alleen met paardrijden is het niet fijn.
De een zal nu eenmaal gevoeligere ogen hebben als de ander.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:16

Frenka schreef:
heb 2 jaar harde lenzen gehad Patricia, normaal gebruik is geen probleem, alleen met paardrijden is het niet fijn.

Het zal inderdaad wel afhankelijk zijn van de ogen, sommigen zijn gevoeliger dan anderen. Bij de paarden heb ik er eigenlijk ook bijna geen last van, maar ik kan me best voorstellen dat andere mensen met harde lenzen er wel veel last van kunnen hebben. Voor mij werken harde lenzen in ieder geval prima, mijn zus heeft ook harde lenzen en bij de paarden gaat het bij haar ook prima. Mijn moeder heeft ook harde lenzen maar als zij zou gaan paardrijden (niet dat dat ooit gaat gebeuren :P) dan weet ik wel zeker dat zij er veel meer last van zou hebben, haar ogen zijn gevoeliger voor stof e.d.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:18

Frenka schreef:

dat is idd waar :j

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:26

Ik vond het echt helemaal niks. Mag nu zelfs al geen zachte lenzen meer dragen officieel, met rijden en stappen etc draag ik ze nog wel. Op het werk mag ik de bril weer op. Vandaar dat ik harde lenzen moest proberen, maar dat konden mijn ogen helemaal niet verdragen en met stallen afmesten vond ik al een ramp!! Snelle beslissing genomen en maar een bril gekocht!

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 14:45

Hoe doen jullie trouwens dan mascara/eyeliner op? Ik hoor dat je dat mag doen nadat je je lenzen heb in gedaan. Ik zet wel eens een lijntje op het randje van mijn ooglid of hoe je dat ook noemt (net onder het oog). Is dat nog steeds mogelijk met harde en zachte lenzen?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:50

Ja natuurlijk :)
Make up gewoon opdoen nadat je de lenzen in gedaan hebt. Als je ze er uit wilt halen en je hebt nog make up dan moet je eerst je lenzen eruit halen en dan je make up verwijderen.

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:02

Ik zie hier allemaal mensen zeggen dat ze 1x harde lenzen hebben geprobeerd en het niets vonden. Dat is ook geen wonder, want je ogen moeten wennen aan harde lenzen, pas na 2/3 weken dragen zitten ze optimaal.
Buiten dat doe ik ook mijn (harde) lenzen niet in met paardrijden, ik ben ook nogal gevoelig voor stof en dat heb je nu eenmaal veel bij de paarden. Bril op en geen probleem wat mij betreft.
Ik vind de oplossing die wordt aangedragen met harde lenzen normaal en zachte daglenzen als je naar de paarden gaat ook wel een goede. Let wel op dat je ogen inderdaad vervormen door de harde lenzen en dus de twee soorten lenzen een andere sterkte moeten hebben.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:09

Peuk schreef:
Ja natuurlijk :)
Make up gewoon opdoen nadat je de lenzen in gedaan hebt. Als je ze er uit wilt halen en je hebt nog make up dan moet je eerst je lenzen eruit halen en dan je make up verwijderen.

Dit klopt niet...

Eerst je lenzen in, dan make-up op doen.
En eerst je make-up verwijderen, dan je lenzen uit.

Edit: wel je ogen goed dicht houden met verwijderen of in elk geval zorgen dat je niet je lens gaat verschuiven.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:14

Shannonnekke schreef:
Heeft rijd iemand met harde lenzen paard? En er verder positief over is?
Want ik hoor veel mensen die zachte lenzen door het paardrijden hebben gekozen, vanwege de stofjes.

Ik.

Ik heb inmiddels al 18 jaar harde lenzen en ik kan er ook prima mee overweg tussen de paarden. Je moet er wel wat handigheid in krijgen - de eerste keren sta je met je snufferd vol in het stof en lopen de tranen over je wangen. Zolang je niet in grote groepen achteraan rijdt met een buitenrit gaat het uitstekend en 's zomers draag ik wel eens een zonnebril tegen het ergste stof.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:48

Hilli schreef:
Shannonnekke schreef:
Heeft rijd iemand met harde lenzen paard? En er verder positief over is?
Want ik hoor veel mensen die zachte lenzen door het paardrijden hebben gekozen, vanwege de stofjes.

Ik.

Ik heb inmiddels al 18 jaar harde lenzen en ik kan er ook prima mee overweg tussen de paarden.
Sluit me hier bij aan. Heb inmiddels al meer dan 30 jaar harde lenzen, geen probleem!
Wat me wel opvalt is dat over het algemeen mensen met een lichtere oogkleur meer last hebben van harde lenzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:12

mijn moeder heeft harde lenzen en heeft er tussen de paarden heel veel last van. als de bak ook maar een beetje stoffig is dan kan ze direct al een zonnebril op.

ik zelf heb zachte lenzen en heb nergens last van, hoe stoffig de bak ook is.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:54

MarjaG schreef:
Wat me wel opvalt is dat over het algemeen mensen met een lichtere oogkleur meer last hebben van harde lenzen.

Ik heb bruine ogen en al 25 jaar harde lenzen. Zijn duurder dan zachte lenzen maar met mijn laatste paar heb ik 12 jaar gedaan dus dat maakt het weer een stuk goedkoper. Niet kwijtraken tussendoor :D

Janientje schreef:
magicmist schreef:
ik kan geen zachte lenzen, want heb een te grote cylinder

Hoe groot is jou cilinder dan wel niet? :P

Ik kan ook geen zachte lenzen door cylindrische afwijking naar 2 kanten. Ze plakken niet en zag de eerste dag nog goed, de 2e dag al minder en de 3e dag niks meer :D

Make up haal ik er pas af als ik lenzen uit heb. Uit gemak eigenlijk, want als ik moe ben wrijf ik net zo lekker door mijn ogen met lenzen in. Ik slaap er ook gewoon mee (dutje op de bank, geen hele nachten ;) ), geen probleem!

Maar paardrijden :=
Dat is een ander verhaal... dat lukt me ECHT niet, ik krijg al pijn aan mijn ogen als ik langs de bak loop :+
Toen ik nog in de probeerfase zat kreeg ik ook van oogarts te horen dat ik dit ECHT niet moest doen, er zaten al krasjes op mijn hoornvlies, hij dacht dat ik net een vuiltje achter mijn lens gehad had, nee dus, die was van de avond ervoor.
Dus toch maar aan de bril voor het rijden... niet ideaal, zeker niet met regen... maar goed, ik zie tenminste alles ;)
Ik rij ook wel eens met zonnebril (op sterkte) maar dat vind ik toch niks hoor, zie mezelf daar ook niet mee door de binnenbak gaan... en de zon schijnt ook heel vaak niet in Nederland... neem vandaag :D

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:04

Ik heb ook harde lenzen en met paardrijden buiten als het erg stoffig is kan het erg lastig zijn.
Maar in de binnenbak heb ik zelden last gehad, nu rij ik vaak op verharde weg en helemaal geen last.
Misschien ook handig om een ienemieniespiegeltje mee te nemen dan.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:32

stellaard schreef:
Ik heb ook harde lenzen en met paardrijden buiten als het erg stoffig is kan het erg lastig zijn.
Maar in de binnenbak heb ik zelden last gehad, nu rij ik vaak op verharde weg en helemaal geen last.
Misschien ook handig om een ienemieniespiegeltje mee te nemen dan.

tipje: Extra zuigertje kopen en meenemen
ik gebruik m'n mobiel als spiegel om uit te halen en in te zetten :+

Ik heb een keer 30 minuten jankend in de auto gezeten omdat er wat onder zit wat er niet uit wou.... en zeer dat het deed
ik kon echtn iet meer
was in staat m'n oog eruit te krabben _O-

toen kwamen we langs een opticien, ik ben die winkel in gekropen, heb geroepen: zuigertje heeft iemand een zuigertje !?!?!? en mocht meteen voor _O-

dat is m'n ergste ervaring :+
maar dat heb ik maar 1x gehad in 10 jaar harde lenzen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:23

Ik duw hem dan altijd "verkeerd", dus op het oogwit, even bijkomen, weer goed doen, op tanden bijten, en dan uit doen :D
Die zuigertjes heb ik dan weer niks mee :D

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:31

Ik had altijd zachte lenzen, eigenlijk nooit echt last gehad. Ja soms, maar dat was niet door mn lenzen, maar door de hooikoorts!
Ik vond harde lenzen altijd een eng idee hahaha, heb het ook nooit geprobeerd.

Nu hoef ik niets meer te gebruiken gelukkig, helemaal ideaal :+ :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:34

Heb je laten laseren ofzo?

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:47

:j

In principe had ik eerst zoiets van, nu ik gewoon lenzen kan dragen en ik geen last heb vind ik het zo ook prima. Laseren wilde ik sowieso wel graag, maar 't was geen must..
Toen ben ik gaan solliciteren bij de politie, en was mijn visus niet goed.

Toen heb ik besloten mijn ogen te laten laseren :j

Ik zou zeggen, als je de kans hebt (en als het kan, niet bij iedereen kan het), doen!
Echt waar, het is ideaal.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:50

Durf het niet, heb naast de jubelverhalen ook een aantal gevallen gehoord waar het goed mis is gegaan :o lees: bijna blind aan 1 oog
Dan maar lenzen en brillen ;)