Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ariebombarie schreef:wel heel interessant Lindymoet ik misschien ook eens gaan bijhouden
hoe voelt een eisprong precies eigenlijk
Ik voel het rechts trouwens wel beter dan links. Je kunt het niet als enige methode gebruiken, maar als je het toevallig voelt ben je wel extra zeker en hoef je niet zo veel veiligheidsdagen in te bouwen en heb je dus extra condoomloze dagen. 
piewie schreef:Ik was ook zeer labiel tijdens het pil gebruik, ik kwam erachter toen ik een andere kreeg omdat de mijne niet meer vergoed werd.
Je hoefde maar met een vinger naar me te wijzen en ik jankte.
Ben naar de huisarts gegaan en heb gevraagd wat de alternatieven waren.
Hij schreef me de nuvaring voor. Super ding gewoon. Ben 9kg afgevallen en voel me een stuk beter. Er zit de helft minder hormonen in. En nog kan ik zelf mijn cyclus bepalen.
Hij wordt niet volledig vergoed, maar dat heb ik er wel voor over.

piewie schreef:nuvaring slik je niet. Is een ring die je voor 3 weken inbrengt en dan een week eruit laat en weer opnieuw inbrengt.
Je kunt met de nuvaring ook een menstruatie overslaan.
Dan breng je na 3 weken gelijk weer een nieuwe in. Ik ben super tevreden over de nuvaring.
LindyH schreef:Ariebombarie schreef:wel heel interessant Lindymoet ik misschien ook eens gaan bijhouden
hoe voelt een eisprong precies eigenlijk
Dat voelt als een mini-menstruatiepijntje.Ik voel het rechts trouwens wel beter dan links. Je kunt het niet als enige methode gebruiken, maar als je het toevallig voelt ben je wel extra zeker en hoef je niet zo veel veiligheidsdagen in te bouwen en heb je dus extra condoomloze dagen.
Voor het temperaturen heb je wel een digitale thermometer nodig want je moet hele kleine verschillen kunnen meten. Ik heb zelf expres zo'n snelle genomen van 8 seconden. Die zijn wat duurder dan normale, maar ik was bang dat ik het anders makkelijker zou laten zitten, en dat moet je natuurlijk niet hebben. 8 seconden heeft iedereen 's ochtends wel.
Ik heb echt heel kort dan alle klachten die ik rond m'n menstruatie heb, maar dan echt maar een paar minuten. Dus heel kort koortsachtig gevoel, heel kort pijn, even een raar gevoel en that's it. Ik denk dan altijd: 'Huh, wordt ik nu al ongesteld?' Maar ik dacht al dat dat m'n eisprong was ja
Grappig.. 
Sanny_lief schreef:piewie schreef:nuvaring slik je niet. Is een ring die je voor 3 weken inbrengt en dan een week eruit laat en weer opnieuw inbrengt.
Je kunt met de nuvaring ook een menstruatie overslaan.
Dan breng je na 3 weken gelijk weer een nieuwe in. Ik ben super tevreden over de nuvaring.
Daarom staat 'doorslikken' ook tussen haakjes. Ik begrijp dat je het ding niet slikt. Heb het later over inbrengen.![]()
Maar wel bedankt voor je antwoord!

Juul schreef:LindyH schreef:
Dat voelt als een mini-menstruatiepijntje.Ik voel het rechts trouwens wel beter dan links. Je kunt het niet als enige methode gebruiken, maar als je het toevallig voelt ben je wel extra zeker en hoef je niet zo veel veiligheidsdagen in te bouwen en heb je dus extra condoomloze dagen.
Voor het temperaturen heb je wel een digitale thermometer nodig want je moet hele kleine verschillen kunnen meten. Ik heb zelf expres zo'n snelle genomen van 8 seconden. Die zijn wat duurder dan normale, maar ik was bang dat ik het anders makkelijker zou laten zitten, en dat moet je natuurlijk niet hebben. 8 seconden heeft iedereen 's ochtends wel.
Hmm.. ik voel m'n eisprong dan alIk heb echt heel kort dan alle klachten die ik rond m'n menstruatie heb, maar dan echt maar een paar minuten. Dus heel kort koortsachtig gevoel, heel kort pijn, even een raar gevoel en that's it. Ik denk dan altijd: 'Huh, wordt ik nu al ongesteld?' Maar ik dacht al dat dat m'n eisprong was ja
Grappig..
Ariebombarie schreef:[naam] schreef:Hmm.. ik voel m'n eisprong dan alIk heb echt heel kort dan alle klachten die ik rond m'n menstruatie heb, maar dan echt maar een paar minuten. Dus heel kort koortsachtig gevoel, heel kort pijn, even een raar gevoel en that's it. Ik denk dan altijd: 'Huh, wordt ik nu al ongesteld?' Maar ik dacht al dat dat m'n eisprong was ja
Grappig..
dan denk ik dat ik em nu heb
En dat klopt ook wel, want 2 weken geleden was ik ongesteld.. 
kan dat
piewie schreef:Ik was ook zeer labiel tijdens het pil gebruik, ik kwam erachter toen ik een andere kreeg omdat de mijne niet meer vergoed werd.
Je hoefde maar met een vinger naar me te wijzen en ik jankte.
Ben naar de huisarts gegaan en heb gevraagd wat de alternatieven waren.
Hij schreef me de nuvaring voor. Super ding gewoon. Ben 9kg afgevallen en voel me een stuk beter. Er zit de helft minder hormonen in. En nog kan ik zelf mijn cyclus bepalen.
Hij wordt niet volledig vergoed, maar dat heb ik er wel voor over.

misschien word ik wel gewoon ongi vanavond
LindyH schreef:Gerbenfroh schreef:Maar de mensen die hem niet meer slikken, wat doen die dan? Constant met een condoom?
Periodieke onthouding met condoom.
Dus goed je cyclus bijhouden op papier door dagelijks je temperatuur te meten. Er zijn maar een paar dagen per maand dat je zwanger kunt worden. De kunst is om precies te weten wanneer die dagen zijn en op die dagen doe je het dan met condoom, of gewoon niet.![]()
Het kost wat moeite, maar alles beter dan de pil. Het is trouwens ook nog heel interessant en je krijgt meer inzicht in je eigen lichaam. Ik heb bijvoorbeeld ontdekt dat ik ook een soort PMS heb voor mijn eisprong. Altijd goed om te weten...