Depressief en aan de pil? Waarschuwing.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:50

ik mag me zelf gelukkig prijzen, ik slik de microgynon 30, maar heb verder nergens geen last van, ook niet dat ik dikker er van wordt ofzo
wil alle andere wel sterkte wensen

brendalevita

Re: Depressief en aan de pil? Waarschuwing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:54

De yasmin wordt niet volledig vergoedt ,ik betaal 15 euro per 3 maand.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:56

Ik was ook zeer labiel tijdens het pil gebruik, ik kwam erachter toen ik een andere kreeg omdat de mijne niet meer vergoed werd.
Je hoefde maar met een vinger naar me te wijzen en ik jankte.
Ben naar de huisarts gegaan en heb gevraagd wat de alternatieven waren.
Hij schreef me de nuvaring voor. Super ding gewoon. Ben 9kg afgevallen en voel me een stuk beter. Er zit de helft minder hormonen in. En nog kan ik zelf mijn cyclus bepalen.
Hij wordt niet volledig vergoed, maar dat heb ik er wel voor over.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:57

Ariebombarie schreef:
wel heel interessant Lindy :j moet ik misschien ook eens gaan bijhouden :j

hoe voelt een eisprong precies eigenlijk :=

Dat voelt als een mini-menstruatiepijntje. :D Ik voel het rechts trouwens wel beter dan links. Je kunt het niet als enige methode gebruiken, maar als je het toevallig voelt ben je wel extra zeker en hoef je niet zo veel veiligheidsdagen in te bouwen en heb je dus extra condoomloze dagen. :D

Voor het temperaturen heb je wel een digitale thermometer nodig want je moet hele kleine verschillen kunnen meten. Ik heb zelf expres zo'n snelle genomen van 8 seconden. Die zijn wat duurder dan normale, maar ik was bang dat ik het anders makkelijker zou laten zitten, en dat moet je natuurlijk niet hebben. 8 seconden heeft iedereen 's ochtends wel.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 23-08-10 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:57

ik slik ook Diana en heb daardoor ook af en toe problemen.
Soms slaat mijn hormonenwinkel gewoon tilt en valt er met mij niets meer aan te vangen omdat ik dan stemmingswisselingen heb om U tegen te zeggen :D

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:06

piewie schreef:
Ik was ook zeer labiel tijdens het pil gebruik, ik kwam erachter toen ik een andere kreeg omdat de mijne niet meer vergoed werd.
Hij schreef me de nuvaring voor. Super ding gewoon. Ben 9kg afgevallen en voel me een stuk beter. Er zit de helft minder hormonen in. En nog kan ik zelf mijn cyclus bepalen.

Ik zit nu ook op het b-merk van Microgynon, dus zo'n goedkope nagemaakte versie, die ik alleen nog maar bij de apotheek kan krijgen. Heb de eerste twee maanden waanzinnige koppijn gehad en ben boos terug gegaan dat ik de 'oude' pil weer wilde. Ging dus mooi niet gebeuren.

Nu zit ik na te denken over die Nuvaring. Ook omdat ik altijd moe ben en veel, heel veel hoofdpijn heb. Misschien maar eens naar de huisarts.

Kan je met die Nuvaring ook twee maanden 'doorslikken' (dus na een maand meteen een nieuwe inbrengen?)en daarna pas ongesteld worden. Ik heb er namelijk zo'n grondige hekel aan, dat ik de pil ook doorslik.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:09

nuvaring slik je niet. Is een ring die je voor 3 weken inbrengt en dan een week eruit laat en weer opnieuw inbrengt.
Je kunt met de nuvaring ook een menstruatie overslaan.
Dan breng je na 3 weken gelijk weer een nieuwe in. Ik ben super tevreden over de nuvaring.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:11

€15 in 3 maanden voor Yasmin is ook wel te doen :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:13

bij mij 'liep' de nuvaring naar buiten :')

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:14

piewie schreef:
nuvaring slik je niet. Is een ring die je voor 3 weken inbrengt en dan een week eruit laat en weer opnieuw inbrengt.
Dan breng je na 3 weken gelijk weer een nieuwe in. Ik ben super tevreden over de nuvaring.

Daarom staat 'doorslikken' ook tussen haakjes. Ik begrijp dat je het ding niet slikt. Heb het later over inbrengen. :D

Maar wel bedankt voor je antwoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:16

LindyH schreef:
Ariebombarie schreef:
wel heel interessant Lindy :j moet ik misschien ook eens gaan bijhouden :j

hoe voelt een eisprong precies eigenlijk :=

Dat voelt als een mini-menstruatiepijntje. :D Ik voel het rechts trouwens wel beter dan links. Je kunt het niet als enige methode gebruiken, maar als je het toevallig voelt ben je wel extra zeker en hoef je niet zo veel veiligheidsdagen in te bouwen en heb je dus extra condoomloze dagen. :D

Voor het temperaturen heb je wel een digitale thermometer nodig want je moet hele kleine verschillen kunnen meten. Ik heb zelf expres zo'n snelle genomen van 8 seconden. Die zijn wat duurder dan normale, maar ik was bang dat ik het anders makkelijker zou laten zitten, en dat moet je natuurlijk niet hebben. 8 seconden heeft iedereen 's ochtends wel.

Hmm.. ik voel m'n eisprong dan al :') Ik heb echt heel kort dan alle klachten die ik rond m'n menstruatie heb, maar dan echt maar een paar minuten. Dus heel kort koortsachtig gevoel, heel kort pijn, even een raar gevoel en that's it. Ik denk dan altijd: 'Huh, wordt ik nu al ongesteld?' Maar ik dacht al dat dat m'n eisprong was ja :j Grappig..

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:16

Sanny_lief schreef:
piewie schreef:

Daarom staat 'doorslikken' ook tussen haakjes. Ik begrijp dat je het ding niet slikt. Heb het later over inbrengen. :D

Maar wel bedankt voor je antwoord!

:o :+ ;)

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:19

om de reden van de TS heb ik ook de nuvaring. Inmiddels al een jaar of 4 en hardstikke tevreden!
beetje duur helaas maar verder alle "voordelen" van de pil zonder de nadelen. en inderdaad ik ben er toen 5 kilo van afgevallen!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:19

Juul schreef:
LindyH schreef:

Hmm.. ik voel m'n eisprong dan al :') Ik heb echt heel kort dan alle klachten die ik rond m'n menstruatie heb, maar dan echt maar een paar minuten. Dus heel kort koortsachtig gevoel, heel kort pijn, even een raar gevoel en that's it. Ik denk dan altijd: 'Huh, wordt ik nu al ongesteld?' Maar ik dacht al dat dat m'n eisprong was ja :j Grappig..

dan denk ik dat ik em nu heb :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:20

Hier nog iemand die er pas na jaren achter gekomen is dat ze niet bepaald vrolijker werd van de pil!

Op mijn 17e aan de pil gegaan en op mijn 20e weer gestopt. In de tussentijd flink rot gevoeld en op het depressieve af idd!

Sinds mijn 20e een mirena en gewoon van alle stemmingswisselingen af! Heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:21

Ariebombarie schreef:
[naam] schreef:

dan denk ik dat ik em nu heb :')

Ik vanmorgen _O- En dat klopt ook wel, want 2 weken geleden was ik ongesteld..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:23

ik 3 wk geleden := kan dat :=

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:27

Hier zelfde verhaal: vroeger de Diane 35 en depressief. Gewoon wat de TS al zegt in haar openingspost, lusteloos, de negatieve kanten zien en ook aankomen/ vreetbuien...
Toen een tijdje Stediril, maar zelfde verhaal.

Maar wat moet je? Heb een tijdje een spiraaltje gehad en daar kon ik ook niet tegen, miskraam gehad...
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 23-08-10 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:29

piewie schreef:

Ik gebruik nu ook de nuvaring,
5 kilo kwijt (voorheen slikte ik Yasmin)
geen (extreme )stemmingswisselingen (al had ik die daarvoor ook niet echt)

alleen is mijn huid niet meer mooi egaal :\

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:29

Dat kan als je een hele lange cyclus hebt Arie.

In principe valt de eisprong altijd precies tussen twee menstruaties in, dus ongeveer twee weken ervoor/erna.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:30

ja daarom zei ik al kan dat :') misschien word ik wel gewoon ongi vanavond :+

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:31

Heb er niet zoveel last van

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:34

LindyH schreef:
Gerbenfroh schreef:
Maar de mensen die hem niet meer slikken, wat doen die dan? Constant met een condoom?

Periodieke onthouding met condoom.

Dus goed je cyclus bijhouden op papier door dagelijks je temperatuur te meten. Er zijn maar een paar dagen per maand dat je zwanger kunt worden. De kunst is om precies te weten wanneer die dagen zijn en op die dagen doe je het dan met condoom, of gewoon niet. :D

Het kost wat moeite, maar alles beter dan de pil. Het is trouwens ook nog heel interessant en je krijgt meer inzicht in je eigen lichaam. Ik heb bijvoorbeeld ontdekt dat ik ook een soort PMS heb voor mijn eisprong. Altijd goed om te weten... ;)

En jij denkt dat zoiets echt betrouwbaar is? :=

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:35

ik zou sowieso altijd wel condoom gebruiken idd :=

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:36

Ik heb er goede ervaringen mee.