Hoeveel menstruatiepijn is nog normaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Re: Hoeveel menstruatiepijn is nog normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:02

Zeker even afspraak maken bij de huisarts, of gynaecoloog. Die pijnaanvallen klinken mij zeer bekend in de oren! Twee jaar geleden had ik precies hetzelfde, maar bij mij was het voornamelijk rond de ovulatie. Krom lopen, als ik al overeind kwam, het gevoel alsof mijn buik letterlijk uit elkaar getrokken werd (ik noemde mijn pijnaanvallen dan ook "scheurbuik" :+ ). Duurde 2 of 3 dagen, pijnstillers hielpen eigenlijk niet.
Mijn vader is huisarts en toen ik op een gegeven moment ook rechtsonder (boven de lies) enorme pijn kreeg, werd ik door hem direct naar het ziekenhuis geloosd, uurtje later lag ik in de operatiezaal met een blindedarmontsteking. Dat was niet het probleem van de ovulatieproblemen, maar op deze manier zijn ze er wel achter gekomen dat ik een cyste heb aan mijn eileider, en dat dat de pijn veroorzaakt. Dus doorgestuurd naar gynaecoloog, echo gemaakt, aan de pil gegooid en nooit meer ergens last van gehad. :') Wat een opluchting, want de "maandelijkse periode" was echt een HEL voor mij.
Cystes schijnen namelijk te slinken door de hormonen in de pil. Mocht hij toch weer gaan groeien, moet hij verwijderd worden, maar voorlopig gelukkig nog niet. :)

Heel veel succes ermee!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:10

Een gewone met vocht gevulde cyste slinkt inderdaad o.i.v. hormonen, cystes met oud bloed gevuld (a.g.v. endometriose) helaas niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:36

Vervelend zeg! Hoop dat de huisarts en/of gyn je kan helpen. Elke maand zoveel pijn en last hebben zou toch niet moeten hoeven.

Ik had ook altijd wel pijn, gelukkig niet zo erg als jou maar het krom lopen herken ik wel. Ik had dat alleen om de twee weken, tijdens de eisprong had ik áltijd rechts last. Van die steken, heel vervelend. Om dan twee weken later weer krom te lopen van de kramp. Zo'n feest, vrouw zijn :=

Ben toen aan de pil gegaan die ik elke keer drie maanden doorslik ivm zware stemmingswisselingen tijdens de stopweek := Dus nou heb ik nog maar eens in de drie maanden een licht zeurderig gevoel. Halleluja!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:41

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:27

hoogendroog schreef:
Een gewone met vocht gevulde cyste slinkt inderdaad o.i.v. hormonen, cystes met oud bloed gevuld (a.g.v. endometriose) helaas niet.

Oee gat nee, dat moet je niet hebben. Die van mij was gelukkig gewoon vocht.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 11:47

As vrijdag afspraak bij de huisarts :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 14:39

En net inwendig onderzoek gehad, ze voelde niets afwijkends. Toch verwijsbrief voor de gynaecoloog mee, dus die maar eens bellen :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:42

Hmm... Ergens is het een opluchting als ze iets zouden vinden, want dan weet je ook wat je er aan kan doen. Maar helemaal gezond zou natuurlijk het beste zijn.
Ben benieuwd!!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 14:46

Ja, of de geruststelling dat er lichamelijk niets afwijkends is en dat ik de pech heb dat het bij mij wat heftiger is. Wil dolgraag kinderen dus hoop op iets onschuldigs :P

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:48

Ja, zo klopt het ook wel :+ :D Ik vermoed dat je gewoon de pech gaat hebben. Ik bedoel, bij mij is het ook echt rampzalig en ook gewoon pech.

EDIT: heb ooit serieus overwogen mijn baarmoeder te laten weghalen omdat ik er niet meer tegen kon... Maar nu wil ik ook kindjes. Goddank dat ik dat toen niet heb gedaan...

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:52

Isegrim schreef:
Ibuprofen helpt veel beter tegen menstruatiepijn dan paracetamol. Ik kom de eerste twaalf uur niet door zonder ibu. Ben jaren aan de pil geweest maar kan niet meer tegen de hormonen.

Hier the same. Ik zweer bij Ibu, anders is de pijn en de koppijn niet te harden :o

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:55

Ik lag ook elke maand krom van de pijn was echt standaard 2 dagen ziek. Vloeide behoorlijk erg.
Sinds ik een spiraaltje heb word ik niet meer ongesteld en voel zelfs niet wanneer ik het eigenlijk zou moeten zijn :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:59

als paracetamol helpt tegen de pijn zit je heel erg laag op de pijnschaal :) En dan is de pijn waarschijnlijk normaal :j

Toch goed dat je naar de gyn gaat!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 15:01

Spiraaltje opperde de huisarts ook ja! Maar ik vind het geen fijn idee dat ik niet kan controleren of ik zwanger ben :o

Tieneke, ik heb al bedacht dat wanneer ik kinderen heb, ik me laat steriliseren :')

Phormicola, die sterkere dingen van de arts werkten juist niet :? En gewone paracetamol ook niet, maar wel als er coffeïne bij zit :?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:06

Spiraaltje zou ik niet doen, iig de koperen niet :n Bij mij zijn alle klachten pas begonnen na dat *!%^&*!@$%# ding. Zelfs nu ie er 2 jaar uit is, is m'n maandelijkse gedoe niet zoals het ooit was (wat een rust had ik toen zeg :z )

Hmmm, probeer eens normale aspirine....het kan zijn dat de bloedverdunnende werking de pijn helpt. Toen ik zo'n last had van m'n baarmoeder heb ik het heft in eigen hand genomen en ben aan een 'sterke alcohol kuur' gegaan van 2 weken. Toen was m'n menstruatie eindelijk normaal (hij duurde al een jaar lang nog maar 2 dagen MET helse pijnen). Nu had ik er een van 4 dagen en de pijn was wel hetzelfde. Maar er kwam me tocg een viezigheid naar buiten :') Ik gok er dus op dat er wat spul was achtergebleven doordat m'n bloed niet dun genoeg was? Misschien is dat bij jou ook wel aan de hand. Als ze dat vinden, dan gaan ze waarschijnlijk een curretage (sp?) bij je uitvoeren.

Maar goed, eerst maar eens zien wat de gyn zegt :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 15:12

Aspirine heb ik ook al geprobeerd, evenals een stuk of tien andere pillen :(
Enne, 'alcohol kuur'???

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:13

Denk dat je tot het deel vrouwen met pech behoort ;)
Ik ook overigens... kon niet eens mijn bed uitstappen of ik lag al te spartelen op de grond... met de pil werd het ietsje minder maar liep, net wat jij beschrijft als een oud vrouwtje :')
Uiteindelijk heb ik nu de microgynon 50, de zwaarste, en met een heleboel paracetamols (idd met coffeine) kom ik met draagbare pijn de dag door :)
Maar zelfs dan is op de heftige dagen paardrijden of zo niet te doen!
Ik hoop bijna voor je dat je gewoon bij de pechvogels hoort, dan is het tenminste niks anders ernstigs :\
En verder is het erg persoons afhankelijk of je baad of schaad bij pil, prikpil, nuvaring of spiraaltje... dat is leren van ervaring.
Succes!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:14

Ik ken het en weet precies wat je voelt.
Ik heb het alleen geen 2 dagen maar 7 dagen lang.
Bij ons zit het in de familie en ben ook al 100 keer bij de dokter geweest. Ze kunnen helaas niet veel doen omdat zeer weinig mensen het hebben/ daar niet voor naar de dokter gaan, dus kunnen ze het niet onderzoeken.
Als ik ongesteld ben krijg ik weeen en denkt mijn baarmoeder dat er wat uit moet. Daardoor ben ik ook al vaak stukken van mijn baarmoedermond verloren.

Ik heb ook al van alles geprobeert maar niks helpt, nu moet ik dus de pil door blijven slikken tot dat ik zelf ongesteld word.
En men wat is dat een opluchting, bijna geen pijn meer en anders te helpen met een aspirine.
Zelf hebben we thuis morfine liggen voor als het niet te helpen is met een aspirine.

Wat ik je nog als tip kan geven is als je wakker word neem gelijk bij je ontbijt 2 paracetamollen met coffeine. Je kan beter een pijnstiller nemen als je nog geen / bijna geen pijn heb dan dat je al pijn heb.
En als het niet te houden is bel je,je huisarts en zeg je gewoon dat je nu een hele sterke pijnstiller nodig hebt om niet van je stokkie te gaan van de pijn.

Stereliseren, dan ben je ook niet altijd van je pijn af, mijn moeder heeft dat ook gedaan en heeft een spuit gekregen dat ze in de overgang komt . De problemen zijn alleen maar erger geworden. En ook zij doet het nu met de pil doorslikken tot dat ze ongesteld word en dat gaat ook veel beter.

Wij slikken trouwens de mercilon pil.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:14

Heino schreef:
Ik weet, menstruatiepijn is nogal subjectief, maar doe toch een poging ;)

Ik ben altijd vrij kort ongesteld. Eerste avond beetje bloedverlies, dan twee dagen gemiddeld bloedverlies en vierde dag is het zo goed als over. De tweede en derde dag gaan echter altijd gepaard met verschrikkelijke pijn. Wanneer ik 's morgens wakker wordt en ff naar de wc gegaan ben, begint het. Kan niet meer rechtop lopen, loop als een oud vrouwtje en moet de pijnaanvallen als het ware echt "wegpuffen". Met 2 paracetamol (500 mg paracetamol, 50 mg coffeine) 20 min. op de bank liggen te verkrampen en daarna kan ik wel weer redelijk functioneren. Maar paardrijden, werken etc. moet ik echt niet aan denken... Voelt als er een soort ballon onder in mn buik zit die opgepompt wordt, afgewisseld met "breinaaldsteken".

Ben niet echt kleinzerig, maar dit doet wel heul veel pijn! Al jarenlang. Jaren terug meerdere malen naar de huisarts geweest, allerlei inwendige onderzoeken gehad, tig anticonceptiepillen geprobeerd (nu de nuvaring) en tig pijnstillers. Ben echter verhuisd en heb een nieuwe arts, waar ik in vier jaar tijd 1 x geweest ben. Heb niet echt zin om daar naar toe te gaan, dus vandaar de vraag, is het gezien die pijn wel verstandig om ff langs te gaan of hebben jullie vergelijkbare pijnen?

Precies hetzelfde ! Ik heb alleen ook als ik het net ben geworden de 1ste dag, Dat ik doodziek word. Koude rillingen, Koorts, spierpijn. na 5 uurtjes is het over en heb ik alle dagen nog dat opgeblazen gevoel en breinaaldsteken.. om niet goed van te worden :n

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:17

Heino schreef:
Aspirine heb ik ook al geprobeerd, evenals een stuk of tien andere pillen :(
Enne, 'alcohol kuur'???

:o Ik had het idee dat m'n bloed te dik was, omdat ik maar heel kort ongesteld werd. Alcohol werkt verdunnend, vandaar :P Normaal dronk ik nooit.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 15:20

LizzyLover, vriendlief komt me op die twee heftigste dagen idd een glas water met twee pillen brengen, anders is het niet te doen..
Jammer dat jij er ook zo'n last van hebt en dat ze er maar niets aan kunnen doen :(

Phormicola, wat slim van je! Zal ik de komende keer ook eens uitproberen ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:26

Ik ben eigenlijk "blij" dat ik het van de dokter moet proberen uit te stellen, zeker 3 maanden. Negatief kantje is waarom, bloedarmoede, dat heeft ook zo z'n slechte kanten :+

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:27

heb de mirena

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:31

Pijnstillers werken ook bloedverdunnend.. ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 15:52

Maar niet allemaal geloof ik, Shanna :)