De ziekte van Pfeiffer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: De ziekte van Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:00

Pfeiffer heet niet voor niets klierkoorts. Je lymfeklieren raken enorm ontstoken van het virus (o.a. je keelamandelen, en de lymfeklieren in je oksels).

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:13

Merel___ schreef:
Fijn zeg Cynthia! Hopelijk kan je daardoor éxtra van je vakantie genieten! :)

Vandaag ging het op school iets beter (qua klas) maar ik was steeds wel heel moe. Mijn mentor heeft vanavond gebeld naar mn ouders, hij wou wat informatie ofzo. Nagoed, t komt er op neer dat hij me in de gaten houd, en als ik me vaak afmeld ivm moeheid enzo, kan er dus iets met mijn rooster geregeld worden.
Hopelijk mag ik dus naar een andere klas, dat scheelt (hopelijk) ook heel wat. Want dit vergt te veel energie van me. Vanavond dus maar weer vroeg naar bed. :z

Ben ook wel benieuwd hoe het gaat met de rest, t is inderdaad behoorlijk rustig de laatste dagen.

Cynthia, -nog een keer- ik hoop dat je een hele fijne vakantie hebt, geniet er van ! :)
Trouwens, ik keek even in je profiel, en wat is je haflinger een lekker ding zeg!

Ben blij dat het iets beter ging. Blijf op jezelf letten he?!
Dankjewel!! Ik ben nu wel moe na een dagje huis schoonmaken en koffer inpakken, dus ik ga snel mijn bed in. Morgen zware reisdag voor de boog. Maar goed, daarna heeeeeeeeeeeeerlijk 10 dagen relaxen in de zon 8-)
(Ik hoop zo dat ik op vakantie geen keelontsteking krijg...)
Enne, bedankt, Dais is zeker een lekker ding!! :D

Tot over 11 dagen!! Succes en sterkte allemaal! :Z

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:16

Ik heb helaas ook mee mogen maken wat pfeiffer met je kan doen..
Ik heb alleen helemaal geen lichamelijke klachten gehad, ben op een gegeven gewoon helemaal ingestort.
Had gewoon keer kracht meer, om dingen normaal te doen en ik was gewoon dood en doodmoe en heb toen bloed laten prikken.
Heb er bijna de hele herfst en winter periode mee te maken gehad en het was echt onwijs zwaar..
Ik was super gemotiveerd met mn studie, alleen ik kon het gewoon niet.. mn lichaam was zo vaak te moe. Het beperkte me ook redelijk in het vrij dingen kunnen doen.
Ben toen maanden niet met vriendinnen op stap gekund, amper een sociaal leven enzo..
Door gewoon goed naar mezelf te luisteren en op tijd rust te nemen, ben ik me fitter gaan voelen, toen het mooier weer werd.. en toen heb ik op een gegeven moment kunnen zeggen, ja het is weg. :)

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:14

Wat is het stil hier de laatste tijd.. Hoe is het met jullie?? :)
't Is helaas niet gelukt om in de andere klas te komen, ze hadden namelijk totaal andere vakken dan ik.. En verder, moe moe moe.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:50

Weten jullie of je later nadat je Pfeiffer gehad hebt er nog last van kan hebben?

Ik heb het namelijk heel erg gehad, maar na een jaar was het eigenlijk zo goed als over. Toen ben ik op stage gegaan naar Aruba en heb daar helemaal geen last gehad. Daarna een jaar lang full-time gewerkt en ook totaal geen last gehad. Maar nu ben ik al een paar maanden weer zo ontzettend moe, altijd hoofdpijn en heb weer opgezette klieren in mijn keel en ook heel erg misselijk de hele dag door.

Kent iemand dat of heeft iemand die pfeiffer gehad heeft later ook weer last gehad? Ik wil sowieso volgende week even langs de dokter voor een check-up, gewoon wat bloed laten testen, want dit is echt niet normaal meer.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:54

@ dutchy. Geen idee, zou misschien kunnen dat het weer terug is? Ik hoop het niet voor je, bah zeg. In ieder geval slim om even langs de huisarts te gaan inderdaad.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:57

Ja hoop niet dat het terug is, weet ook niet of dat kan.
Maar balen dat je niet in een andere klas kan :(

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:02

Nee, heb ook geen idee.
Ja, ik baal er heel erg van, ik had eigenlijk wel verwacht dat het kon, omdat het toch wel een goede reden was (vonden de leraren ook). Ik heb nou ook echt geen zin in school, ik zie er steeds tegen op om er heen te gaan. Gelukkig 1 lichtpuntje: ik krijg binnenkort samen met mijn zusje eindelijk een eigen paard. Hopelijk motiveert dat, dan kan ik ergens naar uitkijken als ik op school zit! Nu zit ik alleen maar thuis, huiswerk maken en computeren. Heb niet zo veel andere interesses eigenlijk :o .

Ik zie trouwens in je profiel dat je skilerares bent, wat leuk zeg! Lijkt me ontzettend leuk om later in de winter te doen! :)

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:13

Super gaaf dat je een eigen paard krijgt! Wat voor paard en wanneer komt ie? Echt heel leuk, is ook wel goed om een beetje afleiding te hebben denk ik en iets te doen wat je echt leuk vind.

Ja, ben sinds mijn 16e skilerares, echt een relaxed bijbaantje!

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:19

Ja, ik vind het echt heel fijn! Er word nu gezocht naar een leuke d/e pony / paard voor ons, mn ouders zijn een leek op paardengebied. Dus wat voor een weet ik nog niet precies, in iedergeval een braaf beestje, discipline springen, en natuurlijk een maatje voor het leven.

Zo, dat is al best lang! Waar werk je dan in de winter in het buitenland? (ik bedoel welke land/plaats?) :)

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:25

Alsjeblieft rust heel heel erg goed uit!! Niet denken dat je je aansteld, ik weet hoe vervelend het is om weer iets af te zeggen. Ook niet als je bijv. net met een vriendin had afgesproken om een film te kijken, ga dan liever slapen dan dat je je zelf nog dieper in het dal krijgt.

Op een gegeven moment zul je wel merken dat het weer wat beter gaat. Dan moet je ook niet te veel willen doen, aangezien je je weer beter voelt en weer alles zoals vanouds wilt gaan doen. Vaak krijg je nadat je redelijk goed bent uitgeziekt nog wel eens een ziekte 'staartje' mee. Dus ook al denk je er vanaf te zijn, let nog steeds goed op jezelf. :)

Wat rot voor iedereen hier zeg, beterschap voor iedereen en rust goed uit allemaal, luister naar jezelf. (hoe erg heb ik die zin gehaat, :))

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:28

@ Merel: Harstikke leuk! In ieder geval succes met de zoektocht, hoop dat jullie een leuk paardje kunnen vinden, maar zal zeker lukken.

Ik heb altijd in Oostenrijk gewerkt in verschillende plaatsen: Königsleiten, Gerlos, Fiss en Serfaus. Kan je zelf ook skiën of boarden?

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:31

Ah oke, leuk zeg! Ja, ik ski vanaf mijn 3e, ik heb sinds mijn 12e jaar geen les meer. Helaas gaan we elk jaar 'maar' een weekje, die bergen zijn zo ontzettend mooi. En de rust als je op een bergtop staat, heer-lijk, daar kan ik nou echt heimwee naar hebben.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:37

Oeh ja zeker, het is zo gaaf om te skiën, ook moeilijk uit te leggen aan mensen die het nog nooit gedaan hebben.

Als je weer helemaal beter bent, zou je ook de opleiding kunnen doen. Dan kan je lekker les geven als je klaar bent met school. Ik heb het toen gedaan na mijn middelbare school en voordat ik ging studeren. En verder altijd in de kerstvakantie en/of krokusvakantie tijdens mijn studie.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:44

Lijkt me geweldig om te doen, en waar en hoe moet je die opleiding doen? Dan kan ik het even in mn achterhoofd houden haha :)

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:04

Ik heb het via snowsportsacademy gedaan. Is eerst een week in Nederland en daarna nog een keer een weekend. Dan heb je NSL (nationaal snowsports leraar) 1 + 2 en mag je over al in Nederland lesgeven. En dan kan je vervolgens voor je Anwärter gaan, dat is een weekje in Kaprun in Oostenrijk.

Maar je zou ook zelf in Oostenrijk je anwärter kunnen gaan halen via een skiverbund daar.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:06

Oke, klinkt heel leuk! Dat ga ik zeker onthouden, dankjewel!! :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:11

Ik ben weer terug van vakantie! Daar heb ik er weinig last van gehad, maar ik heb dan ook 10 dagen bij het zwembad gelegen. Als ik even met mijn vriendin ging stoeien in het water op het luchtbed, was ik wel binnen een paar tellen uitgeput.
Wel een lange terugreis gehad; van gisterenmiddag 16:30 uur tot vannochten 04:30 uur. Ik ben nu dus echt kapot!!

Ik heb ergens gelezen dat Pfeiffer soms wel terug kan komen en dat je je hele leven last kan blijven houden van terugvallen..

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:26

Hee Cynthia! Weer terug van vakantie :D Fijn dat je niet zo last hebt gehad van je pfeiffer! Zo, dat is idd een lange terugreis zeg, pff. Was het verder leuk? Waar ben je eigenlijk geweest? :o
Hopelijk kan je nu even lekker uitrusten van de reis.

Hoe is het met de rest?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:43

Ik ben in Cyprus geweest. Het was heel erg leuk, erg relaxed vanwege de Pfeiffer, maar ik wil zeker een keertje terug om ook wat van het eiland te zien :D
Ik ben ook benieuwd hoe het met de rest gaat..

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:12

Ooh, daar wil ik nu ook wel naar toe! Super zeg.
k Heb vandaag een super slechte dag, ik ben niet naar school geweest. Super verkouden, hoofdpijn en ik ben echt heel moe, ben benieuwd hoe het morgen gaat..

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:18

Ik heb het ook gehad, toen ik 13 was, bij mij was het wel zo erg dat ik de 3e klas over heb moeten doen.
En in m'n examenjaar was ik ook alleen met tentamens en examens op school.. Wonder boven wonder toch gehaald..

Daarna nog een MBO opleiding begonnen maar niet af kunnen maken.

Bij mij is het dus chronisch geworden, en das geen pretje. Dus zorg goed voor jezelf en echt goed uitzieken en uitrusten.. En gewoon goed naar je lichaam luisteren!

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:40

Ik zal mij denk ik maar eens laten testen..
Ben de hele week al zó moe & lusteloos.. 'k lig steeds op de bank & 't liefst ga ik nu op bed :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:31

Iedereen is wel eens een paar dagen moe en lusteloos. Pfeiffer heeft vaak meerdere symptomen: Heb je moeite met in slaap vallen? Verminderde eetlust? Meer plassen? Geirriteerd tandvlees? Keelontsteking?
Je hoeft niet overal last van te hebben, maar deze symptomen horen echt bij Pfeiffer.

Je kan ook moe zijn door een vitaminen- of ijzergebrek. Dus bloed laten prikken is zeker verstandig om te doen! Dan weet je ook of je er wat tegen kunt doen.
Succes en laat het ons maar weten *D

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:39

Jammer dat er hier niet zoveel meer gereageerd wordt.. Hoe is het met iedereen? :)