Wanneer komt het toch..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Re: Wanneer komt het toch..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:12

Nou ja, de pil heeft ook nadelen. hoofdpijn, misselijkheid in het begin enzo.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 18:33

Vandaag ging ik winkelen en werd ik net ongesteld, wàt een ramp!
Ik heb het nog nooit zo hard gehad, ik viel bijna van m'n stokje!!!
Nu heb ik aan mijn moeder gevraagd om te pil te nemen, en ze zei dat ik niet mocht omdat je 'daar niet meer van groeit'..
Maar ik heb er echt superveel last van nu, ik voelde me echt superslecht en viel bijna flauw..
En als je vriendin dan zegt dat je lijkbleek ziet helpt dat natuurlijk niet echt...... :')

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:48

iets herken ik hier :+

Ik word het altijd standaard onder mijn dressuurproef op concours, alleen een probleem weet nooit wanneer... Ben het nu al sinds mei niet meer geweest, maar ben ook pas 15 en maagd :P dus er is nog niks aan de hand, heb me er maar bij neer gelegd. Ik moet zeggen dat 'een pauze' toch ook wel fijn is, sinds dat ik me gewoon 8 dagen *** voel.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:59

jasminetje schreef:
Vandaag ging ik winkelen en werd ik net ongesteld, wàt een ramp!
Ik heb het nog nooit zo hard gehad, ik viel bijna van m'n stokje!!!
Nu heb ik aan mijn moeder gevraagd om te pil te nemen, en ze zei dat ik niet mocht omdat je 'daar niet meer van groeit'..
Maar ik heb er echt superveel last van nu, ik voelde me echt superslecht en viel bijna flauw..
En als je vriendin dan zegt dat je lijkbleek ziet helpt dat natuurlijk niet echt...... :')

Je groeit nog gewoon hoor van de pil, wat ze zegt is echt flauwekul. Neem haar mee naar je HA die kan haar wel overtuigen.
Veel succes, ik vond het een verademing toen ik aan de pil ging :j

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 18:04

Focussed schreef:
Je groeit nog gewoon hoor van de pil, wat ze zegt is echt flauwekul. Neem haar mee naar je HA die kan haar wel overtuigen.

Dat dacht ik dus ook..
Nu was ik net aan het denken dat ze het misschien wil vermijden omdat ik een vriendje heb, en ze denkt dat de pil voor iets anders is..
Maar ik heb er toch wel duidelijk bijgezegd dat het voor de buikpijn/misselijkheid was.
En dan trouwens nog, ALS het al voor mijn vriend was, zou ik het net wél doen, minder kans dat je zwanger raakt, dus dat is ook niet echt een rede om het niet te doen }:0

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:23

ik ben zelf ook 15 maar in die leeftijden is het meestal onregelmatig!
ik word het soms wel om 6 tot 8 week.
ik kan er dus echt niet op rekenen .. :(

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:45

jasminetje schreef:
Focussed schreef:

Dat dacht ik dus ook..
Nu was ik net aan het denken dat ze het misschien wil vermijden omdat ik een vriendje heb, en ze denkt dat de pil voor iets anders is..
Maar ik heb er toch wel duidelijk bijgezegd dat het voor de buikpijn/misselijkheid was.
En dan trouwens nog, ALS het al voor mijn vriend was, zou ik het net wél doen, minder kans dat je zwanger raakt, dus dat is ook niet echt een rede om het niet te doen }:0

Al zou ze denken dat het voor je vriendje is zou ze trots mogen zijn op een meisje dat initiatief neemt wbt voorbehoedsmiddelen, toch?

Ik zou haar gewoon meenemen naar de HA, die kan haar uitleggen hoe en wat alles zit wbt de pil en wss haar ook overtuigen.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 19:49

Focussed schreef:
Al zou ze denken dat het voor je vriendje is zou ze trots mogen zijn op een meisje dat initiatief neemt wbt voorbehoedsmiddelen, toch?

Ik zou haar gewoon meenemen naar de HA, die kan haar uitleggen hoe en wat alles zit wbt de pil en wss haar ook overtuigen.

Dat ga ik inderdaad proberen, dankje voor je tips trouwens! ;)
En ze zei 'dat haar gynaecologe gezegd had dat dat zo was', al heb ik daar mijn twijfels over.... :+

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 12:36

Ben naar de dokter geweest die zei ook dat de groei ervan stopt..
Lap, nu sta ik dus met mijn rug tegen de muur..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:50

jasminetje schreef:
Ben naar de dokter geweest die zei ook dat de groei ervan stopt..
Lap, nu sta ik dus met mijn rug tegen de muur..

Wat heb jij voor dokter? :\
Wat is dat nou weer voor onzin...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:54

Dat is echt onzin, ik ben op m'n 15e aan de pil gegaan wegens veel pijn en bloedverlies en ik ben tot m'n 19e (!) doorgeroeid. De laatste 2 jaar weliswaar een half cm per jaar maar toch :) Denk dat er in die eerste 2 jaar nog wel minstens 5 cm bij is gekomen, ik was met alles laat :)

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 14:07

Ja haar gyneacoloog zegt het en onze HA, dus ik kan er weinig/niets meer aan doen....

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:08

Waar de F woon jij dat de dokters zo achterlijk zijn? :=
Kun je niet naar een soort GGD of hebben jullie in België niet zo iets? Daar kun je ook een recept voor de pil krijgen :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:32

_O- als de groei er van stopte zouden we allemaal heel kleine vrouwen hebben. Wat een onzin zeg :')

(wel lastig voor jou natuurlijk, heeft de dokter nog een andere oplossing aangedragen?)

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:36

Eum even iets recht zetten. Je stopt niet met groeien als je de pil slikt. Ik ben op mijn 14de ( toen net geworden ) aan de pil gegaan om dezelfde redenen als jou. Was vanaf mijn 11de jaar ongesteld en ik ben wel 1,82 geworden. Dus als je wel zou stoppen met groeien was ik rond de 1,60 gebleven. Is dus niets van waar wat je huisarts zegt

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:41

TS: Als je dokter er echt zo'n probleem van maakt zou je het eventueel ook via internet kunnen bestellen, is volgens mij iets van dokteronline, zijn dezelfde producten etc. Je kunt daar ook advies vragen en ze kunnen jou ook bellen bij twijfel... Niet veel mensen vertrouwen dingen via internet maar ik heb hier goede ervaringen mee, ook door het niet mee willen werken van mijn HA.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 17:32

Het probleem is net da tmijn moeder de DA en gynaecologe gelooft, dus ik kan de pil niet pakken..
Mijn dokter stelde specifieke pilletjes die op de buikpijn zouden moeten werken voor, maar daar krijg ik allergische reacties door, dus dit is ook geen optie...