Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

en dan zeggen ze als je gaat ga je met z'n allen... ja nou en, wat heb je daar nou aan?
heb liever gewoon controle over de zaak. 
Citaat:En toch gebeuren er meer dodelijke auto-ongelukken dan vliegtuigongelukken.

De kans op een ongeluk met de auto is dan wel groter, maar de kans dat je dat ongeluk overleef is ook groter dan dat wanneer zo'n vliegtuig neerstort. Ik hou overigens ook absoluut niet van treinen en bussen en stap ook niet bij mensen in de auto die ik niet ken/vertrouw. 
Maar toch te trots/ eigenwijs om een cursus te volgen hiervoor. Ik doe graag alles zelf, en wil dit ook zelf overwinnen.
Uiteindelijk was het helemaal niet eng! Ik vond het juist erg mooi, als je naar beneden kijkt, is t net een film.
.
Ik ben nu ook al 2x naar Los Angeles gevlogen, New York, Malta, Zwitserland, Engeland, Turkije ben ik geweest en ik vind vliegen gewoon onwijs leuk! 
Dus ik ben altijd blij met on board entertainment

francaa schreef:ik heb ook vliegangst,
altijd geroepen dat ik nooit van mn leven in zo'n ding ga zitten!
maar ik geloof dat ik er dit jaar wel aan moet geloven
gaan met school op reis met het vliegtuig en er worden al plannen gemaakt om met vriendinnen volgend jaar naar griekenland te gaan
waar kun je die vliegangst pillen halen?
apotheek alleen of ook drogist? ;p
joyce2 schreef:Ik zou niet weten hoe het is in zo'n groot vliegtuig, heb altijd in die kleintjes gezeten van EasyJet en Transavia, dat zijn net bussen, zo dicht dat je op elkaar gepakt zit... Dus of het waar is dat je beter een groot vliegtuig kunt hebben dan een kleine weet ik niet. De eerste keer dat ik ging vliegen, was naar Londen, dat beviel me prima! Ik was wel bang, maar toen we eenmaal opgestegen waren, was ik heel relaxed! Als je net je gordel los hebt, moet ie eigenlijk alweer vast om te gaan landen. De terugweg was wat minder... Ik was helemaal relaxed om te gaan vliegen, wou graag naar huis (was 5 weken op stage geweest in Engeland), maar toen was het noodweer, allemaal vluchten vertraagd omdat het zulk slecht weer was en praktisch de hele weg moesten we de gordel om houden. Vond ik niet echt prettig!
(en ook niet als je net eten hebt gekregen
)
. De heen weg heb ik alleen maar lopen janken en toen we eindelijk in Turkije aankwamen toen besloot ik dat ik met geen enkele mogelijkheid terug nog in dat ding zou stappen. Helaas had ik weinig andere opties dus de terug reis toch maar met het vliegtuig gegaan
.
. Ik was echt zo bang!!
(overigens konden we daarna gewoon netjes landen
) 
opstijgen en landen is zooooo LEUK
het vliegen zelf vind ik dodelijk saai haha..

Focussed schreef:miss_nadine: Cabine verlichting gaat wel vaker tijdens de vlucht aan en uit.
Sowieso wordt alles gedimt met opstijgen en landen, maar ik heb vaker meegemaakt (met nette maatschappijen zoals KLM, Delta North West, Cathay Pacific en Continental Airlines) dat de verlichting af en toe weer uit ging tijdens de vlucht.
De rest klinkt idd erg slordig.. pff! dat is zeker niet goed voor je angst!
Mocht je het eng vinden, kijk dan naar het gedrag van de stewardessen. Is er dus turbulentie maar niks ernstigs dan gaan de stewardessen gewoon door met hun werk, eventueel even vast in de gordels maar ze blijven rustig.
Toen er bij ons een keer iets goeds mis was met landen en we een doorstart hadden (dus hij gaat landen en trekt opeens weer op) zag je echt dat ze volledig angstig en in de stress raakten. Dus dan weet je wel dat er wat mis is(overigens konden we daarna gewoon netjes landen
)
, weer wat geleerd voor de volgende keer
_Lisanne schreef:Ik vond vliegen ook eerst heel eng. Dit jaar op vakantie gegaan naar Turkije, dus met het vliegtuig. Was er voor heel zenuwachtig. Maar eenmaal in 't vliegtuig vond ik het leuk.![]()
Terugreis vond ik ook leuk. Toen nog naar Londen heen en weer geweest en toen vond ik het ook leuk.
Alleen zou niet al te graag naar bv Amerika vliegen. Dat is toch wel 'n hele lange zit..
)