Ben ik dan z'n bangerik? (Vliegtuigen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_Nimbus

Re: Ben ik dan z'n bangerik? (Vliegtuigen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:07

hier nog 1 die nooit meer vliegt
de 1e keer van mijn leven dat ik ging vliegen was naar spanje
toen ik de volgende ochtend opstond en de tv aanzette waren die vliegtuigen in amerika die flats ingevlogen, toen moest ik nog terug, wat was ik bang zeg

2e keer toch maar weer vlucht geboekt naar mallorca
3 dagen voordat ik wegging stort dat vliegtuig van spainair of ryanair neer
met die maatschappij zouden wij ook vliegen
mooi die vakantie geannuleerd, weg geld, jammer dan

ik ga naar spanje met de auto
en de rest van de wereld........ helaas die zie ik dan maar niet

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:55

ik vind vliegen verschrikkelijk. Ik doe het gewoon NOOIT meer.
Ik heb het ooit 1 keer gedaan. Maar dat was de eerste en de laatste keer.
Ik vind het zo eng dat je gewoon totaal geen controle hebt.
Ze zeggen we meer auto-ongelukken enzo. Maar als ik bij iemand in de auto
zit en ik vind dat die te hard of gevaarlijk rijd dan kan ik daar zelf wat van
zeggen en heb ik daar voor mijn idee controle over.
In het vliegtuig heb ik dat niet. Ik raak de controle kwijt.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:57

Ik heb nog nooit gevlogen, maar ben het voorlopig ook niet van plan... storten mij nog te vaak vliegtuigen neer :')
of ze moeten mij volproppen met slaappillen oid, maar anders krijg je mij er nog niet vrijwillig in :=
idd smoetieh dat heb ik ook, dat je geen controle over de zaak hebt is erg naar.. := en dan zeggen ze als je gaat ga je met z'n allen... ja nou en, wat heb je daar nou aan? :+ heb liever gewoon controle over de zaak. :7

zeg nooit nooit natuurlijk, maar hmm nee zoals ik er nu over denk durf ik dat niet hoor... al lijkt het me best leuk eens naar het buitenland oid :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:07

Citaat:
En toch gebeuren er meer dodelijke auto-ongelukken dan vliegtuigongelukken.

Deze opmerking is echt zo'n "dood-doener", hiermee help je mensen met vliegangst echt niet over hun angst heen, ook al is het goed bedoeld.
Ik weet zelf ook wel dat de kans groter is dat we in de auto naar Italië een ongeluk krijgen ( zeker gezien de rijstijl van sommige mensen.) dan dat wanneer ik in het vliegtuig was gestapt. En toch doe ik dat niet, ik ben als de dood voor die dingen :=
Het feit dat ik er zelf geen controle over heb, dat ik geen kant uit kan, dat is mijn angst. Nu zijn er mensen ( niet specifiek in dit topic..) die roepen; een ongeluk heb je zelf ook niet in de hand/kan ook door aan ander veroorzaakt worden. Klopt, maar de gedachte dat ik nog zou kunnen remmen, een zwaai aan het stuur zou kunnen geven of iets anders geeft mij een veel veiliger en fijner gevoel :) De kans op een ongeluk met de auto is dan wel groter, maar de kans dat je dat ongeluk overleef is ook groter dan dat wanneer zo'n vliegtuig neerstort. Ik hou overigens ook absoluut niet van treinen en bussen en stap ook niet bij mensen in de auto die ik niet ken/vertrouw. :o

Ik zou best eens naar Zuid-Afrika of Tenerife willen, maar mijn angst is groter dan het "verlangen" om daar heen te gaan. En ach, Europa is ook mooi! :D

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 02:00

Ik sluit me aan bij roxiie.

Hier ook een die eigenlijk niet durft te vliegen. Ik heb nog nooit gevlogen, maar ik vind het reizen met de auto/ trein/ boot ook erg spannend. Het gevoel geen controle te hebben, vreselijk! Daarnaast speelt m'n reisziekte toch ook wel een rol. :o

Ondanks dat ga ik toch proberen m'n angst te overwinnen door in februari 2011 naar australie te gaan, het geboorteland van mijn vriend.

Veel mensen vragen me waarom ik dan gelijk zo'n lange reis ga maken. Of ik niet eerst wil oefenen door naar Engeland te vliegen ofzo. Nee, liever niet. Als het vliegen me zodanig tegenvalt dat ik echt nooit meer durf, kan ik iig zeggen dat ik in Australie ben geweest. Dat dan weer wel. :+

Zweet staat nu al in m'n handen. :\ Maar toch te trots/ eigenwijs om een cursus te volgen hiervoor. Ik doe graag alles zelf, en wil dit ook zelf overwinnen.
We gaan het zien, en ik ga het vooral beleven :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:42

@Fliam: wel slim hoor, als je eenmaal in Australië zit, zul je nog wel terug moeten, maar dan heb je het in iedergeval gedaan! ;)

Ik hoor van heel veel mensen dat je beter op een lange vlucht kan zitten, dan op zo'n city hopper naar Londen of Parijs, de vliegtuigen voor lange vluchten zijn namelijk veel groter en stabieler, waardoor je minder het idee hebt dat je opgesloten zit in een vliegende doodskist!

Verder ga ik met roxiie mee

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:05

Ik vond het eerst ook erg eng. En laten wij dan ook net naast de nooduitgang zitten. Kregen we een hele uitleg hoe en wat we moesten doen als er iets gebeurde... BRRR!! Maar, wij hadden lekker wel veel meer beenruimte :D Uiteindelijk was het helemaal niet eng! Ik vond het juist erg mooi, als je naar beneden kijkt, is t net een film.

Wij gingen naar Egypte en de terugweg hadden we last van een heeeel klein beetje turbelentie. Maar dat was heel weinig, tog moesten we de gordel eventjes om.
Het landen vond ik de 1ste x helemaal niets! Toen we in Egypte aankwamen, landden we best wel hard, dat vond ik redelijk eng.
Maar, de 2de x, dat we op schiphol landde, dacht ik,, daar gaan we weer.. maar toen hadden we een wat betere piloot en landden we heel zachtjes, je merkte het niet eens. (de 1ste x hoorde je egt een knal van het neerkomen op de landingsbaan).
Iedereen klappen, dat ie zo zachtjes landde :').

Wij vlogen met Transavia.

Ik zou zeggen, veel plezier. Wanneer is het zover?

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:38

Ik vond vliegen ook echt vreselijk, durfde er echt niet in! maar mijn moeder vond het jammer dat ik nooit mee ging als ze op vliegvakantie gingen dus die heeft me opgegeven voor die cursus van van de valk. Daar ging je eerst een paar keer heen om te praten. En na een aantal keer gingen we met een groepje van 4 naar schiphol om een vlucht te maken met KLM. We werden hier heel erg goed op voorbereid en wij alle 4 waren niet bang. Ook kwam de piloot steeds vragen of het nog goed met ons ging en mochten in de cockpit kijken tijdens het vliegen. Ben zo blij dat ik het gedaan heb, nu kan ik ook verder dan Frankrijk. Kosten wel een hoop geld, maar ik vond het zeker waard. Zou het iedereen met vliegangst aanraden!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:28

Ik vind vliegen ook niet je-van-het, het idee dat je er geen controle over hebt is inderdaad beangstigend. Toch vlieg ik wel vrijwel ieder jaar, en telkens valt het me weer op hóe erg het eigenlijk meevalt. Zolang ik enkele maatregelen neem - reisziektepilletje, niet uit het raampje kijken bij opstijgen - lukt het me nu prima. Overigens ben ik het niet eens met degenen die zeggen dat je beter in een transatlantische vlucht kan zitten; naar mijn idee kun je het beste beginnen met een vlucht naar Londen. Dat is eigenlijk een kwestie van opstijgen, paar minuutjes in de lucht, en dan de daling weer inzetten. En de turbulentie valt daar zéér mee. :+

Wat betreft stormen; daar heb je eigenlijk nooit last van. Voor een groot deel vlieg je daar namelijk overheen en over het algemeen vliegen ze om de échte stapel-onweerswolken heen omdat de turbulentie daar gewoon te vervelen in is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:47

Ik zou niet weten hoe het is in zo'n groot vliegtuig, heb altijd in die kleintjes gezeten van EasyJet en Transavia, dat zijn net bussen, zo dicht dat je op elkaar gepakt zit... Dus of het waar is dat je beter een groot vliegtuig kunt hebben dan een kleine weet ik niet. De eerste keer dat ik ging vliegen, was naar Londen, dat beviel me prima! Ik was wel bang, maar toen we eenmaal opgestegen waren, was ik heel relaxed! Als je net je gordel los hebt, moet ie eigenlijk alweer vast om te gaan landen. De terugweg was wat minder... Ik was helemaal relaxed om te gaan vliegen, wou graag naar huis (was 5 weken op stage geweest in Engeland), maar toen was het noodweer, allemaal vluchten vertraagd omdat het zulk slecht weer was en praktisch de hele weg moesten we de gordel om houden. Vond ik niet echt prettig!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:53

Ik vind vliegen FAN-TAS-TISCH! :D Ik ben nu ook al 2x naar Los Angeles gevlogen, New York, Malta, Zwitserland, Engeland, Turkije ben ik geweest en ik vind vliegen gewoon onwijs leuk! :D

Het is wel een heel eind naar LA :') Dus ik ben altijd blij met on board entertainment :D

Maarrrr, ik kan mij goed voorstellen dat mensen het eng vinden. Ikzelf slaap door turbulentie heen en vind turbulentie alleen maar lastig als ik aan het eten ben! _O-

Misschien is die website die Ibbel aangeeft wel wat voor de mensen met vliegangst :)

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:58

ik heb ook vliegangst,
altijd geroepen dat ik nooit van mn leven in zo'n ding ga zitten!
maar ik geloof dat ik er dit jaar wel aan moet geloven :')
gaan met school op reis met het vliegtuig en er worden al plannen gemaakt om met vriendinnen volgend jaar naar griekenland te gaan :+

waar kun je die vliegangst pillen halen?
apotheek alleen of ook drogist? ;p

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:01

Ik heb ook een hekel aan vliegen. Ik krijg ontzettend veel last van mijn oren (ookal eet ik kauwgom, bekertjes met watten, oren uitspuiten etc.). En ik vind het ook redelijk eng, zal best dat in een auto meer ongelukken gebeuren maar dat heb je voor een groot deel wel zelf in de hand door goed te anticiperen in het verkeer. Als die piloten een foutje maken of er is een mankement aan het vliegtuig is er vrij weinig meer aan te doen. Maargoed daar laat ik me niet door tegen houden en ik ga dus gewoon vliegen. Vriendinnetje van mij vind het trouwens nog veel enger dan ik en die heeft laatst valium voorgeschreven gekregen van de huisarts en had toen nergens meer last van :Y)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:16

francaa schreef:
ik heb ook vliegangst,
altijd geroepen dat ik nooit van mn leven in zo'n ding ga zitten!
maar ik geloof dat ik er dit jaar wel aan moet geloven :')
gaan met school op reis met het vliegtuig en er worden al plannen gemaakt om met vriendinnen volgend jaar naar griekenland te gaan :+

waar kun je die vliegangst pillen halen?
apotheek alleen of ook drogist? ;p

Apotheek, gewoon even naar je HA die kan een receptje voor je uitschrijven.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:17

joyce2 schreef:
Ik zou niet weten hoe het is in zo'n groot vliegtuig, heb altijd in die kleintjes gezeten van EasyJet en Transavia, dat zijn net bussen, zo dicht dat je op elkaar gepakt zit... Dus of het waar is dat je beter een groot vliegtuig kunt hebben dan een kleine weet ik niet. De eerste keer dat ik ging vliegen, was naar Londen, dat beviel me prima! Ik was wel bang, maar toen we eenmaal opgestegen waren, was ik heel relaxed! Als je net je gordel los hebt, moet ie eigenlijk alweer vast om te gaan landen. De terugweg was wat minder... Ik was helemaal relaxed om te gaan vliegen, wou graag naar huis (was 5 weken op stage geweest in Engeland), maar toen was het noodweer, allemaal vluchten vertraagd omdat het zulk slecht weer was en praktisch de hele weg moesten we de gordel om houden. Vond ik niet echt prettig!

Ik hou altijd m'n gordel om...
Ooit een keer een luchtzak gehad... en dan val je dus plotseling een paar meter omlaag omdat de druk wegvalt onder de vleugels. En dat is niet leuk zonder gordel kan ik je vertellen := (en ook niet als je net eten hebt gekregen _O- )

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:00

Oxazepam doet onderen. Zonder stap ik niet in :o

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:10

Ik heb ook vliegangst. Heb nu 2 keer gevlogen, de eerste keer as in februari van dit jaar naar Spanje, en bang dat ik was. We zouden het doen omdat ik naar Servie zou gaan met school en ik dan kon oefenen. Ik heb de hele we met het taxien zitten huilen van de spanning en niet naar buiten gekeken dat durfde ik niet.
Toen op de terugweg kregen we erge turbulentie en was ik echt helemaal in paniek en die jongens voor me gingn me gewoon zitten uitlachten omdat ik steeds riep, IK VIND DIT NIET LEUK! tegen mijn moeder die naast me zat.

Daarna moest ik dus met school vliegen, weer helemaal gestresst natuurlijk... Met opstijden kreeg ik dan ook een paniekaanval maar zodra ik boven ben is het over, dan kan ik er niks meer aan doen en is het ok.
Alleen toen op de terugweg zou ik alleen moeten zitten, en dat is uiteindelijk niet doorgegaan omdat het vliegtuig niet vol zat. En toen heb ik eigenlijk de ontdekking van mijn leven gedaan. Aan het raampje was ik gewoon veel minder bang (ondanks mijn enorme hoogtevrees) Dan blijf je namelijk de grond gewoon zien als het vliegtuig een bochtje maakt en voel je het dus niet alleen (wat ik erg eng vond)
Uiteindelijk valt het dus wel mee, maar je moet er even doorheen,,, Zelfs ik vliegtuigvermijder eerste klas heb het gewoon gedaan.
Ik ga er nog niet helemaal gerust in, maar uiteindelijk valt het allemaal erg mee en het opstijgen is zelfs erg leuk...
Wat je vooral moet doen is met iemand samen gaan die niet bang is voor vliegen, zolang die de hele tijd tegen je praat gaat het wel ;)

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:16

Ik heb een keer gevlogen en wat een drama was dat :D . De heen weg heb ik alleen maar lopen janken en toen we eindelijk in Turkije aankwamen toen besloot ik dat ik met geen enkele mogelijkheid terug nog in dat ding zou stappen. Helaas had ik weinig andere opties dus de terug reis toch maar met het vliegtuig gegaan :P .

Volgens mijn vriend hadden we een onzettende *** maatschappij. We hadden heel veel turbelentie en niks in het vliegtuis klopte. Met opstijgen mochten de gordels los en toen we in de lucht zaten toen moesten ze weer vast. Met turbelentie mochten ze weer los en zo ging het maar door. Met landen stonden er gewoon kinderen los op de stoelen en de stewardessen die langs liepen zeiden erniks van. Verder gingen af en toe alle lichten uit wat ook niet meewerkte aan mijn gemoedstoestand := . Ik was echt zo bang!!

Al met al ik ga echt nog wel een keer vliegen maar dan met een goede maatschappij en met vriendlief naast me.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:08

miss_nadine: Cabine verlichting gaat wel vaker tijdens de vlucht aan en uit.
Sowieso wordt alles gedimt met opstijgen en landen, maar ik heb vaker meegemaakt (met nette maatschappijen zoals KLM, Delta North West, Cathay Pacific en Continental Airlines) dat de verlichting af en toe weer uit ging tijdens de vlucht.

De rest klinkt idd erg slordig.. pff! dat is zeker niet goed voor je angst!
Mocht je het eng vinden, kijk dan naar het gedrag van de stewardessen. Is er dus turbulentie maar niks ernstigs dan gaan de stewardessen gewoon door met hun werk, eventueel even vast in de gordels maar ze blijven rustig.

Toen er bij ons een keer iets goeds mis was met landen en we een doorstart hadden (dus hij gaat landen en trekt opeens weer op) zag je echt dat ze volledig angstig en in de stress raakten. Dus dan weet je wel dat er wat mis is _O- (overigens konden we daarna gewoon netjes landen :+ )

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:14

o vliegen is leuk :D
en turbulentie ook :D , keer iets anders dan gewoon rechtdoor vliegen vind ik .

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:18

ik ben GEK op vliegen :D :D :D opstijgen en landen is zooooo LEUK :D het vliegen zelf vind ik dodelijk saai haha..
de tip van naast raampje zitten is een hele goeie trouwens :)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:21

Ik vond vliegen ook eerst heel eng. Dit jaar op vakantie gegaan naar Turkije, dus met het vliegtuig. Was er voor heel zenuwachtig. Maar eenmaal in 't vliegtuig vond ik het leuk. :D
Terugreis vond ik ook leuk. Toen nog naar Londen heen en weer geweest en toen vond ik het ook leuk. :))

Alleen zou niet al te graag naar bv Amerika vliegen. Dat is toch wel 'n hele lange zit..

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:21

Focussed schreef:
miss_nadine: Cabine verlichting gaat wel vaker tijdens de vlucht aan en uit.
Sowieso wordt alles gedimt met opstijgen en landen, maar ik heb vaker meegemaakt (met nette maatschappijen zoals KLM, Delta North West, Cathay Pacific en Continental Airlines) dat de verlichting af en toe weer uit ging tijdens de vlucht.

De rest klinkt idd erg slordig.. pff! dat is zeker niet goed voor je angst!
Mocht je het eng vinden, kijk dan naar het gedrag van de stewardessen. Is er dus turbulentie maar niks ernstigs dan gaan de stewardessen gewoon door met hun werk, eventueel even vast in de gordels maar ze blijven rustig.

Toen er bij ons een keer iets goeds mis was met landen en we een doorstart hadden (dus hij gaat landen en trekt opeens weer op) zag je echt dat ze volledig angstig en in de stress raakten. Dus dan weet je wel dat er wat mis is _O- (overigens konden we daarna gewoon netjes landen :+ )

Haha ik dacht echt dat als de lichten uitgingen het foute boel was :P, weer wat geleerd voor de volgende keer :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:27

_Lisanne schreef:
Ik vond vliegen ook eerst heel eng. Dit jaar op vakantie gegaan naar Turkije, dus met het vliegtuig. Was er voor heel zenuwachtig. Maar eenmaal in 't vliegtuig vond ik het leuk. :D
Terugreis vond ik ook leuk. Toen nog naar Londen heen en weer geweest en toen vond ik het ook leuk. :))

Alleen zou niet al te graag naar bv Amerika vliegen. Dat is toch wel 'n hele lange zit..

Juist lekker zo'n lange zit.

Ik verveel me altijd de pleuris op korte vluchten. Op lange vluchten heb je altijd Inflight Entertainment, dus een schermpje in de stoel van degene voor je, voor films en docu's/programma's. Naar Hong Kong (12,5 uur vliegen) heb ik ook 4 films gekeken en heel veel programma's (zoals ANTM enzo := )

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:20

Hier ook een met enorme vliegangst. Heb wel gevlogen. In totaal 4x maar de angst werd elke keer erger. De laatste keer was het zelfs zo erg dat ik bijna stikte omdat ik geen lucht meer kreeg := Mijn angst is te groot, erg jammer.