Welk merk gezichtsverzorgingproducten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Re: Welk merk gezichtsverzorgingproducten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:42

Ik gebruik vooral Clarins producten.
Créme, maskers, peelings, reiningsingsschuim, reinigingslotion en heb nog vanalles van dat merk.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:43

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:44

Taj_Mahal schreef:
Ik heb ook heel lang moeten zoeken naar goede producten, alles wat ik opnieuw probeerde werkte goed bij mijn huid, tot na een tijdje. Ik had namelijk altijd een erg moeilijke huid, heel uitgedroogd met veel pukkels op mijn voorhoofd en kin. Totdat ik in Canada kwam en daar hebben ze heel veel natuurlijke producten zonder parabenen en paraffine liquidum, wat slecht is voor de huid. Ik kreeg namelijk na een tijd altijd last van paraffine verslaving, lees: http://nl.wikipedia.org/wiki/Paraffineverslaving
sindsdien gebruik ik dus alleen natuurproducten en ik zweer erbij! Merken als Weleda en yes to carrots zijn natuurlijk. Kijk wel altijd naar de ingredienten want sommige producten roepen wel dat ze natuurlijk zijn, maar dan kunnen er alsnog parabenen en van die troep inzitten.
Dit zijn misschien wel de duurdere producten, maar je huid knapt er 100% van op, omdat het zijn eigen olien behoud.
Zeker proberen waard!
Verder was ik 's ochtends mijn huid met alleen water en 's avonds met natuurlijke make-up remover. Ook af en toe scrubben en een maskertje doet wonderen :)

Ik doe inderdaad hetzelfde :j Ook voor m'n haar, alleen maar spul van Yes to Carrots. Is betaalbaar en zit geen rommel in.

Het is wel altijd oppassen. Merken als Dr. vd Hoog en The Body Shop zit vaak alsnog rommel in.

Evine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:49

Ik gebruikte eerst soin clarifiant van yves rocher
dat werkte echt voor geen meter, daarna overgegaan op clearasil, maar dat droogde mijn huid enorm uit..
nu was ik 2 a 3 keer per dag gewoon met (warm) water en heb ik bijna geen puisten meer :D het is simpel, er zit zeker weten geen rommel of iets in en het werkt ^^

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:11

Lafayette schreef:
maar gebruiken jullie het wel consequent? ook bijvoorbeeld na een avondje stappen?

Heel consequent. Het is iets wat je jezelf moet aanleren, op een gegeven moment doe je het op de automatische piloot. Zeker als het iets simpels is. Precies de juiste hoeveelheid op een watje doen oid is niets voor mij, ik doe ene pompje van stap 1 erop, wassen, scheutje stap 2 en drupje stap 3. En ik hoef er niet eens meer bij na te denken :D

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:05

@ Focussed Je moet inderdaad heel consequent zijn... Een keertje overslaan merk ik meteen... :(

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 13:40

Ell_en schreef:
Lafayette schreef:
Weet je wat het probleem is bij mij, als ik een pakketje koop dan doe ik dit de eerste week netjes volgens schema en dan de 2de week al minder en de 3de week haak ik af. Zo slecht. En dan heb je natuurlijk ook niet het gewenste resultaat van de dure producten eigenlijk zonde.

Ik ben er helemaal niet consequent in terwijl het maar even werk is je moet er eigenlijk routine van maken.

En dit ken ik dus helemaal!
Ik heb ook verschillende dingen geprobeerd!
En heb nu van Louis Widmer een witte met groene bus, doe dan de face wash, en tonic. Verder niet..
Maarja, doe het ook alleen wanneer het mij uitkomt :P.

Haha, 2x in de maand ofzo...
Ik heb ook niet echt een probleem huid, maar mag allemaal net wat ''strakker''
Ik denk dat ik het nu ook netjes elke dag minimaal 1x ga doen..:)

Doe je mee TS?
Dan gaan we er saampjes voor :D

Edit, typfoutje

Lijkt me een goed idee om samen het proberen vol te houden ;)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:29

Lush vind ik erg goed, Angels on Bare Skin van Lush is bijvoorbeeld heel erg goed (dat is een reiniger). Maar in de winkeltjes kunnen ze je sowieso heel goed advies geven!
Zit o.a. in Den Bosch en Maastricht waarvan ik weet, maar vast nog wel meer :)
Het is ook nog eens biologisch, handgemaakt, fair trade en zo natuurlijk mogelijk (meestal gewoon 100% organisch) dus imo kun je niet beter krijgen! Het is echt heel zacht voor je huid :)
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 13-08-10 14:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:29

Ik heb net de complete gezichtsverzorgingslijn van Courtin besteld. :):)

Nu maar wachten wanneer ik mijn spulletjes in huis heb!

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 14:33

Jaimyliefje schreef:
Lush vind ik erg goed, Angels on Bare Skin van Lush is bijvoorbeeld heel erg goed (dat is een reiniger). Maar in de winkeltjes kunnen ze je sowieso heel goed advies geven!
Het is ook nog eens biologisch, handgemaakt, fair trade en zo natuurlijk mogelijk (meestal gewoon 100% organisch) dus imo kun je niet beter krijgen! Het is echt heel zacht voor je huid :)

Ik ben toevallig vorig weekend in amsterdam geweest in een Lush zaakje, kende het merk helemaal niet heb onder andere shampoo, douchegel, en voor in bad een soort bruisbal gekocht. De producten bevallen me echt super goed. Maar de producten voor het gezicht zijn dus ook fijn. Je kan ze trouwens ook online op internet bestellen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:38

Ik gebruik veel spullen van Dr van der Hoog :) Een washgel, washfoam en gezichtmaskertjes heb ik ervan :D Gezichtstonic + oogmake up remover heb ik van Nivea.

Mijn foundation is van Vichy, die vind ik erg goed! Zorg ervoor dat je huid blijft ademen en droogt eventuele puistjes uit :j Mijn vorige foundations verstopten mijn poriën juist had ik het idee, maar deze niet.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:46

Lafayette schreef:
Jaimyliefje schreef:

Ik ben toevallig vorig weekend in amsterdam geweest in een Lush zaakje, kende het merk helemaal niet heb onder andere shampoo, douchegel, en voor in bad een soort bruisbal gekocht. De producten bevallen me echt super goed. Maar de producten voor het gezicht zijn dus ook fijn. Je kan ze trouwens ook online op internet bestellen.

Klopt.
Ze staan bekend om hun gezichtsverzorgingsproduct wat ik eerder noemde: Angels on Bare Skin. Dit werkt balancerend en is daarom voor ieder huidtype ook geschikt. Van een mega gevoelige huid, tot een super droge huid, tot een veel te vette huid. Echt een heel goed product. Het is wel gemaakt met amandelen dus helaas niet geschikt voor mensen met een noten allergie.
Aqua Marina vond ik persoonlijk erg fijn voelen op de huid als reiniger, heel erg mild, heel erg zacht. Die zou ik ook nog wel aanraden. Je zou bijvoorbeeld het ene product 's ochtends kunnen gebruiken en het ander 's avonds :)
Ze hebben ook nog voedende foundations, die wil ik ook nog graag kopen :)

Ik heb echt vanalles gebruikt maar het enige waar ik tot nu toe echt vertrouwen in heb zijn Lush en la roche posay. Lush dubbel eigenlijk, omdat ik ze conceptueel ook gewoon heel goed vind met o.a. hun fair trade visies enzo.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:21

fienaaa schreef:
@ Focussed Je moet inderdaad heel consequent zijn... Een keertje overslaan merk ik meteen... :(

Ik heb het nu 4 weken niet gedaan (oepsie, was het vergeten mee te nemen op vakantie. En in Vietnam verkopen ze gemalen buffelhoorn bij de drogist :') ) en heb nu ook last van m'n kin helaas... Nu thuis meteen weer consequent aan het smeren.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:29

Ik gebruik de verzorgingsreeks van Louis Widmer. Aangezien deze proefdiervrij is.

Ik heb de reinigingslotion, dagcreme, gezichtwash en getinte dagcreme.
Ik gebruik alles 2 maal daags (behalve de getinte dagcreme natuurlijk)

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:30

'sOchtends: Reinigingsmelk, Tonic, Creme
'sAvonds: Reinigingsmelk, Tonic, Make-up remover, creme
Wekelijks: Scrub als masker (Is zachter voor de huid dan met die korreltjes over je huid heen gaan), gewoon masker

Alles van het merk Sisley, proefdiervrij en vrij van chemische troep, ben er heel blij mee!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:36

Lush bevat vaak alsnog parabenen en chemische middeltjes. Goed op de flesjes kijken ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:10

_Tara_ schreef:
Lush bevat vaak alsnog parabenen en chemische middeltjes. Goed op de flesjes kijken ;)

En sulfaten :j , die funest zijn voor je haar... ipv een glanzende bos gezonde lokken krijg je er op lange termijn en dorre bos stro van.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:23

Valt bij mij allemaal onder chemische middeltjes :P

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:25

Ik gebruik van clarins de milk&tonic, de dagcrème en het masker.
Ik ben daar erg tevreden over :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:44

Ik gebruik veel al spullen van Oriflame :)

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:48

Ik heb de cumcumber make up remover van the bodyshop (een groenig spul voor maar 5 euro.)
Dan schuimend tea trea cleanser van the bodyshop (15 euro geloof ik..)
en daarna mudmask van Sensai, de silky purifying lijn.(50 euro)
met dat van de The Bodyshop doe ik ong 2/3 maanden denk, en met het van Sensai doe ik een half jaar :)
Ben tevreden met het resultaat, mijn huid is veel zachter en ook aanzienlijk gaver geworden :)

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:52

Heb ook al van alles gehad (Lancome, Lancaster, Vichy, Chanel, Biotherm, Clinique, Clarins etc). Op een gegeven moment had ik echt fijne creme gevonden (Aquascoop van Strictaderm(of zo iets) bij Douglas), verkopen ze die creme niet meer..... was niet goedkoop en niet te duur, maar hebben ze uit de handel genomen.... nu gebruik ik Kanebo de Sensai lijn en ben daar redelijk tevreden over, is jammer dat vrij prijzig is, maar ja, je moet er wat voor over hebben :Y)

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:56

LouiseB schreef:
Heb ook al van alles gehad (Lancome, Lancaster, Vichy, Chanel, Biotherm, Clinique, Clarins etc). Op een gegeven moment had ik echt fijne creme gevonden (Aquascoop van Strictaderm(of zo iets) bij Douglas), verkopen ze die creme niet meer..... was niet goedkoop en niet te duur, maar hebben ze uit de handel genomen.... nu gebruik ik Kanebo de Sensai lijn en ben daar redelijk tevreden over, is jammer dat vrij prijzig is, maar ja, je moet er wat voor over hebben :Y)

Ik zweer bij sensai :)
Welke lijn gebruik je?

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:59

Het zijn van die 100 ml flesjes, de lotion en de moist creme (rijke variant) :j

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 20:06

Ik ben vandaag bij mediq apotheek geweest, daar introduceren ze nu een nieuw merk, ze willen nog een 2de keus aan de klant geven naast vichy. het merk het Avene. Het setje bestaat uit een reinigingsmelk, tonic, dagcreme en een maskertje voor €3,50 en het is ongeveer voor een weekje. Ben benieuwd of het bevalt. https://www.mediq-apotheek.nl/modules/v ... g_234_open