Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
shilady schreef:Ik wil dood als ik 60 ben dan heb ik het wel gezien
liefst aan een hartstilstand ofzo
xBiondaa schreef:mltex schreef:In mijn slaap zonder pijn/stress/ziekte, en dat boven alles. Bij wijze van morgen ipv een lange lijdensweg op hoge leeftijd
Zoals bovenstaande quote.![]()
Waarneer ik oud ben en een fijne herrinering heb aan 'vroeger' zonderlijdens weg, lekker in mijn slaap.
Marrjjollein schreef:Ja, ook hetzelfde...
Zoals de TS zei, wel een confronterend onderwerp...
!
Lena01 schreef:Maakt me weinig uit. Ik zou niet willen overlijden in m'n slaap, ik zou er naar toe willen leven, desnoods met pilletje, gedag zeggen tegen famlilie, vrienden, afscheid, etc.
Ik zou liever een ziektebed willen dan in 1 keer weg, tevens vind ik het vaak ook interesant hoeveel pijn een mens kan hebben en verdragen. Maar op een gegeven moment is het overigens ook genoeg, denk ik hoor.
Tevens zou ik ook niet oud willen worden. Ik wil niet mee maken dat je aftakelt, dat je lichaam minder wordt, dan maar in 1 keer voorbij.
Lijkt me niks ergers dan met een loopstok in de supermarkt boodschappen te doen. Of in een verzorgingshuis te komen, lijkt me vreselijk.
Ik heb altijd geroepen ; 40 en niet ouder. Misschien schroef ik daar wel 10 jaar bij, maar liever niet veel ouder !
), lelijk en gerimpeld worden vind ik eigenlijk helemaal niet lelijk. Ik vind mijn oma's allebei erg mooi zelfs! Mijn overgrootoma niet meer, die is ook nog onder de 90, maar die leeft gewoon al jaren niet echt meer, zit 24/7 in huis en als ze praat gaat het alleen over vroeger, en dan ook steeds hetzelfde. Haar lichaam heeft het ook helemaal gehad. Moet wel zeggen dat ze sinds ze in het bejaardentehuis zit behoorlijk opknapt. Zolang ik mezelf kan wassen en mezelf kan bewegen wil ik niet dood trouwens hoor. Zo'n bejaardentehuis is zo erg nog niet. Je hebt een eigen keuken en douche en wc(daar in ieder geval) en als je alles zelf kan mag je alles zelf doen. En alle oudjes zitten heerlijk te babbelen overal en zitten in de buurt van een redelijk leuke, kleine wel, winkelstraat. Ze kunnen dus van alles doen. Nee, mij lijkt het heerlijk, aanspraak wanneer je het wil en wanneer je het niet wil hoeft het ook niet!

Axel_Clauw schreef:Ik wil dood wanneer ik niet meer de dingen kan doen die ik zelf wil doen. Zoals wandelen etc. Ik wil niet overal hulp bij hebben.
Ik hoop een jaartje of eind 80
Hoe ik zou willen overlijden? Mja, zolang het maar niet te pijnlijk is en ik zou graag afscheid van mijn familie willen nemen.
Vlak voordat mijn opa overleed op 61 jarige leeftijd aan kanker (hij had gekozen voor euthenasie) zei mijn opa tegen mij:
Iedereen wilt oud worden, maar niemand wilt oud zijn
Wijze woorden die ik nooit meer zal vergeten
_Bitje_ schreef:Evelyne79 schreef:in mijn slaap, smorgens dood wakker worden
als je dood bent kun je niet meer wakker worden![]()
Urielle schreef:In mijn slaap, met het gevoel dat mijn leven ook 'klaar' is.