Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Apple schreef:Zilfstar, als ik zo jouw topic lees dan zit het hem vooral in het 'niet doen wat je wel weet'. Wat maakt het dan dat je besluit wel dat koekje te pakken ipv een appel? Een beslissing als dat maak je vaak binnen een fractie van een seconde, hoe kun je dat beslissingsmoment beïnvloeden?
Als je dan toch kiest voor dat koekje, is dat een keuze met een positief gevoel of uiteindelijk toch een negatief gevoel? Dat is interessant, wat maakt het dat je dan toch die keuze maakt.
Je geeft zelf aan dat je bourgondiër bent en houdt van eten.
Met je dieet (1250 kcal klinkt mij vrij weinig in de oren trouwens) heb je dan wel voldoende binnen om je niet hongerig te voelen? (anders wordt het ook lastig om het vol te houden). Helpt het om een fruitje, groente te zoeken die het 'wint' van het koekje? Bijvoorbeeld hele 'saaie' koekjes in huis halen die je niet zo lekker vind en verder bijvoorbeeld in het groente/fruit hoekje kerstomaatjes (je hebt tegenwoordig van die tomaatjes die ze als 'snacktomaatjes' verkopen) of mango's of ietsdergelijks wat echt kan concurreren met het 'saaie' koekje.
ecyoj schreef:jeetje ik vergat me melk van vandaag
3 bekers (had dorst onder de lunch)
me kcal en verzadigde vetten schoten omhoog in puntentelling.
dacht dat dat gezond was

Apple schreef:Koekje is lekkerder en makkelijker. Dan is het dus zaak om 'moeilijke, vieze' koekjes te vinden en 'makkelijk, lekkerder' fruit. Iets wat je niet hoeft te schillen? Druiven?
)