Afvallen: Wie heeft DE tip het vol te houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:04

Overigens, als je jezelf een beloning stelt dan moet het voor jou ook echt werken als beloning. Als je bijvoorbeeld altijd al dekjes koopt voor je paard dan hoeft het niet meer te werken als beloning. Als het echt iets speciaals is dan wel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:05

@Apple: Zoals jij het zegt zo werkt het bij mij. Ik weet echt wel wat ik wel/niet kan/moet doen.... Uitvoering, lees: discipline om nee te zeggen of nee te doen.... dat schort er aan.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:05

Ik vind die punten van WW echt easy en ben er nu al 7 kilo mee kwijt. Had geen overgewicht volgens mijn BMI maar wilde voor mezelf graag wat kwijt. Ga nu voor nog 6 kilo eraf.

ecyoj

Re: Afvallen: Wie heeft DE tip het vol te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:11

jeetje ik vergat me melk van vandaag
3 bekers (had dorst onder de lunch)
me kcal en verzadigde vetten schoten omhoog in puntentelling.
dacht dat dat gezond was

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:17

Ik heb magere yoghurt 's ochtends en 2 bekers Optimel drink 's middags. :)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:23

1sneetje brood
of een beker goedemorgen

1 kopje koffie met 1 zoetje.
yakult

en soms nog melk of optimel

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:27

Optimel is een goede en gezonde vervanger van melk. :j

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 15:30

Apple schreef:
Zilfstar, als ik zo jouw topic lees dan zit het hem vooral in het 'niet doen wat je wel weet'. Wat maakt het dan dat je besluit wel dat koekje te pakken ipv een appel? Een beslissing als dat maak je vaak binnen een fractie van een seconde, hoe kun je dat beslissingsmoment beïnvloeden?
Als je dan toch kiest voor dat koekje, is dat een keuze met een positief gevoel of uiteindelijk toch een negatief gevoel? Dat is interessant, wat maakt het dat je dan toch die keuze maakt.

Je geeft zelf aan dat je bourgondiër bent en houdt van eten.
Met je dieet (1250 kcal klinkt mij vrij weinig in de oren trouwens) heb je dan wel voldoende binnen om je niet hongerig te voelen? (anders wordt het ook lastig om het vol te houden). Helpt het om een fruitje, groente te zoeken die het 'wint' van het koekje? Bijvoorbeeld hele 'saaie' koekjes in huis halen die je niet zo lekker vind en verder bijvoorbeeld in het groente/fruit hoekje kerstomaatjes (je hebt tegenwoordig van die tomaatjes die ze als 'snacktomaatjes' verkopen) of mango's of ietsdergelijks wat echt kan concurreren met het 'saaie' koekje.

Dank hiervoor. Zet weer aan het denken. ja, waarom dan toch het koekje: het is lekkerder dan fruit en makkelijker. Fruit moet je schillen, snijden. Koekje eet je zo op. Lui eigenlijk...

Ik heb dus een berekening van Valtaf en aangezien ik niet zo actief ben kom ik met mijn lengte, leeftijd en gewicht op 1750 Kcal per dag om op dit gewicht te blijven. Wil je afvallen dan moest je daar zo'n 500 afhalen. Dus kom ik op 1250 Kcal.

Bij mij komt het neer op

Ontbijt: ontbijtdrank (Goedemorgen) 200 ml 140 Kcal (kan niks anders binnen krijgen in de ochtend wegens littekens in slokdarm)
T: fruit of een andere gezonde tussendoor van 30 tot 70 Kcal
Lunch: 2 boterhammen met beleg van ong 300 tot 400 Kcal
T: weer fruit oid 30 tot 70 Kcal
A: diner 720 tot 500 Kcal
T: iets van yoghurtje, thee met koekje ook weer 30 tot 70 Kcal

Dus op zich prima te doen. Zeker die avondmaaltijden.

Mijn beloning van een dekje is dat ook echt. Heb net een nieuwe zadel en heb 2 dekjes op het oog. Zwart, barok. En ik koop zelden iets daarvan, laat staan boven de 20 euro (deze zijn iets van 50...). Wil bij volgende stap (75 kilo) nieuwe bovenkleding kopen en als laatste bij 70 kilo een nieuwe rijbroek.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:32

Dat ziet er toch goed uit als maaltijd op een dag? Ik denk dat 1250 calorieen wel wat weinig is, zorg dat je geen honger gaat krijgen. En dat ene koekje wat je dan in de avond eet, daar zul je echt niet opeens weer een kilo van aankomen hoor.
Als je je houdt aan wat je hier neerzet, moet het lukken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:34

Koekje is lekkerder en makkelijker. Dan is het dus zaak om 'moeilijke, vieze' koekjes te vinden en 'makkelijk, lekkerder' fruit. Iets wat je niet hoeft te schillen? Druiven?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 15:35

Ja... als ik nou zo zetten wat ik nu eet :o

T: gerust een chocmuffin of een koek met chocolade
L: broodje gebraden kipfilet of fricandeau met ui en champ en pindasaus of met kipkerriesalade (VEEL)
T: nog meer koek
A: 2 keer opscheppen, 300 gram rijst of pasta, 200 groente, veel saus, veel vlees (250 gr rauw)
T: pinda's chips sushi (ook veel Kcal!!) of met manlief samen een hele apfelstrudel

:o :o :o :o

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:36

ecyoj schreef:
jeetje ik vergat me melk van vandaag
3 bekers (had dorst onder de lunch)
me kcal en verzadigde vetten schoten omhoog in puntentelling.
dacht dat dat gezond was

Dat bedoel ik dus (zie mijn vorige bericht) :=

Ik had altijd als ontbijt "heel gezond" twee sneetjes volkorenbrood met jongbelegen kaas en komkommer. daarbij nam ik altijd een flink glas halfvolle melk. Echt een oer Hollands "gezond" ontbijt dus zoals je dat altijd geleerd is. Nou dat blijkt dus echt mega slecht te zijn als je kijkt naar verz. vet. OEPS

Nu ontbijt ik bijna hetzelfde met 0% melk, 20+ kaas of vleeswaren, komkommer en volkorenbrood. Dit scheelt enorm en toch eet ik hetzelfde.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 15:37

Apple schreef:
Koekje is lekkerder en makkelijker. Dan is het dus zaak om 'moeilijke, vieze' koekjes te vinden en 'makkelijk, lekkerder' fruit. Iets wat je niet hoeft te schillen? Druiven?

Is een goeie... Bitterkoekjes hou ik niet van (maar de kids ook niet... :D )

Elke dag druiven wordt je ook melig van denk ik. Er is wel knijpfruit, of kant en klaar fruit. En eigenlijk moet ik die 5 minuutjes schillen en snijden (ik heb het nu over fruit voor 3 personen) ervoor over hebben...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:38

Zilfstar :))

Als je daar eens naar kijkt:
Chocolade kun je proberen weg te laten, pindasaus en pinda's ook (verruil ze eens voor pistachionoten, die moet je nog pellen, kost meer tijd). Saus is ook een dikmaker.

Maar goed, dat weet je allemaal al :-)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:40

Let op veel knijpfruit zit vol met suiker en andere troep om het goed te houden (echt fruit is natuurlijk geen half jaar houdbaar ;) )
Ik vind een stuk komkommer op het vuistje altijd lekker als ik trek heb of een handje cherietomaten.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:43

Ik eet graag meloen (kun je bakjes van kopen bij de AH, niks schoonmaken of pellen of snijden) of koop een bak druiven. :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 15:43

Weet wat je het superstomme is? Ik kan helemaal niet tegen chocolade!!! Maar vind het superlekker. Ik heb ooit een maagontsteking gehad en sindsdien krijg ik van te veel choco branden en verstopping.

Ach ik weet het allemaal inderdaad, ik heb alleen gewoon af en toe ene flinke schop nodig geloof ik.

Dit topic heeft me wel al goed gedaan (net dus ruim 100 gr choco weggegooid) en ik ben flink gemotiveerd nu. Heb een brief met motivators van jullie allemaal (meer blijft welkom!!) dus ik ga er helemaal voor. Ik weet ook gewoon dat ik flink risico loop op diabetes (vader, opa (vader van mijn vader dus), neef, tante... allemaal diabetes), op hartfalen enzo meer. En dat mijn maag ook niet alles meer kan hebben. En dat mijn vader er ook nog eens nierfalen bij kreeg. En als ik zie wat die nu nog maar kan eten... ;(

IK GA ERVOOR MEIDEN! (en jongens als ik die over het hoofd heb gezien)
Zal hier regelmatig komen voor steun denk ik.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:44

Mijn keuzes zijn inderdaad komkommer, wortel, kerstomaatjes, druiven, dat soort werk.
Maar goed, ik ben niet aan het afvallen, dus dat zijn voor mij sowieso de lekkere keuzes.

In dit geval gaat het echt om veranderen van gewoontes en patronen, dat is een stuk lastiger.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:45

Stop met diëten maar pas je levensstijl gewoon zo aan dat je gezonder gaat eten en meer bewegen. Een dieet hou je nooit lang vol, een levensstijl wel ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:46

WeightWatchers zorgt ervoor dat je levensstijl anders wordt, maar volgens mij is men hier specifiek op zoek naar een dieet.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 15:50

Nee, nogmaals; ik ben niet op zoek naar een wonderdieet! Met valtaf ben je ook bezig met een gezonde levensstijl aan te leren: gezonde porties ipv borden vol. . Ik ben op zoek naar motivatie om me ertoe te zetten. Ook met het aanpassen van je levensstijl heb je frustraties. Zeker als je net als ik gewend bent geweest van huis uit, tot een vette ongezende levensstijl. Ik moet dus echt een knop omzetten naar meer fruit en minder koek. Naar geen gehaktballetjes in pindasaus en apfulstrudel 's avonds op de bank, maar een kopje thee met een koekje.

Dieten hou je niet vol, en dat weet ik uit ervaring. Dus Sonje Bakkeren of shakes etc heb ik allemaal al gehad. Ik zoek geen dieet. Ik zoek die knop, om die om te zetten naar goede, gezonde voeding maar ook dat moet je leren vol te houden!
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 10-08-10 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:51

1250 calorieën per dag klinken mij wel in de oren als een dieet.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 15:51

Ja, als ik nu met 2000 per dag doorga val ik niet af! En als ik nu 87 weeg en ik zou 63 moeten wegen volgens Voedingscentrum zal ik naast een gezonde levensstijl toch echt mijn aantal Kcal moeten verminderen anders gaat er niks af.

Die hele berekening was om aan te tonen wat ik nodig zou hebben. Ik met mijn gewicht, lengte en leeftijd en activiteitsnivo zou dus aan 1750 Kcal genoeg hebben. (Ipv de 2000 voor vrouwen die standaard geroepen worden). Om af te vallen moet ik dan wel lager gaan zitten. En met een normaal schema zoals ik hierboven neerzette kom je daar dus ook op. Ik zat dus echt ver ver ver boven de 2000 :o
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 10-08-10 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:53

Tja 1250 calorieën per dag is gewoonweg ongezond en killing voor je stofwisseling. Waarschijnlijk zul je er wel mee afvallen, maar het is moeilijk vol te houden omdat je probeert je lijf te laten verhongeren en je zult daarna vrolijk weer aankomen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:54

Ik heb hier zojuist ook hele goede tips vandaan gehaald, en zowaar ineens inspiratie en motivatie. Bedankt :D