Wat doen jullie met vermoeidheid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:22

Zirano schreef:
haha Leslila je had nog neit verteld van vegetarisch B12 zit nl in dierlijk voedsel en bij mensen die gewoon melk en vlees eten en drinken komt het gebrek dan door insufficientie

Maar zal misschien zijn dat je door gastric bypass gewoon te weinig eet of kunt opnemen, en dan wel met pillen kunt ondersteunen?

Zirano

Re: Wat doen jullie met vermoeidheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:15

ja das ook war dus 2 rake punten haha

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:01

Nou ik denk dat het heel erg mee te maken heeft of je fysiek of mentaal moe bent.
Soms merk ik dat ik mentaal moe ben, en dan helpt slapen niet. Wat ik dan probeer, is erachter te komen waarom ik minder slaap. Kan vaak iets heel banketstaaf zijn wat je hebt meegemaakt, maar toch impact heeft gemaakt op je doen en laten, waardoor je niet genoeg uitrust. Als je weet wat er aan de hand is, kan je daar aan werken, en dan slaap je hopelijk beter.
En als je fysiek moe bent; gewoon even wat langer slapen of juist even iets meer bewegen. Van bewegen krijg ik ook vaak energie!
Of gewoon genieten van de paardjes en opruimen.

Weet niet of je hier wat aan hebt.. want je bent al op pagina 3.. maar toch wou ik het nog even plaatsen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:42

Sporten, als het sufheid vermoeidheid is. Als ik echt moe ben, ga ik slapen.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:17

Ik lees dat veel mensen sporten adviseren tegen de vermoeidheid als het geestelijk is werkt dit waarschijnlijk wel, omdat je dan je geest leeg kan maken.
Maar zoals bij mij is het lichamelijk en werkt het juist niet en word ik er juist moeër van. Omdat door de hyper mobiliteit mijn lichaam steeds moet compenseren. (wil niet zeggen dat ik hele dagen zit, werk in een winkel en fiets sinds kort elke dag)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:20

Armaris schreef:
lesilla schreef:
Niet zo lang slapen eigenlijk is 10-20 minuutjes het beste en genoeg.
En veel langdurige suikers eten, en op tijd frisse lucht en wat gaan wandelen

Mh 20 min doet me niet zoveel :o of ik moet het opbouwen?

De kracht achter een speed nap ligt juist in de duur ervan. Je moet het idd maar een minuut of 10 tot max 30 doen. Ga je langer slapen dan kom je in je diepere slaapfases, als je in een zo'n diepe fase (fase 3 of 4) wakker wordt, word je juist extra moe en suf wakker.

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:42

als ik moe ben echt een dagje door slapen.
heb ik heel vaak als ik een paar weken op school zit,
want ik kan gewoon niet vroeg slapen endan moet ik er weer vroeg uit.
dan neem ik een dagje vrij om uit te rusten.

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:49

Ik lees ook even mee. Heb nu al ongeveer 5 jaar last van vermoeidheid en last van mijn gewrichten. Wat steeds erger wordt. En ze kunnen niets vinden, ben overal op getest. Ik heb me vorig jaar november ingeschreven bij een chronisch pijncentrum en kan daar als het goed is eindelijk in september terecht.
Sporten zit er niet in voor mij, want dan wordt de pijn in mijn gewrichten erger.

Ik slaap soms 's middags ff, maar over het algemeen ga ik altijd maar door. Hierdoor ben ik gestopt met school in december, en ben nu aan het werk, maar in september ga ik toch weer naar school en de klachten zijn er nog....

Het verbaast me echt dat er zoveel mensen hier last van hebben...

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:51

Misschien eens langs gaan bij een goede homeopaat????

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 00:05

aan iets denken wat adrenaline opwekt je schoonmoeder oid werkt gegarandeert

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:34

Iets kouds eten, gaan bewegen, iets met suiker eten of cola drinken.
Maar dat werkt ook niet altijd, ik ben vaak mijn moeheid aan het compenseren omdat ik halve dagen moe ben.
Bewegen is vooral mijn beste hulpmiddel, maar zodra ik stop ben ik weer moe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:40

Enige wat bij mij echt helpt is gaan sporten, dus ik spring meestal even op de fiets en dan ga ik naar sportschool of een stukje wielrennen. Daarna ben ik over het algemeen weer fris en fruitig.
Tenzij ik echt uitgeput ben van slaaptekort, en dan helpt slapen alleen bij 4u of meer dus dan zit ik het meestal maar uit tot het tijd is om gewoon naar bed te gaan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:51

Je hebt thee met guarana , energie oid heet dat. Ligt bij de natuurproducten in de supermarkt.
Ik krijg daar altijd een opkikker van.

Verder is voor mij heel belangrijk om ritme te hebben.
Ik werk smiddags tot savonds. Dus smorgens ben ik niet supervroeg op.

Sta ik wel vroeg op, dan ben ik smiddags enorm moe en moet ik een dutje doen.
Na dat dutje ben ik suf. Maar als ik weer even wat ga doen krijg ik weer energie.

Ik ben erg gevoelig voor ritmeschommelingen.
Kon daarom ook niet goed tegen de vroege diensten die ik 1,5 jaar geleden moest draaien.

Nu gaat het prima.

Ook is het belangrijk om je eetritme regelmatig te houden en gezond te eten.

Vaak is moeheid niet eens lichamelijk gerelateerd, maar psychisch. Niet dat iedereen die moe is pshychisch iets mankeerd. Maar piekeren etc kost ongekend veel energie.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:15

hmm vermoeidheid.. ik heb er ook al heel lang last van.
zeker als ik me vergelijk met mn vriend (altijd energiek, overal zin in, kan leven op 5 a 6 uurtjes slaap, nooit moe, enz enz) dan voel ik me altijd zo moe.

Toen ik fulltime stage liep was er helemaal geen beginnen meer aan. het enige wat ik deed was stage lopen en slapen. als ik thuis kwam had ik vaak niet eens meer de fut om avond eten te kopen en te koken.

Verder probeer ik voor ik mn vriend zie eerst 1 of 2 uurtjes te slapen.
Daarna ben ik weer wat fitter en dan hou ik het savonds net iets langer uit.
In september begin ik met fitness samen met een vriendin en ik hoop dat dat me ook energie geeft en dat ik daardoor wat lekkerder in mn vel kom te zitten.
En ik denk dat ik ook maar eens wat ijzerpillen haal. alhoewel een overschot aan ijzer in je bloed ook heel slecht kan zijn.
Eigenlijk zou ik gewoon eens moeten laten testen of ik ergens een tekort aan heb maar ik zie me al aankomen bij de dokter: "dokter, ik ben soms een beetje moe.."
Nee zolang ik nog normaal een trap kan oplopen zonder om te vallen als ik boven ben 'valt het wel mee'.. al zou het wel echt heel fijn zijn als ik me wat fitter zou voelen.

trouwens: koffie, suiker oid heeft totaal geen nut om me even wat fitter/energieker te laten voelen helaas.
heb wel een tijd geprobeerd om echt gezond te eten (minstens 1 stuk fruit per dag, 200 gram groente, kaas,brood enz) maar dat hielp niets EN het was echt niet te betalen om zoveel groente en fruit te blijven eten.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 16:10

Gisteren was ik weer doodop en ben ik om 21u naar mijn bedje gegaan. Ben vaak wakker geworden en stond dus helemaal niet fris op. :n Moest om 6u er dus weer uit
Ben nu dus helemaal suf en ga even een dutje doen
Zal eens proberen met 30min ;) Kan ik het meteen testen :)

Ik pieker wel heel veel en zit met een vol koppie
Verder doe ik sinds 1augustus wel lichamelijk zwaar werk, de vermoeidheid is natuurlijk meer maar was voordien ook al aanwezig :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:14

Je zegt dat je getest bent op CVS en dat dat negatief was? Mag ik vragen hoe ze je getest hebben? Want het is namelijk niet te testen of je dat hebt, ze vinden het namelijk niet in je bloed ofzo.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 18:29

Via bloed, had ik al gezegd :)
Overigens ga ik er wel van uit dat wat de HA zegt(en dus dat ik geen CVS heb), wel waar is

Bovendien heb ik vandaag niet al te best nieuws gekregen
Ik heb sinds 2008 een prolactinoom waarvoor ik medicatie slikte
Sinds een maand mocht ik stoppen en dan gingen we testen
Bleek dus dat de waarden gestegen zijn! Ik moet terug aan de medicatie maar dan een dubbele dosis. Het was nog nooit zo hoog geweest als nu

Heb van de apotheker extra medicatie meegekregen met extra vit B12. Vanaf morgen ga ik heel de boel beginnen met slikken
Een van de nadelen is vermoeidheid, die ga ik dan dus hebben :)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:22

Gedver joh sterkte en dan krijg je er nog eens extra vermoeidheid bovenop daar zit je dus niet op te wachten

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:32

Vaak is vermoeidheid ook een uiting van een overbelaste lever. Zeker als je ook nog last hebt van andere klachten zoals pijnlijke gewrichten, brandende/jeukende ogen e.d.
Wat je het beste kan doen is stoppen met suikers, onnodige medicijnen, kunstmatige voedingsstoffen. Eigenlijk back to basic. Veel groente, fruit, volkorenproducten en juist geen voorverpakte rommel.
Vermoeidheid en voeding gaan vaak hand in hand.

Zeker mensen die cola of snoep nemen als opkikker krijgen een uurtje later een nog grotere dip. De kunst is je suikerspiegel zo stabiel mogelijk te houden.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 22:02

Nuja Tieme, ik weet wel wat van Me/CVS daar ik zelf in contact ben geweest met iemand met CVS ;) Ik weet dat ze het niet uit het bloed kunnen halen maar buiten vermoeidheid heb ik écht er geen last ervan ;)

Van de apotheker heb ik Dynarax voorgeschreven gekregen :)
Ga het morgen meteen uittesten daar de Omnibionta onvoldoende helpt ;) Ga morgen meteen studeren voor ik mijn medicatie neem, beter het zekere voor het onzekere ;)

Toen ik deze dosis nam sliep ik:
ma: 18u - 19u en vaak nog langer
di: idem
woensdag: vanaf 13u heel de dag
donderdag: heel de dag
vrijdag: heel de dag
zaterdag: vanaf 16u moe
zondag: vanaf 16u moe

Uitgaan kon ik niet, dus je wordt wel enorm beperkt maar ik ga er voor! Ik moet immers de waarden onderdrukken :)

lillybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 03:05

slapen is voor mietjes. het is inmiddels 4:03 op mijn klokje...

ik ben compleet uit mijn ritme geschopt, slapen lukt niet meer, slaap ik eindelijk, ben ik wel om 9 uur sochtends weer wakker.

ik ga straks toch maar even mijn slaapkamer plafond bekijken in het donker...

btw: ik drink geen coffie, geen cola. eet niet veel tot geen suikers / snoepgoed.

mietjes XD

maar ja, het breekt je wel op, ik ben wel erg moe.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:15

Als ik moe ben gewoon overdag, dan ga ik wandelen, frisse lucht. Of fietsen/sporten, maar dat helpt dan jammer genoeg niet, dan ben ik te suf. Fruit eten helpt bij mij ook wel een beetje. En misschien veel drinken. En geen dingen eten waar veel suiker in zit.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:57

Ik heb de ziekte van Lyme en ben ook ontzettend moe. Ik ben nu bezig met behandelingen dus hopelijk komt er snel verbetering in.

Een tip van iemand uit mijn omgeving:
Ze was onverklaarbaar moe, bloedtesten gedaan en alles was gewoon goed. Toen is ze naar een magnetiseur gegaan en bij de eerste behandeling kreeg ze al veel meer energie. Hieronder zie je wat magnetiseren is, je hoeft niet per se een traumatische ervaring bijvoorbeeld te hebben. Ook al is er geen reden voor de vermoeidheid, gewoon proberen, het schijnt echt te werken! :)

Dit is magnetiseren:
Magnetiseren is het geven van energie, waarbij het opruimen van blokkades en traumatische ervaringen centraal staan. Hierbij herstelt de magnetiseur de balans tussen lichaam, geest en ziel. Door deze behandeling wordt de energietoevoer naar het lichaam hersteld, door middel van het opladen van de chakra’s (energiecentra in het lichaam) en de aura (het energieveld om het lichaam heen).

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:32

Veel sporten, slaap je lekkerder en uiteindelijk krijg je er energie door. Gezond eten.

Wanneer ik echt moe ben is het even of ik kan rusten...vaak kan het niet en negeer ik het dus. Dan een keer bijslapen en is het wel weer goed.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:41

Éigenlijk heeft een mens voldoende aan 7-9uur slaap per nacht. Maar als je dit een keer niet haalt, dan heeft je lichaam een aantal dagen nodig om dit in te halen. Dit kun je niet inhalen door een keertje uit te slapen of een middag dutje te doen.

Dus een week lang proberen om ongeveer 8 uur slaap per nacht te houden en dan wil ik wel weten of je er nogsteeds zo'n last van heb ;)

Ik slaap nooit uit, maar zorg altijd voor mijn 8 uur slaap, doe ik dit 1x niet ben ik meteen heel de week nog moe.